Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelottaako teitä, että joku leimaa WT:ksi?

Vierailija
08.07.2012 |

AV on nykyään täynnä ketjuja, jotka koskevat tai sivuavat yhteiskuntaluokkaa, sosiaalista asemaa, akateemisuutta ja muuta koulutustaustaa, sivistyneisyyttä ja muuta sellaista, jolla mitataan statusta (joko yhteiskunnassa tai ihan av:lla)

Jatkuvasti ponnahtaa esiin ketjuja, joissa pohditaan, mitkä nimet ovat WT-nimiä tai akateemisten nimiä, onko Guess WT-merkki vai oikea merkki, mitä ei-WT-kodin keittiöstä löytyy jne. Huhhuh. En nyt laittanut minkään sanan ympärille edes lainausmerkkejä koska osa porukkaa tuntuu ottavan tällaiset asiat niin pirun tosissaan.

Ovatko ihmiset oikeasti niin epävarmoja nykyään sosiaalisesta asemastaan, että pönkittävät itsetuntoaan halveksumalla jotain ihmisryhmiä (jotain, jonka määrittelevät white trashiksi jollain tosi muodottomilla ja epämääräisillä perusteilla tai hakien määritelmää täältä av:lta?), arvottaen brändejä, luullen, että tietty koulutus tai oppiarvo kertoo jotain kovinkin olennaista ihmisen tavasta kuulua yhteiskuntaan, kuluttaa, kasvattaa lapsiaan tai arvostaa itseään.

Onko elämä helpompaa tai parempaa jos on onnistunut ympäröimään itsensä tavaroilla, jotka ovat saaneet av-sertifikaatin "ei-wt"? Onko joku onnellinen akateeminen vain siksi, että luulee saaneensa paremman koulutuksen kuin ihminen, jolla on ammattikoulu tai ammattikorkeakoulu takana?

Voi, miten pientä elämä voi olla jos sen kuluttaa siihen, että pelkää jonkun kesälomakohteen tai mukihankinnan olevankin av-raadin mielestä "wt" tai jos joutuu pönkittämään omanarvontuntoaan leimaamalla jonkin koulutuksen tai brändin wt:ksi av:lla.

av-mamma joka SENTÄÄN on kaiken tollasen YLÄPUOLELLA ;)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämässäkin näin olen kohdannut.

Vierailija
2/5 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei pelkoa, että mut leimattais wt:ksi eli vastaus kysymykseesi: ei pelota :)

Musta tuntuu, että niitä pelottaa, jotka oikeasti ovat wt:ia,mutta pyrkivät kiipimään luokkaa tai toista ylemmäksi. Tulee ihan mun yks kaveri mieleen, joka on lähihoitaja ja asunut nuoruutensa yh-mutsinsa kanssa korsossa. Niin wt ku olla voi, mutta sen suurin pelko on, että joku sanois sen ääneen. En dumaa, kunhan totesin esimerkkinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahdin suomesta 20v sitten olin oikea luokattoman suomen aanitorvi taalla. kuinka kaikki ovat samanarvoisia ja ihmiset ovat suvaitsevia ja mukavia. menneet on ne paivat. suomalaiset uus-rikkaat on kuin entiset neuvostoliittolaiset. on saatu vahan rahaa kasaan ja ollaankin niin mahtavia. jotenkin saalittaa.. entiset, hyvat suomalaiset arvot ihan kokonaan hukassa.

Vierailija
4/5 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei pelkoa, että mut leimattais wt:ksi eli vastaus kysymykseesi: ei pelota :)

Musta tuntuu, että niitä pelottaa, jotka oikeasti ovat wt:ia,mutta pyrkivät kiipimään luokkaa tai toista ylemmäksi. Tulee ihan mun yks kaveri mieleen, joka on lähihoitaja ja asunut nuoruutensa yh-mutsinsa kanssa korsossa. Niin wt ku olla voi, mutta sen suurin pelko on, että joku sanois sen ääneen. En dumaa, kunhan totesin esimerkkinä.

Tuntuuko sinusta hyvältä, että on (muka) olemassa jokin "white trash" joka on sinua "alempana", "huonommin" koulutettu, oikein yksinhuoltajan lapsi ja asuu vieläpä Korsossa? Voi LOL!

Vierailija
5/5 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

wt:tä, se ei Suomen elintasolla ole yksinkertaisesti mahdollista. Olen asunut Yhdysvalloissa kahteen eri otteeseen ja voin vakuuttaa, että kenelläkään tällä palstalla wt:stä mesoavalla ei ole alkeellisintakaan käsitystä siitä, mitä koko käsite pitää sisällään ja mitä se todellisuudessa merkitsee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän