Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalainen vapaakasvatus alkaa tuottaa tulosta

Vierailija
13.07.2012 |

Kaadetaan mummo ojaan huvin vuoksi :)

MaMutkin oppineet suomalaisten tavoille:

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset saa hyppiä sohvilla, sängyillä, kiipeillä pöydillä, roikkua ovenkahvoissa, kiusata eläimiä kuten vetää koiraa/kissaa hännästä, meluta, heitellä/leikkiä leluilla ja käskeä vanhempia korjaamaan ne tai sitten kukaan ei korjaa niitä, olla syömättä ruokaa ja saada sitten herkkuja ja olla omaamatta minkäänlaisia käytöstapoja ruokapöydässä, riitatilanteessa, kyläilemässä jne. Miksi?? Siksi kun lapsethan menee pilalle kieltämisestä ja käytöstavoista. Nehän ei enää tykkää vanhemmistaan, jos vanhemmat kieltää jotain. Kun omia vanhempia ei tarvitse kunnioittaa, niin ei tarvitse ketään muitakaan aikuisia. nim. kasvatusalan ammatti

Vierailija
2/49 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkinä voin kertoa ettei vapaakasvatus ja kasvattamattomuus ole sama asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vapaakasvatus on juuri sitä,että lapsi saa tehdä juuri sitä mitä huvittaa esim. hyppiä sohvalla. http://www.mll.fi/vanhempainnetti/tietokulma/vanhemmuus_ja_kasvatus/kas…

Vierailija
4/49 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ymmärrä ollenkaan tällaista "vapaakasvatusta". Omilla lapsillani, joita on kolme, on tiukka kuri. Olen ehkä tylsä äiti mutta kyllä tämä tiukkuus varmasti palkitaan. Meillä ei revitä kasveja takapihalla, on tietyt aikuisten esineet ja koneet joihin ei lapset saa koskea. Ruokapöydässä pitää syödä nätisti tai ruokailu loppuu, puhumattakaan jälkkärin saannista! Mietin vaan millaisia pikkupiruja näistä lapsista tulee jotka eivät tottele minkäänlaisia käskyjä yms!

Olen myös hellä ja lempeä äiti, luemme ja leikimme paljon ja lapset saavat auttaa kaikenlaisessa pikkupuuhastelussa. Omakotitalossamme riittää paljon puuhaa joka on sallittua ja kivaa lapsille, mutta rajat on tiukat.

Vierailija
5/49 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ymmärrä ollenkaan tällaista "vapaakasvatusta". Omilla lapsillani, joita on kolme, on tiukka kuri. Olen ehkä tylsä äiti mutta kyllä tämä tiukkuus varmasti palkitaan. Meillä ei revitä kasveja takapihalla, on tietyt aikuisten esineet ja koneet joihin ei lapset saa koskea. Ruokapöydässä pitää syödä nätisti tai ruokailu loppuu, puhumattakaan jälkkärin saannista! Mietin vaan millaisia pikkupiruja näistä lapsista tulee jotka eivät tottele minkäänlaisia käskyjä yms!

Olen myös hellä ja lempeä äiti, luemme ja leikimme paljon ja lapset saavat auttaa kaikenlaisessa pikkupuuhastelussa. Omakotitalossamme riittää paljon puuhaa joka on sallittua ja kivaa lapsille, mutta rajat on tiukat.

Vierailija
6/49 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös hellä ja lempeä äiti, luemme ja

leikimme paljon ja lapset saavat auttaa

kaikenlaisessa pikkupuuhastelussa. Omakotitalossamme riittää paljon puuhaa joka on sallittua ja kivaa lapsille, mutta rajat on tiukat.

Hienoa jos mielestäsi on normaalia! Tuntuu että nykyaikana tämä on nimenomaan tiukkaa, verrattuna vapaakasvatukseen :)

Vierailija
7/49 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihantellinen kasvattaja olet, hienoa!! Kaikkien vanhempien pitäisi tajuta kasvattaa ns. maalaisjärjellä, jota sinä teet. Lapsistasi tulee luultavasti pärjääviä ja hyväkäytöksisiä :)

Vierailija
8/49 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos :) Lapseni ovat välillä kummissaan kun kaverit saavat tehdä mitä haluavat, mm. rikkoa kodinkoneet yms ;)mutta uskon että he aikuisena kiittävät rajoista..

Uskomatonta että normaalit rajat tuntuvat nykymaailmassa jotenkin tiukilta..

Vierailija
9/49 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikenlaisessa pikkupuuhastelussa. Omakotitalossamme riittää paljon puuhaa joka on sallittua ja kivaa lapsille, mutta rajat on tiukat.

Hienoa jos mielestäsi on normaalia! Tuntuu että nykyaikana tämä on nimenomaan tiukkaa, verrattuna vapaakasvatukseen :)

ymmärrä missä päin sitä "vapaata kasvatusta" näkee. Ei vaan näillä kulmilla...eikä meidän ystäväpiirissä.

Vierailija
10/49 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vapaa kasvatus ja laiminlyönti ovat kaksi eri asiaa.

Itselläni on vapaa kasvatu, mutta en ole silti koskaan potkinut mummoja tai rääkännyt eläimiä.

Terminä se on siis väärin vaikka en silti suosittele kenellekään.

Nykyiset kakarat ovat kasvaneet tässä kultturissa missä lapsista ei jakseta välittä.

Vierailija
11/49 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap laittoi tähän mamut ja luulen että koko aloituksen pointti oli taas kerran päästä närppimään mamuja, joilla ei ole tämän asian kanssa tekemistä. Sitä kutsutaan kiusaamiseksi.

Vierailija
12/49 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrä missä päin sitä "vapaata kasvatusta" näkee. Ei vaan näillä kulmilla...eikä meidän ystäväpiirissä.

Olisi kiinnostavaa tietää missä asut? Pk seudulla minusta vapaakasvatus vallitsee..

Vierailija
13/49 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmat ovat saaneet vapaan kasvatuksen sillä ovat jo sukupolvea jolloin vapaa kasvatus oli kovat sana. Kun nämä vapaan kasvatuksen saaneet tulevat itse vanhemmiksi niin eihän heiltä voi minkäänlaisia kasvatustaitoja edes edellyttää.

Vierailija
14/49 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiinnostavaa tietää missä asut? Pk seudulla minusta vapaakasvatus vallitsee..

[/quote]

Vierailija
15/49 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap käyttää mummojentönimisvideota töniäkseen henkisesti mamuja. Ihminen on aika ällöttävä eläin.

Vierailija
16/49 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. näiden mummonkaatajien kanssa mun lapsi menee taas syksyllä samaan kouluun. Nyt kesälomalla ei tarvitse olla tekemisissä, kun asutaan sen verran kaueampana.

Mun lapsi menee konkreettisesti näiden kanssa samaan kouluun, mut sama se on missä asuisi, eiköhän lapset ole samanlaisia läpi Suomen.

Myönnän, että minua äitinä ahdistaa. Minulla äitinä ei ole paljon keinoja, mitä voisin tarjota lapselleni, jos toinen kiusaa. Voisin itsekin olla tuo mummo, joka kaadetaan ojaan. Aina toki voi ottaa opeen yhteyttä. Vielä ei ole tarvinnut. Ja onneksi lapseni kuitenkin toistaiseksi pärjää koulussa jollakin tavalla.

Vierailija
17/49 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun mulla on lapsia, nii mä en välttämättä nyrkkiä niiden kohdalla kaihda.

Jos mä tiiän et mun lapsi sattuis tekee kumpaakaan noista, etenkin toi alimmainen video, nii sairas!!! nii vittu mä kävisin hakemassa sen pennun hiuksista repien kotia ja kotona läppäsisin ohtaan nii että tuntuu... tms

Mä oon -90 luvulla syntyny ja tiedättekö, me -93 ja -95 ainakin ihmetellään tollasta käytöstä... ei voida tajuta... ei me oltu tollasia!

Nää 2000 luvulla syntyneet on ihan outoja. Ihan oma sakkisa. Huomaa et nää ei tiedä oikeesta kasvatuksesta yhtään mitään.

Mä oon 17-vuotias tyttö ja oon saanu lapsena luunappia, selkäsaunaa, tukkapöllyä. Joskus ylä-aste ikäsenä olin vitun katkera siitä ja uhkasin heristää nyrkkiä takasin. Mut nyt 17-vuotiaana tajuan ja oon silleen et, LUOJAN KIITOS ETTÄ KASVATITTE MUT JUST NIINKU PITI< 33

Tiedä missä harhateillä mä olisin nytten muuten.

Sitä oppi kunnioittamaan vanhempiaki, kun tajus et on nyrkkiä mitä pelätä. Ei tullu tehtyä mitä tahansa tyhmyyksiä.

joku toinen kantaa noita lynöntejä sisällään koko elämänsä.

Vierailija
18/49 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kakaroita oli kasvatettu vapaasti.

Yhtä hyvin voitaisiin sanoa, että tässä se uskonnonopetus nyt sitten näkyy.

Vierailija
19/49 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

autoritaarisesti, niiden lapsen käyttäytyvät uhmakkaasti ja aggressiivisesti. Jos haluaa lapsesta hyväkäytöksisen, tasapainoisen lapsen ja tulevan aikuisen, pitää kasvattaa ohjaten (siihen kuuluu myös seuraamukset). Nyrkillä kasvattamisesta seuraa lapsen elämän pilaaminen, minkä mummot (ja vanhemmatkin, kun lapsi on tarpeeksi vahva vähän myöhemmin teini-iässä) saa sitten tuta.

noin ja lapsena olin hyväkäytöksinen ja en todellakaan käyttäytynyt aggressiivisesti..enkä vieläkään eli se siitä...

Vierailija
20/49 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä tapahtui 60-, 70- ja 80-luvulla, lapsia oli neljä ja saivat tehdä aika vapaasti mitä halusivat, esim seistä lumihangessa pikkupöksyillä paljain varpain, pukeutua miten halusivat jne.

Tuloksena kolme hyvä käytöksistä ja mielyttävää lääkäriä sekä yksi hyvä käytöksinen ja miellyttävä muurari.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi