Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koiraihmiset! Saako koirasi makoilla sohvalla?

Vierailija
24.10.2014 |

Siinäpä kysymys jo olikin ja perustelut vielä, kiitos!

Kommentit (99)

Vierailija
81/99 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta olis ihana päästää koira viereen sohvalle, mutta koska meillä on pieni vauva joka on paljon sohvalla, kangassohva joka imee karvat eikä niitä imurille luovuta ja koira josta lähtee tolkuttomasti karvaa niin ei onnistu. Harmittaa,koiran puolesta, ois kiva ottaa se viereen vaikka imettäessä, koska koira on väkisinkin nyt hieman vähemmällä huomiolla vauvan takia, mutta en halua että vauvan vaatteet ja tutit jne on täynnä karvaa.

Vierailija
82/99 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa. En tykkää karvoista ja hiekasta sohvalla. Haluan myöskin, että lemmikki ei kuvittele olevansa ihmislasten veroinen otus, vaan on tosiaan koira ilman turhaa paapomista.

Koira ei myöskään saa tulla makuuhuoneisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/99 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorel tai Merrell merkkiset kengät saa sekä retkeilykaupoista että esim zalandosta voin sanoa että kestää monta monta talvea, ja pysyy jalat lämpimänä eikä kastu! 

Kunnolliset talvikengät on sellaiset mihin kannattaa satsata se 200! Itse kyllästyin pitämään "nättejä 50€" kenkiä joissa varpaat paleli aina jo piti vähänkin olla paikoillaan, ja kastu jos oli pitkään loskassa tms kävelemässä. Eikä kaikki kengät kestänyt kun sen yhden talven, kun piti roskiin heittää.

Halvalla ei saa hyvää pitää tässä kenkäasiassa kyllä paikkansa..

Vaikka on kaapissa vieläkin myös ne "nätit" kengät tallella. Laitan ne välillä jalkaan, jos tiedän ettei tarvitse paljoa odotella missään tms. :)

Vierailija
84/99 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei saa ihmisten sohvalla, sillä on oma rämäsohva missä saa makoilla :) Sänkyyn ei oo mitään asiaa. Koira pitkäkarvainen collie :D

Vierailija
85/99 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 11:43"]

Sorel tai Merrell merkkiset kengät saa sekä retkeilykaupoista että esim zalandosta voin sanoa että kestää monta monta talvea, ja pysyy jalat lämpimänä eikä kastu! 

Kunnolliset talvikengät on sellaiset mihin kannattaa satsata se 200! Itse kyllästyin pitämään "nättejä 50€" kenkiä joissa varpaat paleli aina jo piti vähänkin olla paikoillaan, ja kastu jos oli pitkään loskassa tms kävelemässä. Eikä kaikki kengät kestänyt kun sen yhden talven, kun piti roskiin heittää.

Halvalla ei saa hyvää pitää tässä kenkäasiassa kyllä paikkansa..

Vaikka on kaapissa vieläkin myös ne "nätit" kengät tallella. Laitan ne välillä jalkaan, jos tiedän ettei tarvitse paljoa odotella missään tms. :)

[/quote]

Oho väärä ikkuna. Sori kamut! :D Sen siitä saa, kun pitää monta ikkunaa auki yhtä aikaa.. :DD Suosittelen näitä kenkiä myös koira ihmisille. ;D

Vierailija
86/99 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chihuahua saa tulla sohvalle, kultainennoutaja ei. Meidän kultsusta lähtee aina paljon karvaa, hiekka, pippelitöhnää ja kuolaa, mitä en halua sohvalle. Chihusta lähtee karvaa kaksi kertaa vuodessa parin viikon verran, eikä mitään muuta edes juoksujen aikaan. Toisekseen kultsua on helpompi rapsuttaa kun istuu lattialla, chihua taas kun se istuu sohvalla. Kumpikaan ei saa tulla sänkyyn.

Vierailija
87/99 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa tulla, koska en halua sohvasta karvaista ja koiran kynnet lyhyinäkin kuluttaa pinnan nopeammin rikki. Eikä sänkyynkään pääse karvan takia. Yksi syy on myös se, ettei aina ole sopiva tilanne koiran olla sohvalla/sängyllä (esim jos harrastamme seksiä ei koiran kirsu pakarassa oo jeees) eikä ole reilua koiralle semmoinen epäjohdonmukaisuus, että joskus saa tulla ja joskus ei. Minulle on aivan sama miten muut tekee, lapsuuden kodissani iso koira sai olla sohvalla ja minun sängyllä.

Vierailija
88/99 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saa tulla sekä sänkyyn että sohvalle. Koirasta ei lähde ollenkaan karvaa lukuunottamatta karvanlähtöaikoja, lisäksi sen turkki on aina puhdas (sen tyyppinen turkki että hylkii likaa). Nautin sitä, kun se kierähtää makaamaan minua vasten tai yöllä herätessäni voin silitellä sen pehmeää turkkia. Koira on keskikokoinen (pystykorva) eli mahtuu hyvin sekä sohvalle että sänkyyn. Koira sängyssä ja sohvalla kuuluu arjen pieniin iloihin sekä minun että koran näkökulmasta.

Vierailija
89/99 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 11:53"]

Ei saa tulla, koska en halua sohvasta karvaista ja koiran kynnet lyhyinäkin kuluttaa pinnan nopeammin rikki. Eikä sänkyynkään pääse karvan takia. Yksi syy on myös se, ettei aina ole sopiva tilanne koiran olla sohvalla/sängyllä (esim jos harrastamme seksiä ei koiran kirsu pakarassa oo jeees) eikä ole reilua koiralle semmoinen epäjohdonmukaisuus, että joskus saa tulla ja joskus ei. Minulle on aivan sama miten muut tekee, lapsuuden kodissani iso koira sai olla sohvalla ja minun sängyllä.

[/quote] Itse en ole huomannut tuollaista kynsiongelmaa, vaikka meillä on useampia sohvia. Ja kun aletaan harrastaa seksiä, koira häipyy yleensä itse muualle (tosin aluksi se luuli, että tappelemme tms.  koska se yritti pyrkiä väliimme ja oli selvästi huolestunut).

Vierailija
90/99 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

sohvalla saa olla mutta sängyssä ei. haluan että on jokin paikka jossa voi rapsutella ja rennosti loikoilla koiran kanssa. sänkyyn en halua koska haluan että on edes yksi koirankarvavapaa alue.

Vierailija
91/99 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä koira saa tulla jokaiselle sohvalle ja sänkyyn jos haluaa(paitsi nuorimman lapsen jolla astma ja lievä koira-allergia..)
koira yöt nukkuu nojatuolissa tai sohvalla tai sitten omalla pedillänsä.

On se koira perheenjäsen siinä missä muutkin

Vierailija
92/99 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjis saa tulla, saksanpaimenkoira ei. Sakemanni laittaa aina pään sohvalle ja istuu rapsuteltavana :) Enempää ei edes yritä. Sakemanni veisi liikaa tilaa sohvalta ja toisi liikaa karvaa.

Vierailija
93/99 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen tarve joillain on perustella, että on se koira perheenjäsen siinä missä muutkin? Onko se koira jotenkin vähemmän osa perhettä lattialla? Saako teillä sitten koirat tulla istumaan ruokapöytäänkin omalle tuolilleen kun eihän muutkaan perheenjäsenet syö lattialla?

Kyllä mun koira on täysin perheenjäsen ja inhoan semmoista "se on vain koira" ajattelua. Mutta liika inhimillistäminen on myös liikaa. Ei se sohva/sänkykielto tee mitenkään vähemmän perheenjäsentä.

Me ei lapsena saatu omin nokkineen mennä autotalliin, varastoon eikä liiteriin. Eikä vanhempien makuuhuoneeseenkaan tarvinut ilman asiaa mennä, tietokoneelle sai mennä. Ei vissiin me lapset oltu sitten perheenjäseniä kun meitä noin syrjittiin?

Vierailija
94/99 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jännä, miten jotkut ihmiset sokaistuvat omien koiriensa karvoille. "Saa tulla sohvalle ja sänkyyn, onhan meillä imuri"-koiranomistajat ovat yleensä niitä, joiden jäljiltä meidänkin koirattomasta talosta löytyy tukottain koiran karvoja.

Vierailija
95/99 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vain kissa, mutta vastaan silti. Lemmikki saa tehdä mitä haluaa, kunhan ei raavi huonekaluja. Nukkuu samassa sängyssä ihmisten kanssa. Tassuttelee ruokapöydällä (pöytää pyyhitään useasti). En ole tehnyt asiasta ongelmaa, koska näin on hyvä.

Vierailija
96/99 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa se makoilee sohvalla vieressä.

Vierailija
97/99 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran paikka on lattialla. Koira kuolaa liikaa ja sohvalle tulee koiran bakteereita. Koiraan ei pidä päästää myöskään  sänkyyn eikä yleensäkään makuuhuoneeseen. Oksettaa sellaiset ihmiset, jotka laskevat koiriaan ihmisten sänkyihin.

Vierailija
98/99 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa. Saa myös nukkua sängyssä. 

Vierailija
99/99 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Nytkin loikoilen sohvalla kahden koiran kanssa. Koirat saavat olla myös sängyssä. Ei ongelmaa, osaan käyttää imuria tarvittaessa.

Meillä on pieni asunto enkä tykkäisi mistään erillisistä koiran petipaikoista lattiatilaa viemässä. Parempi näin.