Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut kuvittelee että vaikeat kokemukset oikeuttaa käyttäytymään muita kohtaan epäasiallisesti?

Vierailija
09.12.2023 |

Mistä tämä johtuu?

Esimerkiksi vaikeassa elämäntilanteessa elämän tekemisiin voidaan suhtautua suopeammin tai sanoa vaan että no sillä on nyt niin vaikeaa. Ihan kuin se oikeuttaisi koko homman.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro ap sinun oikeutuksesi käyttäytyä asiattomasti.

Vierailija
2/41 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska MINÄMINÄMINÄ JA MINUN KAUHEAT YLISUKUPOLVISET TRAUMANI😫

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi oikeuttaisi?

Kun olin ala-asteella samassa koulussa oli tyttö joka oli otettu huostaan vanhemmiltaan ja asunut lähes koko elämänsä samassa sijaisperheessä. Tämä ei muistanut lainkaan aikaa ennen sijaisperhettä ja kutsui perheen vanhempia äidiksi ja isäksi. Silti tämän tytön tekemisiä katsottiin läpi sormien koska oi voi kun hänellä on ollut niiiiin vaikea lapsuus.

Vierailija
4/41 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autismidiagnoosi on oikeutus tehdä täysin mitä haluaa. 

Vierailija
5/41 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai se oikeuta, mutta jotkut ymmärtävät että vaikeuksia kohdanneella vain voi olla paha stressireaktio, eikä silloin toimi aina järkevästi ja rauhallisesti.

Itselläkin kokemusta siitä kuinka järkytys tuntuu ihan kipuna ja puristuksena rinnassa, sydän hakkaa, unettomuutena yms.ja tätä voi jatkua pitkäänkin ennen kuin pääsee yli.

Vierailija
6/41 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole kuvittelua. Se on täysin niin.

Vierailija
7/41 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi oikeuttaisi?

Kun olin ala-asteella samassa koulussa oli tyttö joka oli otettu huostaan vanhemmiltaan ja asunut lähes koko elämänsä samassa sijaisperheessä. Tämä ei muistanut lainkaan aikaa ennen sijaisperhettä ja kutsui perheen vanhempia äidiksi ja isäksi. Silti tämän tytön tekemisiä katsottiin läpi sormien koska oi voi kun hänellä on ollut niiiiin vaikea lapsuus.

Onhan sitä sanottu että ihan vauvavaiheen hylkäämiskokemukset esim. vaikuttavat mielenterveyteen aikuisiälläkin, vaikka ei kai niitä nyt kukaan varsinaisesti muista.

Vierailija
8/41 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kutsutaan itsekkyydeksi. 

Vierailija
9/41 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi oikeuttaisi?

Onhan sitä sanottu että ihan vauvavaiheen hylkäämiskokemukset esim. vaikuttavat mielenterveyteen aikuisiälläkin, vaikka ei kai niitä nyt kukaan varsinaisesti muista.

Sitä tuskin kuitenkaan parantaa se, että jätetään antamatta huomautus kun ne koulukirjat on taas jääneet kotiin ja läksytkin on viidettä kertaa tekemättä.

Vierailija
10/41 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi oikeuttaisi?

Onhan sitä sanottu, että myös esim raskaus ajan stressi vaikuttaa sikiön persoonallisuuden kehittymiseen. 

Vierailija
11/41 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaa ei olla käsitelty, halu tulla kuulluksi. Ihan normaalia kriisikäyttäytymistä ihmisiltä. Ei kaikkea voi tai pidäkkään lakaista maton alle, eikä kaikki pääse terapiaan. On maita jossa varakkaat käyvät terapeutilla juttelemassa viikottain ihan perus tuntemuksetkin,sitten julkisesti show voi jatkua ja jaksaa olla pirteä. Suomessa ei näin taida olla ja ihmiset oireilee töissä jne.

Vierailija
12/41 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain minä ja vain minä olen kokenut surun, tragedian, jne. Itsekkäät ihmiset eivät halua jakaa, vaan haluavat kaiken itselleen, jopa kaiken negatiivisen. He eivät myöskään koe empatiaa. 

Vierailija
13/41 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trumpilla oli vaikea lapsuus?

Vierailija
14/41 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on päinvastoin niin että ne jotka eivät ole kokeneet mitään rankkoja asioita elämässä käyttäytyvät muita kohtaan paskimmin ja itsekeskeisimmin. Rankat kokrmukset kasvattaa, kuten empatiaa.

Vierailija
15/41 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on eteeni tuonut yllättäen kovin erikoisiakin, hyvin vaikeitakin asioita.

Olen kiitollinen kuinka olen selvinnyt ja en ole katkeroitunut.

Minulla on jokin luontainen, terve vahvuus suhtautua asioihin ja käsitellä ne.

Ihmistuntemukseni on vahvistunut huikeasti ja toisiin tai itseeni kohdistuvaa vääryyttä, vilppiä tms.en siedä lainkaan ja älähdän heti.Se saa monesti ihmiset säpsähtämään ja monen reaktio on alkaa syyttelemään minua, moni kipunoi niit omia kipupisteitä ja kohdistaa minuun.

Puutun monenlaisiin asioihin jotka jotenkin liittyy minuun tai läheisiini, muuten ei oikeutta saa.Täällä on vääryyttä monessa paikassa.

Kauheisiin tilanteisiin itsestäni riippumattomista syistä joutuneena en oikeuta itseäni mihinkään erityiskohteluun vaan tasavertoisuus on lähtökohta kaikkialla.Minulle vaan on kertynyt kokemuksia ja ne ovat kasvattaneet henkistä kanttia ja laajentaneet katsantokantaa.

En ylennä enkä alenna, en kumarra enkä pokkuroi ihmisiä.

Vierailija
16/41 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on päinvastoin niin että ne jotka eivät ole kokeneet mitään rankkoja asioita elämässä käyttäytyvät muita kohtaan paskimmin ja itsekeskeisimmin. Rankat kokrmukset kasvattaa, kuten empatiaa.

No ei aina. Kusipäisin tietämäni ihminen kertoili suureen ääneen rankasta lapsuudestaan ja koulukiusaamistaustastaan. Itse kuitenkin käyttäytyi kuin pahinkin kiusaaja.

Vierailija
17/41 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäähän lapsella adh todeta että vanhemmat saa huume lääkeitä jopa myyntiin. suomessa 70% adh tapauksissa pelkästään lääkkeiden takia

Vierailija
18/41 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kyllä aina mene niin.

Vierailija
19/41 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ay liikeeen syöttö porsas johto on masinoinut muka vähä osaiset LAITTOMIIN LAKKOIHIN demokratiaa vastaan. näytän keskaria lakko vahdeille. huutavat sananvapautta ja demokratiaa SITTEN ITSE LAKKOILEVAT SITÄ VASTAAN

Vierailija
20/41 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei aina. Kusipäisin tietämäni ihminen kertoili suureen ääneen rankasta lapsuudestaan ja koulukiusaamistaustastaan. Itse kuitenkin käyttäytyi kuin pahinkin kiusaaja.

Tiedän monta rajusti koulukiusattua ja muita tosi rankkoja asioita kokeneita ihmisiä, yksikään ei ole ilkeä tai kusipää -vaan kaikista kilteimpiä, vähiten itsekeskeisiä yms ja luotettavimpia. Moni on yrittänyt itsemurhaa, muiden ihmisten hyväksyntä on toki asia jota he kaipaisivat, vähiten ajattelevat itseään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä