Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koiraihmiset! Saako koirasi makoilla sohvalla?

Vierailija
24.10.2014 |

Siinäpä kysymys jo olikin ja perustelut vielä, kiitos!

Kommentit (99)

Vierailija
1/99 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa. Ei ole sohvaa.. Vaan isot nojatuolit.. Ja jos minä istun, niin koira ei mahdu. Mulla on napolinmastiffi uros, joka painaa 75kg.. Joten pienestä hauvelista ei ole kyse. Ei onneksi edes yritä tunkea syliin väkisin.. Sillä tiedostaa kokonsa. 

Mutta omasta mielestä jos koira on alle 25kg on sohvalla olo ok. Jos menee yli, niin ei. Ehdottomasti ei jos koira painaa yli 40kg! Tai saa koira nukkua sohvalla.. Mutta jos omistaja haluaa mahtua sohvalle, tekee tilaa koira ei omistaja.

Vierailija
2/99 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa tulla ja sillä on oma paikka sohvalla. Makoilee siinä viltin päällä. Nukkuu myös sängyssä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/99 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sohvalla ja sängyllä saa, valkosella nojatuolilla ei, paitsi sylissä. Ei siitä oo mitään haittaa, päinvastoin tykkään köllötellä koira sylissä tai kainalossa. Se on mun vauva. :D

Näin siis meillä, mutta en kyl tuomitse, jos jengi ei päästä koiriaan sohvalle tai sängylle. Ei koira kärsi siitä, että sille osoitetaan rajat. Eihän (yleensä) koirat ole ruokapöydässäkään. Ei se kaipaa sitä, mihin ei ole edes opetettu. Koira on onnellinen, kun sillä on selvä laumanjohtaja. :)

Vierailija
4/99 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa enään, kesällä tuli uus kangassohva mun mukana taloon...koira oli lojunu poikakaverin entisen sohvan piloille. Järjestelmällisesti osotettiin koiralle uus paikka, ja toruttiin kun kiipes uudelle sohvalle tai kävi edes kyselemässä lupia. Kyllähän se meni salaa monta kertaa sohvalle vielä tos 1.5kk takaperin kun oltiin pois, mutta nykyään hakee vaan rapsutuksia niin, että käy makaamaan sohvan viereen lattialle...sitten kun tahtoo olla rauhassa, se menee omaan nahkaiseen nojatuoliinsa kerälle nukkumaan. Tässä tapauksessa 8v. vanha koira oppi uusia sääntöjä :)

Vierailija
5/99 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisäpontta tähän sohvasta vierottamiseen sai se, että viime kesänä oli punkkeja tosi paljon! Sitten kun koiralla oli punkkipanta, niin niitähän saatto välillä löytyä lattialtakin tallaamasta...saati sitten, että olis sohvalta saanu sellasen koiran takia, niin iiks :p T.76

Vierailija
6/99 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain wt ihmiset alentuu koiran tasolle. Eli ei todellakaan saa tulla sohvalle

Vierailija
7/99 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 01:02"]Ja lisäpontta tähän sohvasta vierottamiseen sai se, että viime kesänä oli punkkeja tosi paljon! Sitten kun koiralla oli punkkipanta, niin niitähän saatto välillä löytyä lattialtakin tallaamasta...saati sitten, että olis sohvalta saanu sellasen koiran takia, niin iiks :p T.76
[/quote]Sama juttu meillä.

Vierailija
8/99 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa makoilla sohvalla ja sängyllä, mutta jostain syystä koiramme viihtyy paremmin lattialla.

Vierailija
9/99 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu varmaan liiasta viinin juonnista, mutta rupesin itkemään tätä ketjua lukiessani. Tuli niin ikävä koiraani, minkä jouduin lopettamaan kasvaimen vuoksi 10-vuotiaana, noin kaksi vuotta sitten. Oma koirani oli aina sylissä, ja katsottiin luonto-ohjelmia sohvalla tms. Jos oli jotain "jännää" koira käänteli päätä tai meni katsomaan telkkaria läheltä, tai yritti etsiä eläimiä telkkarin takaa "missä se on, en löydä?"

Hirmuinen "koirakuume", mutta taloudellinen tila ei anna mahdollisuutta ottaa uutta koiraa, sillä olen työtön. Olisi rahaa kyllä hankkia koira, mutta en ole varma onko minulla varaa eläinlääkäri yms kuluihin, haluan ajatella koiran parasta, enkä ota uutta koiraa ennen kun saan töitä ja rahaa säästöön. 

On vaan niin hyviä muistoja edesmenneestä koirasta, joka nukkui aina sänkyni vieressä. Koirani oli aina se, jonka näen kun kun suljen silmäni nukkumaan mennessä. Ja se jonka näen, kun herään. :'( 

Tulipa kova ikävä. :'( <3

Vierailija
10/99 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap olisi voinut laittaa otsikkoon täsmennyksen mikä rotu kyseessä? On aivan eri asia pitää Chihua sohvalla kuin kultaistanoutajaa (joka tosin on myös monella sohvalla) 

Meillä ei todellakaan ole koira sohvalla. 

1. Iso rotu joka ulkona kyntää kaikki ojanpohjat. Vaikka pesisit koko koiran, sitä hiekkaa vain tulee sieltä pohjavillan uumenista. 

2. Se ei ole yhtään kivaa kun vieraita on jotka istuu sohvalla ja syliin änkeää 3 isoa koiraa. Entä sellaiset jotka pelkää koiria? Tai ne jotka ei vai tykkää ja joiden mielestä koiran kuola on ällöttävää? 

3. Mun mielestä koiran paikka ei vain ole sohvalla eikä sändyssä. On ne sen verran paskasia vaikka ihania onkin. En voi ymmärtää ihmisiä jotka ottaa isokokoisen koiran sänkyyn! Sohvalla vielä menee... Hyihyi. 

Ps. Meillä on myös sen verran kiva ja kallis sohva että pidän sen mielelläni myös siistinä. 

Vierailija
11/99 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 01:04"]Vain wt ihmiset alentuu koiran tasolle. Eli ei todellakaan saa tulla sohvalle
[/quote]
Wtwtwtwtwtwtwtwtwtwtwtwtwtwtwtwtwtwtwtwtwtwtwtwtwtwtwtwtwtwtwtwtwt.

Vierailija
12/99 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa tulla. Pieni sileä- ja lyhytkarvainen terrieri. 

Edesmennyt koira oli berni - sillä ei ollut karvoineen ja koiranhajuineen asiaa sohvalle tai varsinkaan sänkyyn. 

Vierailija
13/99 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 10:57"]

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 10:56"]

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 10:48"]Saa. En oikein tykkää luontokappaleen kyykyttämisestä. Kun kerran olen joutunut telkeämään koiran ihmisasumukseen eikä anna sen elää vapaata elämää koiralaumassa luonnossa, en halua koko ajan vahtia ja määrätä koiraparan elämää omien hienojen huonekalujeni ym. hifistelyn takia. Olkoon sohvalla, saakoon makupaloja pöydästä. So what. Koiran elämä on kuitenkin niin hemmetin kaukana siitä mitä se luonnossa olisi. [/quote] Sinähän se näytät olevan oikein koirien asiantuntija. Voi kiesus!

[/quote]

Tai sydän paikallaan?

[/quote]

Tai inhimillistää eläintä, eikä ymmärrä sen luontaisia tarpeita...

Vierailija
14/99 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa tulla sohvalle, iso kulma sohva. Mahdutaan molemmat, vaikka sekarotuinen rotikka itsellä. :)

Vierailija
15/99 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 10:02"]

Ap, mihin koiraa käytätte?

[/quote]

Paritteluun.

Vierailija
16/99 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 10:06"]

Saa. Mikäs sen mukavampaa kun vetää päikkärit kylki kyljessä... :) Mutta osaa myös tulla/pysyä käskystä pois sohvalta kun esim. vieraita.

[/quote]

Meillä on myös näin :) 

Vierailija
17/99 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa. Ihan vain koska mä haluan. ;) En usko hetkeäkään että noi voisivat yhtään huonommin vaikkeivät sohvalle pääsisi, mutta mä tykkään rapsutella niitä siinä. Väistävät kyllä ihmisiä käskystä ja kyllä ne siitä häädetään, jos ihmisillä ei ole tilaa olla. Lasten sängyt ovat koirilta täysin kiellettyjä paikkoja, aikuisten sänkyyn saavat tulla. Olen kyllä miettinyt, että jatkossa mahdollisesti hankkimiani koiria en enää aikuistenkaan sänkyyn päästä, mutta nykyiset vanhukset saavat nukkua elämänsä loppuun asti mun kyljessä yönsä. ;)

Vierailija
18/99 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saa olla sohvalla mutta sänkyyn en koiraa haluaisi mutta yöllä kun uikutti otin viereen... Pentu kyseessä, tuli meille eilen. Pakko vaan valvoo ensi yö ja toistella "ei sänkyyn".

Vierailija
19/99 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin, ja sängyssä nukkuu.Pikku murmeli.

Vierailija
20/99 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 20:24"]Meillä saa olla sohvalla mutta sänkyyn en koiraa haluaisi mutta yöllä kun uikutti otin viereen... Pentu kyseessä, tuli meille eilen. Pakko vaan valvoo ensi yö ja toistella "ei sänkyyn".
[/quote]

Ei näin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi