parkkipate-kokemuksia kellään?
Netissä vanhoja keskusteluja. Lävähti sakko, kun kävin nopeasti kaupassa, enkä huomannut parkkikiekko-merkkiä..
Kommentit (190)
ParkkiPaska sakottaa taloyhtiön asukkaita Porvoossa. Ensin maksan taloyhtiölle pysäköintipaikasta. Sitten tulee ParkkiP ja sakottaa vaikka on merkit paikallaan.
Oletan, että maksan PP:lle pysäköinnistä vielä yhtiövastikkeessakin. Tulee aika moninkertaista maksua pysäköinnistä..
Kaikkien taloyhtiöiden kannattaa välttää tätä firmaa!
Meidän yhtiössä yksityisvalvonta toimii tehokkaasti ja jämptisti. Enää ei seiso ruosteiset ajosta poistetut romukasat viemästä niiden paikkaa, jotka sitä oikeasti tarvitsevat. Naapurin rouva nuo yleensä soittaa paikalle, kun joku katsoo oikeudekseen pysäköidä miten sattuu tai ilman pysäköintilupaa.
Vierailija kirjoitti:
Meidän yhtiössä yksityisvalvonta toimii tehokkaasti ja jämptisti. Enää ei seiso ruosteiset ajosta poistetut romukasat viemästä niiden paikkaa, jotka sitä oikeasti tarvitsevat. Naapurin rouva nuo yleensä soittaa paikalle, kun joku katsoo oikeudekseen pysäköidä miten sattuu tai ilman pysäköintilupaa.
Onneksi sinäkin tulet vielä ennen pitkää saamaan Patelta sakkolapun omasta ruudustasi perusteella tai toisella.
Tein netissä valituksen aiheettomasta sakosta. Noh, meni viikko ja sain postissa karhulaskun. Auto ei ollut minun, enkä edes ollut ajanut sillä, vaan valitin miesystäväni puolesta. Tehokasta!
ParkkiPate saa haistaa pitkän vitun. Antoi minulle OMALTA paikaltani sakot kuulopuheen perusteella. Joku naapurirapun dementikko oli sekoittanut paikat ja luullut, että parkkeeraan hänen paikalleen. Noh ParkkiPaska ei sitten tarkista asioita mistään, vaan ajelee sillä leasing kopillaan ja kirjoittaa sakon ikkunaan. Ei jumalauta mitä touhua. Sain onneksi mitätöityä tämän lapun kun tulkkasin puhelimessa.
Vittu mikä liiketoimintaidea muutenkin. Aja lentokentälle ja jätä auto 5min parkkiin. Näet ikkunan läpi kellon kanssa kyttäävän paten siellä odottavan millon saa sakottaa. Aivan sairasta.
Vierailija kirjoitti:
ParkkiPate saa haistaa pitkän vitun. Antoi minulle OMALTA paikaltani sakot kuulopuheen perusteella. Joku naapurirapun dementikko oli sekoittanut paikat ja luullut, että parkkeeraan hänen paikalleen. Noh ParkkiPaska ei sitten tarkista asioita mistään, vaan ajelee sillä leasing kopillaan ja kirjoittaa sakon ikkunaan. Ei jumalauta mitä touhua. Sain onneksi mitätöityä tämän lapun kun tulkkasin puhelimessa.
Vittu mikä liiketoimintaidea muutenkin. Aja lentokentälle ja jätä auto 5min parkkiin. Näet ikkunan läpi kellon kanssa kyttäävän paten siellä odottavan millon saa sakottaa. Aivan sairasta.
Niillä on mitä ilmeisemmin sellainen jonkinlainen ilmiantopalkkio, jonka naapurirapun dementikko saa, kun soittaa Paten "sakottamaan"
TALOYHTIÖT VAROITUS PARKKIPATESTA
Tällä kyseisellä firmalla(vai mikä se nyt sitten onkaan) ei rekrytointi ole onnistunut alkuunkaan. Tähän kyttähommaan pitäisi olla ensimmäinen edellytys, että pystyy tulkitsemaan liikennemerkkejä oikein. Näin ei kuitenkaan ole.
Tuore esimerkki on Roihuvuoresta , jossa kaverilla oli sunnuntaina auto parkkeerattu taloyhtiön parkkipaikalla (taloyhtiön asukkaille vuokraama ja merkitty paikka) ja samassa rivissä on kolme vieraspaikkaa, joissa autoa voi pitää kolme tuntia pysäköintikiekolla. Nyt sitten parkkipaten ammatitaidoton kyttä oli laputtanut auton, vaikka ei todellakaan ollut minkäänasteen pysäköintivirhettä.
Tietysti toinen vaihtoehto on, että kokeillaan kepillä jäätä, jos joku valveutumaton ja hyväuskoinen maksaisi tuon 60 euron maksun jakamalla aiheettomia huomautuksia. Jos näin on kysehän on petoksesta tai ainakin sen yrityksestä ja nämä ovatkin sitten jo oikeudessa puitavia asioita.
Tässä vaan varoittava esimerkki PARKKIPATEN toiminnasta. Idanahan tälläinen valvonta on ok, mutta mätä pitäisi saada alalta pois. Tätä kannattaa taloyhtiöiden miettiä tarkkaan, kun valitsee pysäkköinninvalvojayhtiötä. Tässä roihuvuorelaisessa taloyhtiössä tuskin jatkossa tarvitaan kyseisen firman palveluja.
Taloyhtiömme käyttää Parkkipatea.
Sakkoja tulee vaikka pidät autoasi maksetussa ruudussa. Tuulilasissa on oltava lappunen missä on rekisterinumero,osoite ja ruutunumero.
No..aurinko oli vaalentanut tiedot huomaamatta niin räpsähti 50e sakot. Aaia korjattiin tussilla ja taas tuli sakot.Lappu oli luiskahtanut ikkunan ja tiivisteen väliin oven kiinnipaiskaamisen voimasta.
Miten Parkkipate toimii talvella kun ikkunat on jäässä ja koko lappua ei näy?? Kysynpä vaan...
Terve.
Mä oon vähän tyhmempi yksilö ja maksoin äsken. Tein aiheesta riitautuslautakunnalle valituksen, koska firma johtaa Tikkurin kielotiellä harhaan ihmisiä. On iso kyltti, jossa lukee kiekolla 3 h. Sit kyltin alaosassa lukee pienellä präntillä, että tarvii lisäksi jonkin erityisluvan. Vaadin kyseiseltä firmalta korvauksia eli sakko takaisin+ aiheutuneet kulut (puheluista kuluttajasuoja asiamiehelle) kilometrikorvaukset, kun kävin myös valokuvaamassa kyltit, jotta voin lähettää kylttien kuvat riitautuslautakunnalle. Lisäksi vaadin korkoja maksusta. Vaadin lisäksi että firma joutuu muuttamaan kylttinsä selkeämmäksi. Eräs yrittäjä samaisesta osotteesta joutuu jatkuvasti tekemään reklamaatioita asiakkaidensa puolesta, sillä kyseiset kyltit todella ovat harhaanjohtavia. Toivottavasti riitautus toimii ja moinen asiaton rahastus loppuu.
Ymmärrän että joillakin pihoilla pihapysäköinti on ongelma ja hienoa kun saadaan kuriin jollakin konstilla. Tuolla Tikkurilassa tuo kyltti on todellakin harhaanjohtava ja taitaa olla tahallaan, ei auttanut kiekon käyttö..
Toivon todella että menee läpi mun vaade ja firma saa mun sakottamisesta hieman kuluja ja joutuu muuttamaan kylttinsä. Sen verran ottaa kupoliin moinen huijaamalla tehty rahastus.
-Helsinkiläinen autoilija
Edelleenkään noita ei tarvitse maksaa.
He eivät pysty todistamaan kuka autoa ajoi jos ette itse hälmöyksissänne sitä kerro.
Itsellä tietojen luovutuskiellot Trafissa ja maistraatissa & salainen puhelinnumero.
Siinä saa yksityinen firma etsiä osoitettani leikkisakkojensa kanssa ihan tosissaan.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 19:38"]
Sitten laitoinkin rekisteritiedot autosta salaiseksi eivätkä pysty selvittämään auton omistajaa joten maksuja ei tarvitse maksella.
Eli sinulla oli joku hyvä peruste miksi haluat salaiset tiedot?
Ei siihen mitään perusteluja tarvitse, ilmoittaa vaan että haluaa yhteistietojen luovutuskiellon. Mahtaako onnistua nykyään peräti netissä?
Itse laitoin kansa tiedot salaisiki, kun joku hullu soitti kun olin kuulema ohittanut vaarallisesti. Jatkossa tuolaiset asiat voi hoitaa poliisin kautta.
Vierailija kirjoitti:
He eivät pysty todistamaan kuka autoa ajoi jos ette itse hälmöyksissänne sitä kerro.
Aika monella parkkiksella on valvontakamerta ja ehkä niistä voi tunnistaa kuljettajan, mutta siitä on niille liikaa vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
He eivät pysty todistamaan kuka autoa ajoi jos ette itse hälmöyksissänne sitä kerro.Aika monella parkkiksella on valvontakamerta ja ehkä niistä voi tunnistaa kuljettajan, mutta siitä on niille liikaa vaivaa.
Mutta ihan eri juttu annetaanko yksityisen firman niitä tallennuksia katsella. Ja ihan toinen juttu on että tarve tähän tulee helposti kuukauden päästä kun "rikos" on tapahtunut. Tuskin on niin vanhaa dataa tallessa.
Ja jos vaikka auton omistajaa etäisesti muistuttava tyyppi kuvassa vilahtaisikin niin tuskin se riittää tuomioon jos oikeuteen saakka lähdetään. Kuitenkin kuva on huono ja on pimeää jne.
Sain patelta lapun ennen pysäköintikieltomerkki.
Onko näillä mitään tietoa säännöistä vai yritetäänkö tässä vedättää, kun
samaan aikaan reklamaatiosivulla " uhkaillaan lisäkuluilla valittajia" .
En kiinnittänyt huomiota firman nimeen, mutta hyvin arveluttavan tapauksen näin joitakin aikoja sitten. Oli ilta, R-kioskin parkkipailalla 2-3 autoa ja kymmeniä tyhjiä ruutuja. Tuli siihen autollansa mies, joka meni kioskiin sisälle. Saman tien nurkan takaa kurvasi paikalle parkkifirman tyttö, otti kuvia autosta, jätti lapun tuulilasiin ja häipyi samaan suuntaan mistä oli tullutkin jääden kulman taakse kytikseen odottamaan seuraavaa sakotettavaa.
Jotenkin ymmärrän pysäköinninvalvonnan silloin kun parkkipaikkoja on vähän, tässä kiinteistössä niistä en muista koskaan olleen pulaa, itseasiassa niitä on moninkertainen määrä verrattuna siihen mitä niitä käytetään edes päiväsaikaan saati illalla useimpien yritysten ollessa kiinni enkä mitenkään keksi pysäköinninvalvonnalle muuta selitystä kuin pelkkä rahastus.
Tuon tapauksen jälkeen olen välttänyt asiointia kyseisen kiinteistön yrityksissä, onneksi kioskejakin on paikkakunnallamme kaksi.
Raision keskustasta yritetään myös karkoittaa asiakkaita ja yrityksiä Parkki Pate valvonnalla.
http://turunseutusanomat.fi/2015/11/raision-keskustassa-aloittaa-yksity…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
He eivät pysty todistamaan kuka autoa ajoi jos ette itse hälmöyksissänne sitä kerro.Aika monella parkkiksella on valvontakamerta ja ehkä niistä voi tunnistaa kuljettajan, mutta siitä on niille liikaa vaivaa.
Mutta ihan eri juttu annetaanko yksityisen firman niitä tallennuksia katsella. Ja ihan toinen juttu on että tarve tähän tulee helposti kuukauden päästä kun "rikos" on tapahtunut. Tuskin on niin vanhaa dataa tallessa.
Ja jos vaikka auton omistajaa etäisesti muistuttava tyyppi kuvassa vilahtaisikin niin tuskin se riittää tuomioon jos oikeuteen saakka lähdetään. Kuitenkin kuva on huono ja on pimeää jne.
Todennäköisesti ne parkkialueen kameravalvontatallenteet on saman tahon hallussa, joka on pyytänyt Parkki Paten valvomaan pysäköintiä, joten miksi ei näyttäisi niitä yhteistyökumppanilleen. Mutta jos näitä tallenteita käytetään, niin kannattaa pyyttää valvontakameroiden rekisteri ja katsoa että mitä sinne on merkitty valvonnan käyttötarkoitukseksi. Jos käyttö on rekisterin vastaista, niin sitten vain tutkintapyyötöä poliisille.
Kävin äsken hakemassa optikolta lukemista helpottavat tuotteet. Auto oli pihalla ihan merkityllä paikalla, parkkikiekko oikein laitettuna ja kellonaikakin oli mitä piti. Siis juuri niin kuin liikennemerkki osoittaa.
Huomasin optikkoliikkeen ikkunasta (siis ei näköongelmia), että parkkiheppu laittoi tuulilasiin lapun ja ottaa valokuvaa...
Minä jätin tavarat tiskille ja säntäsin pihalle ihmettelemään huonosti suomea puhuvan parkkipojan tekosia...
Parkkipoika sanoi ettei voi ottaa lappua pois vaan täytyy reklamoida PARKKIPATE nimiseen yritykseen kirjallisesti ja sieltä saada hyvitys.
Tulipa vielä optikkoliikkeen työntekijäkin asiaa ihmettelemään ja katsoipa vielä, että parkkikiekossa kellonaika on oikein.
Lupasipa vielä ystävällisesti tarvittaessa tulla käräjille todistamaan, kun Parkkipaten heppu laahusti pois paikalta.