APUA: Välipala töihin: vähähiilihydraattinen, helppo, ei lämmitys- tai kylmäsäilytys mahdollisuutta!
Nyt auttakaa!
En halua enää kertaakaan mennä tohon työpaikan viereiseen siwaan ja ostaa kolmioleipää ja karkkia!!! Tai dallaspullia! Aina jotain herkkua lähtee mukaan, ainoa vaihtoehto on että eväät tulee valmiiksi kotoa... Muuten jatkan vaan paisumista.
Help?
Kommentit (58)
Siis teillä on kylmäsäilytystilat mutta olet niin epäsosiaalinen, ettet halua käydä keittiöstä hakemassa ruokiasi??
hankit kylmäkallen ja pienen laukun tyyliin meikkilaukku johon mahtuu kalle ja eväät.
Siis teillä on kylmäsäilytystilat mutta olet niin epäsosiaalinen, ettet halua käydä keittiöstä hakemassa ruokiasi??
Siis kaikki täällä on +30v mua vanhempia (olen valtiolla sijaisena) ja se ainut nuorempi tyyppikin on opintovapaalla. Tällä hetkellä mun osastolla ei varmaan ees riitä tuo 30v! varmaan on kaikki lähempänä eläke ikää näissä toimisto hommissa...
En halua mennä sinne yksin istuskelemaan, mieluummin olen omassa huoneessani ja kuuntele radiota :)
Tää on oikeasti tosi harmi, että on töissä työpaikassa josta ei voi saada kavereita oikeaan elämään kuten edellisestä työstäni jossa olin tavaratalossa myyjänä ja siellä oli porukka lievästi sanottuna nuorempaa..
Tuo mustikkarahka idea oli HUIPPU, kiitos paljon. Ihanaa että av:lla on avulaiaita ihmisiä, jotka ei ala nipottamaan mun karppauksen oikeanlaisuudesta jne henkisestä heikkoudestani :D
-ap
Siis kaikki täällä on +30v mua vanhempia (olen valtiolla sijaisena) ja se ainut nuorempi tyyppikin on opintovapaalla. Tällä hetkellä mun osastolla ei varmaan ees riitä tuo 30v! varmaan on kaikki lähempänä eläke ikää näissä toimisto hommissa... En halua mennä sinne yksin istuskelemaan, mieluummin olen omassa huoneessani ja kuuntele radiota :) Tää on oikeasti tosi harmi, että on töissä työpaikassa josta ei voi saada kavereita oikeaan elämään kuten edellisestä työstäni jossa olin tavaratalossa myyjänä ja siellä oli porukka lievästi sanottuna nuorempaa.. Tuo mustikkarahka idea oli HUIPPU, kiitos paljon. Ihanaa että av:lla on avulaiaita ihmisiä, jotka ei ala nipottamaan mun karppauksen oikeanlaisuudesta jne henkisestä heikkoudestani :D -ap
Ei varmaankaan voi saada kavereita oikeaan elämään, jos on jo päättänyt, että ei halua tutustua työkavereihinsa.
En silti ymmärrä mikset voi aamulla viedä eväitä jääkaappiin, ja hakea niitä lounastauolla ja syödä omassa huoneessasi.
Olet niin nälkäinen kauppaan mennessä,että sorrut komioleipiin ja karkkiin. Lisää rasvaa aamupalaan niin jaksat paremmin
Miksi et vie eväitä aamulla jääkaappiin ja hae niitä sieltä kun tarvitset. Jos et halua istua työkavereiden kanssa niin et istu, kai sä nyt osaat kävellä jääkaapille ja pois. Vai onko ne magneetteja, jotka vetää sut väkisin pyötään ja köyttää kiinni?
Kyllä voi elämä olla vaikeaa.
Karppauksessahan idea on että kun syöt proteiinia niin sitä ei jaksa syödä yhtä paljon kuin vetäisit esim. leipää, joten kalorimäärät jää pienemmäksi.
Jos syöt 5000 kcal päivässä etkä kuluta sitä millään tavalla, niin lihot taatusti on se syöty 5000 kcal sitten broileria, salaattia, jäätelöä, raejuustoa tai leipää.
Mutta hyviä välipalavinkkejä sait. Tosi noita riisikakkuja ei karppaajat taida suosia (?).
Siis miksi lasket kaloreita jos syöt vhh:sti??? Ei tosiaan tarvitse, voit mättää vaikka 5000 kcal päivässä, ei ne mihinkään kerry kun syöt oikein.
Karppaus ei ole proteiini- vaan RASVA-dieetti. Molemmat toki pitävät ruokahalun kurissa, hiilarit taas aiheuttavat verensokerin heittelyä ja näin myös nälkää.
Semmoinen vetoketjullinen pienen käsilaukun kokoinen kylmälaukku, tai siis meillä on niitä monta! Jos kiinnostaa niin voin kyllä postikulujen hinnalla lähettää sen. On kätevä. Tai jos asut lähellä niin vielä helpompi?
Syökää PALJON kasviksia ja PALJON rasvaa, proteiini riittä kun on samalla tasolla kuin normaalisti syövälläkin. Muuten ei ole karppausta ruokavalionne jos syötte vaan paljon proteiinia (voi olla jopa vaarallista!)
"kylmäketju" mikään jumala ole, taas suomalaista neuroottisuutta... Keski-Euroopassa lapsilla puoli päivää lämpimässä majoneesileivät ja jugurtit, sitten yhden aikaan lounaalla syö. Ei ole ollut myrkyllisiä.
talvellahan voit säilöä ruoat ikkunaluukkusi takana, niin ei tarvitse käväistäkään kahvihuoneessa.
ja tomaatti ja kurkunpätkä tms. ja tekaiset niistä pikasalaatin töissä.
Olet kyllä harmillisen epäsosiaalinen ihminen... Minäkin olen työpaikassa, jossa lähes kaikki ovat minua reilusti vanhempia. Mitä sitten? En minä ainakaan arvota ihmisiä iän perusteella, eikä sinunkaan pitäisi.
Työpaikka ei ole sitä varten, että siellä ollaan hankkimassa kavereita, joiden kanssa on kivaa, mutta työyhteisössä on kuitenkin tarkoitus olla kohtelias ja tutustua sen verran työkavereihin, että kanssakäyminen on mutkatonta. Jos sinulla ei ole vakituista työpaikkaa, miettisin varsinkin tarkoin, kannattaako käyttäytyä noin tylysti. Erittäin helposti pidetään outona tuollaisia huoneeseen sulkeutujia, ja siitä kyllä muistetaan mainita esimiehellekin, sillä väistämättä hän kysyy jossain vaiheessa joltakin työntekijältä, että mites "se uusi tyttö on sopeutunut". Ilmeisesti huonosti...
Otat puoli kiloa maitorahkaa mukaan ja varmasti lähtee nälkä, eikä maksakaan ku euron. Hapanmaitotuotteet säilyy huoneenlämmössä kunnes syöt. Pelkkä rahka ei ole mitenkään kovin hyvää ja joskus on vaikea saada kurkusta alas mutta se pitää nälkää paremmin ku mikään muu ja kilokaloreita siinä puolessa kilossa vaa reilu 300 mutta lähes koko päivän proteiinitarve on tyydytetty.
paketti ja vedät sen naamaasi vaikka salaatinpaloihin käärittynä. Tai kinkkua, jos et oikeasti karppaa.
Siis kaikki täällä on +30v mua vanhempia (olen valtiolla sijaisena) ja se ainut nuorempi tyyppikin on opintovapaalla. Tällä hetkellä mun osastolla ei varmaan ees riitä tuo 30v! varmaan on kaikki lähempänä eläke ikää näissä toimisto hommissa...
En halua mennä sinne yksin istuskelemaan, mieluummin olen omassa huoneessani ja kuuntele radiota :)Tää on oikeasti tosi harmi, että on töissä työpaikassa josta ei voi saada kavereita oikeaan elämään kuten edellisestä työstäni jossa olin tavaratalossa myyjänä ja siellä oli porukka lievästi sanottuna nuorempaa..
Tuo mustikkarahka idea oli HUIPPU, kiitos paljon. Ihanaa että av:lla on avulaiaita ihmisiä, jotka ei ala nipottamaan mun karppauksen oikeanlaisuudesta jne henkisestä heikkoudestani :D
-ap
Onneksi en ole enää nuori kun se on näin vaikeeta.
kyllä sulla on tuossa työkaveriasiassa ongelma ihan korviesi välissä. Itse käyn vieläkin joskus kahvilla entisen työkaverini kanssa, joka on äitini ikäinen!:) Ei se iästä ole kiinni vaan ihmisestä.
Toivotko sitten itse, että kun olet 60 niin nuoremmat eivät enää juttele sinulle? Ja niin kuin joku jo tässä sanoi, niin ethän nyt työpaikalta ole hakemassa mitään uutta bestistä vaan ennemmin yrität tulla toimeen työkavereiden kanssa ja olla sosiaalinen.
Minulla on stevia-purkki ja pähkinäpussi valmiiksi töissä. Ostan itse päivittäin maitorahkan, pakastemustikkapussin ja kirsikkatomaattipaketin.
Sekoitan rahkan, mustikat ja stevian. Syön kirsikkatomaatit, kun odotan mustikoiden sulamista. Rahkan jälkeen syön pienen kourallisen pähkinöitä.
Vesipullo minulla on pöydällä ja pidän lukua siitä, että juon kolme puolen litran pullollista vettä päivän aikana. Yhden ennen lounasta, kaksi lounaan jälkeen.
Jos et voi mennä Siwaan ollenkaan päivän aikana, ettet ostaisi herkkuja, laita pakastemustikkapussi toiseen pakastepussiin, kääri se rahkapurkin ympärille "kylmäkalleksi" ja laita kokonaisuus ruokakaupasta ostettavaan termoskassiin. Rahka säilynee suhteellisen viileänä lounasaikaan saakka ja toinen pakastepussi ehkäisee sulavien mustikoiden valumisen.
Myös ruokatermos voisi olla sellainen, mihin teet tuon kylmän ruuan valmiiksi. Lämmintä en säilyttäisi tuntikausia, mutta kylmää voisin.