Henkilökohtaisen avustajan palkka + lisät?
Palkka on ainakin tällä alueella (kanta-Häme) 10,23e/h. Sunnuntain palkka on 100% korotettu mutta entä muut lisät, ilta-, yö- ja lauantailisät? Googlettamalla en löydä mitään tes:iä tms, mistä näkisi.
Kommentit (38)
Moni vammainen käyttää vuodesta toiseen samaa ilmoituspohjaa te-toimiston ilmoituksessaan, ymmärtämättä, että palkkoja korotetaan vähintään vuosittain. Ilmoituksessa saattaa lukea 10 euroa tunti ja pyhälisä. Sen minäkin luulin saavani ja merkitsin tuntilistaan vain pyhät erikseen. Kun palkka tuli, se oli kyllä mahtava yllätys!
Täällä kainuun alueella henkkarin palkka on 9,70€/h jos kuuluu hetaliittoon...
mulla 11,53/ h, eli korkeimman maksuluokan mukaan koska avustettavani on sen verran vaikeasti vammainen. avustajakeskuksen kautta olen töissä
Joltain pätevältä taholta (eli viralliselta, ei keltään tutulta) oli kuullut, että avustajat saa samat rahalliset edut vaikkei avustettava hetaan kuuluisikaan.
Tässä kaupungissa tuntipalkka on 9,78. Iltalisä 15%, yölisä 30%, lauantailisä 20% ja pyhänä tuplat. Lisäksi on nää joulu, loppiainen, vappu ja mitä kaikkea siihen kuuluukaan jolloin tulee triplat. Meillä ei saa ylitöistä korvausta (koska työvuorot voisi järjestää niin, ettei ylitöitä tule. Ainut vaan että niistä työvuoroista alkaa olemaan järki kaukana), en tiedä miten on muiden kaupunkien/kuntien laita.
Työ itsessään on ihan mukavaa ja onhan se tapauksesta riippuen tietysti helppoa rahaa, mutta mulle ainakin henkisesti helvetin raskasta ja meidän pikkuisessa työyhteisössä meno on ihan sairasta. Lähden kälppimään heti kun voin.
Itse olen yksityisellä halvaantuneella avustajana kunta maksaa palkan hänelle ja hän sitten minulle. En todellakaan tienaa kuin puolet tuosta 32000€. Lomarahoineen päivineen vuodessa.
saan avustajana ainoastaan noin 700e kuussa.olen lahihoitaja,onko tama oikein?ja vain 16h viikossa toita.miksi ei mainita mika on palkka naissa hommissa?
Jyväskylässä 9.86e/tunti (jos työnantaja ei kuulu hetaan). Kaikki lisät (ilta, yö, la, su) kuuluu tottakai työntekijälle .
Ei tää tuntipalkka silti päätä huimaa...
Paljonko on henkilökohtaisen avustajan palkka nyt, voiko luottaa että palkka tulee?
Mä toimin henkilökohtaisena avustajana eräässä firmassa pääkaupungissa. Palkka on 10,27e/h ja kk-palkka vaja 1700e. Maksavat kaksi kertaa kuussa. Pyydettäessä myös kerran kuussa.
kyseinen maksu lukee henkilökohtaisen avustajan tes:ssä (työehto sopimuksessa...eli kunta joutuu maksamaan.
Hei, onko mitään järkeä mennä henkilökohtaisenavustajan töihin kun työkkäri myöntää "korotetun päivärahan"?? Loppujen lopuksi kävi niin että tappiolle siinä jää kun tuntipalkka niin alhainen. Maksan työmatkat itse ja kela vähentää siitä korotetusta? sitä mukaa minkä tienaa.. ja näin motivoidaan ihmisiä menemään töihin!!!
file:///C:/Users/2/Downloads/henkilokohtaisia_avustajia-koskeva_tyoehtosopimus-01022018-31012020%20(2).pdf
Viimeisin hen.koht.avustajia koskeva sopimus
Mulla ainakin B ryhmän palkka luokka 12,16 ja työkokemus niin palkka 12,31. Kaupunki maksaa ja työnantaja kuuluu Heta liittoon
Siis noin kympin tunti ja täytyy nostella yms.
Mulla ei ole mitään hoiva-alan koulutusta eikä aiemaa työkokemusta. Toi on se kaupungin palkka Helsingissä.
Huom. Helsingissä! Eri kunnissa eri peruspalkka!
Joskus kun ei löydy te-toimiston ilmoituksella avustajia, kaupungin täytyy järjestää niitä yksityisiltä firmoilta alihankintana. Jotkut kollegani ovat tätä kautta. He eivät täytä kaupungille tuntilistaa kuten minä vaan firma maksaa heille jonkin könttäsumman heidän koulutuksensa mukaan + joitakin aikalisiä, ainakin viikonloppulisät varmaan.