En halua, että veljeni tuleva vaimo ottaa perheeni sukunimen.
Sillä se on sama kuin omani, enkä pidä veljeni morsiosta, suorastaan inhoan. :(
Meidän sukunimellä on vain 7 ihmistä ja se on minulle tärkeä osa identiteettiä, kaikki sukunimeni kantajat ovat minulle rakkaita ja läheisiä.
Lapsellista, mutta en halua että hän on osa tuota sukunimijoukkoa, sillä hän on inhottava. En tahdo että hän kantaa rakasta nimeäni. :(
Olen miettinyt tätä jo pidempään, ponnahti nyt taas mieleen tuosta toisesta sukunimiketjusta, en siis vielä tiedä, että mitä tämä naikkonen aikoo. Kuinkahan saisin hänet pitämään omansa?? :D
Kommentit (75)
hölmöä kun sen sukunimen saa noilla tiedoin selville
Nämä nyt vaan sellaisia asioita, jotka pitää vain kestää.
en aio varsinaisesti tehdä mitään asialle ja tiedän että on lapsellista, mutta silti tuntuu vaan niin kurjalta. Sukunimemme on minulle voimakas symboli ja tuntuu että se vähän "tahraantuu" nyt, mikäli hän sen myös päättää ottaa. Olisi eri asia jos hän olis "vain ihan ookoo tyyppi", mutta oikeasti, minä suorastaan inhoan häntä :(
ap
saa sukunimeä selville näillä tiedoilla. Kyllä Suomessa on muitakin sukunimiä joilla on vain 7 kantajaa :)
ap
Mietin vaan, että sisaruksethan tulevat samasta taustasta, arvomaailma annettu jne. joten kuulostaa oudolta, jos veljesi on pariutunut "pissaliisan" kanssa, kuten kuvailit...
Ainakin minua ja omaa veljeäni samantyyliset ihmiset kiinnostaa.
Mietin vaan, että sisaruksethan tulevat samasta taustasta, arvomaailma annettu jne. joten kuulostaa oudolta, jos veljesi on pariutunut "pissaliisan" kanssa, kuten kuvailit...
Olen itsekin miettinyt tätä. Olemme veljeni kanssa todella samankaltaisia ja parhaita ystäviä. Olemme maanläheisiä, taiteellisia, arvostamme kulttuuria ja matkustelua, keskustelemme maailman tilanteesta jne jne. Meillä on jopa täysin sama koulutus. Tästäkin huolimatta, hänen morsionsa on kuin toiselta planeetalta. Kaunis on. Muin tavoin mielestäni vastenmielinen ja ärsyttävä.
ap
Olen itsekin miettinyt tätä. Olemme veljeni kanssa todella samankaltaisia ja parhaita ystäviä. Olemme maanläheisiä, taiteellisia, arvostamme kulttuuria ja matkustelua, keskustelemme maailman tilanteesta jne jne. Meillä on jopa täysin sama koulutus. Tästäkin huolimatta, hänen morsionsa on kuin toiselta planeetalta. Kaunis on. Muin tavoin mielestäni vastenmielinen ja ärsyttävä.
ap
Eihän tässä olekaan mitään epäselvää. Olet saanut kilpailijan, etkä voi sietää naista, koska hänestä on tullut veljellesi tärkeämpi kuin mitä sinä olet. Päästä veljestäsi irti ja suo hänelle rakkaus muihinkin naisiin kuin siskoon, äitiin ja mummoon. Jos et sitä tee, olet epäkypsä. Tuollainen ripustautuminen aikuiseen veljeen ei ole tervettä.
ap
Veljesi on ilmeisesti täysillä rakastunut ja rakkaushan tekee tunnetusti sokeaksi. ;-)
hän haluaa, että hänelle rakkaat ihmiset kantavat samaa nimeä. Sinä et salli veljellesi samaa oikeutta kuin itsellesi.
sen verran inhottavalta ihmiseltä vaikutat
TUUN OTTAA SUN SUKUNIMEN JA LISÄÄNNYN KUUIN KANI!!!
niin mitä jos puuttuisit omaan asenteeseesi. Tutustu tähän tulvaan kälyysi, voit yllättyä. Koita sietää ja anna sekä veljellesi että hänen vaimolleen mahdollisuus päästä lähellesi vielä häidenkin jälkeen.
Jos et muutu, niin sinusta tulee juuri sellainen nirppanokka anoppi, joka löytää tulevasta miniästä tai vävystä kaikkea muuta kun hyvää. Samoin naapurista ja työtoverista ja opettajista jne
sillä itsellänikin on suojattu sukunimi.
silti en ymmärrä ap;ta. Vähintäänkin pöyristyttävää on se ettei hän kunnioita oman veljensä valintaa.
sillä itsellänikin on suojattu sukunimi.
Et voi ottaa sukunimeä, joka on jo toisella ellet ole avioitumassa sukuun tai saa suvulta muusta syystä lupaa.
Olisi kyllä hienosti sopinut sun luonteeseen, mutta heitä tällä hetkellä 6. Dääm..
Olemme veljeni kanssa todella samankaltaisia ja parhaita ystäviä. Olemme maanläheisiä, taiteellisia, arvostamme kulttuuria ja matkustelua, keskustelemme maailman tilanteesta jne jne. Meillä on jopa täysin sama koulutus. Tästäkin huolimatta, hänen morsionsa on kuin toiselta planeetalta. Kaunis on. Muin tavoin mielestäni vastenmielinen ja ärsyttävä.
Ovatko veljesi kaikki naisystävät olleet ärsyttäviä idiootteja?
Kyllä sinun itsesi pitää mennä veljesi kanssa naimisiin, koska noin rakastunut ja omistava olet. Ei tässä nyt muu auta.
Veikkaan nimittäin, että kukaan muu ei kelpaa sinulle veljesi vaimoksi kuin sinä itse. Olettehan niin samanlaiset.
Voi hirveää, jos minun tulevalla miehelläni olisi tällainen sisko. Ainakin päällisin puolin minun tapaukseni vaikuttaa erilaiselta, mutta mistäpä minä tiedän mitä se täällä netissä huutelee... Vaikka näkisin kai minä sen päältä jotenkin. Ollaan seurusteltu sen verran pitkään että ollaan ystävystytty.
Ai miksikö ollaan ystävystytty? Koska sekä sisko että minä oltiin alunperin puolueettomalla asenteella liikenteessä eikä siskon ja veljen suhde ole mitenkään kieroutunut ja omistava.......
Peeäs tulen mainiosti toimeen myös tulevan anoppini kanssa.
--- Enkä alkaisi suhteeseen miehen kanssa jolla on tuollainen omistava tapaus suvussaan, en vaikka saisin sukunimeksi minkä von Hellensin tahansa.
vain 7 kpl. Varmaankin jostakin väännetty teennäinen suomennos tyyliin jokivarrenvala, männynmetsäpuisto yms, joita silloin tällöin näkee.