Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ehdotus: Isäneuvola, jossa isyydestä keskustelee miehet miesten kanssa!

Vierailija
19.06.2012 |

Ajatus ei siis yksin tule näistä perhesurmista, vaan yleensä koko tästä kuviosta, kuinka miehet erotilanteissa ja miksei muutenkin koe jäävänsä syrjään lastensa elämästä? Ehkä ne huolet on vaikea purkaa sydämelliselle neuvolantädille, kuten äidin ehkä on helpompi. Miehellä ei ole mitään tukikanavaa, joka olisi hänelle luonteva useinkaan.



Mutta jos olisi tämmöinen isäneuvola, jossa isä saa puhua omista jutuistaan toiselle miehelle, jolle on ehkä helpompi puhua, kuten usein naisen naiselle. Ja siinä olisi yksi mahdollisuus lisää viranomaisten nähdä mahdollisia varoittavia merkkejä perheen sisällä!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossa kävisivät niin isät kuin äiditkin, ja työntekijät edustaisivat kumpaakin sukupuolta? Ja siellä voisi käsitellä myös parisuhteeseen liittyviä asioita. En ymmärrä miksi kaikki toiminnot olisi lokeroitava ja eriteltävä sukupuolen mukaan, kun kummankin erityistarpeita voitaisiin huomioida samassa neuvolassa.



Muuten erinomainen ajatus!

Vierailija
2/12 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuoreille äideille oma ryhmä, joka on ollut tosi hieno vertaistuen saamiseen ja muiden samassa elämäntilanteessa olevien tapaamiseen. Ryhmässä on myös vieraillut eri alan asiantuntijoita, mm. perhepsykologi.



Isille pitäisi ehdottomasti olla oma isäryhmänsä. En vaan tiedä miten miehet saisi houkuteltua mukaan sellaiseen. Oheistoimintana grillausta ja kalastusta tms?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveisin Isukki.

Vierailija
4/12 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen hyvinvointineuvola perustuu tähän malliin, mutta valitettavasti kaikkia sen piirteitä ei ole otettu mukaan. Leksandissa on nimenomaan isäryhmiä, joissa on koulutetut isävetäjät. Kun hyvin suuri osa isistä osallistuu sinne lapsineen, niin kynnys tulla mukaan on pieni. Suomeenkin kaivattaisiin kovasti tällaista toimintaa.

Vierailija
5/12 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu minkä tahansa avun kanssa.

Vierailija
6/12 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen hyvinvointineuvola perustuu tähän malliin, mutta valitettavasti kaikkia sen piirteitä ei ole otettu mukaan. Leksandissa on nimenomaan isäryhmiä, joissa on koulutetut isävetäjät. Kun hyvin suuri osa isistä osallistuu sinne lapsineen, niin kynnys tulla mukaan on pieni. Suomeenkin kaivattaisiin kovasti tällaista toimintaa.


ei vastaavaa meille, kiitos

ruotsalainen mies muuttuisi naiseksi, jos se voitaisiin viranomaismääräyksellä saada aikaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/12 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan tiedä miten miehet saisi houkuteltua mukaan sellaiseen. Oheistoimintana grillausta ja kalastusta tms?

No sitten mun mies jäisi pois. Onpa taas niin tyypillistä stereotypisointia.

Vierailija
8/12 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minut pakotettaan isien terapiaryhmään, jossa viranomainen tarkkailee, olenko mahdollinen murhaaja, annan lapset mieluummin pois kuin menen sellaiseen. Eikö olisi parempi sulkea isät vankilaan ennen synnytystä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/12 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on aina ollu helpompi puhua miesten kans ja nut käyn mtt:ssä juttelemassa sairaanhoitajan kanssa, joka on mies. Ja on tosi hyvä. (mä oon nainen) Jokaisen avun tarvitsijan pitäis mun mielestä aina saada valita hoitajan sukupuoli.

Vierailija
10/12 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minut pakotettaan isien terapiaryhmään, jossa viranomainen tarkkailee, olenko mahdollinen murhaaja, annan lapset mieluummin pois kuin menen sellaiseen. Eikö olisi parempi sulkea isät vankilaan ennen synnytystä?

Isäryhmissä on tarkoitus oppia puhumaan lapsiperheen arjen hyvistä ja vaikeista puolista ja samalla verkostoitua toisten isien kanssa. Voi vaikka löytää jonkun, jolle puhua murheistaan ennen kuin ne paisuvat niin isoksi että täytyy lahdata perhe.

Lisäksi kun isät touhuavat ryhmässä lasten kanssa, he muodostavat ihan erilaisen suhteen lapsiinsa kuin jos he ovat vain perheen elättäjiä ja äiti hoitaa lapset. Kun isät osallistuvat enemmän, ehkä erokaan ei kaada kuppia nurin, kun isillä on todellinen mahdollisuus pitää lapset eron jälkeenkin.

Ehkä vähän idealistisia ajatuksia ryhmän hyödyistä, mutta kyllä niissä jotain perää on. Isät on saatava osallistumaan ja puhumaan, tämän perhe-elämästä ulkoistamisen pitää loppua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/12 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan ensimmäistä lastamme ja olemme mieheni kanssa ihmetelleet, miten isille ei ole mitään palveluja. Neuvola on naisille ja naisille on jos jonkinmoista tukiryhmää ja kun kysyin onko tuleville isille toimintaa niin neuvolan täti lähinnä hämmentyi.



En tarkoita kriisikeskusteluja tai terapiaa vaan mahdollisuutta tavata muita samassa elämäntilanteessa olevia, joiden kanssa voisi vaihtaa ajatuksia.



Vierailija
12/12 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällaisia isäryhmiä siis. En tosin tiedä onko niihin tulijoita, mutta niitä ainakin on järjestetty.



Ongelma ehkä on kuitenkin siinä, että moni mies ei koe mitään tarvetta keskustella isyydestä tai siihen liittyvistä asioista.