Naapuri pyysi tänään, että meidän lapset ei ulkoilisi silloin kun heillä vauva nukkuu
Tuli vaan tuosta alemmesta kolmen lapsen yh;sta (joka pyysi naapuriaan olemaan hiljaa kun vauva nukkuu) mieleen tämä nyt tänne kertoa : )
Heillä pieni vauva nukkuu kuulemma noin kolme kertaa päikkärit ulkona vaunuissa ja kehoitti siis meidän lapsia olemaan sisällä sen ajan ja minua tarkkailemaan koska hän tuo vaunut pihalle, etät silloin olisi syytä minun tulla lasten kanssa sisälle : )) Minä siis ulkoilen lasten kanssa, joten olen hyvin tietoinen heidän äänistään ja tekemisistään.
Mitä lie herran terttuja ja narsistin nuppuja kasvaakaan näistä
hullujen äitien lapsista : )
Kommentit (69)
että tällainenkin taitaa olla ongelma lähinnä länsimaissa. Ottaen huomioon millaisissa oloissa valtaosa maailman vauvoista (vanhempineen) elää niin eipä ihan taitais suurimpana ongelmana niissä maissa tulla mieleen että saako se vauva nyt varmasti tarpeeksi rauhaa nukkuakseen pihalla vaunuissa. Kyllä meillä vaan menee hyvin.
Monet tekee esikoisen kanssa virheen että ovat hipihiljaa kun vauva laitetaan nukkumaan ja sitten se ei enää kohta pystykään muuten nukkumaan.
Monen lapsen perheet nauravat tuollaiselle. Sikiö on mahassa tottunut meluun ja vastasyntynyt pystyy hienosti nukkumaan vaikka vieressä tapahtuu mitä. Ei kannata totuttaa muuhun. Typerimmät laittavat pimennysverhotkin vaikka vauva ei pimeää kaipaa uniensa ajaksi.
Näin on. Meillä lapset tottuivat pienestä pitäen nukkumaan metelissä, myös esikoinen. Saattoi hyvin nukkua vaunuissa, vaikka oltiin jossain "torilla" tai muussa meluisassa paikassa.
Lapin lapset oppivat vallan mainiosti nukkumaan valoisassa, kun kesällä on useamman kuukauden valoisaa. Pimennysverhoja tarvitsevat yleensä etelästä tulevat.
Luitko vastaustani lainkaan? Hän pyytää useita kertoja päivässä ettei ääniä kuuluisi. Minusta tuo on sopeutumatonta typeryyttä.
EI VOI VAATIA/PYYTÄÄ/OLETTAA että monta kertaa päivässä toiset ovat hiljaa.
t. 7
Olisiko se sinulta pois? Pitääkö muidekin jaksaa väsyneenä, kun sinäkin jaksoit.Jos ei ole mahdollisuutta huomioida nukkuvaa vauvaa, niin ei ole. Sitten äidin pitää etsiä parempi nukkumapaikka.
Mutta pitääkö oikeasti mennä sillä menttaliteetillä, että kun minäkin olen hoitanut 10 korvatulehduslasta, niin pistetään oikein meluten, että tuokin ämmä tietää miltä se tuntuu?
Ei selvitä kahdesta perusterveestä lapsesta vaikka ollaan päivät kotona vuodesta toiseen. Omituista. Onko ne Tiivi ja Taavi pakko tehdä 2 vuoden ikäerolla jos se on niin mahdotonta? Jättäisi siihen yhteen sen lapsenteon tai mieluummin, jättäisi vaikka tekemättä kokonaan.
Muutama selvennys!
-Meillä ei ole trampoliinia eikä mitään muutakaan vempainta mistä lähtisi meteliä.
-Ulkoilemme taloyhtiön pihalla käyttäen keinua, hiekkalaatikkoa ja liukumäkeä.
Naapurin vauvalla ei ole muodostunut vielä unirytmiä, joten minun pitäisi tarkkailla heidän pihalleen, koska vaunut ilmestyvät ulos.
Me ulkoilemme vain kerran päivässä, sillä oma rytmimme on kovin haastava. Kuopus on vasta 1-vuotias ja nukkuu itsekin kahdet päiväunet. Esikoinen on autistinen ja rytmittää omalla vaativalla tavallaan päiviämme.
1-vuotias ei metelöi tuolla pihalla, ellei sitten innostu jostakin, niin saattaa päästää riemun kiljahduksen tai kaatuessaan itkeä. Mieheni sanoi, ettei kuule meidän pihalle mitään ääniä kun ulkoillemme ja samalla etäisyydellä ovat meidän ja tämän naapurin pihat leikkialueesta.
3-vuotias on autistinen, ei osaa puhua, mutta ei myöskään karju tahi kilju. Hän huitoo käsiään kovasti, mutta siitä ei ääntä synny. Järjestelee ämpäreitä, hiekkalapioita, autoja jne. jonoon. Välillä ryntää karkuun tielle päin.
Minä puhun normaalilla äänellä tuolla pihalla, oikeastaan olen aika hiljaa kun esikoinen ei kommunikoi kun kuvilla ja kuopus ei vielä osaa kuin muutaman sanan.
Keinutkaan ei nitise ja ainoastaan kuopus viihtyy keinussa.
Niin ja minä en kyennyt oikein vastaamaan naapurille mitään, kuten sanoin rupesin nauramaan mikä nyt kyllä oli todella törkeää, mutta näin nyt vain kävi valtavan väsymyksen ja yllättävän vaatimuksen yhdistelmästä. Toisin sanoen siis, järkytyin ja reagoin asiaan nauramalla.
Ainiin, ulkoilemme noin tunnin verran.
Jospa tässä onkin kysmyksessä, että naapuri haluaa ajoissa huolehtia, että pihalla ei leiki yksikään kehitysvammainen.
Ajattelin käydä kysymässä tätä asiaa häneltä suoraan.
Asiaa puoltaa se, että tämä nainen oli kysynyt mieheltäni taannoin, että eikö ole aivan hirveää kun on tuollainen lapsi, että hän ei kyllä sietäisi lainkaan. Mieheni oli ystävällisesti vain vastannut, että sietää sitten toivoa että saa terveen lapsen tai että jos ei ole terve, niin näkyisi sitten edes heti synnytyksen jälkeen, niin on helpompi antaa pois ; )
Yhtälailla minä voisin alkaa vaatimaan heiltä asioita. Kuten olemasta ajamasta pihatiellä kuopuksen päiväunien aikaan autolla. Tai olemaan leikkaamasta nurmea jos olemme kotona, kun autistinen pelkää leikkurin ääntä. Tai tai tai.. kyllä minäkin voisin alkaa vaatimaan, mutta me eletään omaa elämäämme eikä muiden tarvitse miettiä olemistaan meidän takia.
Yrittäisin ymmärtää että hän on väsynyt, kokematon esikoisen äiti ja sanoisin että yritämme olla huutamatta ja paukuttelematta.
Mutta.. Me tietysti ulkoilemme silloin kun se meidän rytmiimme kuuluu ja meidän ohjelmaamme sopii. En todellakaan rupeaisi kyttäämään milloin pihalle sopii mennä kun siellä saattaa vauveli nukkua.Täytyy jo olla aikamoinen mielistelijä luonteeltaan, että tällaisiin pyyntöihin suostuu.
Tämäkin äiti tulee taatusti nauramaan itselleen vuosien kuluttua, että kehtasi mennä naapureille moista sanomaan, että yleisen pihan pitäisi olla hiljainen koska hänen vauvansa nukkuu. Onhan tuo jo aika koomista:)
Nimitttäin tosi törkeästi on puhunut autistisesta lapsestanne.
On suoraan sanoillansa kertonut, että lapsenne on kauhea.
Ongelmia on tulossa, kun lapsenne kasvaa.
Itselläni 10v. kehitysvammainen poika.
Sanoppa naapurille, että ulkoilette milloin haluatte.
ole naurettavampaa juttua lukenut. Vieköön vauvansa nukkkumaan jonnekin muualle jos on opettanut sen nukkumaan liian hiljaisessa paikassa. Meillä nukutaan vaikka ruohonleikkuri pärisisi vieressä. Siinä sitä sitten opetetaan uusia unilääkkeillä nukkujia.
Yleisellä pihalla etuoikeus pitää ääntä on isoilla lapsilla, se ei ole ensisijaisesti vauvojen nukuttamispaikka (ei edes parveke). Kaikkea kanssa!
Ja miksi aina näihin aloituksiin vastaa ensimmäisenä jotkut "periaatteessa mun pitää saada toikin aloittaja tuntemaan itsensä typeräksi" -älypäät? On tuokin harrastus.
Ollakohan asuttu samassa talossa?.
Minä aikuinen yö työssä oleva heräsin aina säikähtäen että mikä pommi jysähti. Poikien äidin mielestä saavat potkia talon seinään. Ikkunat vaan helisivät. Eikä ollut vahink vaan tahallista potkimista