Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä toimenpiteitä ehdottaisit tehtäväksi, että perhesurmia saataisiin vähennettyä?

Vierailija
19.06.2012 |

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja myöskin sen, että nykytilanne on se, että sosiaalityöntekijät eivät leikitä lapsia. Minusta nuo molemmat asiat ovat riittämättömiä. Toimenpiteiden pitäisi olla suoraan kohdistettu niin, että perheenisät saavat apua ilman, että heidän täytyy aktiivisesti sitä etsiä. ap

joihin suorastaan velvoitetaan isien osallistuvan. Koska koko Suomen miehiä ei voi ruveta seulomaan, tulisi olla jokin näkyvä kampanja, joka puhuisi terveemmän miesroolin puolesta ja josssa viesti olisi ISOLLA: "hanki apua ajoissa!".

Naiset taas eivät saisi tehtailla lapsia tilanteeseen, jossa miehen tulot ei yksinkertaisesti riitä ja tulevaisuus on epävarma. Naisen pitää tuoda leipä pöytään siinä missä miehen. Ja tämähän lausunto taas saa perheen kotiäidit raivonpartaalle...

Vierailija
22/53 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saadaan pelastettua edes muutama lapsi perhesurmilta? ap

Jokaisella pienen lapsen vanhemmalla tulisi olla oikeus ja velvollisuus viettää edes 3 päivää kerran vuodessa maksutonta lomaa jossain rauhallisessa "täyshoitolassa", jossa voisi antaa lapset hoitoon ja saada syödä ja levätä rauhassa.

Hehän ovat itse valinneet että tekevät lapsia, se on oma ratkaisu. Ei siitä pidä palkita, johan lapsista saa lapsilisiäkin. Tässä joutuvat taas maksumieheksi ahkerat sinkut, jotka joutuvat kustantamaan lusmuäitien ja -isien lomat. Ei mene läpi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella pienen lapsen vanhemmalla tulisi olla oikeus ja velvollisuus viettää edes 3 päivää kerran vuodessa maksutonta lomaa jossain rauhallisessa "täyshoitolassa", jossa voisi antaa lapset hoitoon ja saada syödä ja levätä rauhassa.

Hehän ovat itse valinneet että tekevät lapsia, se on oma ratkaisu. Ei siitä pidä palkita, johan lapsista saa lapsilisiäkin. Tässä joutuvat taas maksumieheksi ahkerat sinkut, jotka joutuvat kustantamaan lusmuäitien ja -isien lomat. Ei mene läpi.

Vierailija
24/53 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lusmuäitien ja -isien lapset hoitavat aikanaan sen ahkeran sinkunkin vanhainkodissa

Vierailija
25/53 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"hanki apua ajoissa!"

Aion toimia omalta osaltani aktiivisesti, jotta tämänkaltainen kampanja toteutuisi. ap

Vierailija
26/53 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämä on aika kevyttä verrattuna vanhemmuuteen ja sen tuomaan vastuuseen!

Harva meistä osaa etukäteen arvata, kuinka kovaa duunia oman lapsen/lasten kasvatus onkaan...

vrt. Miksi huippujuhtajat tienaavat enemmän kuin tavalliset duunarit? - koska heillä on enemmän vastuuta.

Kaikki eivät vain synny "johtajiksi" ja suurimmalle osalle vastuu on liikaa.

(Aivan kuten vanhemmuudessakin).

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Vierailija
27/53 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä apua isät tarvitsevat!

Vierailija
28/53 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman että nämä itse joutuvat pyytämään sitä. Muutama hetki, ei voi olla liian kallista. ap

Vierailija
29/53 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämä on aika kevyttä verrattuna vanhemmuuteen ja sen tuomaan vastuuseen!

Harva meistä osaa etukäteen arvata, kuinka kovaa duunia oman lapsen/lasten kasvatus onkaan...

vrt. Miksi huippujuhtajat tienaavat enemmän kuin tavalliset duunarit? - koska heillä on enemmän vastuuta.

Kaikki eivät vain synny "johtajiksi" ja suurimmalle osalle vastuu on liikaa.

(Aivan kuten vanhemmuudessakin).

Ei siihen muita pidä laittaa maksumiehiksi. Mua hoitaa aikanaan filippiinot vanhainkodissa.

Vierailija
30/53 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei pidä olla aseita ( ei muissakaan ihmisasunnoissa). Isäni toi kerran pistoolin kotiin ja äiti kävi heittämässä sen järveen, todennäköisesti pelasti perheemme tuolla teolla.

Isäni on narsistinen ja väkivaltainen luonne, ase kotona olisi ollut valtava riski. Kumma kyllä isäni tuntui tajuavan sen myös itse ja oli kerrankin hiljaa eikä pieksänyt äitiäni.

Vierailija
31/53 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman että nämä itse joutuvat pyytämään sitä. Muutama hetki, ei voi olla liian kallista. ap

tungettua apua vastaan, vaikka eivät omasta mielestään sitä tarvitse?

Tuskinpa ottavat, veikkaan. Omasta mielestään heillä kun ei ole mitään ongelmia.

Vierailija
32/53 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa apua ahdinkoonsa - jokuhan voi vaikka sanoa, että "miksei minullekin kun tuokin sai?". Sinulle sinkku sanoisin, että lapsettomuuskin on oma valinta.

Onko sulla edes jotain mielipidettä tästä varsinaisesta aiheesta? ap

Kuten sanottua, oma valinta.

Vierailija
33/53 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tungettua apua vastaan, vaikka eivät omasta mielestään sitä tarvitse?

Tuskinpa ottavat, veikkaan. Omasta mielestään heillä kun ei ole mitään ongelmia.

Vierailija
34/53 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhmiä vanhemmille ja matalan kynnyksen kodinhoitoa ilman lastensuojelun asiakkuutta.

Naapuriauttamista, ei vaikeuksien ulkoistamista aina jonkun muun (sossu, poliisi, psyk. hoito) hoidettavaksi.

Julkisuudessa vähemman individualismin korostusta ja enemmän me-henkeä. Aletaan murtamaan pärjäämisen ja onnistumisen kulttuuria ja korostetaan julkisuudessa toisten auttamista ja nimenomaan siitä riippumatta "ansaitseeko" autettava sen. Nykyään on vallalla kulttuuri, että on olemassa niitä, jotka "ansaitsevat" apua (esim. syöpäsairaat lapset) ja niitä, joista ei puhuta (esim. mielenterveysongelmista kärsivien lapset). Ja sitten vielä niitä, jotka ovat epäonnensa ansainneet (esim. päihdeongelmaiset). Ja ihmisiä ollaan kaikki ja ansaittu tukea vaikeina hetkinä!!!

Vierailija
35/53 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun en yhtään tiedä mistä noi kukin on johtunut. Syyhän ei välttämättä ole sama ja ainoa.

Vierailija
36/53 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoisin, että raskausaikana pakollinen parisuhdekurssi ja kurssi vanhemmuuteen. Molemmille. Ei äidit ole sen parempia. Tuon raskauden ja kurssien aikana kartoitetaan niitä riskiperheitä. Ei millään suorilla kyselyillä, vaan joku kierompi konsti, kun mammat kerran valehtelee neuvolakyselyissä.

Ihmiset eivät ota vastuuta omasta elämästään. Jokainen täyspäinen ihminen tajuaa, että lapset merkitsevät vastuuta ja kovaa työtä. Ei hemmetti. Jos ei lasten saamisen rankkuutta tajua, niin ei ole kypsä vanhemmaksi.

Mä en ymmärrä tätä jatkuvaa narinaa siitä kunka rankkaa on ja plää plää. Ei mikään sukupolvi ole päässyt elämässä helpolla. Kyllä töitä on aina pitänyt tehdä. Nykyisin ollaan vaan niin pumpuliperseitä ja kaikki pitäis saada ilman, että joutuu tekemään mitään :(

Missä muualla maailmassa on vauvaperheen elämä niin helppoa kuin Suomessa? Missä annetaan äidille mahdollisuus olla kotona kolme vuotta? Ehkä siinä on se perimmäinen syy? Suomessa se vastuu perheen elättämisestä lykätään miehelle - ja nainen roikkuu kotona vuositolkulla ilman tuloja - ja vaatii. Vaatii lapselle Molon haalarit ja muut kalliit rytkyt, jotta saa sitten kehuskella, kuinka meillä on vaan parasta pikku-Nicolle. Miehen pitää myös osallistua lapsen hoitoon, kodin hoitoon jne.

Vierailija
37/53 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten naisia tulee kohdella kuten herrasmiehet.

Vierailija
38/53 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhesurmat ovat naissurmien jatkumo. Suomalaista miestä tunnekylmempää olentoa saa hakea.

Vierailija
39/53 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten naisia tulee kohdella kuten herrasmiehet.

varusmiesten persereikään?? Just joo....

Vierailija
40/53 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"hanki apua ajoissa!"

Aion toimia omalta osaltani aktiivisesti, jotta tämänkaltainen kampanja toteutuisi. ap

joka voi aktiivisesti vaikuttaa asioihin. Uskon, että tarpeeksi pysäyttävä kaduilla ja mediassa näkyvä kampanja herättäisi ainakin muutaman miehen ja pelastaisi korvaamattomia ihmishenkiä. Ilmoituksessa tulee näkyä palvelevan puhelinlinjan yhteystiedot. yytäkää miehet itse kertomaan, miksi heidän pinnansa palaa! Voitte saada tuhat kallista vinkkiä siitä, mikä oikeasti mättää.