Join reippaasti juhannuksena ja olenkin raskaana!
Juhannuksena meni ainakin 10 annosta alkoholia viikonlopun aikana ja nyt testi näytti positiivista.
Itsesyytökset on valtavat. Eka lapsi tulossa ja olen jo 36 v.
Mitä neuvolassa sanotaan? En tiennyt että olen raskaana kävin gynekologillakin vähän ennen juhannusta ja siellä kehotettiin jatkamaan yrittämistä raskaaksi.
Ja tietenkin juhannusta edeltävänä viikonloppuna trassilla ja varmaan saman verran join sinä viikonloppuna.
Häpeän määrä on suunnaton.
Kommentit (64)
Kyllä se 10 viikonlopun aikana on paljon. En nyt erityisesti pelotella halua, mutta tosiasia ettei kukaan voi luvata, ettei ole tapahtunut vahinkoa. Vaikka nyt ei juuri sinulle olisikaan, niin toisella voikin jotain tapahtua.
En tiennyt tuota 28 päivän laskusääntöä, olisishan sen voinut kertoa täällä sen sijaan että epäilee viestejä keksityiksi. Kerroinhan myös että en ole sanonut miehelle enkä ystäville vielä koska tiedän km riskin jo ikänikin takia. Onneksi suurin osa kommenteista on asiallisia ja avuksi mulle. Voin tulla raportoimaan jos km tulee tai sitten neuvolan kommentit myöhemmin.
kuukautiskierto on 28 päivää? Ja sen mukaan lasketaan myös raskausviikot? Ja ikääkin oli muka 36v? No sun provoilus meni nyt mönkään. Tiedoksi, raskaustestiä ei kukaan tolkku ihminen tee silloin kun menkat on päivän myöhässä.
28 päivää on keskimääräinen kuukautiskierron pituus. Se tarkoittaa sitä, että toisilla kierto voi olla vaikka 20 päivää ja toisilla vaikka 45 päivää (kuten minulla). Ovulointi ja raskaaksi tuleminen riippuu ihan siitä oman kierron pituudesta eikä mistään laskennallisesta keskivertoajasta.
viikonlopun aikana on muka paljon, sehän on n. 3/pv.
Älä nyt ainakaan niin vitun tyhmä ole, että neuvolassa rupeat tilittämään. Sut leimataan juopoksi heti ja sit olet kusessa. Itse kun aloin odottamaan vuosia sitten esikoista, niin olin tietämättäni ekalla viikolla raskaana ja tissuttelin festareilla 3 päivää. Lapsi täysin terve. Nauti nyt vaan siitä raskaudesta ja anna asian olla! Niin ja jos joku nyt älähtää, niin en ole juoppo.