Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En halua, että veljeni tuleva vaimo ottaa perheeni sukunimen.

Vierailija
28.06.2012 |

Sillä se on sama kuin omani, enkä pidä veljeni morsiosta, suorastaan inhoan. :(

Meidän sukunimellä on vain 7 ihmistä ja se on minulle tärkeä osa identiteettiä, kaikki sukunimeni kantajat ovat minulle rakkaita ja läheisiä.

Lapsellista, mutta en halua että hän on osa tuota sukunimijoukkoa, sillä hän on inhottava. En tahdo että hän kantaa rakasta nimeäni. :(

Olen miettinyt tätä jo pidempään, ponnahti nyt taas mieleen tuosta toisesta sukunimiketjusta, en siis vielä tiedä, että mitä tämä naikkonen aikoo. Kuinkahan saisin hänet pitämään omansa?? :D

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti Fougantinet (vai miten se kirjoitetaan) ymmärtävät ongelmasi paremmin.

Muuan tunnettu rikollinen ja kolmoismurhaaja meni naimisiin sukuun kuuluvan tytön kanssa, otti ja piti hänen sukunimensä vaikka ovat eronneet.

Vierailija
42/75 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"keskustelemme maailman tilanteesta! :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä paskaa.

Vierailija
44/75 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei sinällään ole harvinainen sukunimi (kantajia taitaa olla tällä hetkellä nelisensataa) mutta minua ärsytti myös suunnattomasti kun isäni joskus aikoinaan neljänkympin villitykseänä päätti raahata Virosta minua neljä vuotta vanhemman naisen (tuolloin tuo nainen oli juuri täyttänyt 18v.) ja mennä naimisiin hänen kanssaan. Virolainen otti itselleen meidän sukunimen. Voi ärsytys, kun joku virolainen onnenonkija kantoi samaa sukunimeä kuin minä. On varmaan aika selvää, etten minä (tai siskoni), tykänneet tästä "äitipuolesta" yhtään....

Vierailija
45/75 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se on sulle tehnyt?

Tehnyt veljesi onnelliseksi ja nyt koet itsesi ulkopuoliseksi kun itselläsi ei ole elämänkumppania? Äitinne pitää hänestä ja olet mustasukkainen? Et olekaan enään huomion keskipiste perhejuhlissa?

Vierailija
46/75 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mennesään naimisiin tai muuten vain, niin hylkäät hänet, koska hän ei ole enää "yksi meistä"?

Ottiko miehesi sinun nimesi, vai onko hänkin "heitä"?

Vierailija
47/75 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla sun päätettävissä....

Vierailija
48/75 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasva aikuiseksi.

Vierailija
49/75 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on myös aika erikoinen sukunimi ja ihmeelliseltä tuntuisi jos "meidän joukkoon" yhtäkkiä tulisi joku uusi jäsen.

Varsinkin jos inhoaisin kyseistä henkilöä ja hän vielä jotenkin brassailisi tulevalla sukunimellään...

Vierailija
50/75 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin heidän sukunimellään on tällä hetkellä 6 ihmistä ja siltikin sukunimi on täysin suomalainen ääkkösineen. Joten ei aina tarvitse olla siniverinen jotta olisi harvinainen sukunimi.

Vierailija
51/75 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oman mieheni vaimo järjesti pikapikaa omat häänsä samalle päivälle kuin meillä oli, koska ei halunnut olla päivääkään samalla sukunimellä minun kanssani. Joten vierailla oli vähän hämmennystä, kumman sisaruksen häihin pitäisi sitten mennä. Anoppi ja muutama muu ei tulleet kumpaankaan, halusivat pitää puoluettomuuden. Tilanne oli todella nolo, en olisi ikinä uskonut että joku kehtaa! ja tänäkään päivänä emme tiedä miksi hän vihaa minua niin paljon.

Mutta todella on ihmisiä, jotka tekevät itsestään aasin noinkin pikkumaisella syyllä.

Vierailija
52/75 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oman MIEHENI SISKO teki tuon nolon tempun :D

Vierailija
53/75 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin tuo ap:kin!

Vierailija
54/75 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita vain veljesi tulevalle vaimolle tämä sama kuin mitä täällä ja kirjallisesti.

Silloin hän hyvissä ajoin tietää että idioottisukuun ei kannata avoitua että lapsista ei tulisi yhtä idiootteja.

Hyvää jatkoa vaan von kukkelströmmeille.

Vierailija
55/75 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää on totta, eikä provo, niin voi veljen vaimoparkaa! Hanki vaikka joku kiva harrastus tai koira tai jotain, ap, että saat omaakin elämää.

Vierailija
56/75 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saattaisin itse ajatella samoin jos minulla olisi harvinainen nimi ja veljen tuleva vaimo olisi epämiellyttävä. Mutta tietenkään ap ei voi mitenkään estää naista ottamasta sukunsa nimeä.

Vierailija
57/75 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kyllä oikein ymmärrä :D tyttönimeni on harvinainen, yhteensä 68 ihmistä joilla nimi on ollut, sisältäen nimensä vaihtaneet ja kuolleet henkilöt.. Luovuin tuosta nimestä jo vuosia sitten ja sen jälkeen nimi on vaihtunut vielä toistamiseen kun menin naimisiin ja nyt minulla on suomen yleisin sukunimi :D Ne on pelkkiä kirjaimia satunnaisessa järjestyksessä, oli se nimi sitten harvinainen tai ei, ihmisen sisin ratkaisee eikä nimi jota hän kantaa. Minulla on vieläkin lähesiä jotka kantavat tuota harvinaista nimeä, mutta myös heitä joihin välit ovat täysin katkenneet.

Vierailija
58/75 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin miettinyt tätä. Olemme veljeni kanssa todella samankaltaisia ja parhaita ystäviä. Olemme maanläheisiä, taiteellisia, arvostamme kulttuuria ja matkustelua, keskustelemme maailman tilanteesta jne jne. Meillä on jopa täysin sama koulutus. Tästäkin huolimatta, hänen morsionsa on kuin toiselta planeetalta. Kaunis on. Muin tavoin mielestäni vastenmielinen ja ärsyttävä.

ap

Hän ei siis ole antanut mitään konkreettista syytä inhoon, vaan vihaat häntä siksi koska "se on mun mielestä ärsyttävä"? Siinä tapauksessa asia on niin, että sinun kuuluisi nousta sieltä 12-vuotiaan tasolta ja suhtautua kuten aikuiselta, "maanläheiseltä, taiteelliselta, kultturia arvostavalta" naiselta voisi odottaa.

Ilmeisesti veljesi mielestä hän ei ole vastenmielinen ja ärsyttävä (entäs muut sukulaiset?), joten ehkäpä hänessä on sellaisia puolia joita sinä et näe, et ehkä haluakaan nähdä? Ehkä hän ei ole kiinnostunut kulttuurista ja politiikasta, mutta osoittaa kiinnostusta ja/tai lahjakkuutta jollain toisella alueella joka itsellesi on vieras? Ehkä hän vaikuttaa ärsyttävältä, koska on erilainen, ujo tai -hyvin todennäköisesti- huomaa asenteesi ja menee lukkoon tai ei yritäkään olla sinua kohtaan miellyttävä? Tai sitten se perinteinen, eli (alitajuisesti) koet hänet kilpailijana, joka on vienyt sinulta perheenjäsenen?

Yritä ottaa uudestaan uudella asenteella, niin ainakin voit olla varma kummassa on suurempi vika. Kun kerran naimisiin ovat menossa, niin sinullekin parempi vaihtoehto kuin jäädä maahan kiukuttelemaan.

Vierailija
59/75 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

liikkeellä. Ai niin, unohdin, nythän on perjantai.

Vierailija
60/75 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelutapasi on vaan yksikertaisesti omituinen ja ikävä.

Mitä idioottia siinä on että kokee oman sukunimensä rakkaaksi?!? Ja kuten sanoin, en tietenkään aio kieltää häntä ottamasta nimeä tms, toivoisin vain että hän ei ota. Ehkä ajatukseni ei tosiaan oikein aukea "tavis-sukunimisille"?

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän