Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HUHTIKUISET 2013

30.06.2012 |

Kommentit (324)

Vierailija
141/324 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvennystä vähän, tein sen testin lähinnä ihan varmuuden vuoksi(senkin puolesta et vloppuna piti olla tapahtuma mis olis "pitänyt" ehkä juoda). Olen tehnyt silloinkin testin kun olen syönyt pillereitäkin, koska joskus tulee sellainen olo että olisko raskaana ja varmuudenhan sen saa vaan testaamalla :) Ja kun se pieni onneton mahdollisuus tulla raskaaksi myös muulloinkin kun oviksen aikaan.

Enkä mä enää tiedä, kun to-pe oli oviksen oireita ja nyt tänään uudestaan.

No mies on reissuhommissa, niin se siitä sitten todennäköisemmin...

Ehkä se oon tullakseen jos on niin tarkotettu, meissä kummassakaan ei kyl pitäis kaiketi olla vikaa. Olen ollut raskaana mut ikäni puolesta ei ollut muuta vaihtoehtoa silloin kuin abortti ja se kyllä varojstaa kun pelkään että siitä oli haittaa+ kaikki leikkaukset missä olen ollut viim. 10v. aikaan...vaikka ei kyl kuulemma pitäis olla ja miehelläni on ilmeisemmin lapsi, tosin 100% varmuus tulee ku pääsee isyystestin tekee.

Tulipahan taas avauduttua...

kp16/? yk 1

142/324 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

piip: Etelän aurinko on monelle tehnyt ihmeitä! Siellä sitten hyödynnätte oviksen ihan kunnolla ja moneen kertaan. ;)

Angelica: Voihan se kierto muutamalla päivällä heittää. Onhan sitä niitäkin, joilla raskaus näkyy vasta hyvin myöhään, mutta taitaa suuremmalla osalla kuitenkin nega testit pitää ihan paikkaansa kierron lopussa jo, valitettavasti. :/

Rontsukka: Toivottavasti löydätte jonkun pienen hetken oviksen hyödyntämiselle. :)

Tossukumpu: Miten miehesi suhtautuu noihin tutkimuksiin lähtöön? Tk:ssa otetaan naisesta ensin papa, klamydia yms kokeet ja sitten hormoniverikokeita. Ja yleensä tutkitaan miehen sukuelimet ja laitetaan lähete spermanäytteeseen. Sen jälkeen katsotaan laitetaanko lapsettomuuspolille vai mitä tehdään. Melko lähellä vuotta te kuitenkin siinä vaiheessa jo olette, että ehkä tuo lääkäriin hakeutuminen ei rikos ole enää siinä vaiheessa. :) Välttämättähän ne ei laita lapsettomuuspolille vielä lähetettä tuossa vaiheessa ellei sitten noissa kokeissa löydy jotain.

Merette: Älähän vielä heitä kirvestä kaivoon. Moni on kuvitellut menkkojen saapuvan, mutta onkin ollut raskaana. Oireet voi olla hämäävän samankaltaisia.

ON: Ovista odottelen. Toivon sen tulevan nyt ajallaan, ettei seuraavat menkat venyisi kovin pitkälle. Sen verran pian tulee sitten ensimmäinen ultra-aika, eikä huvittaisi sinne mennä, jos on vuoto vielä päällä. Tosin tuskin sitä siirtääkään voi.

Enpäs muistanut teille kertoakaan lomalla sattuneesta hieman ikävästä tilanteesta. Oltiin anopin luona käymässä ja hän siitä höyrysi kaikenlaista. Yhtäkkiä hän alkoi puhua minun iästäni ja varmisteli ääneen, että "sinähän olet nyt 26v..." Arvasin heti, mitä tulee seuraavaksi. Hän käytännössä sanoi suoraan, että "lapsiahan sitä pitäisi jo tehdä, mutta te olette niin aikaan saamattomia".

Että voi yksi lause satuttaa niin paljon. En yksinkertaisesti pystynyt sanomaan mitään. Onneksi mies oli paikalla ja yritti heittää jutun vitsiksi, että sai äitinsä hiljenemään. Loppuilta oli kyllä pilalla. Selvisin siitä suoraan saunaan ja purskahdin siellä itkuun. Itkin koko saunomisen ajan ja sen jälkeen menin suoraan nukkumaan.

Eihän anoppi voinut tietää meidän tilannetta, mutta ehkä tällaisissa asioissa kannattaisi kuitenkin olla aika hienovarainen... Harvoin olen itkenyt tämän asian takia kuitenkaan, mutta tuollainen kommentti kyllä sai sen aikaan. Ihan kuin tämä omasta aikaansaamattomuudesta olisi kiinni.

Marjana kp 15/30-33 yk 28

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/324 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yk 1 tosiaan vasta menossa, mutta hormoniehkäisyä ei ole ollut. Imetyksen jälkeen edellinen kierto tosin oli vasta eka normaalipituinen kierto, joten voihan se tietenkin olla että hormonitkin vielä heittelee. Jää nähtäväksi. Ekaa kiertoakin kun tosiaan eletään, niin ei tosiaan oo mikään kiire mihinkään vielä, jos nyt Kelan takia sais sen alle 3 v ikäeron esikoiseen, niin olisin tyytyväinen :)

Vielä tosta kiinnittymisvuodosta, mä muistelisin että esikoisesta olis ollu semmonen, tai just jotain paperiin tulevaa pientä verenvuotoa. Esikoinen oli siis ylläri, etten osannu bongailla sitä sillälailla, mut muistelen et olisin ollut et oho alkoipas menkat aikaisin ja sit ne ei alkanutkaan.

Olipas Marjana tosi kurjasti sanottu anopilta! Tosiaan vaikka se ei ois tiennytkään, niin lapsen saanti on silti mun mielestä niin henkilökohtainen asia, ettei sitä sais tollalailla törkkiä. Ihmisten elämäntilanteita kun ei koskaan voi tietää.

Elena

Vierailija
144/324 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testi edelleenkin nega ja tätiä ei näy. Anteeksi omanapaisuus, mutta hermot rupeaa nyt olemaan niin kireällä, että plääh. No 6.8. maanantaina onnex jo se gyne, siihen sti pidän palstailutaukoa ja yritän rentoutua.

Paljon plussatuulia matkoillenne mukaan!

Plussatkaa joku sillä välin kun taukoilen, tahdon lukea hyviä uutisia!

kesäkeiju 99/? Yk11

Vierailija
145/324 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut kaikille tädin kyläilystä ja sen tapaisista oireista :(

Angelica: Teeppä testi muutaman päivän jälkeen uudestaan, eihän noista tiedä, vaikka ei vielä näkyisikään!

Eleanora: Hmph, onpas outoa.. voihan noita vuotoja välillä olla kuulemma.. en osaa kyllä sanoa, mistä johtuvat :/ No, toivotaan edelleen että jostain mahtavasta johtuvat ;)

Rontsukalle remppatsempit, yrittäkää päästä välillä rentoutumaankin ;)

Tossukumpu: Tsemppiä piinaan!! aika menee tuossa vaiheessa niin hitaaaasti!!

Merette: Toivottavasti tätioireet häviää!!! Peukkuja sinne!

Heidi85: Itse teen myös välillä noita varmuustestailuja, jos on edessä juopottelut. Ja jostain syystä välillä tarvitsee nähdä se nega ettei kuvittele kaikkea pään sisällä :D Olen outo siinä mielessä ;) Olen itsekin joutunut leikkauksiin ja viimeksi kaavintaan, jotka välillä mietityttävät tässä raskautumisen puolesta, mutta olen päättänyt, ettei asioita voi muuttaa. Näillä mennään, mitä on saatu! Voimia sinne odotteluun!

Marjana: No johan on tökerö anoppi!! Hitto, kun ihmiset eivät tajua aina mitä suustaan päästävät! Olisin varmasti reagoinut paljon pahemmin.. joten hienosti selvisit tilanteesta! Voimia odotteluun!!

Kesäkeiju86: Voi ei!! Voimia ja rentouttavaa kesää (jos tätä siksi voi kutsua..) Kaksi viikkoa menee nopeaan!!!

ON: Täällä on peittoja heiluteltu ja ajoitus pitäisi olla ainakin kohdillaa. Eilen jopa tuntui jotenkin pientä kipuilua.. että katotaan parin viikon päästä, onko napsahtanut tässä kierrossa.. Eli odottelua ja odottelua.. ja vähän varmistelua :D

äipsykkä kp 13/28

Vierailija
146/324 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjaana: Voisin kopioida samoin sanoin kuin äipsykkä, en tiedä olisinko osannut ottaa sitä noin rauhallisesti. Voimia ja toivottavasti alkaa tulemaan niitä plussia kaikille :)

kp 17/? yk 1

Vierailija
147/324 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jus7iina: mustakin tuntuu, että ovis oli kp 11 tienoilla. Vaikka laskurit usein ehdottaa myöhempää.

Merette: tsemppiä piinapäiviin, älä vielä luovu toivosta :) Täälläkin on mussutettu mm. mustikkapiirakkaa. Voi, kun tää piinaava aika kuluis nopeemmin.

Marjana: anopillasi ei taida itsellään olla vastaavanlaisia kokemuksia, mutta myös vois hieman odottaa hienovaraisuutta aikuiselta ihmiseltä. Voimia! Ja toivottavasti saatte pian iloisia uutisia!

Kesäkeiju86: voi mikä kierto :( En yhtään ihmettele, että harmittaa. Rentoutumista ja tsemaa sinne gynekäynnille!

Äipsykkä?: mulla tuntui myös pian oletetun oviksen ja peittojen heiluttelun jälkeen jotain nippailua. Voi tietty olla vasta oviksestakin johtuvaa, mutta jotain jännää tuntemusta kuitenkin.

Täällä palstalla on puhuttu siitä kiinnittymisvuodosta. Itellä on viime kierrosta sellaisesta kokemusta. Maaliskuisissa kuumeilleet varmaan muistaakin. Eli kp 22 ( dpo6-7) mulla tuli veristä vuotoa pyyhittäessä. Mutta kuitenkin niin reilusti, että kuvittelin tädin tulleen. Vuoto loppui kuitenkin samana iltana. Raskausoireita alkoi ilmaantua ja plussasin kp 27 ja kp 30. Tämä raskaus kuitenkin päättyi varhain, muutama päivä plussasta. Aiemmissa raskauksissa(2) en muista mitään kiinnittymisvuotoja olleen. Ekat oireet on ollu kahvin maun muuttuminen, väsymys ja repäisykivut.

Omaa napaa: tuntemuksia ei tässä kierrossa juuri ole. Parina aamuna vähän etovaa oloa, mutta sekin meni jo ohi. Tosin on kovin varhaista millekään oireillekaan vielä, saati sitten testeihin. Piinailua piinailua :)

Plussapuhureita palstasiskoille!! db db

Paupu kp18/28

Vierailija
148/324 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loma on lomailtu, joten täällä taas. Harmi ettei loman aikana ollut tänne ilmestynyt yhtään plussia!

Nyt on vihdoin Terolutit sitten aloitettu, joten eiköhän tää tästä pikkuhiljaa.

82

149/324 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siispä: km:n jälkeistä vuotoa en joutunut kauaa katselemaan (n 10pv), ihan hyvä niin. Eilen kävin kontrollissa ja kaikki ok, jatko kontrolleille ei tarvetta.

Jatkan taustalla siihen asti kunnes täti päättää palata ja pääsmme jälleen yrittämään vaikka ensin olinkin sitä mieltä että taukoa tulisi enemmänkin kuin yhdet menkat..

Onnea matkaan naiset!! :)

hilma

150/324 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin loma pidetty, niin kuin näköjään monella muullakin. En nyt ehdi lukea kaikkia viestejä tai kommentoimaan kaikkia, joten toivotan vaan yhteisesti kaikille tsemppiä piinapäiviin ja pahoittelut negan saaneille tai tädin yllättämille!

ON: Ihan kiva olla töissä, mutta olisin mieluusti jäänyt etelään vielä pidemmäksikin aikaa. Oli ihana reissu! En oikeastaan miettinyt siellä yhtään tätä vauva-asiaa, ja olinkin vähän pihalla että missä kiertopäivissä mennään, mutta onneksi sain sen täältä tarkistettua :) Eli varmaankin loppuviikosta tai viikonloppuna pitäisi menkat alkaa. Oireitakaan en ole nyt muistanut kyttäillä, eikä mitään erikoista ole mielestäni ollutkaan.

Nyt töihin!

Ems 28/32 yk 9

Vierailija
151/324 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni kuulostelen ja uskoisin oviksen olevan meneillään. Kipua on jonkin verran havaittavissa, selkää jomottelee ja mahaa turvottaa. Kierron mukaan oviksen pitäisi osua tälle viikolle.

Peittoa on onnistuttu heiluttamaan jo muutamaan otteeseen, vielä loppuviikosta voisi pari kertaa yrittää saada mies innostumaan, ens viikolla onkin sitten jo hiljaista kun mies lähtee Neste rallireissuun.

Meillä muuten esikoinen sai alkunsa myös Neste rallyn aikaan vuonna 2008 :D Silloin ei tosin asiaa sen enempää kuumeiltu enää, oltiin vaan tyydytty siihen, että jos ei tuu niin ei ja tulee jos tulee...

Vierailija
152/324 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paupu: Tsemppiä piinaan!! ;)

hilma3: Hyvä, että asia meni nopeasti ohi, etkä joutunut toimenpiteisiin! Voimia sinne ja toivotaan, että kroppa nopeasti palautuu! Itsekin keskenmenon jälkeen heti ajattelin, että taukoa tulisi, mutta jotenkin se vauvakuume sieltä nostaa päätään! Me kun emme voi kaikkea tulevaa tietää, täytyy mennä näillä mitä on ja toivoa parasta! Voimia sinulle!!

Ems: Onpas kivan kuuloinen reissu ollut takana ja huomaamattomasti päivät kuluneet!! Tsemppiä viimeisiin piinapäiviin ja toivotaan, että matkalta on tarttunut jotain mukaankin ;)

Narandja: Oikea ajoitus siis, nyt vaan odottelua :) Tsemppiä piinailuun!!

ON: Ovis luultavasti ollut eilen, ainakin mahakipujen mukaan.. No, nyt vaan odotellaan. Tämä seuraava pari viikkoa on kyllä kaikkein mälsin aika.. Täytyy ehkä keksiä muita juttuja, ettei vauvat vaan pyöri mielessä :)

Tsemppiä kaikille!!! Joskos kohta saataisiin eka plussa tähän pinoon??!! :D

äipsykkä kp 14/28

Vierailija
153/324 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn välillä lueskelemassa kuulumisianne mutta pysyttelen taka-alalla ettei kuumeilu pääse villiintymään! Vihdoin kun olen saanut ajatukseni vähän muihinkin asioihin :)

No, kuitenkin ensi viikolla vihdoin aika lääkärikäynnille lapsettomuusasioissa! Eli tutkimukset ja toivottavasti hoidotkin alkamassa! Jänskättää vähän.. mutta toisaalta olen onnellisen tyyni että asiat lähtevät rullaamaan :)

Minulla alkoi uusi kierto, tällä kertaa kierto jäikin lyhyeksi (22pvä), kun viime kertainen oli megapitkä (43pvä) ..

Eli tänään kp 4/?? yk 9 (kuulostaa jo kamalalta toi yk!!! :( ) jospa tämä kierto tästä nyt tasaantuisi itsellään.. terolutit näköjäs vain laittoi entistä sekavammaksi mua :D

- Lucija

Vierailija
154/324 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narandjalle ja äipsykälle hauskoja tärppipäiviä! ;)

Piti nyt tulla tänne purkamaan, kun tosiaan pari päivää sitten kirjoitin, että menkat alkoi. Mutta ei ne mitään alkaneet, ainakaan vielä. Pari päivää tuhnutti jotain ja sitten ei mitään. Apteekin oma testi oli eilen (DPO kai 12)ihan täysi nega.

Selityksiä kai voi olla, että tällä kertaa luteaalivaihe olisikin normaali (kun mulla yleensä aika lyhyt) tai että ovulaatiota ei lopulta CB :)stä huolimatta tapahtunutkaan. Yhtään mitään oireita ei ole ollut, että raskautta en juuri pidä mahdollisena. Mutta vaikeahan se on tässä kirvestä kokonaan heittää kaivoonkaan. Ehkäpä tää kirjoittaminen avaa hanat, niinku viimeks.

Arvaatkaa vaan, onko piinapäivät sananmukaiset..

No, mutta, perjantaina aion testata uudestaan, jos ei selvyys ole sitä ennen tullut luontaisella tavalla.

Marjanalle pahoittelut anopin tahdittomasta kommentista. Tuskin hän tarkoituksella kumminkaan, mutta ymmärrän, että pahalta tuntuu. Meillä on kans useampi kollega raskaana ja ei heille näytä tulevan mieleen, että en ehkä pysty/halua kuulla kaikkea ja jokaista neuvolaa ymsym.Sekin jo tuntuu pahalta, niin saatika sitten jos suoraan kommentoisivat.

Lucijalle hyvää lääkäriä! Meilläkin on elokuun lopulla eka aika (jos ei nyt ihme tällä välin käy). Voidaan sitte vertailla, onko samat tutkimukset ja tropit :)

Kesäkeijulle tsemppiä, ihan mahdottomat kierrot, toivon, että tasaantuisivat.

Nyt en muista muiden kuulumisia, mutta olispa kiva, että joku sen ensimmäisen plussan tänne toisi!

Vierailija
155/324 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina minä lahopää unohdan ne faktat.. ;)

eli Piip, kp 30/27 (24-32), yk n. 7

Menipä rumaksi tuo edellinen viesti, vaiks yritin jotain välejäkin laittaa...

Vierailija
156/324 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä niin jännitän, koska se ensimmäinen plussa tulee ketjuun!! Toivottavasti jollakin tärppää!! :) Piip: täällä pidetään peukkuja!

Täällä tädin vierailu näyttää olevan hyvin lyhyt (ihanaa!) ja "pian" alkaa taas ne kivat hetket olla käsillä. Tuntuu käsittämättömältä, että miten nämä "ei"-piinapäivät kuluvatkaan näin nopeaa? Loppukuu varmaan madellaan taas etanan vauhdilla ;)

Nana# kp 4/26-28, yk 2

157/324 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon myös, että jollakin tärppää pian niin saadan eka plussa ketjuun! :)

Kuukautisten olisi pitänyt alkaa tänään. Tein juuri elämäni ensimmäisen raskaustestin ja negatiivinenhan se oli. En oikeastaan ole pettynyt, koska vähän aavistelin, että en ole raskaana. Pitänee tehdä uusi testi reilun viikon päästä, jos ei kuukautisia ala kuulumaan. Onneksi on tulossa vieraita viikoksi, eipähän tule sinä aikana herkästi testailua.

Tuulenpuuska kp 29/28 yk 1

Vierailija
158/324 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piinapäiviä vietetään taas, vaikka usko on kyllä melkolailla nollissa. Tosin päivälä tuntui aivan kuin minulla olisi ovulaatio, sillä tunsin oikealla puolella aika riittävän kovan vihlaisun. Kuin papa-kokeessa olisi käynyt. Jos näin on, kiertoni on ihan sekaisin. Lisäksi iltaisin olen lähes viikon ajan meinannut paleltua sänkyyn. Tulenko siis vielä kipeäksikin?

Saisi se täti nyt kumminkin ajallaan tulla jos on tullakseen, kun olen vajaan viikon päästä lähdössä reissuun...

CatNip kp 23/21-23, yk 16

Vierailija
159/324 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lucija: Toivottavasti kierto tasaantuu itsestään, mutta hyvä, että olette saaneet ajan sovittua ja saatte asiaa etiäpäin! Tsemppiä sinne ja toivonmukaan kesä vie ajatuksia muualle!! :)

Piip: No johan on omituista.. ;) Ei muuta kuin malttia ja toivotaan sitä maagista plussaaa!!!!

Nana: Aina kierron alussa päivät tosiaan kuluvat nopeammin ja hauskat päivät varsinkin ;) Lopussa sitten madellaan..

Tuulenpuuska: Josko olisi ollut liian aikaista vaan testata?? Nyt malttia, hyvä että vieraita tulee, silloin yleensä aikakin menee nopeaan :)

catnip: Eikös tuo palelu ole merkki jostain muusta.. ;) Toivotaan näin! Koska ajattelit testailla?

ON: Näköjään kierto on tasaantumassa ja ovisoireet selkeät, koska nyt on pari päivää ollut alavatsa hellänä ja eilen oikein repi. Joten veikkaisin oviksen olleen eilen. Nyt varmaan tarvisi miettiä muita asioita tämä loppu loma ja odotella, mitä tapahtuu töiden alettua :) Kuulin muuten eilen taas yhden vauvauutisen, joka kaiken lisäksi oli aivan yllätys heille ja olivat jopa harkinneet, pitävätkö vauvan!!! Helvete soikoon, kun pisti kiehumaan taas.. Miten tuollaisia "vahinkoja" edes tapahtuu?? Ja sitten kun oikein ajoittaa ja odottaa niin ei sitten millään.. Pöh!

Olisko siellä alkupäässä ketään plussaajaa?? Pistetään nyt vähän paremmaksi kun maaliskuisissa :D

Plussaonnea!!!

äipsykkä kp 15/28

Vierailija
160/324 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

äipsykkä?:

Eikös tuo palelu ole merkki jostain muusta.. ;) Toivotaan näin! Koska ajattelit testailla?

Eilen illalla ei paleltanut enää, joten eiköhän se ole ihan vaan ohimenevää. Olen stressannut viime aikoina niin paljon, että ei ole ihmekään jos tätiä ei kuulu. En välttämättä testaile ollenkaan ennen kuin seuraava tädinvastaanottoaika alkaa olla käsillä. On niin monesti tullut negatiivinen tulos, että en usko testissä muuta näkyvänkään.

CatNip kp 24/21-23, yk 16