Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuri pyysi tänään, että meidän lapset ei ulkoilisi silloin kun heillä vauva nukkuu

Vierailija
06.07.2012 |

Tuli vaan tuosta alemmesta kolmen lapsen yh;sta (joka pyysi naapuriaan olemaan hiljaa kun vauva nukkuu) mieleen tämä nyt tänne kertoa : )

Heillä pieni vauva nukkuu kuulemma noin kolme kertaa päikkärit ulkona vaunuissa ja kehoitti siis meidän lapsia olemaan sisällä sen ajan ja minua tarkkailemaan koska hän tuo vaunut pihalle, etät silloin olisi syytä minun tulla lasten kanssa sisälle : )) Minä siis ulkoilen lasten kanssa, joten olen hyvin tietoinen heidän äänistään ja tekemisistään.

Mitä lie herran terttuja ja narsistin nuppuja kasvaakaan näistä

hullujen äitien lapsista : )

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai metelissä ja valossa, toki nukkuu mutta hyvin epätäydellisesti, siitä seuraa useita nykyajan ongelmia, levottomuutta ADHD, oppimisvaikeuksia yms.

Älä kehu ennen omaa ajatusmailmasi kun, melussa ja valossa nukkuvat lapsesi ovat parikymppisiä ja opiskelu maittaa.

Ensimmäisen suuntaa-antavan johtopäätöksen voi tehdä lapsen kehityksestä aikuiseksi noin 16 vuotiaana.

Muista, vauvalla on silmäluomien vahvuus alle viidesosa aikuisen silmäluomesta ja kuulo on todella moninkertaisesti herkempi, vielä 10 vuotiaskin kuulee samat pienet äänet yli 20 m etäisyydelta kun aikuinen 4 metrin.

Kasvatusmetodeilla ei ole peruutusvaihdetta, siksi ei kannata luulla jotta ei saisi ikuista harmia omista kokeiluista.

Vierailija
2/69 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus pääsee mielessä pari kirosanaa, kun on saanut kaksoset uneen parvekkeelle ja sitten yksi naapuri tulee tamppaamaan mattoja, toinen pärryyttää moottoripyöräänsä meidän parvekkeen alla, lapset laskee seinänvierustaa jollain skeittilaudoilla, toiset kakarat potkii palloa varaston seinään, postiauto, roska-auto ja jäätelöautokin muistavat myös läsnäolollaan.

Mutta elämä on, onneksi kohta muutetaan hieman rauhallisempaan ympäristöön. Eihän se naapureiden vika ole ja en voi mitään huopatossuhiljaisuutta vaatia päivällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä AP:lle! Nauru oli varmaan ihan sopiva reaktio. Muistan ajan jolloin autistipoikamme oli kolme ja pikkusisko vuoden. Poika valvoi joka yö pari tuntia ja olin kroonisessa burn outissa. Olisin varmaan kilahtanut kunnolla naapurille sinun sijassasi :D

Vierailija
4/69 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko, että et ole naapurisi kanssa samaa mieltä ja kauhistelet hänen pyyntöään?

Vierailija
5/69 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka saatat edes ajatella että päästäisit lapsesi ulos jos jonkun toisen lapsi on siellä?

Vierailija
6/69 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo epämääräinen rivityksesi paljastaa sinut, samoin erilaisten merkkien käyttö.

Vierailija
7/69 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos naapurin vauvan on vaikea nukkua melussa, niin miksi ette voi huomioida naapurin toivetta - ei kait siitä nyt paljoa ole teille haittaa, jos tunniksi-pariksi keksitte muuta tekemistä kuin pihalla mekastusta? Voihan sitä joustaa, koska on todella hankalaa naapuriperheelle jos vauva ei saa nukuttua ajallaan ja jos vauva saa nukuttua vain ulkona ja rauhassa. Miksei voi helpottaa naapurin elämää, kun ei se nyt varmaan kauheasti tuota itselle haittaa?

Vierailija
8/69 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos naapurin vauvan on vaikea nukkua melussa, niin miksi ette voi huomioida naapurin toivetta - ei kait siitä nyt paljoa ole teille haittaa, jos tunniksi-pariksi keksitte muuta tekemistä kuin pihalla mekastusta? Voihan sitä joustaa, koska on todella hankalaa naapuriperheelle jos vauva ei saa nukuttua ajallaan ja jos vauva saa nukuttua vain ulkona ja rauhassa. Miksei voi helpottaa naapurin elämää, kun ei se nyt varmaan kauheasti tuota itselle haittaa?

Kuule täällä valvon nytkin lapsen kanssa ja on vitsit vähissä. Kerran päivässä ulkoillaan ja se on ponnistus se! Niin miksi ei helpottaisi naapurin elämää, että saa sen kaksi kuinen nukkua rauhassa, eihän sillä ole edes rytmiä ja mun pitäisi vielä ottaa stressi siitä koska rouva pamauttaa lapsensa pihalle nukkumaan.

No entäs minä sitten ja minun lapseni. Harvoin muuten 1 ja 3 vuotiaat mekastaa : ) No nuorempi joskus päästää riemun kiljahduksen tai saattaa hetken itkeä esim. kaatuessaan. Kolme vuotias on autistinen, ei puhu mutta ei myöskään kilju tai karju. Huitoo käsiiään kovasti ja joskus "mölisee" mutta normaalilla äänentuotoksella, yleensä kuiteknin käsien huitomisen lisäksi pistää hiekkaleluja riviin ja on täysin hiljaa.. mitä nyt karkailee, mutta siitä ei tule ääntä. Tiedättekö, en mä oikeasti jaksa tuollaisia menkää sisälle vaatimuksia, kun työn ja tuskan takana on päästä ulos edes kerran päivässä. Ja leikkipaikalta heidän pihalleen (raja-aidelle) on n.20 metriä ka vielä koko oma piha välissä, että aika hyvä kuulo saa olla jos puheen kuulevat.

Vai onko se meidän syvästi autistinen lapsi syynä, joka halutaan jo ajoissa pois leikkipihalta!!

Vierailija
9/69 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudella ok-alueella Etelä-Suomessa pienehkössä kaupungissa? Meillä nimittäin kävi täysin samanlainen tapaus jokunen viikko sitten.

Naapuri kielsi lapsiani puhumasta hänelle mitään kun hän liikku vaunujen kanssa. Lisäksi heidän talonsa ohi menevällä pyörätiellä ei saisi kuulua ääntä kun heidän alle vuoden ikäinen nukkuu ulkona monet päiväunet. Palloa ei saa pompottaa, kauko-ohjattavasta autosta lähtee liikaa melua jne.

Raivostuin hänelle kun sitten valitti näistä normaaleista päivällä kuuluvista äänistä minullekin kun lapset ei olleet riittävän hiljaa. Mähän en minkään hullun akan pillin mukaan tanssi.

Vierailija
10/69 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sitä koulukuntaa, jonka mielestä ulkona leikitään ne äänekkäimmät ja vauhdikkaimmat leikit. Asumme kerrostalossa, joten ajattelen naapureita, kun ulkoilutan lapsiani mahdollisimman paljon. Ei naapureiden sitten tarvitse kuulla huutoa ja juoksua kotonaan. Minusta olisi outoa, jos meiltä "kiellettäisiin" ulkoilu sillä varjolla, että joku nukkuu parvekkeella. Meillä parvekkeet eivät ole edes leikkipaikalle päin.

Minulla on vilkkaat pojat, jotka jaksaa olla sisällä suht rauhassa ja meuhkaamatta, kun tietävät, että saavat ulkona sitten mennä niin paljon kuin haluavat. Jos naapuri vauvan nukuttamisen varjolla tämän poistaisi niin haluaisiko hän kuunnella seinän takaa sitten niiden meuhkaamisen ääniä?

En minäkään valita heille siitä, että heidän vauvansa on nyt 3 kuukauden ajan herättänyt lapsemme lähes joka yö huudollaan. Ei varmasti ole helppoa olla sellaisen vauvan äiti, joka huutaa kaiket yöt. Toki ymmärrän, että tuo aika on rankkaa ja hän haluaa vauvansa nukkuvan edes joskus. Pidämme huolen, että emme koskaan aamupäivällä ulkoile omassa pihassa vaan puistossa, rannalla tms. Iltapäivällä/illalla kyllä sitten ollaan omassa pihassakin.

Mielestäni otan ihan tarpeeksi jo nyt huomioon naapurin vauvaa, joten loukkaantuisin jos rouva tulisi minulle asiasta sanomaan.

Vierailija
11/69 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttakaa maalle!

Tarkoitan siis teitä, jotka haluatte olla ulkona ja joita naapurit häiritsevät.

Täällä lapset oppivat nukkumaan melussa, vielä kouluikäisinäkin.

Ulkona ei naapurin kakarat pomputa palloa tai metelöi.

Sen sijaan linnut laulavat niin vimmatusti ainakin näin alkukesästä ja jo helmikuussa saattaa talitintti aloittaa mekastuksen. Ja ne laulavat yötä päivää, jos sattuu olemaan sellainen maasto, jossa satakielet, yörastaat ja muut yölaulajat viihtyvät. Ja koirat haukkuvat, ohi päristelee moottoripyöriä ja isompia ajoneuvoja milloin vaan...

Mutta lapset nukkuvat rauhallisesti vauvasta alkaen.

Eikö missään myydä vauvojen korvatulppia tai muita kuulosuojaimia? Olisi niille varmaan kovasti kysyntää.

Vierailija
12/69 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vähän samaa, asumme kerrostalossa kylläkin ja sen edessä on piha missä talon lapset leikkivät.

Talossamme asuu myöskin monta ikäihmistä ja heidän mukaansa lapset eivät saisi ulkoilla kun papat ja mummot ovat päiväunilla xD

Tarkkoja aikoja eivät osanneet sanoa kun kysyin milloin pitäisi sitten pysyä sisällä.

Lasten tulisi vain olla hiljaa sillä vanhat ihmiset tarvitsevat useat päivänokoset xD

Joo... Menkööt vanhainkotiin, kai siellä on hiljaisempaa!

Vierailija
13/69 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni naapureiden ulkoilua ei voi rajoittaa, jos häiritsee pitää muuttaa muualle.

mutta.. siinä mielessä ymmärrän että itselläni on 6v ja 8v pojat ja vauva ja kiellän kyllä omia poikiani ulkoilemasta takapihallamme kun vauva nukkuu. Eihän siinä mölyssä ja mekkalassa pysty vauva nukkumaan :). että siinä mielessä ymmärrän täysin että ap:n naapuria ottaa päähän. MEillä ei onneksi tässä taloyhtiössä ( pieni rivari yhtiö) ole muita vauva kun omamme. Jos jollain muullakin olisi kieltäisin kyllä poikiani meluamasta ja riuhumasta jos huomaisin vauvan nukkuvan pihalla koska tiedän että se on tosi ärsyttävää jos on juuri saanut vauvan nukkumaan ja heti herää toisen remuamiseen.

Vierailija
14/69 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä minä kiellän omiakin muksujani metelöimästä pihalla silloin, kun nuorimmainen nukkuu päiväunia. Voisihan sen naapurinkin lapsen päiväuniajan ottaa huomioon, ettei ainakaan kaikkein raisuimpia leikkejä juuri silloin leikkisi siinä naapurin läheisyydessä.

Tietysti jos ihan älyttömyyksiin menee (ettei palloakaan saa pomputtaa), niin se on naapurin oma ongelma.

Vierailija
15/69 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on niin typerä että ulkona nukuttaa niin saa ottaa kaupan päälle metelinkin mukisematta.

Vierailija
16/69 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vauva ei voi nukkua ulkona melussa, niin parempi nukuttaa sisällä omassa makuuhuoneessa.

Antaa lasten juosta ja iloita ulkona.

Vierailija
17/69 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä minä kiellän omiakin muksujani metelöimästä pihalla silloin, kun nuorimmainen nukkuu päiväunia. Voisihan sen naapurinkin lapsen päiväuniajan ottaa huomioon, ettei ainakaan kaikkein raisuimpia leikkejä juuri silloin leikkisi siinä naapurin läheisyydessä.

Tietysti jos ihan älyttömyyksiin menee (ettei palloakaan saa pomputtaa), niin se on naapurin oma ongelma.

Ei ole lapsille haitaksi opastaa toisten huomioonottamista. Jos naapurin vauva on päikkäreillä, ei viereen mennä möykkäämään ja kiljumaan.

Vierailija
18/69 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole naurettavampaa juttua lukenut. Vieköön vauvansa nukkkumaan jonnekin muualle jos on opettanut sen nukkumaan liian hiljaisessa paikassa. Meillä nukutaan vaikka ruohonleikkuri pärisisi vieressä. Siinä sitä sitten opetetaan uusia unilääkkeillä nukkujia.

Vierailija
19/69 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ärsytti rivitalossa asuessani kun naapurin pojat (10 ja 12v) potkivat palloa seinään, paiskoivat ulko ovea kiinni, tappelivat ja kiljuivat meidän etupihamme puolella. Ei toivoakaan että vauva olisi saanut nukutuksi pihalla. Myös naapurista kuului jatkuvasti kova melu. Muistan että odotin koko kesän koulun alkamista. Mieleenikään ei tullut kieltää poikia ulkoilemasta tai poikien kavereita hyppäämästä pihassa. Olin ihan poikki uhmaikäisen ja infektiokierteisen vauvan kanssa. Olin silloin yh.

Vierailija
20/69 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä sitä sitten opetetaan uusia unilääkkeillä nukkujia.

...joiden mielestä kaikkien on nukuttava silloin kun minä nukun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän