Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedättekö miksi ns. alempi sosiaaliluokka lisääntyy niin vimmatusti?

Vierailija
04.07.2012 |

Siis hankkivat lapsia kuin kanit.

No onko niillä vaihtoehtoa?

Toisin kuin akateemiset, ei siinä porukassa matkustella, harrasteta, keskitytä uraan.

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

epäilemätttä alempi sosiaaliluokka elää onnellisemman elämän kuin monet ylemmän sosiaaliluokan edustajat. Tällaisen havainnon olen tehnyt empiirisessä tutkimuksessani.

tämä varmaan pitää paikkansa, mutta minun tutkimusteni mukaan se johtuu siitä, että he ovat tyhmempiä ja siksi eivät murehdi ja vaadi elämältä liikoja. Minä ainakin tiedostan, että olisin onnellisempi, jos heittäytyisin avuttomaksi ja tyytyisin vähään, kun en muka kykenisi parempaan.

Vierailija
2/71 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertoo paljon että suomessa saa jo viidestä lapsesta yli 700 e lapsilisiä, jos ois 7 lasta niin se on jotain 1100 eli normi-ihmisen nettopalkka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämänhallinnan puutetta. Siihen liittyy ihan sekin, että kännissä/huumeissa ei muista ehkäisyä.

Sitten luulen että joillakin rahallisen tuen lisäksi, lapset ovat tapa kiristää "yhteiskunnalta" =esim. sossut huomiota. Eli jos ette tue minua ja anna minulle huomiota ja arvostusta, kohtelen lapsia vieläkin huonommin.

Ja elämänhallintaa ei tartte opetella kun sossu elämää rahoittaa. Rahaa tulee tarpeen mukaan lastensuojelusta. Että ei ainakaan estä itseään toteuttamasta ihan miten haluttaa. Systeemi ylläpitää ja kannustaa jatkamaan tuilla.

Mun mielestä alempi sosiaaliluokka on sellaista syrjäytynyttä toimeentulotuella elävää porukkaa, ei esim. normaalisti toimeen tulevaa duunariporukkaa, jolla on elämä hallinnassa. Tämä alempi sosiaaliluokka lisääntyy holtittomasti elämänhallinnan puutteen takia.

Vierailija
4/71 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

epäilemätttä alempi sosiaaliluokka elää onnellisemman elämän kuin monet ylemmän sosiaaliluokan edustajat. Tällaisen havainnon olen tehnyt empiirisessä tutkimuksessani.

Autuaita ovat yksinkertaiset...

Vierailija
5/71 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämänhallinnan puutetta. Siihen liittyy ihan sekin, että kännissä/huumeissa ei muista ehkäisyä.

Sitten luulen että joillakin rahallisen tuen lisäksi, lapset ovat tapa kiristää "yhteiskunnalta" =esim. sossut huomiota. Eli jos ette tue minua ja anna minulle huomiota ja arvostusta, kohtelen lapsia vieläkin huonommin.

Ja elämänhallintaa ei tartte opetella kun sossu elämää rahoittaa. Rahaa tulee tarpeen mukaan lastensuojelusta. Että ei ainakaan estä itseään toteuttamasta ihan miten haluttaa. Systeemi ylläpitää ja kannustaa jatkamaan tuilla.

Mun mielestä alempi sosiaaliluokka on sellaista syrjäytynyttä toimeentulotuella elävää porukkaa, ei esim. normaalisti toimeen tulevaa duunariporukkaa, jolla on elämä hallinnassa. Tämä alempi sosiaaliluokka lisääntyy holtittomasti elämänhallinnan puutteen takia.

Vierailija
6/71 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät osaa muutakaan.

Vierailija
7/71 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun Korkeasaaressa katsoin näitä alemman sosiaaliluokan perheitä, joissa saattoi olla viisikin lasta. Vanhemmat 50 kiloa ylipainoisia, ympäri tatuoituja, lähes vajaan näköisiä. Sanomattakin selvää, että näistä lapsista tulee samanlaisia. Fiksut tuttavapiirissäni tekevät yksi tai kaksi lasta.

Huolestuttavaahan se on, mutta näin kai on ollut maailman sivu.

Vierailija
8/71 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei katsota elämää pitemmällä aikajanalla. Mitä sitten, kun lapset kasvavat? Onko vara elättää murkkuikäisiä? Teinejä? Kurjaa se on lastenkin, kun joutuvat elämään henkisesti ja taloudellisesti köyhässä perheessä.

Lapset heivataan heti kotoa, kun vain mahdollista ja kinataan täällä palstalla, että pitääkö vielä 18-vuotiasta elättää.

Kun tyhmät ja koyhät listääntyvät ylenmäärin, muiden verotaakka kasvaa ja mikä pahinta, kansakunnan älyllinen elämä heikkenee.

Vierailija
9/71 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossujen kanssa voi olla just niin ääliö kun vain on koska virkamiehen tulee kohdella hyvin vaikka paskaa tulee niskaan koko ajan, vuodesta toiseen, kerjätään ja uhkaillaan....

Vierailija
10/71 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just mietin maan tulevaisuutta tolta kantilta, kun Korkeasaaressa katsoin näitä alemman sosiaaliluokan perheitä, joissa saattoi olla viisikin lasta. Vanhemmat 50 kiloa ylipainoisia, ympäri tatuoituja, lähes vajaan näköisiä. Sanomattakin selvää, että näistä lapsista tulee samanlaisia. Fiksut tuttavapiirissäni tekevät yksi tai kaksi lasta.

Tulevaisuus todellakin mietityttää. Vain 10-15 vuotta ja taas puskee uutta polvea. Kuka nämä kaikki elättää?

Vierailija
11/71 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisää 7 lapsesta 1100 e, sillä ei kyllä tienaamaan pääse, lapsista on myös kuluja.

Vierailija
12/71 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisää 7 lapsesta 1100 e, sillä ei kyllä tienaamaan pääse, lapsista on myös kuluja.

kaksi lapsista on alle 3v. Tai kolme jonkun aikaa. loput kotihoidossa.

Lapsilisät + äitiyspäiväraha + kotihoidontueT. Tiedän perheen jossa lapsia oli 10, 8 sai tukia.

Äiti tienasi yli 3000e pelkkien lapsista saamien tukien avulla. Siihen päälle sitten sossulta saamat rahat asuntoon etc

Vierailija
13/71 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeks tuosta kaikesta mollaamisesta hyvä olo?

Vierailija
14/71 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi lapsista on alle 3v. Tai kolme jonkun aikaa. loput kotihoidossa.

Lapsilisät + äitiyspäiväraha + kotihoidontueT. Tiedän perheen jossa lapsia oli 10, 8 sai tukia.

Äiti tienasi yli 3000e pelkkien lapsista saamien tukien avulla. Siihen päälle sitten sossulta saamat rahat asuntoon etc

Ja pakko lisätä että vanhimmat lapset joutuivat maksamaan ''vuokraa'' perheeseen kun kävivät töissä. t. edellinen

Vierailija
15/71 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

näistäkin piireistä aina nousee veronmaksajia. Vaikka lapset yleensä muistuttavat vanhempiaan, niin sittenkin se periytyvyys ei ole niin yksioikoista. Jo kouluikäisistä näkee joskus, että häpeävät perhettään ja yrittävät ottaa kontaktia toisenlaiseen elämänpiiriin ja ymmärtävät että on muitakin tapoja elää kuin se mitä kotona näkee.

Just mietin maan tulevaisuutta tolta kantilta, kun Korkeasaaressa katsoin näitä alemman sosiaaliluokan perheitä, joissa saattoi olla viisikin lasta. Vanhemmat 50 kiloa ylipainoisia, ympäri tatuoituja, lähes vajaan näköisiä. Sanomattakin selvää, että näistä lapsista tulee samanlaisia. Fiksut tuttavapiirissäni tekevät yksi tai kaksi lasta.

Tulevaisuus todellakin mietityttää. Vain 10-15 vuotta ja taas puskee uutta polvea. Kuka nämä kaikki elättää?

Vierailija
16/71 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alemmaksi sosiaaliluokaksi myös perusduunarit ja kaupan kassat, ei tarvitse olla työkyvytön huumeidenkäyttäjä.

Jostain syystä tähän luokkaan kuuluu myös lastenhoitajat.

Jokaisella ihmisellä on tarve päteä jossakin, tarve että hänet huomataan ja hänen ansioitaan ihmetellään. Jos ei muuta pysty saavuttamaan, usein ratkaisu on tuo lisääntyminen. Esitellään "meidän pesuetta" tai "meidän laumaa" kuin jotakin karjaa. Ylpeänä kerrotaan kuinka pitää ostaa bussi että päästään liikkumaan.

Toinen syy on sitten se, että ei haluta palata töihin. Tunnen useita naisia, (joista melkein kaikki lastenhoitajia tai lähihoitajia tai perhepäivähoitajia) jotka tekevät lisää lapsia siksi ettei tarvitsisi mennä töihin. On tuttua ja turvallista olla kotona ja jatkaa samaa rumbaa vuodesta toiseen. Lapsia saattaa näillä tulla 5-7. Ne tehdään siis siten että seuraava syntyy juuri ennenkuin edellinen täyttää 3. Siksi on harvemmin enemmän kuin 5.

Vierailija
17/71 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alempien tuloluokkien ihmisten määrä lisääntyy. Tuloerot kasvavat ja tuo määrä vain näkyy selvemmin.

Vierailija
18/71 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei halua palata huonopalkkaiseen ( ja usein raskaaseen) työhön vaan näkevät elämänarvona tärkeämpänä perheen. Perhekeskeisyys ei liene huono arvo.

Vierailija
19/71 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

linkkiä tutkimukseen, jossa todettaisiin asian olevan näin? Nimittäin nyt taisi ap vetää hatustaan koko väitteen. Suomessa ei oikeasti ole mitään suuria köyhiä perheitä, kuten joissain maissa. Se on kyllä yleistynyt sekä köyhien että rikkaiden parissa, että saatetaan hankkia kolmaskin lapsi, mutta varsinaisia suurperheitä on tosi vähän (jotain lestadiolaisia toki lukuunottamatta).

Vierailija
20/71 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

amiksista. Siis ei välttämättä ammattikoulun käyneistä, vaan näistä elämäntapa-ammareista.

Kaljalippikset ja kaikki, yyh ällöttää.