Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kauanko kansalaisuuden saaminen voi kestää??

Vierailija
20.06.2012 |

Mieheni on hakenut suomen kansalaisuutta jo kaksi vuotta, hakemus on ollut siis sen verran sisällä. Eilen mieheni soitti virastoon ja kyseli jo missä kansalaisuus viipyy. Sanoivat, ettei hänen soittelunsa asiaa nopeuta.

Mies on asunut Suomessa yhdeksän vuotta, kahdeksan vuotta olemme olleet naimisissa ja meillä on myös kaksi lasta.

Miehellä on vakituinen työpaikka ja samassa työssä ollut nyt viisi vuotta.

Kielitestin on suorittanut.

Kyselen tätä, koska minä olen aloittamassa työt toisessa eu-maassa ja muutamme pois. Miehen olisi helpompi saada työpaikka, työlupa ym.kun olisi kansalaisuus

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin työssäkäyvä mies sai odotella kolme vuotta.

Vierailija
2/4 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmettelin myös, miksi tuttavansa sai paljon paljon aiemmin kansalaisuuden, vaikkei tällä ole työpaikkaa

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen viime elokuun uudistussa, jossa taataan kaikkille elokuun jälkeen jättäneille kansalausuus vuodessa. Eli uudet hakemukset ohittavat vanhat, mikä on epäoikeuden mukaista.

Sitten kun paperi tuli, piti uudelleen kertoa mitä on tehnyt hakemuksen ja kyyselyhetken välillä. Päätös tuli sen jälkeen viikossa. Tosin koti postiin vasta viikon päästä oikeasta päätöksestä.

Kannattaa soitta sehän on oikeus. Itse soitin asiasta ja sain aivan asiallista palvelua. Kummasti sen jälkeen tuli heti täydennyspyyntö. Liekkö tuuria vai nousiko miehen paperi pinon päälimmäiseksi...

Vierailija
4/4 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Migrissä jonotusajaksi. Meillä tuohon poliisin tutkimukseen meni viitisen kuukautta. Taisi kaikkiaan miehellä mennä yli kaksi vuotta siitä kun jätti hakemuksen poliisille.

Ja soittaa kannattaa tosiaan siihen kanasalisuusasioiden numeroo, joka on auki vain tunnin parinapäivänä viikosa.

t edellinen