Teini yllätti kesken seksin, apua
Teini käveli sisään kesken intiimin puuhan. Sai varmasti elinikäiset traumat ja verkkokalvoilleen on varmasti syöpynyt lähtemättömästi ikävä kuva vanhemmistaan. Olemme keskustelleet asiasta, mutta olen itse aivan rikki tämän asian johdosta ja voin ihan fyysisesti pahoin teinini puolesta. Ahdistaa ja masentaa, ja niin varmasti teiniäkin vaikkei sitä näytä. Miten pääsemme asiasta yli? Asiallisia vastauksia kaipaan, sillä olen todellakin musertunut häpeästä.
Kommentit (87)
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 10:06"]
Miksi tätä hävetään? kukaan ei ole tehnyt avausta että hävettää kun teini yllätti kesken riidan tai kun siippa antoi turpaan kostean illan päätteeksi....
Aina perustellaan että täytyy näyttää lapsille mallia riitely kuuluu elämään. Riidellään ja sovitaan, se on ihan ok. Mut eikö ole myös ok että vanhemmat rakastelee ja ovat onnellisia?? Ei tietty itse aktia ole tarpeen nähdä mutta ei tämä nyt niin vakava juttu ole.
Hymy korviin ap. Lapsenne on varmasti tyytyväinen että iskällä ja äiskällä synkkaa noin hyvin ;)
[/quote]
Tätä yritin teinillekin selittää, että me vanhemmat rakastamme toisiamme ja rakastelu kuuluu elämäämme. Mutta ahdistaa silti. En olisi halunnut hänen näkevän. Häpeän niin kovasti. Kiitos lohduttavista sanoistasi.
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 10:15"]
tuo on varmasti kaikille nolo tilanne, mutta ei siitä kannata liian isoa asiaa tehdä. Itse en ole nähnyt vanhempiani tositoimissa, mutta olen kyllä kuullut ääniä, jotka eivät kauheasti jättäneet epäselväksi. Ei jäänyt traumoja ja tavallaan oli ihan hyväkin tajuta, että vanhemmilla on läheisyyttä. Vanhempani eivät kyllä tienneet, että kuulin, ja se olisi varmaan tehnyt tilanteesta hämmentävämmän. Ehdottaisin, että toteat vaan teinille kevyeen sävyyn, että seksi kuuluu parisuhteeseen, pahoittelet että hän näki teidän yksityisen tilanteen ja suosittelet, että jatkossa koputtaa ennen kui. törmää sisään makkariin. Ja sitten siirryt muihin asioihin ja asia on sillä loppuun käsitelty. Luulisin. että teiniä helpottaa jos et itse tee tästä mitään valtavaa vaiettavaa draamaa.
[/quote]
Tarvitseeko teinille kertoa itsestään selvyyksiä kuten että seksi kuuluu parisuhteeseen?
Minusta tuossa tarvitsee vaan sopia pelisäännöt miten koputetaan jne, Eli että yksityisyyteen on mahdollisuus vaikka teinit olisi kotona. Ja toisin päin tietty myös
Jos teini on bilsan tunnilla yhtään kuunnellut niin tietää että toi on normaalia. Ihan turhaan ahdistut noin kovasti. Anna ajan kulua. Normaali nuori pääsee yli.
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 10:00"]
Noh, teini-ikäinen tajuaa jo, mistä on kyse. Toisaalta ikävä, jos se oli jossain ns "yhteisellä alueella", kuten keittiössä. Ei teinit halua miettiä, onko pöytä pyyhitty puhtaaksi hiestä ym seksin jäljiltä. Jos se oli makuuhuoneessanne, se on yksityisaluettanne ja ihan fine asia.
[/quote]
Oli "yhteistä" aluetta. Heitänkö sohvan pois ja ostan uuden...? :) ap.
Järjestäkää joku parempi paikka seksille. Terveisin varastossa kuksivat teinien vanhemmat. =D
Meillä on lämmin varasto, jossa on kiva käydä päiväpanolla. Sinne ei teinit pääse, koska avaimet otetaan mukaan.
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 10:20"][quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 10:00"]
Noh, teini-ikäinen tajuaa jo, mistä on kyse. Toisaalta ikävä, jos se oli jossain ns "yhteisellä alueella", kuten keittiössä. Ei teinit halua miettiä, onko pöytä pyyhitty puhtaaksi hiestä ym seksin jäljiltä. Jos se oli makuuhuoneessanne, se on yksityisaluettanne ja ihan fine asia.
[/quote]
Oli "yhteistä" aluetta. Heitänkö sohvan pois ja ostan uuden...? :) ap.
[/quote]
Auuts :D Nooh, näitä sattuu.
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 10:20"]
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 10:15"]
tuo on varmasti kaikille nolo tilanne, mutta ei siitä kannata liian isoa asiaa tehdä. Itse en ole nähnyt vanhempiani tositoimissa, mutta olen kyllä kuullut ääniä, jotka eivät kauheasti jättäneet epäselväksi. Ei jäänyt traumoja ja tavallaan oli ihan hyväkin tajuta, että vanhemmilla on läheisyyttä. Vanhempani eivät kyllä tienneet, että kuulin, ja se olisi varmaan tehnyt tilanteesta hämmentävämmän. Ehdottaisin, että toteat vaan teinille kevyeen sävyyn, että seksi kuuluu parisuhteeseen, pahoittelet että hän näki teidän yksityisen tilanteen ja suosittelet, että jatkossa koputtaa ennen kui. törmää sisään makkariin. Ja sitten siirryt muihin asioihin ja asia on sillä loppuun käsitelty. Luulisin. että teiniä helpottaa jos et itse tee tästä mitään valtavaa vaiettavaa draamaa.
[/quote]
Tarvitseeko teinille kertoa itsestään selvyyksiä kuten että seksi kuuluu parisuhteeseen?
Minusta tuossa tarvitsee vaan sopia pelisäännöt miten koputetaan jne, Eli että yksityisyyteen on mahdollisuus vaikka teinit olisi kotona. Ja toisin päin tietty myös
[/quote]
Varmasti teini tietää sen, mutta itsestäänselvyyden toistaminen nimenomaan normalisoi tilanteen. Ja pehmentää sitä koputuskäskyä niin, ettei viestistä tule sellainen, että on vain teinin omalla vastuulla välttyä näkemästä vanhempiensa rietasteluja. :)
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 10:22"]
Järjestäkää joku parempi paikka seksille. Terveisin varastossa kuksivat teinien vanhemmat. =D
Meillä on lämmin varasto, jossa on kiva käydä päiväpanolla. Sinne ei teinit pääse, koska avaimet otetaan mukaan.
[/quote]
Meillä karataan joskus autotalliin :)
No, niin kävi. Sua ahdistaa ja hävettää (tuntisin samoin sinun tilanteessasi). Asia on ns käyty läpi teinin kanssa. Mun mielestä muuta ei ole tehtävissä. Sun täytyy nyt vaan selvitä tuon tunteesi kanssa, hyväksyä tapahtunut. Kyllä se ajan mittaan laimenee se ahdistus ja häpeä.
Itse yllätin vanhempani 12-vuotiaana tositoimissa ja eihän se kiva juttu ollut. Nyt olen aikuinen ja tästä "traumasta" hyvin selvinnyt, koska tuotakin asiaa voin muistella ilman minkäänlaista tunnelatausta.
Pahemmaksi asian tekee, jos teini ajattelee yllättämisellä pilanneensa seksielämänne kokonaan. Sellaiset aiheuttaa traumoja. Pussailkaa ja halailkaa jatkossa julkisesti, kerrotte sillä teinille välittävänne toisistanne. Seksiä koittakaa harrastaa rauhassa muualla :D
Jatkossa makuuhuoneessa ja ovi lukkoon. Saatte touhuta rauhassa.
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 10:41"]
Jatkossa makuuhuoneessa ja ovi lukkoon. Saatte touhuta rauhassa.
[/quote]
Näin ollaan yleensä toimittu. Nyt sattui virhearviointi. Ap.
No, millainen tilanne oli? Missä olitte ja mitä tekemässä?
Miksi kutsutte lasta "teinimme" aivan kuin se olisi joku virka?
Ahdistus on vain sinun päässäsi. Teini voi olla hieman kiusaantunut, koska huomaa SINUN vaivaantuneisuutesi asiasta.
Kaikki eivät automaattisesti saa traumoja. Usein vanhemmat aiheuttavat traumat OMALLA HÖSSÖTTÄMISELLÄ. Lapsen ei anneta päästä asiasta yli, vaan siitä keskustellaan kokoajan, puhutaan kuin lapsi olisi nähnyt ja kokenut jotain sellaista, mistä ei edes kuuluisi päästä yli helpolla, kuin asia jota ei voisi tai saisi unohtaa. Antakaa olla vaan.
Ei kiinnosta joidenkin kälyisten muumioiden parittelu.
P15
Vierailija kirjoitti:
Anna teinin jo olla! Kyllä se siitä varmasti ahdistuu, jos joutuu koko ajan puhumaan teidän kanssa asiasta.
Ehkä se näky syöpyi verkkokalvoille, mutta sen kanssa hänen on vaan opittava elämään. Se on sitä kasvua myös.
Turha on lähteä lässyttämään, että kun kaksi aikuista NAIMISISSA olevaa rakastaa toisiaan, niin he antavat toisilleen spesliaalihalauksen. Kahdeksannella kun käyvät terveystiedossa peppupanot yms läpi.
Spesiaalihalaus 😂
tuttua puuhaa teineille jo, sielälä ollaan juostu Muhammedin ja alin luona siiderillä pari vuotta.