Miksi täällä AINA rinnastetaan lapsen kurittaminen aikuisten väliseen "kurittamiseen"?
Kun kyseessä on kaksi täysin eri asiaa!
Vai pidättekö te lapsianne tasavertaisina aikuisina, joita kohdellaan kuten aikuisia?
Kommentit (50)
ja erityisen raukkamaista se on silloin kun vastaanottajana on puolustuskyvytön lapsi. Vain todellinen luuseri kasvattaa lastaan tukistamalla ja vielä puolustelee sitä. Maailman suurin luuseri on sitä mieltä että lapsiin kohdistuva väkivalta on vähemmän paha asia kuin aikuiseen kohdistuva!
Vain todellinen luuseri kasvattaa lastaan tukistamalla ja vielä puolustelee sitä.
Suuri osa etelä- ja keskieurooppalaisista on siis todellisia luusereita? Ja suomalaisistakin iso osa vielä 20 v sitten?
He ovat luusereita jotka eivät muuten osaa lastaan kasvattaa!
Jos joku läppäsee sinua niin kyllä se menee pahoinpoitelynimikkeenä, kansankielessä HAKKAAMINEN.
Aivan sama miten hakataan, on säyty kiinni, on satutettu tahallaan. Minkä ikäistä LASTA ei enää sovi hakata? Kun se antaa takaisin? Saako lapsi hakata äitiä kun kasvaa?
Ei vanhemmuus anna lupaa väkivaltaiselle käytökselle.
Kyllä tässä yhteiskunnassa tunnustetaan kaikki väkivalta vääräksi vaikka te jokkut sitä miten perustelette.
Kyllä niistä muutamistakin läppäsyistä tulee traumoja.
Minua on kerran kadulla joku huitassut oksalla. Kenties joku hullu? Miksi vanhempi olisi jotenkin tätä henkilöä parempi jos huitasee lastaan? Vaikka vaan kerran mutta silti. Ei niin vaan tehdä.
Ei ole muuta kuin ettei osaa kasvattaa ilman satuttamista jos satuttaa. Vaikka kerran vuodessa antaa tämän lahjan, niinkuin syntymäpäivälahjan..
Kun kyseessä on kaksi täysin eri asiaa!
Vai pidättekö te lapsianne tasavertaisina aikuisina, joita kohdellaan kuten aikuisia?
mutta en silti käytä väkivaltaa. En kyllä käytä mieheeni rangaistuksia joita lapsille annan, esim. tietokoneenkäyttökieltoa tms ;D
Onko lapsen ihmisarvo sinusta vähäisempi?
Av-palstan virallisen käsityksen mukaan, kun isoveli hakkaa pikkusiskon päätä seinään, häntä kehotetaan sanallisesti lopettamaan. Kiinnihän ei saa tarttua, se on väkivaltaa!!
Ihan sama koulussa. Jos oppilas räkii opettajaa naamaan eikä suostu poistumaan luokasta ja opettaja ottaa käsivarresta kiinni -> väkivaltaa ja hullut vanhemmat tekemässä rikosilmoitusta.
ja ihan hassua höpistä jostain ihmisarvosta :) Tottakai ihmisarvo on kaikilla sama.
Itse en hyväksy ruumiillista kurittamista missään muodossa. En silti ymmärrä, että verrataan lasta ja aikuista. En minä kehota miestä syömään vihanneksia, määrää nukkumaanmenoaikaa, vaadi pitämään kädestä kiinni kun kävellään tien vierellä, rajoita tv:n katselua ja jos lapsi käyttäytyy huonosti, anna jäähyä tai pelikieltoa jne.
Lapsi on LAPSI, häntä täytyy ohjata ja kasvattaa. Mies on AIKUINEN, en ole kasvatusvastuussa, enkä muussakaan vastuussa miehestäni, hän kyllä pitää huolen itsestään.
Kun se antaa takasin?
Otako aikuiselta lapseltasi pataan?
Kyllä mä noudatan lakia, enkä hakkaa lapsia, en omia tai sinun.
elää ilman heihin kohdistuvaa väkivaltaa. Aikuisen PITÄÄ osta kasvattaa lapsensa ilman väkivaltaa ja sillä uhkailua!
t.Maiju