Apua! Mieheni osti pojallemme lahjaksi jousipyssyn!
Elikkä poikamme täytti tänään 14-vuotta ja mitä isä osti lahjaksi? Jousipyssyn! Ei tappoaseita meidän taloon. Yritin pakottaa viemään takaisin kauppaan, mutta ei tullut tulosta. Nyt takavarikoin jousipyssyn pojalta ja sanoin, ettei edes ajattele sillä ampumista. Ihan hirveältä tuntuu ajatus, että nyt meilläkin on murha-ase talossamme. En ole puhunut pojan kanssa nyt muutamaan tuntiin. Harkitsin, että voisin vaikka ostaa pojalle sellaisen jousipyssyn, jossa nuolet ovat imukuppeja. Kelpaisivatko ne? Näin tänään kaupassa jo sellaisen isojen poikien jousipyssyn, jonka nuolet olivat muovisia, ja niiden päässä oli imukupit. Vai ehkä ostaisin pelkästään imukuppinuolia ja saisi ampua niitä omalla jousellaan muoviseen tauluun?
Kommentit (70)
Onnea pojalle uudesta harrastuksesta! Hyvä harrastus, jossa tarvitaan keskittymistä, vakaata kättä ja arviokykyä.
Ap on oikeassa! Ihmiset soittaa äkkiä kyllä poliisin jos pojat heiluu aseiden ja jousipyssyn kanssa. Meitäkin uhkailtu, kun pojalla oli lasten merirosvopyssy.
Enää en osta mitään aseita enkä muutakaan koska halutaan olla rauhassa. Paljon siis siitä kiinni missä asuu.
Poikani pyysi kuulapyssyä niin sanoin heti ettei käy koska näyttää oikealta aseelta. En vastusta aseita mutta tiedän että moni reagoi niihin hyvin kielteisesti ja paljon täälläkin on vittumaisia naapureita jotka valittaa ihan kaikesta.
Eihän teillä ole autoa. Sehän on myös tunnetusti tappoväline. Jos on niin olette kaikki potentiaalisesti tappavan vaarallisia.
Vierailija kirjoitti:
Siitä vaan jousiseuraan harrastamaan. Itse olen lajiin aivan koukussa!
- Samanikäinen tyttö, joka ampuu isänsä jousella
Oletko ajatellut jättää edes äidin henkiin? Juuri tämän takia meille ei jousta tule.
Millä ihmeellä teillä syödään, veitset kun on tappovehkeitä?
Tiesitkö? Jousipyssy on myös urheilu väline se ei ole murha ase jos ei halua entäpä poikasi kiinnostuu jousi ammunnasta niin että haluaa osallistua kilpailuun ja et sinä voi vaan mennä sanomaan että hän ei saa koska se on "murha" väline sillä kyllä on hyvä kalastaa laittaa narun nuoleen ampuu (͡° ͜ʖ ͡°)
Ja neljän vuoden päästä tämä sama poika ampuu rynnäkkökiväärillä ja singolla armeijassa ja vanhemmat ovat ylpeitä, kun on niin isämmaallinen poika. Kaksinaismoralismilla ei ole rajoja.
Vierailija kirjoitti:
LOL MÄ AMMUIN 10 vuotiaana haulikolla
Tuo on kyllä kova, se potkaseeki.
Minä ammuin 8 vuotiaana Winsesterillä, sellaisella kun länkkäreissä näkyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LOL MÄ AMMUIN 10 vuotiaana haulikolla
Tuo on kyllä kova, se potkaseeki.
Minä ammuin 8 vuotiaana Winsesterillä, sellaisella kun länkkäreissä näkyy.
Niinno silonha saiki kantoluvan ja omistuksen koinka isoon pyssyyn tahansa kun täytti 15 v. Kerranki yks kauppias nakkas minut pihalle, kun mentiin kaverin kanssa ostamaan panoksia. Eipä auttanut, että kaveri oli isompi ja vanhempi. Ostolupa oli kuitenkin minulla. En sitten ostanut siitä kaupasta, miksiköhän?
Cmoon sun poikas on 14-V älä lässytä ja anna pojalle jousipyssy
Vierailija kirjoitti:
Vitsit, ostin itsekin murha-aseen tähän talouteen. Nimittäin miekan.
Meilläkin miekkoja on useampi. Perheessä on kaksi miekkailua harrastavaa nuorta.
hän on 14 eikö jo noin vanha saa ampua oikealla jousipyssyllä
Niin monta vuotta jo mennyt, mutta sanonpas että kannattaa ottaa jotain jousiammunta tunteja ja harjoitella siellä.
Aika paksua ajatella että poikasi tai ylipäätään taloudessanne olisi jokin murhaaja, ellet sitten te itse ole?
Taloudessa on useita "aseita" joilla pystyy ihan hyvin nirhaamaan joku/jokin.
Esim. myrkyt, veitset, sähkö, vasara
mä oon kamala
Joko lapsesi saa käyttää haarukkaa ruokaillessa? Ethän vaan muuten ole päästänyt pikkulastasi ajamaan polkupyörää, sekin on vaarallista
Vierailija kirjoitti:
We need to talk about Kevin.
Tämä minullekin tuli mieleen :D varmaan ap katsonut kyseistä leffaa liikaa. Ei siitä ole pitkä aika kun tämä leffa telkkarista tuli.
Jousipamppu olisi käyttökelpoisempi.
älä helvetti mene ostamaan muovinuolia, jousi voi tulla silmille, jos ampuu liian kevyitä nuolia. harkitse mielummin vastuullista aseen käytön opettamista, aseet ei ikinä ole tappaneet ketään, aina asialla on olleet ihmiset siellä aseiden takapuolella. ammunta on opettavainen harrastus, siinä oppii kunnioittamaan kohdetta (riista) ja luontoa.
Huh, onneksi ei ostanut taistelukoiraa teille. Kamalaa! Pojasta tulee nyt tappaja.