Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ratkaisisit tämän asumispulman KUN taloa ei myydä?

Vierailija
13.10.2024 |

Meillä on pieni talo, jossa asumme ja jossa viihdymme todella hyvin. Molemmilla hyvät vakituiset työpaikat, mutta miehen työpaikka on melkein 1,5 tunnin matkan päässä pohjoiseen, ja minun työpaikkani melkein 1,5 tunnin matkan päässä etelään. Pimeää pikkutietä, ei julkista liikennettä. Omalta paikkakunnaltamme tai nykyistä lähempää emme mieleisiä töitä saa. 

Miehen pitää käydä työpaikalla 3-4 päivänä viikossa ja yöpyy matkailuautossa, koska tekee pitkää päivää. Minun pitää jatkossa käydä omalla työpaikallani 3 päivänä viikossa ja päivittäinen kulkeminen siellä noin usein on hankalaa.

Mies on ehdottanut että vuokraisimme minun työpaikkakunnalta pienen yksiön. Itse vaan en näe siinä järkeä koska emme halua sinne asumaan, ja hänkö sitten tulisi sinne vapaapäiviään viettämään. 

Itse sain nyt päähäni ratkaisun, että minäkin ostaisin pienen matkailuauton. Yöpyisin sitten omalla työpaikkakunnallani. En keksi parempaa ideaa.

Mutta jos joku muu keksii, saa ehdottaa?

Kommentit (93)

Vierailija
1/93 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokratkaa kunnollinen asunto työpaikkojenne läheltä ja pitäkää nykyinen talonne vapaa-ajan asuntona.

Vierailija
2/93 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkailuauto on ainakin halvin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/93 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraisin halvan yksiön. Se on vaivatonta ja siitä pääsee eroon. Ainakin näin talvikaudeksi helpoin ratkaisu. 

Vierailija
4/93 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo on ihan hyvä idea.

Vierailija
5/93 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan että joku samanlainen pulma on ollut täällä jo kauan sitten. Ettekö vieläkään ole päässeet eteenpäin.. 

Vierailija
6/93 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

no yön viettää henkilöautossakin, jos ei tarvitse käydä kuin 3sti viikossa tai yöpyy jossain hostellissa tai airnb-kämpässä?

Vierailija
7/93 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokratkaa kunnollinen asunto työpaikkojenne läheltä ja pitäkää nykyinen talonne vapaa-ajan asuntona.

Siis että vuokrattaisiin kaksi asuntoa, niinkö?

Vierailija
8/93 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat itsellesi jonkun retkipakun ja yövyt työpaikan parkkiksella.

Vierailija
9/93 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan että joku samanlainen pulma on ollut täällä jo kauan sitten. Ettekö vieläkään ole päässeet eteenpäin.. 

Keskustelupalstalla voi joskus olla ihmisillä samankaltaisia tilanteita. Siksi näissä onkin suosittua kysellä vinkkejä.

Meillä tämä tilanne tulee voimaan tammikuussa 2025.

Vierailija
10/93 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no yön viettää henkilöautossakin, jos ei tarvitse käydä kuin 3sti viikossa tai yöpyy jossain hostellissa tai airnb-kämpässä?

siis airbnb, mutta en itse ainakaan viitsisi vuokrata tuollaisen takia asuntoa

Vierailija
11/93 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostat itsellesi jonkun retkipakun ja yövyt työpaikan parkkiksella.

No siis tätä juuri olen ajatellut.

Vierailija
12/93 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paljon paikkakunnasta, missä työpaikkasi on. Ja mahdollisuudesta, mihin siellä voisit matkailuauton pysäköidä. Mä en ehkä ihan ensimmäisenä tuohon lähtisi, varsinkaan näin talvea vasten. Jollei työnantaja antaisi lupaa yöpyä työpaikalla, niin sitten yksiö jos pikkupaikkakunta, josta sellainen löytyisi muutamalla satasella kuussa. Tai sit kartoittaisin kaupungin edulliset hotellit, airbnb:t ym, ja yrittäisin tehdä johonkin edullisen pitkäaikaissopimuksen. Miksi sen miehen sinne pitäisi tulla aikaansa viettämään ja missä välissä edes ehtisi, jos on työpaikallaan 3-4 päivää viikossa ja sinä kolme? Viikonloput vietätte siellä talossamme ja etäpäivät ehkä myös, jos ne saa määritellä viikonlopun yhteyteen.

Vierailija
13/93 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hankalalta kuviolta pidemmän päälle. Antakaa talo vuokralle ja kokeilkaa erilaisia asumisvaihtoehtoja esim. se vuokrayksiö, niin ei tarvitse tehdä heti isoja ratkaisuja. 

Matkailuautossa asuminen voi olla kivaa jonkun aikaa, mutta miten talvella, kun on pakkasta ja pimeää? Mihin saat matkailuauton parkkiin työpaikkakunnalla? Ajatko sillä sitten viikonloppuisin kotiin, niitä pimeitä pikkuteitä lumessa ja pakkasessa? 

Vierailija
14/93 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa hankalalta kuviolta pidemmän päälle. Antakaa talo vuokralle ja kokeilkaa erilaisia asumisvaihtoehtoja esim. se vuokrayksiö, niin ei tarvitse tehdä heti isoja ratkaisuja. 

Matkailuautossa asuminen voi olla kivaa jonkun aikaa, mutta miten talvella, kun on pakkasta ja pimeää? Mihin saat matkailuauton parkkiin työpaikkakunnalla? Ajatko sillä sitten viikonloppuisin kotiin, niitä pimeitä pikkuteitä lumessa ja pakkasessa? 

Matkailuauto on huomattavasti mukavampi ajaa pitkää matkaa kuin henkilöauto. Jos itse olisin aloittajan tilanteessa, luopuisin henkilöautoista kokonaan ja hankkisin toisenkin matkailuauton, ehkä peltikuorisen "retkeilyauton".

Vierailija
15/93 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloa ei myydä, eikä vuokrata. Siellä tullaan jatkossakin asumaan ja olemaan kaikki mahdollinen aika.

Työpaikalla en tietenkään voisi asua, työpaikan parkkiksella retkipakussa kyllä. 

Vierailija
16/93 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minulla työpäivät on arkena ti-to, miehellä vaihtelevasti töitä arkena ja/tai viikonloppuna.

Vierailija
17/93 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matkailuauto on huomattavasti mukavampi ajaa pitkää matkaa kuin henkilöauto. Jos itse olisin aloittajan tilanteessa, luopuisin henkilöautoista kokonaan ja hankkisin toisenkin matkailuauton, ehkä peltikuorisen "retkeilyauton".

Ok, olen kuvitellut, että isoa matkailuautoa olisi kauhea ajaa talvella varsinkin pikkuteillä.

Vierailija
18/93 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, olen kuvitellut, että isoa matkailuautoa olisi kauhea ajaa talvella varsinkin pikkuteillä.

Sellaisella pikkutiellä ehkä, jolla kaksi autoa ei mahdu vastakkain, mutta normitiellä ei. 2000 -luvun pakettiautot ovat henkilöauton veroisia ajettavia.  

Vierailija
19/93 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin työpaikalta mahdollisuudesta yöpyä siellä. Jos se ei onnistu, niin sitten vuokraisin yksiön läheltä työpaikkaa vähintään seuraavaksi 6kk ajalle (talvea vasten). Mies on tähänkin asti pärjännyt matkailuatossa, joten jatkakoon hän sillä linjalla.

Vierailija
20/93 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki mies kotipaikasta tai työpaikkakunnalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi