Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin kertoa lapselle menkoista?

Vierailija
23.06.2012 |

Niin likaisella asialla pilata iloinen lapsuus. Olen ajatellut, jos riittäisi, että koulussa kerrotaan.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
23.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajaäitini (!) ei oma-aloitteisesti menkoista kertonut ja piti tamponit kaapissa piilossa. 90-luvulla ei myöskään ollut televisiossa kuukautissuojamainoksia nykypäivän tahtiin, joten en asiaa niistäkään oppinut. Niinpä kuulinkin kuukautisten olemassaolosta ensimmäisen kerran 10-vuotiaana Cosby Show:sta! :D

Koulussa opetettiin kuukautisista ekan kerran viidennellä luokalla ja puolen vuoden kuluttua siitä menkkani jo alkoivatkin. Näin jäkikäteen ajatellen olisin tarvinnut

pidempää "valmistautumisaikaa" asiaan - kuukautisten alkaminen oli minulle melkoinen järkytys ja tuntui, että lapsuus päättyi kerta heitolla. Jos saan joskus tyttären, kerron hänelle kuukautisista ikätasoisesti viimeistään koulun alkamisen aikoihin, ellei asia tule sitä ennen puheeksi. En aio myöskään erityisesti piilotella lapsilta kuukautissuojia. Kyseessähän on luonnollinen aikuisen naisen elämään kuuluva asia.

Koulun kuukautisvalistukset lienevät nykyään parempia ja alkavat aikaisemmin kuin omina kouluaikoinani, mutta en kyllä jättäisi näin tärkeän asian kertomista kokonaan koulun vastuulle.

Vierailija
22/23 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on lapset sukupuoleen katsomatta tienneet menkoista ihan pienestä pitäen, kun ovat ihmetelleet siteitä kaapissa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voin kokemuksella kertoa että kun äitini minulle kertoi menkoista, osasin valmistautua tulevaan. Vaikkakin kun menkat ensimmäisen kerran alkoivat, en osannut varautua siihen mitenkään. Oli kaunis päivä, olin kaverini kanssa kun vatsaani alkoi sattua. Meni hetki ennenkuin tajusin että nyt ne alkoivat! samalla helpotuin suuresti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän