Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HUHTIKUISET 2013

Kommentit (324)

Vierailija
121/324 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testasin tänä aamuna Predictorin varhaisella raskaustestillä negan. Menkkojen pitäisi alkaa 3-4 päivän päästä, eli plussa olisi saattanut jo näkyä, kun testissä sanotaan, että 4 päivää ennen menkkoja voi jo testata. Mitä luulette onko mulla mitään toivoa enää? Sellaisia menkkamaisia kipuja tai juilintaa on ollut ja alaselkäkin on hellänä. Normaalisti menkkakivut alkavat maksimissaan noin tuntia ennen kuin vuoto alkaa. Olen asennoitunut nyt niin, että ne menkat alkaa ja yritys jatkuu taas niiden jälkeen. *huokaus*

Pikkumurmeli

Vierailija
122/324 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yk 1 menossa ja pikkumurmelin tavoin menin testaamaan kp 25/28 negan mammaksi herkällä puikolla. Kutakuinkin fiilikset laskivat siihen, että nyt odotellaan vain tätiä kylään jotta päästään seuraavan yrityksen pariin. Toisaalta sitä taas pitää pientä toivoa yllä vaikka järki sanookin, että kyllä sen pitäisi jo näkyä. Pupuiltu on kp 11 ja 14. (Huoh, tulee pitkät odotukset kun nyt jo on näin malttamatonta tämä touhu!!!)

Kuinka moni teistä on ottanut ovistikut käyttöön ja monennessako kierrossa? Olen vähän ulapalla oman ovikseni suhteen ja nyt on sellainen fiilis, että miten voin olla varma koska se on ollut. Kuinka luotettavaa on seurata esim. limoja ja kipuja? Ja onko se ovis aina 14 pv ennen seuraavia kuukautisia? Kierto on itselläni tasainen 28pv.

Plussatuulia kaikille huhtikuisille!! Onko jollakin jo tärpännyt? :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/324 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein vielä yhden raskaustestin tänä aamuna ja negahan se oli. Ja kohta sen perään alkoikin menkat. :( No enpä ole koskaan tässä elämässä mitään helpolla saanut, joten ei tämä mikään ihme ole. Eteenpäin, sanoi mummo lumessa.

124/324 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nasulais: Toivottavasti asiakkaasi ei ole ollut raskaana. On se vaan väärin, että ihmiset raskautuu vahingossa ja marssivat sitten tekemään aborttia ja toiset ei tule millään raskaaksi. Nuo on niitä asiakaspalvelun hetkiä, jolloin oikeasti pitää potkia itseään persuksille, ettei anna omalle pahalle ololle valtaa ja näytä sitä ja mielipidettään asiakkaalle.

Heidi on ollut varsinainen hätähousu testaamisen suhteen. ;) Malttia vaan hieman, niin ehkä parin viikon päästä saisit plussan testattuakin.

Pikkumurmeli: Nimenomaan eteenpäin vaan ja katse kohti uutta kiertoa. :) Sinulla on kuitenkin vasta yk 2 menossa, joten mahdollisuudet raskauteen on äärimmäisen hyvät. Tosi iso osahan raskautuu puolen vuoden sisällä ja vielä suurempi osa ensimmäisen vuoden sisällä. Rennolla fiiliksellä vaan eteenpäin. :)

Nana: Jos oma kierto on säännöllinen ja oviksen tunnistaa limoista ja kivuista, niin eihän niiden ovistestien käyttö mitenkään tarpeellista ole. Raskaaksi kun voi tulla, jos harrastaa seksiä päiviä ennen tai oviksen aikaan tai vasta vähän viiveelläkin. Sinänsä oviksen ajankohdan tarkka määrittäminen ei ole edes tarpeellista. Tosin oleellisempaa on harrastaa seksiä ennemmin etukäteen kuin kovin paljon oviksen jälkeen, kun niillä simpoilla menee tovi jos toinenkin kulkiessaan oikeaan paikkaan naisen elimistössä. :) Ovulaatio on noin 14 päivää ennen kuukautisia, mutta se vaihteluväli voi olla noin 12-16 päivää. Jos sitä lyhyemmäksi menee, niin kannattaa olla yhteydessä lääkäriin, koska silloin luteaalivaihe voi olla liian lyhyt. Ja jos taas venyy kovin paljon pitemmäksi, niin silloin on mahdollista, että ovuloinnissa on jokin häikkä (esim. munarakkula ei irtoakaan). Jos sinulla on kierto tasainen, kuten kerroit, niin todennäköisesti ovuloit aika tarkasti kierron puolivälissä.

Mites muut kuumeilijat? Onko alkupää testaillut jo ahkerasti vai onko hyvähermoisia kuumeilijoita? ;)

ON: Tuntuu suorastaan omituiselta, kun tässä kuussa ei ole laskenut ollenkaan kiertopäiviä tai mitään muutakaan. Ihmettelin eilen rintojen arkuutta ja tajusin sitten, että tässähän ovuloidaan ihan lähipäivinä. Itseasiassa minun pitäisi ehkä selvittää, että saako tässä kierrossa edes harrastaa suojaamatonta seksiä, kun sitten ovulaation jälkeen alkaa tuo Synarela-lääkitys... Lähinnä siis sen takia, että jos tulisikin tästä kierrosta sitten luomusti raskaaksi ja tuo lääke aloitetaan, niin onko sillä jotain haittaa raskauteen. Tämähän olisi vain teoreettinen mahdollisuus, mutta pitää ottaa silti asiakseen selvittää se. Kukaan ei kyllä ole polilla sanonut mitään, että pitäisi käyttää ehkäisyä...

Otin kyllä lomaviikon ihan pään tyhjennys -viikkona. Olen yleensä aikaansaava ihminen, mutta nyt on mennyt niin rennolla asenteella viikko, että kuinkahan tässä huomenna saa työvaihteen päälle. :D

Mukavia kesäpäiviä kaikille! Ei anneta pienten (tai suurteenkaan) sateiden haitata menoa!

Marjana kp 14/28-33 yk 28

Vierailija
125/324 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko tulla kirjoittamaan kun nyt olen todellapihalla et mitä ihmettä tapahtuu!?

Aamulla oli alamaha kipeä mutta se meni kuitenkin ohi ja nyt tuleepyyhkiessä verta! Ei paljon mutta sen verran että sen hyvinkin selkeästi näkee ja on punaista. Mistään kiinnittymisvuodosta tuskin voi olla kyse kun kierron mukaanhan nyt vasta pitäisi olla pian ovis käsillä! Raskauteen en oikein jaksa uskoa kun menkat oli viimeksikin runsaat. Alkaaka tää mun homonitoiminta nyt sekoilemaan entistä enemmän vai mistä ihmeestä voi olla kyse?

Rinnat on arat siihen malliin kuin ne yleensä aina oviksen jälkeen on ja arkuus loppuu siihen kun hanat aukeaa.

Ottaa päähän jos tää kroppa nyt alkaa kiukuttelemaan, mulla ei IKINÄ oo vastaavaa ollut!!

Ele

Vierailija
126/324 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, joskushan voi tulla myös oviksen yhteydessä verta. Itellä se tosin on sellaista vaaleanpunervaa, mutta voi se olla toki kiinnittymisvuotokin. Onkos muuten kellään kokemusta sellaisesta? Itellä laskureiden mukaan pitäis oviksen olla vasta nyt, mutta kun mukamas bongasin sen jo viikko sitten. Nyt on massu kipeä ollut jokusen päivän ja eilen tuli verijuova liman seassa. Hmm.. Täälläkin siis jotain outoa!

Vierailija
127/324 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuinka ihanan rentouttava mökkiloma takana!! Nopeasti lukasin läpi tapahtumat, joitakin jäi huomaamattaa varmasti. Monilla ovis ollut käsillä ja nyt odotellaan ensimmäistä plussaa!!! :D

minni86: kääk, mikäs sielä on tilanne tällä hetkellä?? Olitkin jo ehtinyt testaileen, mutta tällä näytöllä ei osaa sanoa, mitä näkyy..

piip: Toivotaan ettei täti tupsahda kylään! Ja näin lomalla tämä aika hurahtaa vähän nopeammin :)

kesäkeiju86: Kerkesitkö testaan? Mitäs näkyi?

Tuulenpuuska: Hyvä, että ovis on selkeä ja toivotaan että tärppi tullut tällä kierrolla!!

Marjana: Paljon tsemppiä ja voimia tulevaan! Hienoa, että lomalla on päässyt vähän rentoutuun, vaikkakin tuleva mietityttää!

heidi85: Hih, siellähän ollaan malttamattomia :) Pikkusen vielä malttia ja sitten kunnon plussa testiin, jookos :D

pikkumurmeli: Pöh, voihan harmitus :( Voimia!!

Nana: olen kanssa miettinyt noita ovistestejä, mutta koska kierto on suht tasainen, en ole jaksanut sellaisia vielä hommata.. katotaan syksymmällä, jos ei tärppiä tule. Olen lähinnä ajatellut, että ne voivat ressata vielä enemmän tässä tilanteessa..

Eleanora: Hmm, eikös sinulla voi olla tuo hieman lyhempikin kierto.. eikös ovis silloin olisi jo ollut ja nyt kiinnittymisaika?? Voi kuinka jänskää!! :D

ON: Mökkireissulta palattu ja ovisaika rupeaa olemaan käsillä, JEs ;D Tämä on se paras aika! Näin lomallakin vielä.. :)

Onnea kaikille ja tulkaahan kertomaan ilouutisia piakkoin sieltä alkupäästä!!

äipsykkä kp 11/28

Vierailija
128/324 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän tällä kertaa kävi, että meillä alettiin elelemään yrityskiertoa 3. Menkat alkoi lauantaina... :/

Vierailija
129/324 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pärähti kp 1 käyntiin tänään aamulla! Mikä pettymys se tädin tulo olikaan! Juuri kun olin päässyt kehumaan hyvää ja tasaista kiertoa niin jostain puskista sitten hyppäsi tämä 26/28 kierto! ;) Toisaalta tämä tukee aavistamaani ovista kp 12 kohdalle, koska kk alkoivat nyt kp 26 kohdalla.

130/324 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs tärppi päiviä vietellään täällä, peittoja liikuteltu hyviin aikoihin. On jo senkin takia hyvät fiilikset, jälleen !

Ihmetyttää tämän aamuiset vatsaakivut??

Heräsin aamulla kamalan aikaisin pistävään kipuun alavatsassa, kipu ei ollut paha, mutta herätti kuitenkin. Minulla tuli tästä kuitenkin hyvät fiilikset kun kuvittelin (?) että nämä olisivat niitä kiinnittymisen merkkejä (?).. Onko mahdollista ?

131/324 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äipsykkä: Ai että, ovulaatio loman aikana on jotain niin mahtavaa! Saa rauhassa ja antaumuksella hyödyntää tärppipäivät. ;)

Ele, voisiko se veri olla vaikka ihan jostain ihorikosta/haavasta? Jos se on ihan yksittäinen veritippa, niin älä vielä hätäänny, että koko hormonitoiminta olisi sekaisin. Toivottavasti se nyt jäi ainoaksi vuodoksi. :)

Nana: Näyttäisi siis siltä, että sinulla on hyvin tasainen luteaalivaihe. Tsemppiä tulevaan kiertoon. :)

Elenaasi: Katselin, että sinulla on vasta yk 1 menossa, niin oletko tähän asti käyttänyt jotain hormonaalista ehkäisyä? Sehän voi tehdä niitä vuotoja vielä vähän miten sattuu ennen kuin elimistön oma hormonitoiminta tasapainottuu. Tai sitten se toki voi olla kiinnittymisvuotoakin.

zenik: Ovulaation aikaan voi olla hyvinkin voimakkaita vatsakipuja. Ennemmin veikkaan niitä nyt, kun kiertopäivät on vielä noin pienet. Minähän olen itse 2-3 tuntia tosi kipeä munarakkulan irrotessa ja monena päivänä on pistäviä ja viiltäviä kipuja. Lääkärin mukaan se on siis ihan normaalia.

Jäin tuossa pohtimaan tuota kiinnittymisvuodon yleisyyttä... Kuinkahan monelle sitä todellisuudessa tulee? On tullut jokunen noita fysiologian ja anatomian ja muitakin kirjoja luettua opiskeluaikoina, mutta kiinnittymisvuoto sanana tuli esiin vasta täällä palstalla jossain vaiheessa kuumeilua. Vai eikö siihen ole opiskeluaikana kirjoissa kiinnittänyt huomiota, kun ei ole ollut lainkaan itselle ajankohtainen asia (eikä kyllä minun opiskelujen kannaltakaan).

ON: Ovistuntemuksia on kyllä reilusti. Alavatsa on melkoisen arka ja varovasti pitää nousta sohvalta ylös, kun saattaa repäistä aika rajusti. Kyllä tässä ilmeisesti pitäisi sitä ehkäisyä käyttää, mutta taas toisaalta luin paljon juttuja, joissa nainen oli tullut raskaaksi Synarelan käytön aikana. Totesin, että en ala hysteeriseksi tämän asian suhteen, koska lapsettomuuspolillakaan ei asiasta varoiteltu.

Lomaviikkokin olisi ohitse ja paluu arkeen edessä. Hieman kyllä ahdistaa. Kyllä kotona olisi kiva olla! Eikä tekeminenkään loppuisi kesken. Pihamaata olisi ollut laitettavana enemmänkin ja muutakin remonttisuunnitelmaa tuossa haaveilin. On sitten eri asia millä rahalla sen kaiken toteuttaisi, kun pelkästään nuo hedelmöityshoitolääkkeet saa budjetin tiukille tässä ja ensi kuussa. =P

Marjana kp 15/28-33 yk 28

Vierailija
132/324 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jus7iina ja Nana: Pahoittelut tätistä :( Toivottavasti menee nopeasti muualle ja pääsette uuteen yritykseen!! Voimia molemmille!!

Zenik: Itselläni on myös välillä oviksen aikaan noita repäsyitä :/ Ovat inhottavia! Toivottavasti enteilevät hyvää :D

Marjana: Jep, hyvät ajat olla lomalla ;) Tsemppiä työnaloitukseen! Kyllä se rutiini sieltä taas löytyy!! :)

Marjanan mainitsemat kiinnittymisvuodot laittoivat myös mietityttämään. Siis, olen itsekin törmännyt niihin vasta täällä. Pari kertaa olen raskaana ollut, eikä sellaisia ole minun kohdalla kyllä tullut.. Tiedä sitten kuinka yleisiä muilla ovat.. Ilmeisesti nuo mainitsemasi ihovauriot voivat olla aika monesti syypäitä :) Mistäs näistä tietää :D

äipsykkä kp 12/28

Vierailija
133/324 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Nopea raportti vain, että sieltähän ne alkoi. Mutta tällä kertaa ei harmita, sillä pian alkaa loma ja eipähän tarvitse miettiä. Kiertokin oli vakio. Luteaaliaika mulla näyttää jäävän vähän lyhyeksi (11pv), mut se kai voi kuitenkin riittää.

Seuraava ovis osuu lomalle, että ehkä sitten etelän taikaa tulee mukaan :)

Toivottavasti ette Jus7iina ja Nana masennu liiaksi, tsemppiä teille.

Marjanalle tsemppiä hoitoihin ja lääkkeisiin, toivottavasti eivät aiheuta liian pahoja sivuvaikutuksia. Ja jos se ovis nyt on käsillä, niin kukaties.. ;)

Äipsykälle kiitokset tsempeistä! Ja onnea yritykseen siellä.

Mä jään nyt taustalle loman ajaksi ja toivon mukaan tulen kertomaan hyviä uutisia sitten loman jälkeen :)

Plussatuulia teille muille!

Piip

Vierailija
134/324 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat ois pitäny alkaa eilen ja tänään viimeksi testasin ja tulos ei raskaana!

Onko olemassa vaihtoehtoa ettei raskaus näy vielä testissä vaikka menkat siis nyt päivän myöhässä vai onko toivo jo menetetty?

Luulempa kyllä, että olen itse vain stressanut ja jännittänyt menkat pois (ei olis eka kerta) =(

Vierailija
135/324 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli täällä vuoto jatkuu, mutta nyt rusehtavana. Voisiko tosiaan olla jostakin ovisvuodosta kysymys? Ei ole koskaan sellaista kyllä ollut...Ja rinnat tuli samalla tavoin aroiksi kuin ainaoviksen jälkeen ja loppuu sitten menkkoihin. Raskaana en kylläkään voi olla kun nyt vasta pitäisi olla ovisaika sen mukaan mitä laskin, ellei sitten kyseessä ole joku kohdunulkoinenraskaus tmv.

Tsemppiä ja plussapuhureita kaikille!

Vierailija
136/324 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirryn tänne nyt maaliskuisista, kun menkat alkoi kp 33/31-32.

Tässä kuussa tosin jää yrittäminen väliin (eli olen siis vain nyt täällä taustajoukkoina), kun se ukko on merillä töissä.. :/

Tsemppiä kuitenkin muille! :)

Vierailija
137/324 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netitön aika hetkeksi tauolla ja alkaa taas iltasella uudelleen ja kestää todennäköisesti loppuviikon. Tää on tällasta remppa-arkea :/ Oma remppa sisältää maalaamista ja muovimattojen vaihtamista laminaattiin. Samaan aikaan tokikin taloyhtiö haluaa vaihtaa katon ja käyttövesiputket, joten meteliä ja rojukasoja sekä hukkuneita tavaroita on joka paikassa.

Omaan oloon ei kummempia, päivittelin vain, että elossa yhä. Ovisaika olis viikon puolenvälin jälkeen, mutta katellaan miten ehtii hyödyntää.

Rontsu

kp 12 tai jsp...

Vierailija
138/324 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitanpa uudelleen.

Eli täällä vietetään piinapäiviä, mitään oireita en ole saanut edes kuvittelemalla aikaan.

Viime perjantaina tosin heikotti ja halasin pyttyäkin pariin otteeseen, lauantaina vielä veto pois mutta sitten oli ohi. Viime viikolla myös tuntui kuin joku olisi pidellyt kohtuani kourassaan ja välillä puristellut sitä, mutta olisi ollut liian aikaista raskausoireille.

En ole nyt pariin kiertoon tikutellut ovista, mutta limojen ja muiden tuntemusten perusteella se olisi ollut noin kp 13.

Päätinkin tässä (en ole vielä miehellekään kertonut) että odotan vielä kaksi kiertoa ja sitten otan yhteyttä terveyskeskukseen, jos saisi edes jotain tutkimuksia aikaiseksi. Eihän siinä vielä vuosi täyty yrittämistä, mutta mistäpä he sitä tietäisivät. Miehessähän ei meidän tapauksessa pitäisi olla vikaa, kun tuo lapsonen jo maailmassa on.

Olipas omanapainen kirjoitus, mutta kun ketuttaa, ehkä tuo sade tekee sen.

Tossukumpu 23/24-28 yk 7

PS. Mitä tutkimuksia tk:ssa yleensä ensimmäisenä tehdään?

Vierailija
139/324 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sentään vielä masennukseen vaivuta,vaikka olihan tuo täti pettymys :/ Meidän ensimmäinen tärppäsi toisesta yrityskierrosta, joten toivoin, että josko toinen menisi saman kaavan mukaan...

Toisaalta tämä hiukan antoi osviittaa nykyisistä ovisoireista. Epäilen, että ovis oli jo kp 11 tietämissä, kun siinä kohtaa halutti niin vietävästi pari päivää ja vuoto oli selkeästi kirkkaampaa kuin valkovuoto. Voikohan oviksesta kestää jopa 16-17 päivää menkkoihin...?

Noiden merkkien aikaan vaan oltiin kylässä, ettei päästy "toteuttamaan itseämme" ja käyttämään tärppiä hyväksemme :/ Epäilinkin, että tämä kierto meni ohi. Josko sitten ensi kierrossa uskoisi luonnon merkkejä tai hakisi jonkin sortin ovisliuskoja apteekista.

Plussatuulia kaikille kuluvaan kiertoon!

Vierailija
140/324 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että minäkin saan kutsumattoman vieraan loppuviikosta. "Oireet" on juuri sellaiset, että täti kohta oveen kolkuttaa. Jos mitään ei kuulu sunnuntaihin mennessä niin sitten testaan, aikaisemmin en uskalla. Pikkuisen on jo pettynyt olo joten leivoin itselleni pelillisen mustikkapiirakkaa ja mussutan loppuillan sitä.

Muille vielä piinaaville oiken voimakkaita plussatuulia!!

Ilmoittelen viimeistään sunnuntaina miten kävi. (Lähden perjantaina reissuun enkä halua että muut näkee missä surffailen, joten pysyttelen täältä poissa)

Merette kp 23/27 yk 4