Häh?! Alkoholia ristiäisissä ja ylppärijuhlissa
mitä mä nyt oon missannut taas?
ei kai ristiäisissä mitn alkomahoolia tarjota? keväällä oli yhdet jossa oli tarjolla viiniä, whiskyt ja konjakit, ja vielä muuten viiniäkin ihan litroittain.ihan sairasta.
viime viikolla olimme kaksissa ylppäreissä ja molemmissa juhlakalut melkeinpä naamarit, ja valtavat määrät viiniä, olutta ja siideriä kaikille vieraille oli tarjolla.
sanokaas nyt, onkos tämä normaalia? omissa ylppäreissä aikoinaan vieraat tottakai saivat lasin kuohuvaa tullessaan, mutta muuta alkoholipitista ei kyllä tarjoiltu.
ja ristiäiset siis omasta mielestäni ovat enemmänkin kakku ja kahvi tarjoilu linjalla...
Kommentit (72)
niin sitten viini ihan asiaankuuluva juttu. Mutta jos ei, niin alkoholin nauttiminen tuntuu kummalliselta. Itse olen käynyt harvoissa ristiäisissä, eikä niissä ole ollut kuin kakkukahvit. Mutta mielelläni söisin ristiäisissä kunnon ruuan, ja ottaisin sen kanssa viinilasin.
Ylppäjuhliin kai kuuluukin onnittelumalja, mutta ei kai yleensä muuta alkohola.
eli komppi tälle
viiniäkin tarjolla, kun on kerran kunnon ruokakin tarjottu. Meillä naudan filettä kastikkeessa, salaatit, kasvisgratiini jne. Oudolta olisi tuntunut, jos ei olisi viiniä ollut muiden ruokajuomien ohella tarjolla. Ihan samalla lailla sitä pappikin pari lasillista joi.
mutta piti vielä lisätä, että minä ja mieheni ei juoda ollenkaan viiniä. Mutta koska juhlaruokailuun kuuluu mielestämme myös viini, niin laitoimme sitä tarjolle. Ihmiset ottivat kaiketi sen yhden lasillisen, vain jokunen kaksi, koska viiniä jäi lähes puolet jäljelle. Enpä huomannut kenenkään poskien viinistä punastuvan :)
en siis ole mikään absolutisti mutta pistipä miettimään
appisti miettimään mitä? Että suku on alkoholisteja täynnä?
kumma kun heti täällä huuudellaan jo juopoista kun kysyin onko alkoholipitoisten juomien tarjoilu yleistä kyseisissä tilaisuuksissa.. eli en mistn alkoholisteista ole nyt kysellt, tai olettanut kenenkään olevan.
on tämä ihana palsta :D
ap
relaa vähän. Olet aivan raivona tuollaisesta, miksi?
Siis ovatko aikuiset ihmiset olleet ristiäisissä kännissä vai juoneet ne alkumaljat ja ruoalla otettu 12 cl viiniä?
Ymmärrän kyllä suuttumuksesi, jos kännissä ovat aikuiset heiluneet, kai teit asian eteen jotain?
no jaa- en nyt ihan yhdy tähän... mielestäni sen suun voi hyvin kostuttaa jollain ihan muulla kuin alkoholilla etenkin ristiäisissä- ylppärit enemmän ookoo. ap
minusta taas aikuiseen suuhun maistuva ruokajuoma on vesi, vissy tai VIINI Ehkä kotikalja tms. on suomessa perinteinen, mutta omasta mielestä maitoa lussuttavat vain vauvat ja mehut/limpparit, ööh ovat lapsille.
Kuka juo maitoa/makeaa kotikaljaa esim. pihvin kanssa?
pääsiäismunia, opettajat kiersivät kaatamassa vanhemmille viiniä laseihin:). Ei tainnut olla mitään koulun tapahtumaa jossa ei olisi viiniä tarjoiltu.
Missä te asutte, kun en tunne yhtään kaltaistanne tosielämässä? Toinen vanhemmistani on keski-euroopasta ja olen asunut koko elämäni pääkaupunkiseudulla ja matkstellut paljon. Yhdelläkään ystävälläni ei ole alkoholiongelmaa ja osaamme kaikki käyttää sitä hyvin luontevasti illanistujaisissa ja juhlissa. Ylppäreihin kuuluu mielestäni ehdottomasi kouhuviini ja viinitarjoilu. Meillä myös ristiäisissä ja hautajaisissa, tätä ei ole vielä kukaan kummastellut. Mä olen ihan kypsä tähän naurettavan alkoholikeskusteluun täällä palstalla, onneksi oikeassa elämäsä saa valita omat tuttavansa ja ystävänsä.
ei ole ketään ollut kännisä. Kun mainitsee alkoholin, ei se mielestäni ole synonyymi sanalle känni, vai onko?
En ole raivona, aiemmin kirjoitin jo- ihmettelen mikä tapa tämä on ja sen yleisyyttä.
eli en tiedä paljonko ihmiset joi, en nyt ole ihan no life.
ap
no jaa- en nyt ihan yhdy tähän... mielestäni sen suun voi hyvin kostuttaa jollain ihan muulla kuin alkoholilla etenkin ristiäisissä- ylppärit enemmän ookoo. ap
minusta taas aikuiseen suuhun maistuva ruokajuoma on vesi, vissy tai VIINI Ehkä kotikalja tms. on suomessa perinteinen, mutta omasta mielestä maitoa lussuttavat vain vauvat ja mehut/limpparit, ööh ovat lapsille.
Kuka juo maitoa/makeaa kotikaljaa esim. pihvin kanssa?
tykkää kotikaljasta ihan minkä tahansa ruuan kanssa, siis juhlissa, ja mielelläni sitä hänelle teen. Vaikka se ei olisikaan mitenkään "tyylikästä" tms. Ja suurin osa lapsista juo maitoa, siksi sitä tarjolla. Aikuisista suurin osa juo vettä tai vissyä, mutta kyllä monille viinikin maistuu ruuan kanssa, jos sitä on tarjolla.
Jokaiselle jotakin, ajattelen minä.
varmaan harvinaisempaa, mutta minusta on ihan luonnollista, että jos ihan kunnon ruokaa tarjotaan niin sen kanssa on viiniä. Kuohuvat kuuluu juhliin (toki ihan ok että jäävät pois) ja toiset tykkää kahvin kanssa sitten konjakista.
Musta erityisesti ne kuohuvat ois aika juhlalliset, voisin harkita tuleviin nimiäisiin.
no jaa- en nyt ihan yhdy tähän... mielestäni sen suun voi hyvin kostuttaa jo lussuttavat vain vauvat ja mehut/limpparit, ööh ovat lapsille.
Kuka juo maitoa/makeaa kotikaljaa esim. pihvin kanssa?ei sitä viinaa litra tolkulla ole pakko juoda yhen pihivin takkee...
viiniä ja pientä purtavaa vanhempainillassa ja luokkaretkiin on kerätty rahaa viinimaistajaisilla.
varmaan harvinaisempaa, mutta minusta on ihan luonnollista, että jos ihan kunnon ruokaa tarjotaan niin sen kanssa on viiniä. Kuohuvat kuuluu juhliin (toki ihan ok että jäävät pois) ja toiset tykkää kahvin kanssa sitten konjakista.
Musta erityisesti ne kuohuvat ois aika juhlalliset, voisin harkita tuleviin nimiäisiin.
en ole ikinä saanut kunnon ruokaa ko tilaisuuksissa, vaikka vanha käppänä olenkin. joten monet kissanristiäiset olen eläessäni kokenut
Joo, joihan ne alkoholia prinsessa Estellenkin
ristiäisissä, aivan kauheita juoppoja koko kuninkaallinen suku
lasilliset rosesamppanjaa. Lasien jalkaan oli tehty silkkinauhasta vaaleanpunaiset rusetit. Kummi piti puheen tyttärellemme ja sitten kohotimme maljan uuden elämän kunniaksi.
Äärimmäisen kaunis ja liikuttava tilanne.
ei sitä viinaa litra tolkulla ole pakko juoda yhen pihivin takkee...
vaan terttu.
Eiku on ihan pakko juoda pullo viinaa jos aikoo juoda 12cl viiniä ruoan kanssa. Kato kun ollaan Suomessa.
Suomessa nimenomaan "alkoholia tarjolla" = tappeluita, kännäämistä ja lasten pilalle meneet juhlat. ;)
sulla on niin tyypillinen negatiivinen suhtautuminen alkoholiin. Koita relata =)
sulla on niin tyypillinen negatiivinen suhtautuminen alkoholiin. Koita relata =)
ketä jutteli negatiivisesta asenteesta jotain, jos ihan mielenkiinnosta kysyy? olen ihan toltaalirela, oletko sinä? ;)
ap
tilanne on sitten tämä:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=480796555280508&set=a.144245362…