Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HUHTIKUISET 2013

Kommentit (324)

Vierailija
101/324 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimensä veroisia ovat nämä piinaviikot. Olen päättänyt etten tee testiä ennen kun vuodon pitäisi alkaa. Eli tässä onkin ollut aikaa keksiä kaikenlaisia alku raskauden oireita. Väsyttää ihan mielettömästi ( tosin saattaa johtua huonoista yöunista), vessassa saa ravata yhtenään ( johtuisikohan veden juonnista) ja mahaakin nipistelee( johtuu varmaan tästä jännityksestä). Kahden aikaisemman kohdalla en tuntenut mitään oireita ennen kun plussasin, joten taitaa nämä olla vaan mielikuvituksen tuotetta.

Minä olisin halunnut jäädä äitiyslomalle jo helmikuun alussa. Meillä alkaa silloin kiireisin aika ja päivät venyy usein 12 tuntisiksi seuraavan parin kuukauden ajan. Hyvällä omallatunnolla olisin halunnut olla kotona silloin enkä töissä. Jos nyt plussaa niin vuoden 2013 helmikuu tulee olemaan kauhea kuukausi.

Merette kp18/27 yk 4

Vierailija
102/324 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritystä on täälläkin saada pikku kakkosta maailmaan. Iso ykkönen on jo 2-vuotias, joten nyt saa tulla josko olisi tullakseen :) Päivät alkaa olla tältä kierrolta kohta täynnä, joten jännityksessä elellään :)

kp 25/28, yk 2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
103/324 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidän teille kaikille peukkuja, jotta tärppäisi! lähetän jokaiselle paaaaaaaalllljon tarrasukkia ja oikeita lottorivejä.. ;)

Itse taidan tästä kierrosta jäädä sivuun, koska mies on työmatkalla otollisimpien päivien aikana.. :/ toki yourdayssien mukaan 31.7. olisi vielä haalea "tärppipäivä", mutta enpä usko että munasolu jaksaisi sinnitellä kuitenkaan niin pitkään.

Vierailija
104/324 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaan, huhtikuu on oiva kuukausi saada vauva! Itselläni esikoisen la oli 27.4. vaikkakin syntyi vasta toukokuussa, mutta ehdottomasti oli paras aika odottaa.

Ei ollut kuuma ja viileä ilma helpotti pahoinvointia ja vauvan sai heti ulos nukkumaan, kun kevät oli niin lämmin :) Mitä parhainta aikaa saada vauva. Ottaisin toisenkin heti samaan aikaan, jos vain saisin itse päättää ;)

Vierailija
105/324 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joko testailit...?? tule pian kertomaan!! jos saatais susta veturinkuljettaja tälle kuulle! Täti sais pitää nyt kesälomansa ja olla kyläilemättä (=

on: Voi kun tekis niin mieli vähä testata.. hullu minä.. (=

terv Minni dpo 10

Vierailija
106/324 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille!

Olen 24-vuotias ja mieheni on 29v. Olemme haaveilleet lapsesta kauan ja yritystä on takana reilu vuosi. Alkaa toivo mennä..

kp 12/30, yk 13

Vierailija
107/324 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

menin sitten testaamaan.. tuli joku viivanpaikka?? omat silmät muka näkee häivähdyksen punasta.. ennen en ole viivan paikkaa saanut mutta tää on eka kerta ku kokeilen noita rfsu:n testejä(tai joku sellainen) hitto ei olis pitänyt nyt ahdistaa..

täsä kuva mitä ootte mieltä???

Vierailija
108/324 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikille!

Tsemppiä jo piinaileville, ja malttia testien kanssa.

Mereten kanssa näytetään olevan aika samoissa päivissä, että ens viikolla sitten testit :)(jos ei vuoto ala..)

Tylleröntallero; otteeko käyneet missään kokeissa vielä? Mulla ei hermot riittäneet odotella koko vuotta ja käytiin yksityisellä testaamassa miehen "materiaali" ja johtuen omista kierto-ongelmistani, mä pääsin työterveyden kautta aika hyvin selville kans. Kannattaa ehkä käydä jo terkkarilla, kun nyt pääsette julkisellekin - helpottuupahan olo, jos ei vikaa ole ja toisaalta saa sitten hoitoa, jos jotain häikkää onkin. Mut tietenkin oma päätös, haluaako sille linjalle lähteä.

ON: vaikka ovis bongattiin ja oikein hyvä yritys osui kohdilleen, niin ei ole kyllä yhtään mitään merkkejä mistään. Kaksi aiempaa kiertoa onkin olleet täynnä merkkejä, mutta ihan omasta päästä. Eli odottelen ensi viikoksi menkkoja, mikä on ihan jees, koska sitten alkaa loma vihdoinkin ja eipähän tarvitse niistä kärsiä ja toisaalta saa viiniäkin ottaa :)

Vihdoinkin aurinkoista kesää kaikille!

Piip

kp 24/27(-32), yk n.7

Vierailija
109/324 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kun en oo koskaan positiivista testiä tehnyt, niin en osaa sanoa. Joku paikkahan tuossa kyllä näkyy, mut tarkoittaako se mitään, en tiiä.

Nyt sun ei auta kun odotella pari päivää ja sitten uusiksi :) Toivotaan parasta, olis hienoa aloittaa ketjun plussat!

Puuuhhh +++++!

piips

Vierailija
110/324 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tyttöni on syntynyt lokakuussa, ja tykkäsin kauheasti ajankohtana lokakuusta, ei tarvinnut ostaa mitään talvivaatteita itselle ja pikkuinen oli ensimmäisenä kesänä jo niin iso, että päästiin yyteriin ja rannalle muutenkin loikoilemaan. Ja viimeisilläkään ei tarvinnut kesänhelteillä olla.

Tosin kevätvauva olisi myös ihana ja olisi se pukeminen tosi helppoa. Joskus olen ajatellut, että tammikuun ja joulukuun vauvaa en haluaisi, mutta nyt kun yritystä rupeaa olemaan jo kauan takana, käy hyvin joulu tai tammivauvakin.

Minni86: Ihan kuin yläkulmassa olisi hieman punaista, paljaalla silmällä saattaa erottaa paremmin, jaksamista, eiköhän se pian selviä.

Kaikille muillekkin paljon plussatsemppiä!

Itse jatkan odottelua, josko huomenna varmuudeksi taas testais kun nyt niitä testejä kaapissa on. Vaikka nega se varmasti on. Tajusin juuri, että yrittämistäkin on yli 1,5vuotta takana, kun on niin pitkät kierrot.

kesäkeiju86 kp94/? Yk11

Vierailija
111/324 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopas tuli pitkä väli päivityksissä.

Kuten arvata saattaa, ei mitään uutta. En voi sanoa tunteneeni ovulaatiota niin kuin en viime kuussakaan eli edes sellaisista havainnoista en voi raportoida. Katsellaan nyt. Olemme pikkuhiljaa kyselleet tutkimusten suuntaan, koska ei tämä hyvältä näytä. Tuossa tuli myös ilmi muuan asia, joka minun lyhyen kiertoni lisäksi voi miehen puolelta vaikuttaa lapsettomuuteen. Mikäli vika ei olekaan minussa, joudun pohtimaan, kuinka kovasti todella haluan lasta. Mieheni puolelta ratkaisu saattaisi löytyä kirurgin pöydältä ja sitä en voi häneltä pyytää, koska en tekisi sitä itse. Hänelle veitsi ei tunnu olevan yhtä iso kynnyskysymys kuin minulle.

Onhan elämää ilman lapsiakin ja kai Herralla jokin syy on olla antamatta heitä ihan jokaiselle :).

CatNip kp 17/21-23, yk 16

Vierailija
112/324 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän tuon tunteen meillä ei varmaan olisi esikoista jos en olisi isoon leikkaukseen joutunut. Iso kynnys olisi ollut mennä jos ei olisi ollut oma henkikin siinä samalla vaarassa. Mutta tämä leikkaus mahdollisti myös lapsen saannin. Toisessa munasarjassa oli suuri kasvain joka oli alkanut vuotaa verta kohdun taakse ja vatsaonteloon ja toinen munajohdin oli edellisistä leikkauksista tukossa. No saatiin pois tukos ja kasvain ja 2 kierron päästä olin raskaana sitä ennen tuloksetta 14 kk yritettiin.. mutta kova olisi kynnys ollut jos olisi ollut vaihtoehto olla menemättä

Vierailija
113/324 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minni*86*: Hienoa, että kaikki kääntyi teillä parhain päin ja ilmeisesti kasvainkin saatiin kokonaan poistettua :). Myös minulta on poistettu kasvain joitain vuosia sitten enkä olisi itsekään leikkaukseen mennyt ellei tulevaisuuden ennuste olisi ollut huono. Ko. kasvaimella ja leikkauksella ei kuitenkaan ole mitään tekemistä tämän hedelmättömyyden kanssa.

En tosiaan haluaisi alkaa kovin suuriin operaatioihin tämän lapsettomuuden kanssa, koska jos raskaaksituleminen ei onnistu pelkällä hormonitasapainon normalisoinnilla en halua muita vaihtoehtoja. En usko, että Luoja haluaisi minun tai puolisoni sen suuremmin puuttuvan ennalta määrätyn elämän kulkuun. En toisaalta myöskään moiti niitä, jotka haluavat hedelmöityshoitoihin. Jokainen tekee niin kuin itsestä tuntuu parhaalta.

Vierailija
114/324 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna meinasin testata (kp23/22-24), mutta tarkemmin pohdittuani tulin siihen tulokseen, että taidanpas odottaa. Testaan viikon päästä, jos siihen on enää aihetta. Vähän niin kuin lottolapun kanssa: on kivempi elätellä pitempään toivoa ja kuvitella olevansa miljonääri :)

Tosin ei ole oikeastaan mitään oireita mitä ei voisi muuten selittää, joten en kovin toiveikas ole. Huomenna lähden pariksi viikoksi reissuun, joten jää netti vähälle käytölle. Palailen loman jälkeen uuteen yrityksen huhtikuisiin tai kertomaan iloisia uutisia :)

115/324 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm... Joudun näköjään pyörtämään puheitani hieman. Laskin kiertojen kestot tänä vuonna ja sen sijaan, että kierto olisi ollut erittäin säännöllinen, niin kierto on vaihdellut 22-34 kp:n välillä. Nuo ääripäät selittyy työpaikan vaihdoksella ja kierukan poistamisella. Jos ei ääripäitä ota huomioon vaihtelua on ollut 26-28 kp:n välillä. Ennen kierukkaa kierto oli tasan 28, joten kaippa se oli vain toiveajattelua, että kierto olisi ollut sama kierukan kanssa ja heti sen jälkeen.

Olen ajatellut, että tunnen ovulaation selkeästi. Kierron keskivaiheilla olikin tuttua nippailua vasemmalla puolella alavatsassa. Sama on yllättäen toistunut kp 20 ja kp 22, tänä aikana on myös närästänyt kovasti. Ensi viikolla selviää, pääseekö testailemaan vai ei.

Kp 23/26-28 yk 1.

Vierailija
116/324 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidanpas minäkin rohjeta siirtyä taustailemasta ja esitellä itseäni hieman. :) Meiän esikoinen on nyt reilu 3,5-vuotias, ja pikkusisko tai -veli on ollut meillä pitkään kovasti mielessä, toiveissa ja haaveissa. Nyt näyttäisi siltä että voisimme alkaa yrittää ihan konkreettisesti josko toinen lapsi meille suotaisiin. :)

Tänään alkoi kunnolla kuukautiset, eli nyt kp1/30, yk 1 tuloillaan tästä kierrosta (ainakin kovasti toivotaan että päästäisiin yrittämään)!

Kaikkea hyvää teille toivottelen, aurinkoa ja lömpöä vaikka ulkona sataisi vanhoja akkoja! ;)

Vierailija
117/324 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa muuten mukavaa, että ainakin täällä meillä on nähty aurinko jo kahtenakin peräkkäisenä päivänä! Ja vielä näin loman alun kunniaksi, aina parempi:)

Huomenna kesäreissuun, ainoa mikä nyt hieman ihmetyttää ja harmittaa, on se, että ovulaatiotuntemuksia on ilmassa jo nyt. Yleensä olen ovuloinut vasta paljon myöhemmin ja nyt kun siirrytään teinien kera pieniin mökkitiloihin niin saapa nähdä miten sen sitten hyödyntää... Nehän roikaleet valvoo yöt ja nukkuu päivät:/

Kiertoja tuossa joku muukin oli laskenut, ja itekin tuossa aiemmin laskeskelin. Aiemmin ollut tarkalleen 28vrk ja nyt tämän yrityksen aloittamisen jälkeen pidentynyt joillain päivillä. Yleisimmin ollut nykyään 32. Mistähän semmonenkin johtuu...

Lomaterkuin,

Aliina kp 11

118/324 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä lomalainen tuli piipahtamaan foorumillakin. Ihan tarkkaan en kaikkien kuulumisia nyt ehtinyt lukemaan, mutta ilmeisesti ovulaation hetkiä on käsillä jne. Plussia ei vissiin pinossa vielä ole?

Olen tosiaan viettänyt nyt lomaa, mutta väkisin on ollut myös henkistä valmistautumista IVF-hoitoon. Sitä ei ole voinut unohtaa, koska polilta tuli kirje ja miehen piti käydä infektioseulaverikokeissa yms. Tällä hetkellä tilanne on siis se, että 1.8. aloitan Synarela-nenäsumutteen käytön ja pari viikkoa sen jälkeen pistoslääkityksen. Viikolla 35 tehdään sitten munasolujen punktio ja alkion siirto. Voi ahdistus, että hirvittää nuo lääkkeet ja tuo punktio.

Lomarahoista on pitänyt nyt yrittää säästää, että saa nuo lääkkeet ostetuksi. Suunnilleen 650euroa sinne menee ja polimaksut päälle sitten. Kädet ristissä kyllä toivotaan, että tätä kautta nyt se vauva saadaan, eikä tarvitse enää uusia suunnitelmia tehdä.

Marjana kp mitä lie. :D

Vierailija
119/324 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä... :(

Eräs asiakas tuli kyselemään raskaustestiä, koska menkat ovat viikon myöhässä. Seuraavassa lauseessa jo kysyttiin, että miten kauan on aikaa tehdä abortti...

RAIVOKOHTAUS!!! Siis, jumankauta et nousi karvat pystyyn ihan satanolla!

Marjanalle Jaksuja ja tsemppejä!

Nasulais

Vierailija
120/324 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjaanalle voimia, toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin.

Nasulais: Ymmärrän tunteesi, en varmaan olis osannu pitää itseäni kurissa.

Minä tyhmänä tein sitten raskaustestin aamulla, vaikka ovulaatio oli mahd.eilen sellanen tunne oli. Mut onhan se pien mahdollisuus aina et tulis raskaaks muulla ajallakin... mut nyt jos malttais odottaa viikon verran et tekis vasta seuraavan, argh.

kp 14/? yk 1