Häh?! Alkoholia ristiäisissä ja ylppärijuhlissa
mitä mä nyt oon missannut taas?
ei kai ristiäisissä mitn alkomahoolia tarjota? keväällä oli yhdet jossa oli tarjolla viiniä, whiskyt ja konjakit, ja vielä muuten viiniäkin ihan litroittain.ihan sairasta.
viime viikolla olimme kaksissa ylppäreissä ja molemmissa juhlakalut melkeinpä naamarit, ja valtavat määrät viiniä, olutta ja siideriä kaikille vieraille oli tarjolla.
sanokaas nyt, onkos tämä normaalia? omissa ylppäreissä aikoinaan vieraat tottakai saivat lasin kuohuvaa tullessaan, mutta muuta alkoholipitista ei kyllä tarjoiltu.
ja ristiäiset siis omasta mielestäni ovat enemmänkin kakku ja kahvi tarjoilu linjalla...
Kommentit (72)
ylppäreihin kuuluu lasi shampanjaa kaikille.. mutta muuten en ymmärrä juomista. ehkä illalla sit kun kaikki lähteneet
vetää päivänsankari vaiko isukki sitten naamat kun muut ei näe vai mikä pointti?
Ylppäreissä lasillinen kuoharia tervetulotoivotuksena. Juhlakalulle holitonta siinä vaiheessa.
Ehkä viiniä ruoan kanssa lasillinen!
kyllä ihan perinteisesti etenkin nuoriso juo alkoholia iltaa kohti. Varsinkin juhlakalu saattaa olla aika tuiterissa kun pitää maljaa nostaa vieraiden kanssa (ja kyllä, perus 18-20v nuori ei välttämättä huomaa ottaa välillä pommacia skumpan sijasta). En todellakaan näe mitään pahaa että ylppäreissä juodaan, en mitään.
Sen sijaan ristiäiset on aivan toinen asia. En ole ikinä ollut ristiäisissä jossa tarjotaan alkoholia. Todella oudolta vaikuttaa, melkein yhtä oudolta kuin se että ap rinnastaa nämä juhlat. ON aivan eri asia juhlia alkoholin kera ylioppilasta kuin alkoholin kera pientä vauvaa.
en ole elämässäni ollut ristiäisissä ja yo-juhlissa, missä olisi ollut alkoholitarjoilua :)
Näin vain on päässyt käymään. En tiedä, kuinka ylestä sitten on, mutta kymmenissä ristiäisissä olen esimerkiksi ollut ja yhdessäkään ei ole sattunut alkoholitarjoilua olemaan.
Sinänsä sama jos olisi ollut. Mutta ei minusta kai kovin yleistä ole kun ei ole tullut eteen.
Vai onko tämä ehkä tavallista nykyään nuorten vanhempien lasten ristiäisissä. En tiedä. En ole ollut nyt muutamaan vuoteen ristiäisissä, enkä ylppäreissä. Ehkä tavat on muuttuneet ja nuoriso ottaa viiniä ristiäisiin mukaan.
Missä te asutte, kun en tunne yhtään kaltaistanne tosielämässä? Toinen vanhemmistani on keski-euroopasta ja olen asunut koko elämäni pääkaupunkiseudulla ja matkstellut paljon. Yhdelläkään ystävälläni ei ole alkoholiongelmaa ja osaamme kaikki käyttää sitä hyvin luontevasti illanistujaisissa ja juhlissa. Ylppäreihin kuuluu mielestäni ehdottomasi kouhuviini ja viinitarjoilu. Meillä myös ristiäisissä ja hautajaisissa, tätä ei ole vielä kukaan kummastellut. Mä olen ihan kypsä tähän naurettavan alkoholikeskusteluun täällä palstalla, onneksi oikeassa elämäsä saa valita omat tuttavansa ja ystävänsä.
en ole elämässäni ollut ristiäisissä ja yo-juhlissa, missä olisi ollut alkoholitarjoilua :)
Näin vain on päässyt käymään. En tiedä, kuinka ylestä sitten on, mutta kymmenissä ristiäisissä olen esimerkiksi ollut ja yhdessäkään ei ole sattunut alkoholitarjoilua olemaan.
Sinänsä sama jos olisi ollut. Mutta ei minusta kai kovin yleistä ole kun ei ole tullut eteen.Vai onko tämä ehkä tavallista nykyään nuorten vanhempien lasten ristiäisissä. En tiedä. En ole ollut nyt muutamaan vuoteen ristiäisissä, enkä ylppäreissä. Ehkä tavat on muuttuneet ja nuoriso ottaa viiniä ristiäisiin mukaan.
meillä on ja on ollut alkoholia tarjolla häissä, ristiäisissä, rippijuhlissa sekä ylioppilasjuhlissa:
kuohujuomaa, boolia, kotikaljaa, konjakkia ja likööriä.
Eihän sitä joka sorttia tartte ottaa eikä kaksin käsin. Yksi tykkää yhdestä ja toinen toisesta.
Esim. kahvi&konjakki.., ei se ole sen enempää ryyppäämistä kuin kuoharilasillinen.
Käytetään viikoittain alkoholia, en yhtään sitä kiellä enkä kauhistele. Jos joku väittää nähneensä minut tai puolisoni kännissä, niin johan sille nauraisi naurismaan aitakin.
ristiäisiin ei kuulu alkoholi ja taas yo-juhlissa voisi tarjotakin alkumaljan lisäksi jotain muutakin.
ristiäisissä mielestäni on mautonta...äiti juuri synnyttänyt eikä imetyksen vuoksi voisi kuitenkaan ottaa ja siinä juhlistettaan vauvaa eli ei päivänsankarillekaan kuoharia tarjoilla.
Olkoon jossain muualla euroopassa joku muu käytäntö mutta tarviaako kaikkea tänne suomeen tuoda.
mitä mä nyt oon missannut taas?
ei kai ristiäisissä mitn alkomahoolia tarjota? keväällä oli yhdet jossa oli tarjolla viiniä, whiskyt ja konjakit, ja vielä muuten viiniäkin ihan litroittain.ihan sairasta.
viime viikolla olimme kaksissa ylppäreissä ja molemmissa juhlakalut melkeinpä naamarit, ja valtavat määrät viiniä, olutta ja siideriä kaikille vieraille oli tarjolla.sanokaas nyt, onkos tämä normaalia? omissa ylppäreissä aikoinaan vieraat tottakai saivat lasin kuohuvaa tullessaan, mutta muuta alkoholipitista ei kyllä tarjoiltu.
ja ristiäiset siis omasta mielestäni ovat enemmänkin kakku ja kahvi tarjoilu linjalla...
on asia erikseen, mutta kyllä normaali-ihmisten illanviettoon, juhlintaan yms kuuluu lasillinen jos toinenkin, vähän riippuen juhlasta. Meilläpäin ei ole pahemmin alko-ongelmaa ja on ihan luontevaa et ihan niillä lastenkin synttäreillä tajotaan janojuomana siideriä, viiniä tms. Ja kukaan ei koskaan todellakaan ole ollut humalassa. On kaksi täysin eri asiaa hallita alkoholikäyttäytymisensä ja vieraanvaraisuus kuin se et on alko-ongelmainen.
En ole siis kovin monissa ylppärijuhlissa ollut, mutta näin on päässyt käymään. Viimeksi olin miehen veljen kihlatun yo-juhlissa v. 2001 ja ei sielläkään taidettu kohottaa kuohuvaa.
Hassu sattuma sinänsä jos alkumaljat ja viinit ja konjakit on noin yleisiä, ettei ole sattunut yksiäkään kohdalle. Mutta kuten sanoin, en ole esim. ristiäisisssä ollut nyt moneen vuoteen, koska sukulaiseni eivät kuulu kirkkoon ja nuoret parit eivät ole pitäneet ristiäisiä siksi.
Sinänsä sama jos olisi ollut. Mutta ei minusta kai kovin yleistä ole kun ei ole tullut eteen.Vai onko tämä ehkä tavallista nykyään nuorten vanhempien lasten ristiäisissä. En tiedä. En ole ollut nyt muutamaan vuoteen ristiäisissä, enkä ylppäreissä. Ehkä tavat on muuttuneet ja nuoriso ottaa viiniä ristiäisiin mukaan.
ristiäisiin ei kuulu alkoholi ja taas yo-juhlissa voisi tarjotakin alkumaljan lisäksi jotain muutakin.
ristiäisissä mielestäni on mautonta...äiti juuri synnyttänyt eikä imetyksen vuoksi voisi kuitenkaan ottaa ja siinä juhlistettaan vauvaa eli ei päivänsankarillekaan kuoharia tarjoilla.
Olkoon jossain muualla euroopassa joku muu käytäntö mutta tarviaako kaikkea tänne suomeen tuoda.
ruuan kanssa viiniä sekä kahvi&avec. Ylppäreissä alkumaljat sekä iltajuhliin viinatarjoilu. Näissä iltajuhlissa olen ollut usein paikalla.
Miksi pitäisi yksin juoda samppanjaa, piilossa? Mä en ymmärrä tällaisia mielipiteitä, en sitten yhtään