Tiedättekö miksi ns. alempi sosiaaliluokka lisääntyy niin vimmatusti?
Siis hankkivat lapsia kuin kanit.
No onko niillä vaihtoehtoa?
Toisin kuin akateemiset, ei siinä porukassa matkustella, harrasteta, keskitytä uraan.
Kommentit (71)
Mun mielestä alempi sosiaaliluokka on sellaista syrjäytynyttä toimeentulotuella elävää porukkaa, ei esim. normaalisti toimeen tulevaa duunariporukkaa, jolla on elämä hallinnassa. Tämä alempi sosiaaliluokka lisääntyy holtittomasti elämänhallinnan puutteen takia.
tukien varassa eläminen syy tähän, ehkä. Enemmän lapsia, enemmän tukia.
Veikkaisin kuitenkin että huono elämänhallinta ja jonkinlainen näköalattomuus suurin syy. Tehdään päätöksiä enemmän hetken mielijohteesta kuin että mietittäisiin elämää pidemmällä aikavälillä. Vaihtuu kumppani, tehdään lapsi aina uuteen suhteeseen.
Näiden samojen syiden vuoksi ei ehkä raha-asiat pysy kunnossa, en nyt tarkoita suoraan mitään luottotietojen menetyksiä vaan että rahat tuhlataan enemmän nopean tyydytyksen vuoksi kuin järkevästi mietitään mihin rahansa käyttää. Työpaikkaa vaikea pitää juuri impulsiivisuuden vuoksi ja samasta syystä ei ole ehkä jaksettu koskaan opiskella ammattia.
epäilemätttä alempi sosiaaliluokka elää onnellisemman elämän kuin monet ylemmän sosiaaliluokan edustajat. Tällaisen havainnon olen tehnyt empiirisessä tutkimuksessani.
Ja elämänhallintaa ei tartte opetella kun sossu elämää rahoittaa. Rahaa tulee tarpeen mukaan lastensuojelusta. Että ei ainakaan estä itseään toteuttamasta ihan miten haluttaa. Systeemi ylläpitää ja kannustaa jatkamaan tuilla.
Mun mielestä alempi sosiaaliluokka on sellaista syrjäytynyttä toimeentulotuella elävää porukkaa, ei esim. normaalisti toimeen tulevaa duunariporukkaa, jolla on elämä hallinnassa. Tämä alempi sosiaaliluokka lisääntyy holtittomasti elämänhallinnan puutteen takia.
Kyllähän yleinen älykkyystaso ja lasten saaminen on ongelma tulevaisuutta ajatellen.
Paremmat geenit eivät lisäänny kylliksi mutta uskoisin että tulevaisuudessa on enemmän A-luokan asuinalueita meille geneettisaesti paremmille ihmisille.
Tulevaisuudessa on asuinalueet eriytyneet huomattavasti enemmän kuin nykyään.
Se on välttämätön kehityslinja jotta ihmiskunta ei taannu älyllisesti.
Suomessa hyvätuloiset ja korkeammin koulutetut tekevät enemmän lapsia kuin huonompiosaiset. Tästä on lukuisia tutkimuksia, tässä yksi:
http://www.ksml.fi/yhteiso/keskustelu/posts/list/67064.htm
Suomessa siis lapset ovat menestyksen merkki, erityisesti miehillä. Alemmissa sosiaaliluokissa on pienempi syntyvyys. Eli otsikko on täyttä puppua, tilanne on todellisuudessa toisin päin.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2012 klo 09:15"]Siis miehet. Johtavassa asemassa olevilla miehillä on muita enemmän lapsia. Sen sijaan naisilla menee toisin päin. Tämä on ihan tutkittu juttu.
[/quote]
Näin on. Tiedän useammankin varakkaan miehen joilla iso perhe ja nimenomaan miehen toive on että äiti hoitaisi lapset kotona. Toisekseen miehen isot tulot vaikuttavat hoitomaksujen määrään, niin ei paljoa keskituloisen vaimon töihin kannata mennä. Menee hyvin nopeasti tappiolliseksi koko töihinmeno.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 19:24"]
[quote author="Vierailija" time="04.07.2012 klo 09:15"]Siis miehet. Johtavassa asemassa olevilla miehillä on muita enemmän lapsia. Sen sijaan naisilla menee toisin päin. Tämä on ihan tutkittu juttu. [/quote] Näin on. Tiedän useammankin varakkaan miehen joilla iso perhe ja nimenomaan miehen toive on että äiti hoitaisi lapset kotona. Toisekseen miehen isot tulot vaikuttavat hoitomaksujen määrään, niin ei paljoa keskituloisen vaimon töihin kannata mennä. Menee hyvin nopeasti tappiolliseksi koko töihinmeno.
[/quote]
Lähi-Idän maissahan ne miehet, joilla on rahaa, lisääntyvät ja vieläpä usean ihmisen kanssa. Täällä monogamistisessa kulttuurissa melkein sama juttu poislukien jalkavaimot?
[quote author="Vierailija" time="04.07.2012 klo 09:16"]
[/quote]
Duunarilla ei oo Suomessa enää paljon mahdollisuuksia elättää perhettä, hyvä kun itse elää palkallaan. Toinen tärkeä huomio, nainen voi olla vaikka mäkkärin kassa ja saada itselleen jonkun goldman sacsin johtajan puolisoksi, toisin päin never ever. Eli duunarimiehen ainut, alati oheneva mahdollisuus saada jälkikasvua on juurikin joku rasvanhajuinen mäkkärikassa.
Sossupossut on sitten ihan oma lukunsa. Yleensä lisäännytään jo hyvin nuorena ja ehdollistutaan siihen että ainut rahalähde on taikaseinä.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2012 klo 15:26"]Rahan perässä juoksevat ovat itsekkäitä jotka ei eivät tajua todellisestä elämästä mitään. Näkee jo näistä "minä verononmaksaja" kommenteista! Minä ja mun rahat ja verot. Tehkää ne niitä töitä vaan niin me köyhät saadaan nauttia lapsista ja muista elämän rikkauksista =) Kuolin korinassa voitte sitten muistella joka ikistä penniä minkä olette tienanneet ja pitää sitä viimeistä seteliä kädessä teillä kun ei niitä lapsia ole kädestä pitämässä.
[/quote]
Köyhän puhetta. Kyllä mä ainakin haluan varmistaa itselleni ja lapsilleni hyvän elämän, niin ettei tarvitse keneltäkään kerjätä eikä olla taloudellisest riippuvainen mistään instituutiosta. Miksi minun pitäisi verorahoistani maksaa muiden sikiäminen? Se jos mikä on epätasa-arvoa.
Siis miehet. Johtavassa asemassa olevilla miehillä on muita enemmän lapsia. Sen sijaan naisilla menee toisin päin. Tämä on ihan tutkittu juttu.