Kerro jokin asia, mitä et voi millään ymmärtää että joku toinen tekee sen toisin kuin sinä itse.
Josta siis ajattelet, että tämähän nyt on jo itsestäänselvyys että näin toimitaan...
Kommentit (70)
Oma teoriani on, että margariini ja juusto tukevat parhaiten toinen toistensa makuominaisuuksia, joten niiden kuuluu tulla tietysti alimmaisiksi. Tämän jälkeen leikkele, koska on myös suolainen kuten juusto. Sen jälkeen tuoreet ainekset, kuten salaatti, kurkku, tomaatti jne.
Meilläkin mies on vääräoppinen tässä asiassa. Näkkärinkin voitelee reiättömälle, eli väärälle puolelle.
Ymmärrän jos joku vanha mummo kieputtaa niitä, mutta nuori ihminen??? anoppi laittaa ensin hakaset takaa kiinni ja sitten nostaa olkaimet ylös, en kyllä ymmärrä sitäkään, luulis olevan paljon vaikeampaa niin.
Mä laitan muuten reikäselle puolelle margariiniä näkkärissä, ite en kyllä sitä käytä, mutta lapsille.
En myöskään ymmärrä ihmisiä, jotka eivät pese lastensa likaisia vaatteita. Itse vien joka päivä kurahousut käytön jälkeen päiväkodista kotiin ja pesen pesukoneessa. Jotkut eivät pese niitä ikinä pesukoneessa.
Samalla siis, jolla pyyhkivät pöytiä.
tuota, niistä rintsikoista. Olen nuori, taipuisa ihminen ja kyllä minäkin laitan hakaset edessä kiinni. Siihen on parikin syytä, ensinnäkin se on tapa johon olen aikoinaan tottunut ja vanhoja automatisoituneita tapoja hidasta muuttaa ja toiseksi vaikka kädet taipuvatkin taakse niin en silti saa hakasia takana kiinni. Olen yrittänyt monta kertaa mutta ei onnistu. Koukku ei millään osu hakaseen ja jos saan toisen hakasen kiinni niin sillä aikaa kun tuherran toista koukkua hakaseen ensimmäinen livahtaa irti. Väkerrän ja väkerrän ja lopulta käännän hakaset eteen. Näin se sujuu nopeammin.
Onkos tämä tapa jotenkin teiltä muilta pois? Entäs jos kiinnittäisin hakaset varpaillani? Se varmastikin hankaloittaisi teidän elämää, jos kerran näin pienestä on elämä kiinni
Miehet vetää paidankauluksesta niskasta paidan päältänsä, naiset ottaa ristiotteen paidan helmasta ja sit pois.
Ei tarvi mitään ymmärtämistä, vaan yleensä vain on näin.
Kai se on sellainen taito kuin polkupyörällä ajo, että kun sen kerran oppii, ei voi ymmärtää, että sitä ei osaisi. On niin älyttömän helppoa hommaa.
Vierailija:
Samalla siis, jolla pyyhkivät pöytiä.
Silkkaa veden tuhlausta! Anoppi tekee aina väkisinkin meillä niin, vaikka olen ystävällisesti kertonut, että kone kyllä pesee, kunhan pahimmat kököt kaavitaan pois. Ja että minä maksan vesilaskun. Mutta GRRRR, ei auta...
Minun mielestä. Eihän tämä nyt ollutkaan mikään keskustelu siitä, onko joku tapa tehdä asioita oikeampi kuin joku toinen. Siis minun mielestä vaan on ällöttävää, että samalla luutulla pyyhitään lattiat ja sitten pöydät, joilla laitetaan ruokaa ja syödään.
ja pyyhkeitä. Itse vien aina omat koko perheelle, ettei isäntäväelle koidu pesusta aiheutuvaa vaivaa.
ja sen seurauksena meillä meni pesukone rikki, korjaaja sanoi sen olleen tukossa juuri tästä syystä ja piti ostaa uus. Nykyään meillä sit esipestään astiat :-))
Kaikki näkyvä lika poistetaan mahdollisuuksien mukaan kaapimalla tms.
Sitä vaan en jaksa ymmärtää, että mihin enää tarvitaan tiskikonetta, jos kaikki astiat jynssätään yltä päältä tiskiharjalla? Tilkka astianpesuainetta mukaan ja pesuhan on jo tehty! Musta on käsittämätöntä tuhlausta ja välinpitämättömyyttä se, että vettä juoksutetaan surutta ja vielä päälle pistetään kone pyörimään.
Maksan jokaisesta millilitrasta ja lisäksi suuri osa maailman ihmisistä joutuu elämään ilman puhdasta vettä : (
Rintsikat laitan juuri niin, että ensin hakaset kiinni EDESSÄ, sitten vedän kupit sieltä selän takaa esille, nostan rintsikat ja laitan olkaimet:). Opittu tapa, ehkä äiti on opettanut?
Minä taas en myöskään tajua tuota astioiden huuhtelemista ennen tiskikoneeseen laittoa! Häh? Veden haaskausta!
TAi sitä että kaikki vaatteet pestään 60 asteessa vaikka puhdasta tulee vähemmilläkin asteilla. Energian haaskausta!
Näkkäriin ei laiteta voita reiälliselle puolelle.
Miksi vauvoja ei imetetä vaikka maitoa tulisi?
Miksi ei yritetäkään itse valmistaa vauvan soseita?
Miksi vanhemmat sallivat lastensa syödä paljon herkkuja?
päivänsä nähnyt sininen autobody (isoveljeltä peritty).
Eihän se body sieltä näkyisi, jos laittaisi sukkiksen sen bodyn päälle
Pesuohjeen 60 astetta tarkoittaa sitä, että värit ja kuosi jne. säilyvät parhaiten juuri siinä lämpötilassa, EI alemmassa. Esim. vaalea puuvilla kestää usein kyllä pesun suositusta korkeammassa lämpötilassa.
Säästän energiaa sitten välttämällä vajaita koneellisia ja tuulettamalla
vaatteita pesemisen sijaan. Eiköhän ole ekologista ajattelua sekin, että oikealla hoidolla vaatteet kestävät pidempään.
Mulla on yks tuttu joka selitti pesevänsä KAIKEN 60 asteessa. Siis myös ne joissa on suosituspesulämpötila 40 astetta. Minusta se on haaskausta. Ymmärrän kyllä, että jotkut vaatteet pitääkin pestä 60 asteessa.
Lisäksi jotkut (esim. entinen pomoni) ei kuulemma pessyt koskaan lattioita, ellei sitten siihen tippunut jotain tai koira sotkenut tms.
Hämmästyttää myös ihmiset, jotka eivät laita leivälle mitään vihanneksia (vrt. leivänpäällisten järjestys). Jos laitetaan kinkkua ja juustoa, kyllä se vaatii myös kurkkua tai/ja tomaattiakin. Ihan tuoreen leivän kanssa parasta on pelkkä levite, ilman mitään lisukkeita.
Ö-kirjaimen saa O:ta painamalla