Teini yllätti kesken seksin, apua
Teini käveli sisään kesken intiimin puuhan. Sai varmasti elinikäiset traumat ja verkkokalvoilleen on varmasti syöpynyt lähtemättömästi ikävä kuva vanhemmistaan. Olemme keskustelleet asiasta, mutta olen itse aivan rikki tämän asian johdosta ja voin ihan fyysisesti pahoin teinini puolesta. Ahdistaa ja masentaa, ja niin varmasti teiniäkin vaikkei sitä näytä. Miten pääsemme asiasta yli? Asiallisia vastauksia kaipaan, sillä olen todellakin musertunut häpeästä.
Kommentit (87)
On ollut traumaattinen kokemus, jos viisi vuotta on asiaa jauhettu.
Aika rankkaa seksiä täytyy olla jos aiheuttaa traumoja pelkästään katsojalle
Minä yllätin aikoinaan äitini ja isäpuoleni olkkarista puuhailemasta. Menin vaan omaanhuoneeseen, enkä saanut asiasta traumoja. Enemmän ärsytti tilanteen jälkeen se, kun isäpuoleni rupesi huutamaan, että miksi en ilmoittanut, että olen menossa kotiin ym. Sen jälkeen muutinkin pian omaan asuntoon, etten vahingossakaan häirinnyt heitä.
Mummomaista kutsua lasta teiniksi. Kas kun ei murkku...
itse joskus näin oman isän ja äitipuolen hommissa.. eivät tajunneet että näin sen. muistan kun menin omaan sänkyyni ja katsoin vain pimeyteen, olin silloin varmaan 10-11v. nykyään oon päässy yli ja hyvät naurut tulee kavereitten kanssa
Ei sitten tuolin selkää kahvan alle yms?
Minkälainen tyyppi edes käyttää ilmaisua "intiimi puuha" 2020-luvulla?
Vastaus: sellainen joka traumatisoituu siitä että teini näkee vanhempiensa nussivan.
Ellei teini-ikäinen vielä itse nussi päivittäin tai vähintäänkin tiedä miltä se näyttää ja kuvittelee haikaran tuoneen hänet niin korkea aika nähdäkin miten pannaan lihaa piiloon.
"Teinithän luulee, että vanhempien seksielämä loppuu suurinpiirtein teinin omaan syntymään"
En ole koskaan ymmärtänyt miksi koulun seksivalistuksessa kerrotaan vaikka mitä mutta ei kunnolla kerrota että ihmiset eivät lopeta seksiä saatuaan lapsia tai täytettyään 40 vuotta vaan tavallisesti ihmiset harrastavat seksiä niin kauan kun terveyttä riittää, myös siis ne omat vanhemmat.
Ja että sen sijaan että sitä ällötellään niin sen voi ottaa iloisena asiana koska se kertoo siitä että itsekin saa nauttia seksistä silloinkin kun ei enää ole nuori ja kaunis.
Te kuulostatte ihan amerikkalaisilta noine traumapelkoinenne. Huoh.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 10:26"]
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 10:22"]
Järjestäkää joku parempi paikka seksille. Terveisin varastossa kuksivat teinien vanhemmat. =D
Meillä on lämmin varasto, jossa on kiva käydä päiväpanolla. Sinne ei teinit pääse, koska avaimet otetaan mukaan.
[/quote]
Meillä karataan joskus autotalliin :)
[/quote]
Miten te naitte autotallissa tai varastossa? Onko teillä siellä jemmassa joku patja tms?
Kyllähän ne nyt tietää mitä siellä tapahtuu. Oma äitini kävi tupakalla autotallissa ja kuvitteli ettei kukaan tiedä. 🙄
Onko mitään mahdollisuutta lähtä päiväseltään jonnekkin muualle tai hoitaa hommat silloin kun teinit ovat muutalla tai aivan varmasti nukkuvat niin etteivät kuule.
Vierailija kirjoitti:
Vastaus: sellainen joka traumatisoituu siitä että teini näkee vanhempiensa nussivan.
Ellei teini-ikäinen vielä itse nussi päivittäin tai vähintäänkin tiedä miltä se näyttää ja kuvittelee haikaran tuoneen hänet niin korkea aika nähdäkin miten pannaan lihaa piiloon.
Sellainen joka ei ymmärrä ettei seksiä ole ookoo harrastaa muiden nähden 😂 ei nyt saatara keksikää jotain muuta. Se että tiedät että vanhempasi tekee sitä ei tarkoita että haluaisit vahingossakaan sellaista nähdä. Joku roti ihmiset. Ei ketään saa pakottaa katsomaan seksiä, kai sen ymmärrätte. Julkisilla paikoillakaan ei saa panna muiden nähden, siitä rapsahtaa sakot idiootti.
Vierailija kirjoitti:
Joo, siinäpä sulla seksivalistus, iskä opettaa kuinka äitipuolta laitetaan. Hohhoijakkaa saatana. Muuttaisin välittömästi kotoa jos kotona asenne tuo että lapset on tiellä.
Meilläkin yllätti. Tyttö 15v.
Rojahdettiin lattialle, kun huomattiin.
Minua lähinnä nauratti koko homma. Oltiin sellaisessa akrobatia-asennossa just.
Juteltiin, että semmosta on.
Ei siitä traumoja tule. Isi ja äitikin harrastaa seksiä.
Kyllä teidänkin teinit sen tietävät.
Sano, että toivottavasti et ahdistu. Että sinua ahistaa. Ahistaa ja varmaan se vähän huvittaakin?
Meidän poika 13v. sanoi silloin, kun asiaa takelleltiin ja juteltiin, että ihan normaalia ja hyvä, että omat vanhemmat harrastaa seksiä. Että sehän on ihan luonnollista.
Kävikö teillä haikara? Vai miten teille lapset on tulleet?
Puhukaa. Ei tarvi ohittaa asiaa.
Löydätte kyllä sanat.
Meillä sattui kerran että reilu kaksikymppinen tytärpuoli oli kylässä. Rupesin panemaan rouvaa aikaisin aamulla niin huomasin vasta jyystäessä että makarin ovi on auki ja vaimo on jalat korvissa. Tyttärensä meni siitä nopsaan vessaan. Painoin loppuun ja kävin sulkemassa oven. Aamulla tytär katsoi minua jännästi kerran, mutta oli sitten kuin ei mitään. Äitinsä ei käsittääkseni huomannut.
Vierailija kirjoitti:
Löydätte kyllä sanat.
Joo. Kannattaa olla avoin. Voi kertoa lapselleen, että hups. Tämäpä tuntuukin hankalalta, ja että
olet vähän vaikeena, mutta joka tapauksessa voi jutella. Voithan vaikka kysyä jäikö lapselle hankala olo.
Luultavasti käy läpi valaistumisen tien ja ymmärtää, että seksuaalisuus on osa ihmisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löydätte kyllä sanat.
Joo. Kannattaa olla avoin. Voi kertoa lapselleen, että hups. Tämäpä tuntuukin hankalalta, ja että
olet vähän vaikeena, mutta joka tapauksessa voi jutella. Voithan vaikka kysyä jäikö lapselle hankala olo.
Eiköhän tuo 'lapsi' lähentele jo lähes 30 ikävuotta, joten terapiat käyty ja traumat hoidettu.
Olkaa hienotunteisia ja lopettakaa seksi silloin kun lapset voi yllättää tai kuulla. Mulle jäi niin pahat traumat vapaamielisistä vanhemmista, että tarvitsin aikuisena terapiaa.
Tämä on aihe, josta puhutaan liian vähän.