Totuus downshiftauksesta
On työelämään pettyneiden ihmisten juttu. Kun on ensin raatanut kaikkensa antaakseen ja sitten ei saa mitään palkintoa. Mitä vittua sitä sitten raatamaan? Nuoremmat etenee uralla ohi ja taloon vastatullut vastavalmistunut voi saada saman palkan kuin sinä, koska palkkausjärjestelmä on peestä. Silloin kyllä lähtee hanskat tiskiin. En minä ainakaan viitsi enää edes yrittää! Tämä on nähty ja en enää usko mihinkään johdon propagandapuheisiin.
Työnhaku mulla menossa johonkin paljon kevyempää, jossa työ ja palkka on oikeassa suhteessa. Ja jos ei ole, niin teen työtä sen verran kuin saan palkkaakin. Selkänahkaani en aio enää kuluttaa.
Kyllä kiitosta olisi pitänyt saada, nyt se on myöhäistä. Valtiolla olen töissä!
Kommentit (2)
fiiliksiä vaikka ollut työelämässä vasta 10 vuotta.
Lopetin jo jonkun aikaa sitten pusertamisen kun se ei tilipussiin vaikuttanut. Teen työt normaaliin tahtiin ja jos kaikkea ei ehdi, niin sitten ylityökirvauksilla. Ennen juoksin pää kolmantena jalkana kun yritin ehtiä kaiken työajalla.
Kokoajan tuli lisää hommaa ja vastuuta, mutta palkka ei noussut samassa suhteessa.
Raadoin aikaisemmin kuin hullu, mutta eipä siitä juuri kiitelty tai palkkaa nostettu ja uusi nuori pomo vaan elelee jossain aivan omissa utopiamaailmoissaan ilman mitään käsitystä siitä mistä oikeasti on kyse. Joten nytpä sitten teen hyvällä omallatunnolla kuuden tunnin työpäivää ja vietän enemmän aikaa perheen parissa. Ei hullumpaa!