Onko outoa, että saa migreenikohtauksen muromyslistä?
Minulla on aika pitkä lista ruokia, joista voi tulla migreenikohtaus. Yksi niistä on muromysli. Onko kellään muulla samaa? Mistähän sekin johtuu? Välillä tuntuu, ettei uskalla laittaa mitään suuhunsa, kun melkein mikä tahansa voi aiheuttaa kohtauksen :(
Kommentit (33)
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 21:58"]
Makeanhimo on yksi syyllinen.
[/quote]
Makeanhimo on lähestyvän migreenikohtquksen oire
Mulla laukaisee migreenin punaviini ja uunissa paistetun lohen tuoksu :/
Mä luulen et sun laukaisee jokin niissä ruoissa oleva, yleinen lisäaine, esimerkiksi sulfaatit (säilöntäaineita), joita on viineissäkin.
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:00"]Mä luulen et sun laukaisee jokin niissä ruoissa oleva, yleinen lisäaine, esimerkiksi sulfaatit (säilöntäaineita), joita on viineissäkin.
[/quote]
Lisäänpä vielä et esim. kaikissa vaaleissa kuivahedelmissä on sulfaatteja estämässä tummumista. Ala lukea tuoteselosteita ja vertailemaan. Kyseessä voi olla jokin muukin aine, esim. itselleni natriumbentsoaatti on sekä ruoassa että kosmetiikassa (siinä sodium benzoate) ihan nou-nou.
Tutkailin pakkausta ja siinä mainittiin sulfiitit, joita on kuivatuissa omenissa. Voisikohan se olla syyllinen?
ap
Minulle lakritsi saa aikaan migreenin. Lakritsin hajukin aiheuttaa sen. Salmiakki vain todella suurena määränä nautittuna.
Minullakin aiheuttaa lakritsi ja siksi se hajukin ärsyttää. Yksi erittäin varma on myös sitrustuoremehut.
ap
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:05"]Tutkailin pakkausta ja siinä mainittiin sulfiitit, joita on kuivatuissa omenissa. Voisikohan se olla syyllinen?
ap
[/quote]
Joo ja niitä on todella monessa ruoassa. Googleta "sulfaatit ja migreeni", niin löydät enemmän tietoa aiheesta. Sulfaattien välttelyn kaa elämä menee vaikeaksi, mut toisaalta migreenikohtaukset vähenee :)
Viinit ovat minulle(kin) aivan sopimattomia.
ap
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:09"]Minullakin aiheuttaa lakritsi ja siksi se hajukin ärsyttää. Yksi erittäin varma on myös sitrustuoremehut.
ap
[/quote]
Kiitos! Kaikki pitävät minua jotenkin outona kun eivät ymmärrä jos sanon etten voi syödä esim. lakritsipurkkaa tai jos joku syö lakritsia niin menen kauemmas. "Onneksi" en ole ainut
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:09"]
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:05"]Tutkailin pakkausta ja siinä mainittiin sulfiitit, joita on kuivatuissa omenissa. Voisikohan se olla syyllinen? ap [/quote] Joo ja niitä on todella monessa ruoassa. Googleta "sulfaatit ja migreeni", niin löydät enemmän tietoa aiheesta. Sulfaattien välttelyn kaa elämä menee vaikeaksi, mut toisaalta migreenikohtaukset vähenee :)
[/quote]
OK, tutkailen. Sulfiitit ja sulfaatit ovat sitten varmaan "sukulaisia" :)
ap
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:15"]
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:09"]Minullakin aiheuttaa lakritsi ja siksi se hajukin ärsyttää. Yksi erittäin varma on myös sitrustuoremehut. ap [/quote] Kiitos! Kaikki pitävät minua jotenkin outona kun eivät ymmärrä jos sanon etten voi syödä esim. lakritsipurkkaa tai jos joku syö lakritsia niin menen kauemmas. "Onneksi" en ole ainut
[/quote]
Minustakin on kiva kuulla kohtalotovereista :)
ap
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 21:58"]Makeanhimo on yksi syyllinen.
[/quote]
Ei oo vaan kohtaus on jo alkanut siinä vaiheessa. Makeanhimo on yksi alkuoire.
Lisäaineet aiheuttaa. En itse tiennyt että saan migreenin muskottipähkinästä ennen kuin sitä alettiin laittamaan joka makkaraan ja marinoituun lihavalmisteeseen. Ihmettelin migreeniä kun olin parhaani mukaan välttänyt kaikkea haitallista. Se migreeni loppui kun vältän muskottipähkinää. Juustot on ihan kiellettyjä. En kestä niitä yhtään.
Ap, mulla voisi myös tulla migreeni siitä, jos siinä myslissä on niitä semmosia sokerisia paahdettuja viljakokkareita (en osaa selittää tarkemmin, huoh). Ja esim. kaura-omenapaistosta ei voi syödä ollenkaan.
Makkaroita ja nakkeja olen joutunut välttelemään aina, mutta en tiedä, mikä niissä laukaisee migreenin. 14, luulen ymmärtäväni nuo kokkareet. Ne saattavat olla syyllinen. Miten muuten kaura sinällään vaikuttaa?
ap
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:54"]
Makkaroita ja nakkeja olen joutunut välttelemään aina, mutta en tiedä, mikä niissä laukaisee migreenin. 14, luulen ymmärtäväni nuo kokkareet. Ne saattavat olla syyllinen. Miten muuten kaura sinällään vaikuttaa?
ap
[/quote]
Makkaroissa ja nakeissa on nitraattia, joka monilla voi laukaista miigreenikohtauksen. Niissä voi olla myös natriumglutamaattia (arominvahvenne) joka voi kanssa aiheuttaa...
Minulla kookosöljyn haju aiheuttaa järkyttävän päänsäryn.
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:17"][quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:09"]
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:05"]Tutkailin pakkausta ja siinä mainittiin sulfiitit, joita on kuivatuissa omenissa. Voisikohan se olla syyllinen? ap [/quote] Joo ja niitä on todella monessa ruoassa. Googleta "sulfaatit ja migreeni", niin löydät enemmän tietoa aiheesta. Sulfaattien välttelyn kaa elämä menee vaikeaksi, mut toisaalta migreenikohtaukset vähenee :)
[/quote]
OK, tutkailen. Sulfiitit ja sulfaatit ovat sitten varmaan "sukulaisia" :)
ap
[/quote]
Molemmat ovat rikkioksideja mutten nyt muista kaavaa ja kummassa on enemmän happiatomeja... Eli joo, ovat sukua rikki = sulphur
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 21:58"]
Makeanhimo on yksi syyllinen.
[/quote]
Makeanhimo on lähestyvän migreenikohtquksen oire.