Join reippaasti juhannuksena ja olenkin raskaana!
Juhannuksena meni ainakin 10 annosta alkoholia viikonlopun aikana ja nyt testi näytti positiivista.
Itsesyytökset on valtavat. Eka lapsi tulossa ja olen jo 36 v.
Mitä neuvolassa sanotaan? En tiennyt että olen raskaana kävin gynekologillakin vähän ennen juhannusta ja siellä kehotettiin jatkamaan yrittämistä raskaaksi.
Ja tietenkin juhannusta edeltävänä viikonloppuna trassilla ja varmaan saman verran join sinä viikonloppuna.
Häpeän määrä on suunnaton.
Kommentit (64)
kuukautiskierto on 28 päivää? Ja sen mukaan lasketaan myös raskausviikot? Ja ikääkin oli muka 36v? No sun provoilus meni nyt mönkään. Tiedoksi, raskaustestiä ei kukaan tolkku ihminen tee silloin kun menkat on päivän myöhässä.
Ei varmaan kannata noin erikoisesti ajatteleville vastata mitään, mutta sanonpa silti että "provo" on jotain muuta kuin se että joku kysyy neuvoa todellisessa tilanteessa.
Miten tämä mun tilanne edestoimisi provoa? Mistä provosoituisit: siitä, että mulla on lyhyt kuukautiskierto vai siitä että olen 36 vuotias?
raskausviikkoja, vaan mahdollista hedelmöittymistä, sehän tässä on olennaista. Ja rv:t todellakin ovat keskivertaisia oletusarvoja, harvapa vauva se sitten puksahtaa tasan näillä kaavoilla maailmaan.
testejä kun menkat on päivän myöhässä, paitsi jos haluaa itkeä keskenmenoa vuorokautta myöhemmin.
kierto on 28 päivää, ne vain mittaavat hormoneja, jotka kohoavat hedelmöitymisestä (viis siitä oliko kierto 24, 27, 29, 31 tai vaikka 41 päivää). Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää?
Siks toisekseen on vaikea ymmärtää hyökkäystäsi ihmistä kohtaan, joka vilpittömästi kysyy jotain ja joka on oikeasti huolestunut. Mitä sinä siitä saat, että viskot kyynisiä kommenttejasi? Onko sinua kohdeltu niin väärin, että haluat toistenkin kärsivän edes vähän? Sekö helpottaa?
Kiitos pulustuksesta. Meitä yodella mahtuu moneen junaan..
T. Ap
Kiitos pulustuksesta. Meitä yodella mahtuu moneen junaan.. T. Ap
besserwisserillekin voisi tehdä, mutta hakeutukoon nyt ensin itse ammattiauttajan puheille, jos kokee siihen tarvetta. Todennäköisesti ei koe, mutta siihen en sano mitään.
Joo hyvä huomio. Toivottavasti sulla on nyt hyvä mieli.
jo silloin kun kuukautiset ovat olleet päivän myöhässä?
besserwisserillekin voisi tehdä, mutta hakeutukoon nyt ensin itse ammattiauttajan puheille, jos kokee siihen tarvetta. Todennäköisesti ei koe, mutta siihen en sano mitään.
ja sitten ihan sinne synnytyssairaalaan.
Viesti oli bessewisserille tarkoitettu.
Viesti oli bessewisserille tarkoitettu.
Tuskin mitään vahinkoa on tullut!!
Turhaan itseäsi lietsot!!
Ja ps. kirjoitusvirheille voi olla muitakin syitä kuin humala. Esim. väsymys.
Johan poliisikin on sanonut, että väsyneenä ajo vastaa humalaista, joten miksi ei se pätisi myös kirjoittamiseen?
tuollaisella alkoholimäärällä ole. Itse olin aikanaan 2 viikon lomamatkalla, ja join päivittäin alkoholia, tyyliin Irisf Coffee ja olutta tuopittain. Suomeen palattuani jäin ihmettelemään oloani ja tein raskaustestin, joka oli positiivinen. Sen jälkeen en tietenkään juonut. Tuosta on aikaa 22 vuotta, ja poika on täysin terve, opiskelee yliopistossa.
Alkio saa ravinnon ja valitettavasti muutkin aineet äidistään ihan alusta asti. Kyllä se alkoholi valitettavasti voi vaurioita aiheuttaa. Joillekin aiheuttaa joillekin ei. Riippuu ajankohdasta, äidin omasta aineenvaihdunnasta jne. Useimmiten noista alkuraskauden kännäyksistä ei näköjään mitään vahinkoa seuraa. Pääasia on, että nyt ap olet koko raskauden ajan ilman alkoholia.
Alkio saa ravinnon ja valitettavasti muutkin aineet äidistään ihan alusta asti. Kyllä se alkoholi valitettavasti voi vaurioita aiheuttaa. Joillekin aiheuttaa joillekin ei. Riippuu ajankohdasta, äidin omasta aineenvaihdunnasta jne. Useimmiten noista alkuraskauden kännäyksistä ei näköjään mitään vahinkoa seuraa. Pääasia on, että nyt ap olet koko raskauden ajan ilman alkoholia.
, tällaisia vastauksia ei kannattais edes lukea!
ja aina olen tehnyt testin sinä päivänä kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa. En tiennytkään, että av-palstalla moinen on tuomittavaa.
Voin kertoa että itse olen saman tehnyt, junannuksena hirveät lärvit ja jussin jälkeen testi näytti positiivista. Olin ollut siis raskaana kun join enemmän kuin yleensä. Nyt lapsi yhdeksän ja ei taatusti mitään alkoholivaurioita ole. Tupakoinnin lopetin heti plussaan.
Toisen lapsen kohdalla sama juttu. Olin sen yhden ainoan kerran esikoisen syntymän jälkeen lähtenyt baariin kavereiden kanssa ja tuli juotua enemmän kuin tarpeeksi. Ja sen jälkeen plussa. Ei mitään siitäkään. Toki en raskauksien aikana sen jälkeen juonut tippakaan enkä ole tupakoiunut.
Ole ihan rauhassa ja nauti raskaudesta! Hyvää kesää!
edellinen vastaaja jotain kicksejä Ap:n pelottelusta? Itse olen kirjoittanut tuonne aiemmin, että join aikanaan sillä lomamatkalla 10 annosta/pv, kun en tiennyt olevani raskaana. Kun se raskaus kotiin palattua selvisi, en tietenkään ottanut tippaakaan. Ja kuten mainitsin, tuli täysin terve poika, erittäin älykäs, opiskelee nyt yliopistossa. Ja btw, tää oli v. 1990. Olimme Rhodoksella, ja siellä oli paljon hyttysiä.
Niinpä meillä oli seinäpistokkeessa sellainen hyttysmyrkkyä haihduttava karkotin sen koko 2 vk yötä päivää. Sain tultuani tietää, että sen tehoaineen bioalletriinin oli todettu voivan jo pieninä pitoisuuksina aiheuttaa sikiövaurioita (rotilla). Noh, mitäs muuta tein v. 1990 kuin että alkosta ja tosta hyttysmyrkystä huolimatta jatkoin odotusta, terve poika tuli. Silloin ei ollut tällaista palstaa, jonne mennä kyselemään. Olisin varmaan tullut hysteeriseksi tämän kanssa :D
Kyllä se 10 viikonlopun aikana on paljon. En nyt erityisesti pelotella halua, mutta tosiasia ettei kukaan voi luvata, ettei ole tapahtunut vahinkoa. Vaikka nyt ei juuri sinulle olisikaan, niin toisella voikin jotain tapahtua.
raskausviikkoja, vaan mahdollista hedelmöittymistä, sehän tässä on olennaista. Ja rv:t todellakin ovat keskivertaisia oletusarvoja, harvapa vauva se sitten puksahtaa tasan näillä kaavoilla maailmaan.