mitä niin hyvää me&i vaatteissa on ???!
helkutti minkä hintasia, meinasin pyörtyä body 27e täh!!??? ja käytetty boby 12-15e?? siis mitä ihmettä? eikä mun mielestä edes niin ihania olleet, toki olivat sööttejä mutta saan kivoja bodeja esim name it 15e/3 bodya jne muista kaupoista halvalla.. ostin kaverilta vanhoja vauvan vaatteita, kun hän näitä käytettyjä alkoi myymään just tyyliin 12e/body huh huh !!
Kommentit (66)
Ne on oikeasti ihan hyvälaatuisia. Paljon erimerkkisiä vaatteita meillä on ollut halvasta oikeasti hintaviin, ja Me&I:n hinta-laatusuhde on aika kohdillaan, jos siis kuosit kelpaa. Niistä joko tykkää tai sitten ei. Itse tyypillisesti kelpuutan vaan yhden/mallisto ja loput on rumia...
Pikkuvauvalle ei varmaan kannata hinnan vuoksi ostaa, mutta sitten kun kestävyyttä alkaa tarvita, ne on hintansa arvoisia. Mulla on pysyneet tosi hyvin kuosissa kymmenien pesujen ajan, mistään ei ole irtoillut saumoja/lankoja, muihin merkkeihin verrattuna kestää pitkään ennenkuin haalistuminen alkaa jne.
Esim. joku Tutta joka on joskus ollut laatumerkki, on melkeen henkkamaukkatasoa (jotka onkin lähes kaikki riepua ja ryysyä). Virttyvät pesussa heti, monen merkin kuten osa Lindexistä värit kulahtaa samantien (tosin Lindexillä on kestävämpi se Littlephant-merkki) jne. Jos haluaa että lapsen vaatteet on siistejä, siis muutenkin kuin puhtaat niin kantsii kyllä kiertää henkkamaukat kaukaa :)
Mä hurahdin toissavuonna ostamaan lapsille me&i:ta vaikka ne mielestäni olivatkin ihan ylihintaisia. Olin kuullut että ne olisivat laadukkaita ja siksi uskaltauduin tilailemaan sekä ostamaan käytettynä. Huomasin että ne käytettyinä ostamani, jotka olivat siis vanhempien mallistojen vaatteita, olivat laadultaan selkeästi parempia, kun taas uudet olivat jopa huonompaa laatua kuin Lindexin ja H&M:n vaatteet. Uusia vaatteita en siis enää viitsi tilata kun ne menevät ekassa pesussa jo todella käytetyn näköiseksi. Myin jo pois suurimman osan noista noista vaatteista, tytöllä on vielä muutama velourmekko mutta niissä laatu onkin ok. Trikoovaatteet todella ohuita ja nukkaantuv
at ja haalistuvat heti. Laatu on siis niissä selvästi vuosien varrella huonontunut mutta hinta ei ole muuttunut mihinkään. Nykyään
ostan mieluummin Lindexistä ja H&M:stä lasten vaatteita, useat markettivaatteetkin kestätävät paremmin kuin me&i.
Joo kallista trikoota. Kai sillä saa jotain statusta mammapiireissä?
hintojen suhteen vielä Hennes-iässä, jolloin kaikkea pitää saada joko 9,95 tai vähintään 14,95 ja kaikki yli 24,95 on sairaan kalliita.
No, voitteko kuvitella, että osa meistä käy töissä, saavat rahaa jne. Esim mulle joku parinkympin body on tunnin tunnin palkka. Onko se paljon?
Viime kesänä ostin torilta käsityöläiseltä tytölle kesämekon, joka maksoi 40 euroa. Aivan todella nätti ja siisti mekko! Joku toinen varmaan suostuisi maksamaan torimekosta korkeintaan 5 euroa, mutta kukin tyylillään. (uusi mekko oli, mutta mitään merkkilappua siinä ei ollut)
Niissä lastenvaatemerkeissä, joita itse ostan, esim Wheat, joku 25 euroa on jo tosi edullinen hinta.
Joten mun mielestä Meandi on ihan perushintainen merkki, ei mikään kallis.
hintojen suhteen vielä Hennes-iässä, jolloin kaikkea pitää saada joko 9,95 tai vähintään 14,95 ja kaikki yli 24,95 on sairaan kalliita.
No, voitteko kuvitella, että osa meistä käy töissä, saavat rahaa jne. Esim mulle joku parinkympin body on tunnin tunnin palkka. Onko se paljon?
Viime kesänä ostin torilta käsityöläiseltä tytölle kesämekon, joka maksoi 40 euroa. Aivan todella nätti ja siisti mekko! Joku toinen varmaan suostuisi maksamaan torimekosta korkeintaan 5 euroa, mutta kukin tyylillään. (uusi mekko oli, mutta mitään merkkilappua siinä ei ollut)
Niissä lastenvaatemerkeissä, joita itse ostan, esim Wheat, joku 25 euroa on jo tosi edullinen hinta.
samaa mieltä, mutta kyllä meandin tekee kalliiksi se verkostomarkkinointi.
Oon ihan normaalituloinen ja yli kolmikymppinen, mutta ne vaatteet on ihan perustrikoita. Käsitöistä nyt voin maksaakkin, mutta en miellä käsityöksi trikoovaatteita joita pystyy tekeen kymmeniä päivässä perussaumurilla. Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa, vaikka ois rahaakin.
2
Oon ihan normaalituloinen ja yli kolmikymppinen, mutta ne vaatteet on ihan perustrikoita. Käsitöistä nyt voin maksaakkin, mutta en miellä käsityöksi trikoovaatteita joita pystyy tekeen kymmeniä päivässä perussaumurilla. Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa, vaikka ois rahaakin.
2
Tyttöjen mekot tosiaan näyttää yöpaidoilta kaikki. Ja sitten vielä jotkut äiditkin näyttäytyy julkisesti samanlaiset paitulit päällä..
Trikoovaatteista haalistuu värit jo muutamassa pesussa.
olen huomannut, että pojankin yksi t-paita on kuin uusi vielä vuodenkin pesujen ja käytön jälkeen.
olen kyllä tarkka miten ja milla vaatteita pesen, mutta paidat ovat laadukkaita.
Hinta on mulle oikeastaan aivan sama, jos tykkään josatin yleensä sen ostan.
...kaikki eivät vain halua laittaa rahaa "turhaan" liikoja. Itse lukeudun juuri noihin. Satunnaisesti olen esim. juhlavaatteesta valmis maksamaan, mutta pääsääntöisesti etsin lapsille juurikin h&m:n tai lindexin hintatason vaatteita sekä alesta.
-hyvätuloinen perhe ja varallisuuttakin (itse kerättyä) on noin 150.000euron edestä, vaikka ikää ei vielä edes 30vuotta...
nikottelin joskus vuosia sitten alkuun vaatteiden hintaa, mutta mieleni on muuttunut kokemusten myötä. Ja nyt minun lapsillani on PALJON me&I vaatteita, koska
- vaatteilla on ERITTÄIN HYVÄ jälleenmyyntiarvo.
Katsokaapa esim. huuto.netistä mitä käytetyistä me&I vaatteita maksetaan ja verratkaa sitten markettien tai muihin vaatteisiin (esim. kumpi on kalliimpi marketti paita 12€, josta saat kirparilla/netissä ehkä 1€, vai me&I paita 23€, josta saat netissä 17€). Olen itsekin ostanut paljon me&I vaatteita netistä käytettyinä ja samoin myynyt niitä eteenpäin. Joskus käytetystä hyväkuntoisesta me&I vaatteesta maksetaan enemmän kuin uutena, esim. siksi, että niitä ei enää muuten ole saatavilla.
Mielestäni vaatteet eivät ole kalliita, jos saan niistä käytettynä vielä esim 2/3 uuden vaatteen hinnasta
- itse olen ollut tyytyväinen vaatteiden laatuun. Vuosien aikana on sattunut vai muutama malli, joka on haalistunut enemmän kuin muut.
-pian 7v tyttäreni käyttää kokoa 134/140 ja on vartalotyypiltään vähän tanakka eikä tykkää farkuista tms. kiristävistä vetoketju+nappi housuista. Kaupoissa joudun ostamaan hänelle "nuorisovaatteita", jota minusta ovat tytöillä liian usein sellaisia "pikkupimujen" vaatteita ja malliltaan "kinttanoita". Me&I:lla löytyy kivoja värikkäitä vaatteita vaikka minkäkokoisille. Housuja olen ostanut paljon, koska löytyy vaikka mitä värejä ja niissä on aina joustovyötärö.
- Eri kausien/vuosien vaatteita pystyy hyvin yhdistelemään keskenään, koska niissä käytetään samoja sävyjä.
Olen ruvennut ostamaan me&I vaatteita (housuja lähinnä) myös itselleni ja ovat miellyttävän tuntuiset pitää.
- Pidän myös siitä, että useita vaatteita voi käytää niin tytölle kun pojallekin. Vaatteet eivät tunnu läheskään niin kalliille, kun niitä voi käyttää useammalla lapsella. Esim. ostan housuja vanhimmalle lapselle ja kaksi nuorinta (poika ja tyttö) käyttävät niitä sitten kun ne jäävät hänelle pieniksi.
- ja mikä tärkeintä, meillä myös lapset itse pitävät värikkäistä me&I vaatteista!
Ja ennen kuin joku ehtii moittia, niin en ole me&I myyjä, vaan tyytyväinen me&I vaatteiden käyttäjä.
Minä en pidä Me&I:n vaatteista. Minusta ne on rumia, ja törkeän kalliita.
Me&I:n myyjä sanoi, ettei B&B ole heille kilpailija klassikkovaatteillaan, vaan Du&Ja, vai mikäs sen nimi nykyään olikaan, mutta se ruotsalainen postimyynti-lastenvaaterifma, eliteklubben, jossa vaatepaketti on tietyn hintainen, vaatteet on trendikkäitä, laadukkaita, hinta-laatu-suhde kohdillaan.
Pidän itse d&J.n vaatteista, ulkonäöstä ja laadusta.
AP:lle vielä sen verran, että jos maksoit käytetystä bodystä 12€, mutta hyvän jälleenmyyntin arvon takia voit saada samasta bodystä huutonetissä vielä esim. 10-15€ (jos se on edelleen hyväkuntoinen ja myyt "oikeaan" aikaan eli ei kesävaatteita syksyllä). Tuntuisiko se vielä silloinkin kalliilta?
Kommentoisin 12:lle sen verran, että minun piti ihan käydä tutustumassa Du&Jag vaatteisiin, kun ne eivät olleet minulle ennestään tuttuja. Ne oli ihan hyvänäköisiä (minusta vähän saman tyylisiä kuin on H&M/Lindex/Kappahl jne, mikä ei nyt sinänsä ole huono juttu), mutta yllätyin itse hintatasosta, koska sinä sanoit me&I vaatteita kalliiksi. Odotin niiden olevan halvempia ja olihan siellä toki myös esim. 8,95/11,95 hintaluokan vaatteita, mutta yllättävän paljon 18,95€/23,95€/30,95€/39,95€/47,95€ jne. Joten ei ne minusta mitenkään erityisen halvoilta vaikuttaneet.
Jäin miettimään, että jos ostaisin esim. 23,95€ maksavan Du&Jag t-paidan vaikka 2v pojalleni, niin montakohan euroa siitä saisin huuto.netissä?
En tiedä, mutta luulisin, että selvästi alle 10€ kuitenkin.
Me&I vaatteita ostaessani tiedän jälleenmyyntiarvon paremmin ja se on yleensä hyväkuntoisesta vaatteesta vähintään 2/3.
Mutta makuasioista ei kannata liikaa kiistellä. Hyvä, että kaikille kuitenkin löytyy mieleisiä ja omalle kukkarolle sopivia vaatteita.
eli perusbn tuloisia täälläkin, meidän vauva oli kunnon puklu vauva, niin en tosiaankaan tuhlaa 27e bodyyn mikä on 3 min päällä ja pesuun.. muutaman olen vaatteen ostanut (ihan vaan testailen onko niin paljon parempaa kuin esim name it vaatteet) mun mielestä ei ole yhtään sen parempaa.. ja isommallekkaan lapselle en 30e paitaa laita piha t-paidaksi ollaan ok tulosia mutta 10e t-paidat riittäköön. puhumattakaan olohousuista huh huh !! muuten tykkään shoppailla ja vaatteita meillä on tooosiii paljon. :))
ne ole sen kummemmasta materiaalista tehty kuin muutkaan vaatteet. Siellä on vaan paljon ihmisiä joille kaikille pitää saada palkka.
Me&i vaatteet on suunniteltu vyötäröltä ja hihansuista/lahkeensuista niin, että voit ostaa reilusti suuremman koon ja käyttää pitkään. Pitkää käyttöikää puolustaa myös unisex-värit. Monta lasta käyttää samaa vaatetta monta vuotta. Värit säilyvät, kun pesee valkopyykissä :) ja jälleenmyyntiarvo säilyy näin myös taas seuraavaan perheeseen monen vuoden käyttöön.
Mielestäni Me&I-vaatteiden hinta-laatu-suhde ei ole kovin erikoinen. Ihan samaa kamaa saa H&M:stä (mm. tänä kesänä olen tehnyt vertailua pitämällä ja pesemällä noita samaan tahtiin).
Sinänsä minä olen valmis maksamaan itseäni miellyttävästä vaatteesta. OStan esim. Småfokin, Kameleotin ja Dunsin vähän kalliimpia T-paitoja, jos miellyttävät silmää.
Me&I on kuitenkin nykyään samanlainen (tai pahempikin) tusinamerkki, kuin em. H&M. Mallisto ei ole kovin laaja. KEsälomareissuilla tuntui "joka toisella" kersalla olevan lastentapahtumissa ja -paikoissa Me&I:n paita. Minä maksan mielelläni juuri siitä, että lapsen vaate on sitten vähän yksilöllisempi.
olen menossa kutsuille kohta ja olen selannut mallistoa kun tahtoisin kohteliaisuudesta jotain ostaa. Mutta kun ne on niin karseita! Hinta ei ole ongelma jos laatu on hyvä, mutta kun oksu meinaa tulla jo kun mietin, että joku noista pitäisi pukea...
Vaatteissa ei ollut kuin pari, joita olisi voinut kuvitella ostavansa. Hinnat toki ovat suolaisia, mutta suurempi "vika" on mielestäni vaatteiden ulkonäkö. Itse en pidä niitä mitenkään hyvännäköisinä ja niitä on myös joka toisen lapsen ja kotiäidin päällä. Värivaihtoehtoja on tosi vähän ja kuosit kamalia. Tulee tosiaan juuri se yöpaitavaikutelma. Jos haluan laittaa yöpaitaan tai bodyyn 30 euroa niin ostan kyllä jotain muuta.
En minäkään ymmärrä tuota että ostetaan jonkinlaisia vaatteita että ne saadaan sitten myytyä, ei kyllä kävisi mielessäkään. Ostan ja teen vaatteet omille lapsilleni, ja sievät ja siistit annetaan eteenpäin niille jotka tarvitsevat. Eniten kuitenkin ihmetyttää että jotkut ostavat käytettyjä ihan älyttömin hinnoin, käytetty mikä käytetty. Itse jos vaivautuisin kirpputorille lastenvaatteita viemään en kyllä ilkeäksi pyytää kahta euroa enempää yhdestäkään käytetystä bodystä oli se mitä merkkiä tahansa. Kai se on jotain täytettä elämään tuo lastenvaatteilla kikkailu.