Häh?! Alkoholia ristiäisissä ja ylppärijuhlissa
mitä mä nyt oon missannut taas?
ei kai ristiäisissä mitn alkomahoolia tarjota? keväällä oli yhdet jossa oli tarjolla viiniä, whiskyt ja konjakit, ja vielä muuten viiniäkin ihan litroittain.ihan sairasta.
viime viikolla olimme kaksissa ylppäreissä ja molemmissa juhlakalut melkeinpä naamarit, ja valtavat määrät viiniä, olutta ja siideriä kaikille vieraille oli tarjolla.
sanokaas nyt, onkos tämä normaalia? omissa ylppäreissä aikoinaan vieraat tottakai saivat lasin kuohuvaa tullessaan, mutta muuta alkoholipitista ei kyllä tarjoiltu.
ja ristiäiset siis omasta mielestäni ovat enemmänkin kakku ja kahvi tarjoilu linjalla...
Kommentit (72)
En nyt sanos et kummankaan on tarkotus olla mitkään ryyppyjuhlat, mut tervetulijaismaljat ja booli on ihan tavallisia olleet niissä valmistujais- ja yo-juhlissa joissa olen käynyt. Ristiäisissä ei muistaakseni koskaan ole tarjottu alkoholia, voi olla toki että muistan väärin. En nyt mitenkään kuitenkaan järkyttyisi asiasta jos siellä malja nostettaisiinkin.
Jos oltais tarjottu kunnon ruokaa, niin olisi varmasti ollut viiniä. Ylppäreissä taas yleensä tarjotaan kunnon ruokaa vieraille, niin viinitarjoilu ilman muuta. Tämä oli jo omissa ylppäreissäni 20- vuotta sitten :-)
harva näyttää tajuavan että vaan ihmettelet. Ja mielestäni ei myöskään alkoholi ja lärvit ole mitään synonyymejä, niinkuin moni tässä nyt näyttää olettavan.
mutta ei kyllä meillä ollut mitään kunnon ruokaa, eikä viiniä. tervetuliaismaljat oli toki!
ettei tällä palstalla joku jo vedä hernettä nenään ehtoollisviinistä.
mutta enpä ole ikinä tiennyt ristiäisissä kunnon ruokaa tarjottavan? en itse ole ainakaan moisiin osallistunut..
ap
Eri asia, jos perheessä on muutenkin tapana juoda viiniä ruokajuomana varsinkin juhla-aterioilla.
Harvemmin suomalaiset tarjoavat juhlapäivällistä ristiäisissä, rippijuhlissa, lasten syntymäpäivillä tai ylioppilasjuhlissa.
Olen tosiaan joskus lukenut keskusteluja (tällä palstalla?) rippijuhlien alkoholitarjoilustakin.
että sen voisi hyvinkin vaihtaa alkoholittomaan vaihoehtoon, ihan aikuisten oikeasti. tulisi veronmaksajillekin halvemmaksi..
1-2 lasia ruokaviiniä" Tuossahan on jo neljä annosta alkoholia ja sekö on ihan normaali kulutus jossain ristiäisissä?
Itse olin ristiäsissä, missä ei ollut tarjolla alkoholijuomia, mutta jostain kummansyystä miehet vetäytyivät tallinnurkalle ja naiset jäivät sisälle. No kun olin lähdössä, niin perheen isä tulee posket punaisena, ääni sammaleisena minua halailemaan ja kiittelemään osallistumisesta. Yyh.
Alkoholistiperheessä kasvaneena ja alkoholisti puolisosta eronneena, minä sitten inhoan viinalta käryäviä ihmisiä. Ihan ok, on jos oikeasti juodaan se alkumalta tai ruokaviini, mutta kun olen niin paljon nähnyt sitä "vähän" ottamista niin usein suhtaudun turhankin skeptisesti näihin "juomme viiniä hyvän ruoan kanssa".
Ristiäisissä, en tosiaan ymmärrä alkoholitarjoilua. Ylppärijuhlissa perinteisesti täälläpäin on tarjottu se alkumalja, mutta muuta tarjoilua ei ole ollut.
että sen voisi hyvinkin vaihtaa alkoholittomaan vaihoehtoon, ihan aikuisten oikeasti. tulisi veronmaksajillekin halvemmaksi..
ohohoh, nyt tämä mamma poistuu palstalta ton kommentin jälkeen.. tack o hej!
1-2 lasia ruokaviiniä" Tuossahan on jo neljä annosta alkoholia ja sekö on ihan normaali kulutus jossain ristiäisissä?
Itse olin ristiäsissä, missä ei ollut tarjolla alkoholijuomia, mutta jostain kummansyystä miehet vetäytyivät tallinnurkalle ja naiset jäivät sisälle. No kun olin lähdössä, niin perheen isä tulee posket punaisena, ääni sammaleisena minua halailemaan ja kiittelemään osallistumisesta. Yyh.
Alkoholistiperheessä kasvaneena ja alkoholisti puolisosta eronneena, minä sitten inhoan viinalta käryäviä ihmisiä. Ihan ok, on jos oikeasti juodaan se alkumalta tai ruokaviini, mutta kun olen niin paljon nähnyt sitä "vähän" ottamista niin usein suhtaudun turhankin skeptisesti näihin "juomme viiniä hyvän ruoan kanssa".
Ristiäisissä, en tosiaan ymmärrä alkoholitarjoilua. Ylppärijuhlissa perinteisesti täälläpäin on tarjottu se alkumalja, mutta muuta tarjoilua ei ole ollut.
kaikki voi sitten kotonaan ryypätä ja rällätä.
HUOM! alkoholia ei myöskän tarvita, jotta olisi juhlallista
kaikki voi sitten kotonaan ryypätä ja rällätä. HUOM! alkoholia ei myöskän tarvita, jotta olisi juhlallista
missä vitussa lukee, että on pakko ryypätä jos esim. alkukuohari ja viini ruoalla? Vittu sun päässäsi vaan.
Jos tutkitusti ihmiset rentoutuu alkoholista niin onko se niin saatanan väärin sitten? Pitääkö elämä elää sieltä kautta mistä se on eniten vittumaisinta?
Itse olin ristiäsissä, missä ei ollut tarjolla alkoholijuomia, mutta jostain kummansyystä miehet vetäytyivät tallinnurkalle ja naiset jäivät sisälle.
ihmeen 50-luvun Pohjanmaalla sä asut?
kaikki voi sitten kotonaan ryypätä ja rällätä. HUOM! alkoholia ei myöskän tarvita, jotta olisi juhlallista
missä vitussa lukee, että on pakko ryypätä jos esim. alkukuohari ja viini ruoalla? Vittu sun päässäsi vaan.Jos tutkitusti ihmiset rentoutuu alkoholista niin onko se niin saatanan väärin sitten? Pitääkö elämä elää sieltä kautta mistä se on eniten vittumaisinta?
ei ole normaalia kiroilla noin paljon, ja olla noin vihainen. mene tutkituttamaan pääsi. olet mauton wt
Itse olin ristiäsissä, missä ei ollut tarjolla alkoholijuomia, mutta jostain kummansyystä miehet vetäytyivät tallinnurkalle ja naiset jäivät sisälle.
ihmeen 50-luvun Pohjanmaalla sä asut?
mutta vuosikymmen on väärä.
missä vitussa lukee, että on pakko ryypätä jos esim. alkukuohari ja viini ruoalla? Vittu sun päässäsi vaan.Jos tutkitusti ihmiset rentoutuu alkoholista niin onko se niin saatanan väärin sitten? Pitääkö elämä elää sieltä kautta mistä se on eniten vittumaisinta?
ei ole normaalia kiroilla noin paljon, ja olla noin vihainen. mene tutkituttamaan pääsi. olet mauton wt
myönnän, että tuo kiroilu ylitti jo huomattavasti hyvän maun rajan.
kaikki saa toki tarjota mitä tykkää kenellekkin missä tykkää
tässä se kiroilija :)
voimasanoja voi käyttää jos asia ei mene muuten sinne kupoliin! :)
Millä muulla tavalla teidän urpojen kanssa voi keskustella fiksusti kun joka välissä alkoholi esim. ruokaviinin muodossa kääntyy samoin tein ryyppäämiseksi? Millä tavalla siinä voi keskustella? Sama tapahtuu joka toisella A-vastustajalla.
T. huono tapainen huutaja
Paikalla oli 14 täysi-ikäistä ihmistä + pappi ja tarjolla ruokaa, koska kaikilla sukulaisilla on meille matkaa vähintään 250 km. Ristiäiset olivat lauantaina päivällä ja porukka lähti kotimatkalle ristiäisten jälkeen.
Tuota viiniä meni ehkä yhteensä puolitoista pullollista, paljon enemmän kului muita virvokkeita kuten vichyä, vettä ja lasten mehua. Pappikin joi lasillisen oikein hyvällä mielellä.
Jos ei koskaan ole törmännyt ruokatarjoiluun rippi-, ylioppilas-, tai ristiäisjuhlissa niin taitaa olla sellaisesta suvusta että kaikki asuvat lähekkäin. Aika tylyä olisi olettaa vieraiden pysähtyvän lähimmälle ABC:lle syömään.
Lakkiaisissa onnittelumalja kuuluu mielestäni asiaan vaikka olisi vaan kakkutarjoilu. Toki pitää olla alkoholitonkin vaihtoehto ja ainakin meillä juhlittava itse yleensä skoolaa ekan tai korkeintaan parin lasillisen jälkeen pommacilla, koska nostaa sen maljan kaikkien vieraiden kanssa.
Onnittelumalja sopii myös muihin tässä lueteltuihin juhliin.
ylppäreihin kuuluu lasi shampanjaa kaikille.. mutta muuten en ymmärrä juomista.
ehkä illalla sit kun kaikki lähteneet
varsinaisen kastetilaisuuden jälkeen kuohuviiniä. Sitten on skoolattu ja onniteltu nimestä jne. Sitten on ollut ruokatarjoilu ja sen kanssa viiniä tai vettä/mehua. Ja sitten kakku+kahvi.
Samoin yleensä on ollut niissä ristiäisissä joissa olemme olleet. Nyt on kyllä ollut kahdet ristiäiset joissa on ollut kastaminen ja sitten heti kahvi, pientä suolaista ja kakku.
Kukin tavallaan. Ei meillä eikä muissakaan ristiäisissä joissa on ollut kuohuviiniä+viiniä kukaan ole montaa lasia ottanut. Mutta on juhlistanut kivasti tilaisuutta.