Dolly Partonin Jolene en ehkä julmin ja osuvin kuvaus naisten keskinäisestä julmuudesta
Oh, I'm begging of you please don't take my man
Please don't take him even though you can
Kommentit (38)
Tai siitä että miehet lähtevät suhteesta toisen matkaan heti kun vähän tissi vilahtaa.
Pankkivirkailija oli ihastunut Dollyn mieheen.
Vierailija kirjoitti:
Tai niin Dolly ainakin luuli.
Vierailija kirjoitti:
Tai siitä että miehet lähtevät suhteesta toisen matkaan heti kun vähän tissi vilahtaa.
Laulussa ei kumminkaan miestä syytetä. Salli tällainenkin näkemys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä naista.
Ei lähtenyt mies toisen matkaan, 60 vuotta olivat naimisissa.
Hirveä uikutus kappale. Olen aina inhonnut tuota kappaletta ja Partonin lauluääni on hirveää uikutusta.
Eihän se pankkineiti vienyt sitä Dollyn miestä, se nyt oli vaan päähänpisto, miehille tulee semmoisia.
Pankkivirkailija oli 180 cm pitkä ja hänellä oli kaikki mitä
minulla ei ollut mm.jalat..
Sanoi Dolly
Niin no siis laulun taistatarinassahan kukaan ei tehnyt mitään pahaa. Kassaneiti vain hymyili, ja mies säilyi Dollyn rinnalla kuolemaansa asti. Eli se laulu oli vain laulu.
Ilmeisesti mies oli kertonut arvelevansa että pankkineiti (jonka nimi ei ollut Jolene) oli ihastunut häneen.
En tiedä kertooko laulu nyt suinkaan tästä tilanteesta, mutta sen väitetään inspiroineen Partonia.
Vierailija kirjoitti:
Dollyllä oli komea mies, ja Dolly oli paljon poissa työmatkoilla. Pankkivirkailija oli tunnettu flirttailija ja vilkkusilmä. Sai Dollyn mustasukkaiseksi. Aika kova veto julkisesti sanoa, näpit irti mun miehestä. Eikä julkisesti millään Suomen asteikolla, vaan Usan asteikolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laulussa lauletaan että nainen on niin kaunis että Dolly pelkää sen vievän hänen miehensä. Mies puhuu tästä toisesta naisesta unissaan.
Se kaunis nainenhan ei laulun mukaan ole kuin passiivinen objekti, ei hän tee yhtään mitään kellekään.
Vierailija kirjoitti:
Hirveä uikutus kappale. Olen aina inhonnut tuota kappaletta ja Partonin lauluääni on hirveää uikutusta.
Ylivoimaisesti suurin osa Dollyn tekemistä lauluista onkin ihan muiden esittämiä. Oli ennemmin muusikko kuin laulaja, vaikka itse kyllä tykkään Nine to five-laulusta hänen esittämänään.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti mies oli kertonut arvelevansa että pankkineiti (jonka nimi ei ollut Jolene) oli ihastunut häneen.
En tiedä kertooko laulu nyt suinkaan tästä tilanteesta, mutta sen väitetään inspiroineen Partonia.
Jolene oli pikkuinen fanityttö, jolla oli erityisen sievä nimi, lauluun sopiva. Se pankkivirkailija, eri ihminen, oli taas ulkonäöltään oikein sopiva laulun aiheeksi.
Siis mistä julmuudesta? En tajunnut.
Vierailija kirjoitti:
Jolene ei kerro siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jolene ei kerro siitä.
Eikä naisten julmuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen ajan naiset tiesivät ettei miestä voi muuttaa, mutta naisen törkeän käytöksen voi.
Todellakin tämä. Naiset ovat ne jotka varastavat toisiltaan, eikä todellakaan vain fyysisiä asioita.