Lapsen kaveri meille 4 pv:ksi. Vegetarismista kerrottiin vähän ennen saapumista
Ottaa niin kovasti aivoon! Rahat on tiukilla ja olin jo suunnitellut ruoat ja ostanut aineet kaappiin.
Lapsen äitikin soitteli alkuviikosta ja kyseli, että on varmasti ok tämä järjestely, muttei maininnut mitään kasvissyönnistä.
Nyt pitäisi erikseen sitten taikoa tuolle teinin kaverille omat ruoat. Voi kuulemma syödä nugetteja ja kalapuikkoja(?) muttei syö jauhelihaa eikä maitotuotteita.
Olin ajatellut tehdä makaronilaatikon ja jauhelihakeittoa ja ostin jugurtteja ja leipää juustoineen päivineen kaappiin. Ainut mitä tyttö voi syödä noista on ilmeisesti leipä...
Kommentit (93)
tarjoot sille kaverille ihan samaa mitä tekin syötte. eihän tuo vege ole jos syö kalapuikkoja ja nugetteja. lienee keksitty koko kasvissyönti juttu.
Hitto et en ota ketään lasten kaveria meille yökylään, koska en jaksa noita allergioita, nirsoilua ja ym.
Olisit sanonut suoraan, että ei ole varaa ostaa erikseen ruokia, kun ne on jo ostettu.
mäkin tunnen "kasvissyöjän" joka syö kalaa ja kanaa... Mä ostaisin nugetteja ja kalapuikkoja, niitähän saa alle euron paketti. Makaronia ja perunaa sitten kyytipojaksi. Tai sitten pyydät kaveria itse tuomaan nuo einekset...
Et sä vierailles häävejä ruokia tee. Vai onko kyse, ettet arvosta lapsesi vierasta. Teollistahuttua.
oma tyttäreni sanoi 15 minuuttia ennenkuin juna saapui, että "ai niin joo, "Juulia" on muuten kasvissyöjä". Ap
tyttären käsitys kasvissyönnistä. Jotkut eivät syö punaista lihaa kuten nautaa ja sikaa, mutta syövät sitten broileria ja kalaa. Väehemmän tietäväisten mukaan silloin kyse on kasvissyönnistä.
mutta nyt sattuu olemaan rahat ihan finaalissa ja olin budjetoinut tulevat päivät sen mukaan mitä kaupasta ostin ja montako päivää loppurahoilla pitää vielä elää.
Meille tuli yllättävää rahanmenoa johon en ollut osannut varautua joten siksi näin.
Mutta joo, huomenna ei enää ärsytä läheskään niin paljoa kuin tänään :D
Ap
Kukaan _oikea_ vegetaristi ei syö kalapuikkoja ja nugetteja. Tarjoaisin siis samaa ruokaa kuin muillekin, ja olisin kuin en olisi kuullutkaan moisesta feikki-vegetarismista.
tarjoot sille kaverille ihan samaa mitä tekin syötte. eihän tuo vege ole jos syö kalapuikkoja ja nugetteja. lienee keksitty koko kasvissyönti juttu.
Et sä vierailles häävejä ruokia tee. Vai onko kyse, ettet arvosta lapsesi vierasta. Teollistahuttua.
Makaronilaatikossa on aina kasviksia mukana meidän perheessä ja teen sen alusta asti ihan itse. Käytän tummia makaroneja. Jauhelihakeitosta puhumattakaan. Vai meinasitko, että tuhlasin vähät rahani saarioisten valmis ruokiin?
Ap
Allergiat on eri asia, tuo on vain huonoa käytöstä ja nirsoilua. Oikein vegetaristi. :D
Pistät muksulle ruuat eteen, syökööt tai on ilman. Voi olla että on ilman kun arvatenkin tottunut syömään vain niitä nugetteja, kalapuikkoja ja ranskalaisia sekä tietty karkkia ja sipsiä.
Tuskin se nälkään kuolee.
oma tyttäreni sanoi 15 minuuttia ennenkuin juna saapui, että "ai niin joo, "Juulia" on muuten kasvissyöjä". Oma tytär sai kyllä kuulla kunniansa, mutta ihmettelen todella tuota, että ei kaverin äitikään maininnut asiasta mitään. Olisin voinut varautua vähän paremmin. Tuskin tyttö täällä nälkään kuolee, mutta ärsyttää ruveta erikseen nyt sitten nyppimään ja keittelemään aineksia. No onhan nuo tytöt jo sen verran isoja, että osaavat keskenäänkin kokkailla. Ap
tytön äitikään ei asiasta maininnut mitään. Ei siis ole oikeasti kasvissyöjä, mutta muuten vaan nirso ja sen vuoksi keksinyt tuon jutun, että saisi vaan niitä nugetteja ja kalapuikkoja. Kysypä ihan huviksesi teinin äidiltä, että miten asian laita oikein on.
varmaan tietää millaisia ruokia teet ja jättää vieraansa syömisen kertomatta äidilleen. Vai tiesikö että olet lähtökohtaisesti nyrpeä muulle ruualle kuin jauheliharuualle?
Jauhelihakeitosta otat osan keitetyistä kasviksista sivuun ja vaikka soseutat kasvissosekeitoksi. Sitten vasta jauhelihat soppaan sekaan. Ja tosiaan kasvisliemikuutiota eikä lihaliemikuutiota ruokaan. Tai sitten teet kalakeiton seidistä. Sekään ei ole kallista.
Soijarouhepussi on tosiaan puoli-ilmaista ja kestää ikuisuuden. Makaronilaatikon sijaan voit tehdä vaikka makaronivuuan, johon laitat tomaattimurskaa, makaronia, porkkanaraastatta, yrttejä ja soijarouhetta.
Maitotuotteiden käyttämättömyys kyllä on haastavaa pienellä budjetilla. Leivän päälle ei käy mikä tahansa levitekään silloin. Ja häiritsee vähän nuo nugetit, koska ainakin rainbown versioissa on maitoproteiinia. Vähän epäilyttää tuo touhu. Tarkkaile vähän mitä vieras syö ja jos syö jotain "sopimatonta" niin mainitse asiasta hänelle.
Jauhelihakeitosta otat osan keitetyistä kasviksista sivuun ja vaikka soseutat kasvissosekeitoksi. Sitten vasta jauhelihat soppaan sekaan. Ja tosiaan kasvisliemikuutiota eikä lihaliemikuutiota ruokaan. Tai sitten teet kalakeiton seidistä. Sekään ei ole kallista.
Soijarouhepussi on tosiaan puoli-ilmaista ja kestää ikuisuuden. Makaronilaatikon sijaan voit tehdä vaikka makaronivuuan, johon laitat tomaattimurskaa, makaronia, porkkanaraastatta, yrttejä ja soijarouhetta.
Maitotuotteiden käyttämättömyys kyllä on haastavaa pienellä budjetilla. Leivän päälle ei käy mikä tahansa levitekään silloin. Ja häiritsee vähän nuo nugetit, koska ainakin rainbown versioissa on maitoproteiinia. Vähän epäilyttää tuo touhu. Tarkkaile vähän mitä vieras syö ja jos syö jotain "sopimatonta" niin mainitse asiasta hänelle.
kaikki tarvikkeet on jo ostettu. Sen verran irrotin budjetista, että ostin ne wok-vihannekset. Joo, keitosta aionkin ottaa osan sivuun, mutta paistakoon vihannekset pannulla sitten kun me muut syödään makaronilaatikkoa.
En tosiaan enää lähde kauppaan laittamaan yhtään rahaa enempää tähän neljään päivään, kun meillä on vielä muita päiviä senkin jälkeen.
Ja tuosta soijarouheesta, en ole sitä koskaan käyttänyt, enkä aio opetellakkaan tämän takia. Olen sitä joskus jossain syönyt, enkä pahemmin pitänyt, joten syököön ne oikeat vegetaristit sitten sitä.
Voinhan tietenkin ehdottaa tytölle, että käy ostamassa itselleen sitä soijarouhetta, jos se kerta on puoli-ilmaista, niin voin tekaista siitä sitten oman laatikon.
Ap
kumpikaan ei välitä vieraan hyvästä huolenpidosta!
Enpä usko teidän "tarvitsevan" kestitä jatkossakaan muulla murkinalla kuin lihasopalla ja lihamakaronilaatikolla ketään. Unohtakaa tämä ikävä vierailu ja jatkakaa omienne parissa. Siellä pärjää hyvin eikä rasitu erilaisista ihmisistä.
Harmi.
itse tosin en antaisi lupaa tulla, jos rahasta olisi noin tiukkaa.
minua asiassa harmittaisi ylimääräinen ajan kuluttaminen siihen, että etsin hänelle syötäviä ja valmistan jotain uutta jostain soijasta...
Siis onko jengi seonnut, kun ihan selvästi tämä teini on mukakasvissyöjä, ja sen temppujen mukaan pitää mennä. Ihan hullua, et ap alkais tekee viittä lajia kasvisruokaa kun tämä pelleteini ei edes tajua ruoasta mitään. Haloo, halusi nugetteja! Ap:n pitäis varmaan mennä ja metsästää luomukana teinille ja siitä laittaa evästä. Tässä ei tosiaankaan ollut kyse vieraanvaraisuudesta vaan teinin tyhmyydestä. Vegetaristi ei syö kanaa ja soijarouhe on tuttu kasvissyöjille, tuo teini vaan on vaativa ääliö.
sillä ap:n lapsella oli varaa mennä hampurilaiselle, jos rahat on budjetoitu? Hampurilaisaterian hinnalla olisi ostanut jo vaikka mitä kaupasta. Jos teineillä on omaa rahaa, niin hakekoot itse kaupasta einestä ja karkkia itselleen.
Vieras on nirso, ja sen äiti uusavuton keittiössä.
sillä ap:n lapsella oli varaa mennä hampurilaiselle, jos rahat on budjetoitu? Hampurilaisaterian hinnalla olisi ostanut jo vaikka mitä kaupasta. Jos teineillä on omaa rahaa, niin hakekoot itse kaupasta einestä ja karkkia itselleen.
Vieras on nirso, ja sen äiti uusavuton keittiössä.
oma tyttäreni sanoi 15 minuuttia ennenkuin juna saapui, että "ai niin joo, "Juulia" on muuten kasvissyöjä".
Oma tytär sai kyllä kuulla kunniansa, mutta ihmettelen todella tuota, että ei kaverin äitikään maininnut asiasta mitään. Olisin voinut varautua vähän paremmin. Tuskin tyttö täällä nälkään kuolee, mutta ärsyttää ruveta erikseen nyt sitten nyppimään ja keittelemään aineksia.
No onhan nuo tytöt jo sen verran isoja, että osaavat keskenäänkin kokkailla.
Ap