Naapuri pyysi tänään, että meidän lapset ei ulkoilisi silloin kun heillä vauva nukkuu
Tuli vaan tuosta alemmesta kolmen lapsen yh;sta (joka pyysi naapuriaan olemaan hiljaa kun vauva nukkuu) mieleen tämä nyt tänne kertoa : )
Heillä pieni vauva nukkuu kuulemma noin kolme kertaa päikkärit ulkona vaunuissa ja kehoitti siis meidän lapsia olemaan sisällä sen ajan ja minua tarkkailemaan koska hän tuo vaunut pihalle, etät silloin olisi syytä minun tulla lasten kanssa sisälle : )) Minä siis ulkoilen lasten kanssa, joten olen hyvin tietoinen heidän äänistään ja tekemisistään.
Mitä lie herran terttuja ja narsistin nuppuja kasvaakaan näistä
hullujen äitien lapsista : )
Kommentit (69)
Jos ulkona ei saa unta, miksei se sitten nuku sisällä!?
kun vauva nukkuu". Meillä ei ole ikinä hiljaista, ja hyvin ovat kaikki lapset nukkuneet vaikka missä metelissä :-).
[i
Monen lapsen perheet nauravat tuollaiselle. Sikiö on mahassa tottunut meluun ja vastasyntynyt pystyy hienosti nukkumaan vaikka vieressä tapahtuu mitä. Ei kannata totuttaa muuhun. Typerimmät laittavat pimennysverhotkin vaikka vauva ei pimeää kaipaa uniensa ajaksi.
[/quote]
Mulle on myös kylässä suhistu, kun pyyhin sisään mennessä kengät kynnysmattoon - vauva oli nukkumassa ja tästä tuli liian kova meteli! Kerro ystävällisesti naapurillesi, että vauvan on vaan parasta tottua normaaleihin ympäristön ääniin.
Tuo epämääräinen rivityksesi paljastaa sinut, samoin erilaisten merkkien käyttö.
Mikäköhän tyyppi tää on ja miksi pyörii vauvapalstalla?
Poikaani kiellettiin ajamasta kauko-ohjattavalla autollaan klo 9:n jälkeen aamulla, 12:00 jälkeen päivällä ja sitten vielä 15:00 jälkeen iltapäivällä. Siis eri päivinä.
Kun naapurin Jesse-Villeä nukutetaan päiväunille monia kertoja päivässä ja meidän lasten ulkoiluajat on AINA VÄÄRÄT naapurin tiukkapipomammalle.
Myöskään isommat tytöt eivät saa hypätä ruutua asfaltilla illallakaan. Kun se häiritsee. Kun kaikki häritsee.
MIKSI ihmiset ostavat 800 neliön pikkutontin jonka oleskelupiha on pyörätien varressa, jos siinä ei saa liikkua kesällä?
Ei kai tuollaista voi kieltää mikään laki? Eiväthän he meidän pihaa voi hallita eivätkä kaupungin yleisiä teitä.
ETTÄ TIEDOKSENNE TIUKKAPIPOT. MEIDÄN LAPSET ON PÄIVÄLLÄ ULKONA JA TE ETTE SILLE MITÄÄN VOI. HYPPIVÄT TRAMPALLA JA ELÄVÄT MUUTENKIN NORMAALISTI. ETTE VOI SILLE YHTÄÄN MITÄÄN KUN SE EI TAPAHDU TEIDÄN PIHASSANNE. JOTEN TURPA RULLALLE VAAN.
Voisihan sen naapurinkin lapsen päiväuniajan ottaa huomioon, ettei ainakaan kaikkein raisuimpia leikkejä juuri silloin leikkisi siinä naapurin läheisyydessä.
Totta tai ei tämä ap:n tarina, niin toisia ihmisiä täytyy vain oppia sietämään. Lasten melua pihalla, vauvan itkua yöllä, köpöttelevää mummoa edessä jne. Jos ei opi, niin sitten pitää muuttaa jonnekin peräkorpeen. Häiritsevä tupakansavu on asia erikseen. Naapurin parvekkeelta ei saisi tulla savua jatkuvasti omalle parvekkeelle, niin, että se on tyyliin käyttökelvoton. Siihen mielestäni pystyy kyllä erilaisten lakien nojalla puuttumaan, koska se on selvästi haitallista ihmisten terveydelle.
Lisäksi monen vuoden korvatulehduskierteet ja olin VÄSYNYT. Silti en mennyt pysäyttämään maailmaa ympäriltä ja heittänyt aivoja narikkaan lopullisesti.
t. 7
ajatelkaa tuo vauvan äiti on vaan hirveän väsynyt. Eiköhän me kaikki olla oltu siinä tilanteessa, että vauva valvottaa ja ainut paikka, missä se nukkuu on vaunut siinä pihalla...
no vi hyvää päivää millaisia naapureita.. älyttömiä pyyntöjä. Jos vauva ei kykene nukkumaan ulkona jossa kuuluu jonkinlaisia ääniä, niin sitten kyllä äidin todella kannattaisi nukuttaa vauva kotona sisällä. Ei se ulkona nukuttaminen ole mikään välttämättömyys, itse asuttiin aiemmin kerrostalossa, jossa kyllä oli iso kiva parveke, mutta en todellakaan edes ajatellut meneväni naapurille valittamaan että voisiko olla tupakoimatta omalla partsillaan, jotta voisin meidän lasta nukuttaa parvekkeella. Meillä opeteltiin tuosta syystä nukkumaan sisällä ihan sängyssä tai sitten jos lähdin kävelylle tai kauppaasioille niin silloin lapsi sai nukkua vaunussa.
Ulkoilualueet ja pihat on ihan sitä varten että kyllä niillä saa lapset leikkiä ja touhuta normaalisti päiväsaikaan. Tietysti huomaavaisia ollaaan esim siten että jos jonkun vauva nukkuu siinä vieressä vaunuissa niin ei ainakaan siihen vaunun viereen mennä metelöimään tai lapsia voidaan kehottaa olemaan huutamatta. Normaali touhuaminen, puhuminen, pomppiminen, pyöräily jne on sitten ihan ok.
tosiaan voisithan sä ystävällisesti ehdottaa, että käyttäisi lapsellaan vaunuissa kuulosuojaimia..
tästä metelin sietämisestä tuli muuten mieleen yks hauska juttu jonka mulle kerto joskus joku sairaalassa työskentelevä. Hän siis työskenteli pienten lasten(vauvojen) osastolla ja siellä oli kerran ollut yksi vauva joka oli huutanut koko ajan, ei ollut nukkunut jne. Sitten jossain vaiheessa joku vain oli tajunnut, että jos vauva reagoikin noin sen vuoksi, että siellä huoneessa on liian hiljaista (yhden hengen huone) ja olivat laittaneet sinne radion/tv päälle ja kappas vauva oli rauhoittunut ja nukkunut sen jälkeen tyytyväisenä. Kyseinen vauva kun oli ison perheen nuorin ja oli siis tottunut siihen, että aina on ääntä ympärillä, koki tietysti olonsa turvattomaksi kun yhtääkkiä ei kuulunutkaan mitään ääniä...
. Ei liene ylivoimaista kenellekään olla ystävällinen ja huomioon ottava.
Miksi muiden pitää olla ystävällisiä ja huomioon ottavia paitsi vauvan äidin? Siinä olen samaa mieltä, että ko. äidin täysin naurettavaan ja absurdista vastimuksesta kieltäytyessään voi olla ystävällinen. Mutta pitäisihän tuon äidinkin ymmärtää normaalit elämisen säännöt ja tajuta, ettei tuollaisia vaatimuksia voi osoittaa?Mikä ihme perustelu on hormonit tai huonosti nukkuva vauva tms. Niiden varjollako ihminen saa käyttäytyä miten vain? Ei minusta. Sitä paitsi Suomessa suurin osa aikuisista naisista on synnyttänyt, kokenut synnytyksen jälkeiset hormonit ja aika monella ollut huonosti nukkuvia lapsiakin. Se ei silti tarkoita sitä, että suurin osa suomalaisista naisista menettäisi järkensä vauvan synnyttyä.
ei saa käyttäytyä miten haluaa sen varjolla, että on hormoonit sekaisin.
Tarkoitan, että kun tämmöinen äiti-ihminen tulee ja vaatii ja hysterisoi, niin ei tarvii lähteä hysterisoimaan ja jeesustelemaan vastavuoroisesti.
Sitä voi olla ystävällinen ja sanoa, että lapset saavat leikkiä ulkona, eikä toivottaa häntä hornan kuuseen (niinkuin osa vastaajista tekisi).
Tätä vaan tarkoitin.
Lisäksi monen vuoden korvatulehduskierteet ja olin VÄSYNYT. Silti en mennyt pysäyttämään maailmaa ympäriltä ja heittänyt aivoja narikkaan lopullisesti.
t. 7
ajatelkaa tuo vauvan äiti on vaan hirveän väsynyt. Eiköhän me kaikki olla oltu siinä tilanteessa, että vauva valvottaa ja ainut paikka, missä se nukkuu on vaunut siinä pihalla...
susta olisi ollut ihan mahtavaa, jos joku olisi jotenkin viitsinyt huomioida sua silloin?
Mahtavaa, että olet selvinnyt vaikeista ajoista.
Tietenkin lapset saa leikkia ulkona, ihan sitä mieltä olen koko ajan ollut, mutta eikö olisi mahtavaa, että jos olisi mahdollisuus huomioida ja auttaa häntä jotenkin, niin se tehtäisiin.
Olisiko se sinulta pois? Pitääkö muidekin jaksaa väsyneenä, kun sinäkin jaksoit.
Jos ei ole mahdollisuutta huomioida nukkuvaa vauvaa, niin ei ole. Sitten äidin pitää etsiä parempi nukkumapaikka.
Mutta pitääkö oikeasti mennä sillä menttaliteetillä, että kun minäkin olen hoitanut 10 korvatulehduslasta, niin pistetään oikein meluten, että tuokin ämmä tietää miltä se tuntuu?
Pitäkää vanhemmat ne kiljuvat apinat kurissa! Eikö kukaan enää opeta lapsille tapoja? Itsekin kotona täällä juuri kun naapurin 8-10 v. huutaa ja tappelee kokoajan äänekkäästi. Eikö sen ikäisten kuuluisi jo ymmärtää ettei ainainen metelöinti ole asiallista. Toki ja saa pelata ja leikkiä ja ääniä kuulua mutta toi hemmetin tappelu ja vinkuminen saa mut vihaiseksi. Niin ja 1-v. nukkuu kyllä yleensä hyvin mutta ärsyttää erityisesti äitiä!
kun meillä vauva nukkuu YHDET päiväunet ulkona, niin eikö naapurin ämmä laita kakaransa juuri silloin pihaan huutamaan.
Onko muiden huomioonottaminen mahdotonta?
Minulle olisi ainakin ihan itsestäänselvyys, että jos näkisin naapurin pihalla vauvan nukkumassa, että voisin lähteä lasteni kanssa oman pihan sijasta vaikka lähipuistoon (jonne meiltä on matkaa n. 20 metriä).
Mutta ei, koska omalla pihalla saa lain mukaan olla, niin siinähän sitten ollaan ja trampoliini on tontissamme kiinni ja siinä hyppii 5 kakaraa huutamassa...
Joo, en voi valittaa tästä. Joskus vain ihmettelen.
Taidat sinä ap itse olla narsisti, koska sinähän tuossa et voi muita ottaa yhtään huomioon. Entä jos vauvan päiväunet ovat ainoa hetki tuolle naapurille kun hän saa omaa aikaa tai hetken hengähtää?
Tarjoa vaikka hoitoapua tälle yh-äidille (niin minä aikoinaan tein), mieluummin kuin että sabotoit hänen vauvansa unia.
mutta tuli tästä mieleen tapaus ensimmäisen lapsen vauva-ajoilta.
Lapsi oli tosi huono nukkumaan. Nukkui noin 4-5 päikkärit ja noin 20-30 min. kerrallaan. Silloinkin saattoi heräillä ja ulkona hytkytin vaunuja varmaan tunnin tai enemmänkin joka päivä. Luonnollisesti yöt oli myös katkonaisia, olin tosi väsynyt.
Yhden kerran sitten naapurin mies tuli hakkamaan mattoja ulos juuri, kun olin saanut vauvan uneen ja päässyt itse takaisin sisälle. Kävin sitten kiljumaan sille naapurin miehelle, että älä nyt sitten kesken lopeta sitä mattojen hakkuuta, kun vauvakin piti sitä herättää kuuntelemaan.
Jälkeenpäin naurattaa ja hävettää, mutta silloin en kyllä yhtään osannut ajatella toisen näkökulmasta tuota tilannetta.
toisaalta ymmärrän naapuria..itekkin olen vauva-aikana ollu välillä ihan sika uupunut ja päässä pyöriny ajatus että kun ois haulikko niin hiljentäisin nuo naapurin kakarat ..kävi hermoon kun just kun sait vauvan unille niin joku huusi sen hereille=(
Itsellänikin on lapsia 4kpl ja jos huomaan vaikka puistossa että jollain nukkuu vauva jossain kohti niin sanon lapsile että mennäänpäs tuonne toiseen kulmaan niin saa vauva unet rauhassa..joskus voi ola ihan ystävällinenkin=)
varmasti protestoi 3v:n päästä jos hänen 3v:nsa täytyisi leikkiä sisällä naapurin vauvan päikkäreiden takia. Kyllä normaalit äänet kuuluvat naapurustoon. Ei meilläkään nyt mitään moottorisahaa huudateta jos huomataan että naapurissa vauva nukkuu. Jokainen saa ihan varmasti ulkoilla omalla pihallaan, mutta asiasta voi kyllä asioida väsyneen äidin kanssa ihan asiallisestikin.
toisaalta ymmärrän naapuria..itekkin olen vauva-aikana ollu välillä ihan sika uupunut ja päässä pyöriny ajatus että kun ois haulikko niin hiljentäisin nuo naapurin kakarat ..kävi hermoon kun just kun sait vauvan unille niin joku huusi sen hereille=( Itsellänikin on lapsia 4kpl ja jos huomaan vaikka puistossa että jollain nukkuu vauva jossain kohti niin sanon lapsile että mennäänpäs tuonne toiseen kulmaan niin saa vauva unet rauhassa..joskus voi ola ihan ystävällinenkin=)
mutta tuo nyt tuntuu ihan järjettömältä, ettö juuri siinä paikassa mikä on rakennettu leikkiä varten pitäisi hipsiä nurkkia pitkin??
Sama idea oli aikanann naapurin tädillä joka kielsi poikia pelaamasta kesällä jalkapallo JALKAPALLOkentällä, koska pyykit olivat kuivumasasa...
Niin metsä vastaa, kun sinne huudetaan.
Ei ne muutkaan huomioi muiden vauvoja.
Meidän 8v. ja 10v. pojat ulkoilee silloin kun ne haluaa.
Eipä ne muutkaan pitänyt sisällä lapsiaan, kun oamt oli vauvoja.
kun vauva nukkuu". Meillä ei ole ikinä hiljaista, ja hyvin ovat kaikki lapset nukkuneet vaikka missä metelissä :-).
Monen lapsen perheet nauravat tuollaiselle. Sikiö on mahassa tottunut meluun ja vastasyntynyt pystyy hienosti nukkumaan vaikka vieressä tapahtuu mitä. Ei kannata totuttaa muuhun. Typerimmät laittavat pimennysverhotkin vaikka vauva ei pimeää kaipaa uniensa ajaksi.
Ei nukkumispaikan pimentäminen välttämättä ole typerää!
Luulin jostain, että liian valoisassa nukkuminen aiheuttaa sen, että vauvan silmät näkevät valoa silmäluomien läpi ja sitten silmät saavat liikaa valoa, silmämunat kasvavat liikaa ja kehittyy likinäköisyys, joka on sitä pahempi, mitä enemmän valoa on saatu vauvaiässä.
Oletteko ajatelleet, että miksi likinäköisyyttä on niin paljon nykyään? Voisiko tuo pitää paikkaansa?
Minulla 4 lasta ja näin kesäsin todellakin nautin siitä kun lapseni ovat aamusta iltaan ulkona leikkimässä. Asumme rivitaloyhtiössä ja pihalla on paljon lapsia ja kavereita. Ei tulisi kuuloonkaan, että ottaisin lapseni tällaisina päivinä sisälle vain siksi että joku ei totuta lastaan elämän ääniin. Muuttakoon omakotitaloon johonkin missä ei naapureita lähellä tai totuttakoon lapsensa elämän ääniin sanon minä. Meillä lapset ainakin saavat olla ulkona niin paljon kuin haluavat!