Ilkka ja Ismo Alanko. Kumpi mielestäsi on musiikillisesti lahjakaampi?
Itse diggaan enemmän ehkä Ismosta. Lauluääni Ilkalla parempi.
Kommentit (53)
Ismo on monipuolisempi ja persoonallinen.
ilkka, kuunnelkaa vaikka suikki- tai hunningolla -kappaleet.
No Ismo tietenkin. Hän on todellinen taiteilija. Ilkka on ihan ok peruspoppari.
Ismo. Veljesten (ja myös minun) mielestä kaikkein lahjakkain on heidän huilistiveljensä Petri Alanko.
Ei voi vertailla. Lahjakkaita molemmat.
Kun Suomi putos puusta ja viisastun salaa ovat brillantteja biisejä!978
Ismo. Ihanat noi Joensuun miehet.
Ei kyllä riitä rahkeet tuollaista arvioimaan. Mutta Ismoa olen fanittanut Hassisen koneen ajoista asti.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi vertailla. Lahjakkaita molemmat.
Kun Suomi putos puusta ja viisastun salaa ovat brillantteja biisejä!978
Molemmat hyviä omalla sarallaan. Ismo kokeellisemman ja marginaalisemman musiikin, Ilkka suoraviivaisen peruspoprockin puolella.
Ennen olisin sanonut varauksetta Ismo, nyt Ismo-kirjan lukeneena sanon Ismo pienin varauksin. :D
On häiritsevää, että kun kirjassa käydään läpi joka ikinen Ismon biisi, niin tekijällä itsellään ei ole lyriikoihin tai niiden tulkintaan juuri mitään sanottavaa. "Jaa-a, mitähän tätä tehdessä on tullut mietittyä?" on aika yleinen kommentti. Peltirumpukin on kuulemma ehkä jonkinlainen parisuhteen kuvaus. Hiipinyt mieleen sellainen ajatus, että onko tekstit pitkälti sittenkin vain tajunnanvirtaa, monesti vieläpä päihteiden ryydittämää. Olisin nimittäin odottanut niin paljon enemmän suoraa kerrontaa siitä, mikä ilmiö minkäkin tekstin on innoittanut tms.
Tosi vaikea sanoa. Voisivat tehdä yhdessä edes yhden kappaleen?
Ilkka tekee nerokkaampia poppimelodioita.
Vaikeampaa, kuin örisevä itseensä tukehtuva tekotaiteellinen pursuilu.
Tiesin, että olen vähemmistössä, kun olen Ilkan kannalla. En vaan jotenkin osaa arvostaa rytmitöntä ja melodiatonta soitantaa, jossa on vielä mahdollisimman vaikeasti ymmärrettävät sanat. Myös lauluääni ja tulkinta on yliampuvaa ja turhan teatraalista. En ymmärrä, miksi musiikista tulee upeaa, jos se kuulostaa kännisen soperrukselta.
Hyvää yötä Bangkok on paras Suomessa koskaan tehty rocklevy.
Ismo