Mies jota olen tapaillut jää työttömäksi, haluaa erota..Kysymys.
Ollaan vajaat pari kuukautta oltu yhdessä. Mies on sanonut olevansa ihastunut ja mietitty yhteistä tulevaisuutta. Viime viikolla sovittiin, että seurustellaan, ei tapailla muita. Mulla on lapsia, miehellä ei. Ollaan nähty melko tiiviisti(lapsia ei ole tavannut), soiteltu, viestitelty.
Nyt sitten mies sai töissä kuulla irtisanomisesta. Seuraavana päivänä hän sanoi minulle, ettei halua jatkaa enää meidän suhdetta. Oli pahoillaan, sanoi, että mä tarvitsen jotain muuta, haluan jotain muuta. En oikein tiedä, mitä ajatella. Hän ei halua asiaa kauheasti selittää. Sanoo, että näin on nyt parempi. Kuitenkin hän soittaa ja viestittää mulle edelleen samalla tavalla kuin ennenkin. Hyvät yö ja semmosta. Mä olen ihan pihalla. En halua kuitenkaan nyt kysellä asiasta enempää, koska hän ei halua vastata.
Mitä tästä nyt pitäisi ajatella?
Kommentit (29)
kuin nro 5.
Mies pelkää, että hän ei pysty tuomaan leipää perheelle, vaikka ehkä haluaisikin.
yllättäen kyllä.. Tiedän, että hän on ihan rikki ja asia tuntuu ylitsepääsemättömältä. Mutta miksi ihmeessä tuommoisen takia haluaisi jättää ihmisen, jos oikeasti on tunteita? Mulla tuli ainakin olo, ettei hänellä mitään tunteita ollutkaan ja nyt ei vaan jaksa muun ohella niitä pohtiakaan.
Tosi paha olo, kun ei tiedä toisen ajatuksista. Kai mä yritän sitten vaan unohtaa ja saada omat tunteeni viilenemään. Vaikeeta. ap
Mies on miettinyt monenlaisia tapoja, joilla voisitte olla tulevaisuutenne yhdessä. Hän on ajatellut uusperhettä. Hän on ajatellut mukavaa vapaa-ajan viettoa, mökkeilyä tai matkailua viettoa kanssasi. Hän on ajatellut, että jos ei nyt niin viimeistään lastesi lähdettyä kotoa voisitte muuttaa yhteen. Mikään näistä suunnitelmista ei ole enää mahdollinen, kun mies pystyy hädin tuskin elättämään itsensä eikä voi osallistua taloudellisesti yhteisten suunnitelmien toteuttamiseen. Miehestä tuntuu, että hän ei pysty täyttämään miehelle kuuluvia velvollisuuksia teidän suhteessanne. Siksi hän ei halua jatkaa suhdetta.
Työttömäksi jäänyt mies pitää itseään muutenkin epäonnistuneena ja tasapainoilee työnhakupaineiden ja masennuksen välillä. Viimeiset ajat työpaikassa on usein tehty työtä valtavan stressin ja epävarmuuden alla ja se kaikki laukeaa nyt. Pitkällinen työnhaku ja oman elintason leikkaaminen on riittävän vaikeaa ilman, että pitää selitellä uudelle tyttöystävälle. Mies haluaa nyt keskittyä oman toimeentulonsa järjestämiseen ja vasta sitten ottaa vastuuta muista ihmisistä kuten sinusta.
Voit toki vakuuttaa miehelle, että hän kelpaa sellaisenaan. Niin kannattaa tehdä vain, jos sinulle oikeasti riittää miehen seura, etkä kaipaa yhtään mitään muuta. Älä sitten odota yhteisen tulevaisuuden suunnittelua, tai ravintolaillallisia, matkoja ja muuta kivaa, missä rahaa palaa. Äläkä hämmästy, jos mies masentuu työnhausta ja itsetunnon pudotus näkyy myös sängyssä. Jos aiot jatkaa suhdetta, kannattaa puhua auki, mitä sinä mieheltä odotat ja toivot.
jos sinun tulot otetaan huomioon. Se haluaa omaa rahaa eikä elää ventovieraan siivellä. Miksi se antaisi sinun päättää raha-asioistaan?
Se menettää tuet jos sinun tulot otetaan huomioon. Se haluaa omaa rahaa eikä elää ventovieraan siivellä. Miksi se antaisi sinun päättää raha-asioistaan?
Mies ei työttömäksi jäätyään tasan mieti yhteen muuttamista tai sosiaalitukia, vaan haluaa löytää työpaikan. Niin kauan kuin työpaikkaa ei ole, mies ei pidä itseään kelvollisena uuteen parisuhteeseen.
ihan oikeasti noin.. en voi ymmärtää. Kiitos kaikista kommenteista, lisää saa sanoa. Miesten ajatusmaailma on niinniin ihmeellinen. ap
Hei Ap taas. Mies välittää sinusta niin paljon, ettei halua että joudut ottamaan hänet "taakaksi" lastesi lisäksi. Niinkuin vanha sanonta sanoo jos rakastaa toista tarpeeksi, on valmis päästämään toisen menemään. Siksi mies käyttäytyy nyt tuolla tavalla. Kannattaa istua alas miehen kanssa ja keskustella asioista päin naamaa. Kyllä hän ymmärtää kun kerrot hänelle, kuinka paljon hänestä välität ja että sinulle ei se työttömyys merkkaa! :) Miunki mies oli työtön kun alettiin seurustelemaan. :) Kerrot hänelle avoimesti, että tuet ja autat kaikessa ja että miehen ei tarvitse stressata asioista turhaan kanssasi. :) Hän voi olla vähän "vanhanaikainen" että mies on perheenpää ja huolehtii leivän tuonnista pöytään. Niin ainakin ajattelisin. :) Kerro sitten miten juttelu meni. :)
sanoi, ettei nyt pysty keskustelemaan asiasta. Ei halua kertoa -tai ei pysty keromaan omista ajatuksistaan. Inhottava olo. Haluaisin halata häntä ja hän työntää mut pois elämästään.. Kiitos kivoista vastauksista. Musta tuntuu silti, ettei suhteen jatkaminen onnistu. Hän oli asiasta niin varma. t. surullinen ap
Mies selvästikin ajattelee, kun sinulla on lapsia, että tarvitset miehen, joka voi taata teille toimeentulon. Siun pitää vain sanoa miehelle, että rahaa tässä maailmassa aina riittää, mutta rakkaus on harvinaisempaa herkkua. Sano miehelle, että välität hänestä yhtä paljon oli hän sitten töissä eli ei! :) Sitä hän kaipaa sinulta. Pelkää ettei kelpaa siulle kun on työtä vailla... Toivottavasti saat miehen ymmärtämään ja voitte onnellisina jatkaa suhdettanne. :)