Koiraihmiset! Saako koirasi makoilla sohvalla?
Siinäpä kysymys jo olikin ja perustelut vielä, kiitos!
Kommentit (99)
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 10:06"]
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 10:05"][quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 10:02"] Ap, mihin koiraa käytätte? [/quote] Käytetään... siis olemiseen. Mitä tarkoitat? AP [/quote] Eli lemmikkinä.
[/quote]
No en tiedä mihin chihuahuaa muuhunkaan oikein voisi. Suojelukoirana? Metsästyskoirana? Hirvijahdissa?
AP
Totta kai saavat, kaikki 4 :) Tylsäähän se on istua sohvalla jos ei yhtään koiraa ole sylissä lämmittämässä! Onneksi meillä ei sellaisia hetkiä joudu juuri kokemaan vaan aina tulee joku koira sylin :) Meillä koirat on rakkaita perheenjäseniä ja niitä hemmotellaan kyllä paljon. Hyvin käyttäytyviä ja myös koulutettuja (kilpailenkin agilityssä ja tottelevaisuuskoulutuksessa koirieni kanssa) ovat silti, vaikka ovat mamman peitonaluslämpötyynyjä ja ruokaa pöydästä makupaloina saavia tapauksia :)
Ei saa. Valkoinen koira, ruskea (varsinkin talvisaikaan sähköinen) kangassohva, tarviiko selittää enempää?
Koira ei saa tulla myöskään aikuisten makuuhuoneeseen.
No tietysti saa. En mä muitakaan perheenjäseniä häädä lattialle.
Saa olla sohvalla. Sänkyyn en halua koiraa.
Meillä on 3 pientä koiraa ja kaikki saavat olla sohvalla (ja lisäpaljastus; Nukkuvat myös sängyssä minun ja mieheni välissä yöt peiton alla :D)
Miksi?
No ne on perheenjäseniä ja pieniä :D. Sohvalla on paljon parempi itselläkin olla on pieni tassu koskettaa lattialta olkapäätä että "ota syliin", sitten kun nostaa koiran vatsan päälle, se käpertyy kerälle ihan kiinni ja huokaisee raskaasti :D <3
Terapiaa ja jollei koirat ole vieressä, tulee tyhjä olo.
Minua naurattavat nämä jotka alapeukuttavat sitä, että joku kouluttaa syliin hyppimistä ym sillä, että koiran paikka ei ole sohvalla. Kuolaava mastiffi tms kun hyppää syliin, olisivat nämä alapeukuttajatkin työntämässä pois. Ja vahvan johtajaongelman omaava koira nyt vain tulkitsee sohva- ja sänkypaikat eri tavalla. Lisäksi jos koiran käyttötarkoitus on selvillä, sohvan kieltäminen on ihan järkeenkäypää. Viestii koiralle lauman reviiriä. Sama kun keittiöön ei ole asiaa kerjäämään.
Sohvalle saa tulla, sänkyihin ei ole asiaa.
Eivät saa. Sängyt ja sohva ovat vain ihmisille.
Kyllä saa. Mutta kyllä käskystä lähtevät pois, jos tulee vaikka vieraita ketkä eivät ole niinkään koiraihmisiä ja istuvat sohvalla. Niistä lähtee karvaa mutta sohvat voi aina imuroida. Tosin ei kyllä pysty kovin vaaleita sohvia ostamaan kun koirat tummia...
Saa, toki ihmisillä on etuoikeus olla sohvalla, joten koira lähtee pois, jos sohvalle ei mahdu. Pääsee jopa sänkyyn, mutta ei hyppää sinne ilman lupaa.
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 10:16"]
Minua naurattavat nämä jotka alapeukuttavat sitä, että joku kouluttaa syliin hyppimistä ym sillä, että koiran paikka ei ole sohvalla. Kuolaava mastiffi tms kun hyppää syliin, olisivat nämä alapeukuttajatkin työntämässä pois. Ja vahvan johtajaongelman omaava koira nyt vain tulkitsee sohva- ja sänkypaikat eri tavalla. Lisäksi jos koiran käyttötarkoitus on selvillä, sohvan kieltäminen on ihan järkeenkäypää. Viestii koiralle lauman reviiriä. Sama kun keittiöön ei ole asiaa kerjäämään.
[/quote]
Voi miten ilotonta elämää tollanen.
Meillä koirilla ei ole mitään kiellettyjä alueita, saunaankin saa tulla :)
Saa olla sohvalla. Kun otettiin koira miehellä oli kolme sääntöä, ei sohvalle, ei sänkyyn ja pöydästä ei syötetä. Muu perhe olisi voinut ihan hyvin elää näiden mukaan, mutta mies itse heltyi, että "kato kun se söpösti makaa tuossa ja tuijottaa surullisesti kun ei pääse viereen, tule pieni tänne." Ja nosti sohvalle ja sänkyyn ja alkoi antaa pöydästä ruokaakin (minä ja lapset ei sorruttu siihen). Nyt sitten miehellä on 50 kiloa karvaista berniä joka ilta sylissä sohvalla ja syödessä suuri pää polvella napittamassa. :D
Kyllä saa ja saa nukkua pedissäkin vieressä. Mun koti on yhtälailla mun lemmikkienkin koti, en rajoita niitä mitenkään :) <3 Karvat saa imurilla pois.
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 10:20"]
Saa olla sohvalla. Kun otettiin koira miehellä oli kolme sääntöä, ei sohvalle, ei sänkyyn ja pöydästä ei syötetä. Muu perhe olisi voinut ihan hyvin elää näiden mukaan, mutta mies itse heltyi, että "kato kun se söpösti makaa tuossa ja tuijottaa surullisesti kun ei pääse viereen, tule pieni tänne." Ja nosti sohvalle ja sänkyyn ja alkoi antaa pöydästä ruokaakin (minä ja lapset ei sorruttu siihen). Nyt sitten miehellä on 50 kiloa karvaista berniä joka ilta sylissä sohvalla ja syödessä suuri pää polvella napittamassa. :D
[/quote]
Perus.
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 09:59"]
Kyllä saa. Ajattelen sitä perheenjäsenenä, en missään lattialla elävänä elukkana. En haluaisi kissaa tai koiraa, jos niiden pitäisi pysyä vain jossain omassa korissa tai vastaavassa.
[/quote]
Sinäpä sen sanoit.
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 10:16"]
[/quote]
Nuo on ihan hassuja nuo johtajuusteoriajutut. Että muka olisi luonnossa kehittynyt koirlle taju siitä, mitä joku lupa saada tulla sohvalle tai sen evääminen tarkoittaa, tai ovista ensin meneminen jne. Itse uskon ettei niillä ole mitään merkitystä asiassa.
Huvittavaa on myös, että kerjäämistä pidetään erityisen pahana johtajuuden kannalta, vaikka käytännössä se on mitä parhainta johtajuuden vahvistamista. SIinähän koira joutuu olemaan asemassa, jossa se myöntää että joutuu kerjäämään ihmiseltä, johtajaltaan, jotain mitä haluaa. Jos se olisi johtaja, sen ei tarvitsisi kerjätä vaan se vaan murahtaisi ja veisi ihmisen ruoat sen nenän edestä kun sitä huvittaa.
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 10:17"]Eivät saa. Sängyt ja sohva ovat vain ihmisille.
[/quote]
Juurikin näin.
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 09:58"]
Ei saa. Meillä on nahkasohvat ja en halua koiran pilaavan niitä.
[/quote]
Meillä on tumma nahkasohva juuri siksi, että se kestäisi hyvin (pientä) koiraa. Koiran kanssa köllöttely sohvalla on mitä mainion tapa rentoutua.