Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko pakko maistaa?

Vierailija
27.06.2012 |

Kuopus on lähdössä syksyllä eskariin. Syö melko monipuolisesti, mutta sitten on ruokia joita ei suuhunsa laita kuten esim. pinaattikeitto ja kaalilaatikko. Kasviksia syö erittäin mielellään, menee parsakaalit ja paprikat.

Eskarin tutustumispäivänä ope ilmoitti tylysti että ei ole pakko syödä mutta maistettava on. No, minusta se on sama kuin pakko syödä, sillä mitä muuta se on jos on pakko ottaa epämieluisaa ruokaa suuhun ja nielaistava.

Voiko tuohon pakkoon puuttua mitenkään? Vai olenko heti niuho äiti? Miten itse toimisit?

Kommentit (103)

Vierailija
101/103 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmoittaa kouluun ruoat, joista lapsi ei pidä, jotta hänen ei tarvitse syödä niitä. Kuten edellä mainittiin, pahat allergiat ovat ihan toinen juttu, mutta, että ilmoittaa kouluun, että meidän Niclas ei voi syödä pinaattikeittoa, koska ei tykkää siitä :D

Tässä oon just samaa mieltä, vaikka lapseni on edelleenkin nirso. Eniten mua kuitenkin kummastuttaa, kun kaikkiruokaisten lasten vanhemmat näkyvät täälläkin tietävän parhaimmin.

Kasvikset ja hedelmät, siinäpä se, niitä kun saisi meidän lapsen syömään monipuolisemmin. Sanoo vaan yäk yäk, vaikka mä ainakin rakastan salaatteja ja hedelmiä, että ei se oo siitäkään, et aikuiset kilpaa yökkäilisi ja tappelisi lasten kanssa.

Oikeesti, te, joitten lapsilla ei oo ennakkoluuloja, niin ehkei ne lapsukaiset vaan oo niin herkkiä. Toki tähän voi liittää kaikki varhaisen vuorovaikutuksen teoriatkin. Kertokaas kaikki päiväkodeissa ja kouluissa työskentelvät, miten kohtaatte nirsoilevan lapsen vanhempineen. Pakottaa ei saa, vaan pitää rohkaista, mutta keinot voi olla monella vähissä.

Vierailija
102/103 |
03.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopus on lähdössä syksyllä eskariin. Syö melko monipuolisesti, mutta sitten on ruokia joita ei suuhunsa laita kuten esim. pinaattikeitto ja kaalilaatikko. Kasviksia syö erittäin mielellään, menee parsakaalit ja paprikat.

Eskarin tutustumispäivänä ope ilmoitti tylysti että ei ole pakko syödä mutta maistettava on. No, minusta se on sama kuin pakko syödä, sillä mitä muuta se on jos on pakko ottaa epämieluisaa ruokaa suuhun ja nielaistava.

Voiko tuohon pakkoon puuttua mitenkään? Vai olenko heti niuho äiti? Miten itse toimisit?

Ruualla pakottaminen ei hyödytä ketään.Lapsi ei näin opi nauttimaan erilaisista ruuista vaan oppii vastustamaan ja ruokailusta tulee kaikkea muuta kuin nautinnollista.Eskarissa ei ole ammattitaitoa tässä jos pakotuskäytäntö. Kyllä vanhemåana ottaisin keskusteluun ja myös voit tässä vapaasti vedota tutkimukseen ja asiantuntemukseen.Pakottaminen ei ole millään tavalla puolusteltavissa ruokailun suhteen, vaikka valitettavasti myös äideillä liian usein tämä usko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/103 |
03.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei halua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä