parkkipate-kokemuksia kellään?
Netissä vanhoja keskusteluja. Lävähti sakko, kun kävin nopeasti kaupassa, enkä huomannut parkkikiekko-merkkiä..
Kommentit (190)
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 13:47"][quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 13:43"]
Juu tuli sakot. TYHJÄ suuri parkkipaikka huoltoaseman pihalla. Ja minun auto 4 tuntia siinä, kaksi tuntia olis saanut vain olla parkkikiekolla. En enää mene kyseiselle huoltoasemalle Ouluntulliin ikinä.
[/quote]
Tyhmä olet jos maksat. Todella TYHMÄ
[/quote]
Maksan, mutta en boikotoin tätä huoltoasemaa. Olisi pitänyt lukea säännöt, mutta heiltä typerää antaa sakottaa. Ymmärrän jos hylättyjä autoja sakotetaan/hinautetaan pois, mutta tyhjällä parkkialueella kytätään.. noh se kai tulee tuolle yrittäjälle edullisemmaksi
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 13:54"][quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 13:47"][quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 13:43"]
Juu tuli sakot. TYHJÄ suuri parkkipaikka huoltoaseman pihalla. Ja minun auto 4 tuntia siinä, kaksi tuntia olis saanut vain olla parkkikiekolla. En enää mene kyseiselle huoltoasemalle Ouluntulliin ikinä.
[/quote]
[/quote]
Maksan, mutta en boikotoin tätä huoltoasemaa. Olisi pitänyt lukea säännöt, mutta heiltä typerää antaa sakottaa. Ymmärrän jos hylättyjä autoja sakotetaan/hinautetaan pois, mutta tyhjällä parkkialueella kytätään.. noh se kai tulee tuolle yrittäjälle edullisemmaksi
[/quote]
Siis boikotoin
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 13:54"][quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 13:47"][quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 13:43"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Istuitko tän 4h siellä huoltoasemalla?
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 13:57"][quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 13:54"][quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 13:47"][quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 13:43"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
En koko aikaa, kui nii?
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 13:54"]
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 13:47"][quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 13:43"] Juu tuli sakot. TYHJÄ suuri parkkipaikka huoltoaseman pihalla. Ja minun auto 4 tuntia siinä, kaksi tuntia olis saanut vain olla parkkikiekolla. En enää mene kyseiselle huoltoasemalle Ouluntulliin ikinä. [/quote] Tyhmä olet jos maksat. Todella TYHMÄ [/quote] Maksan, mutta en boikotoin tätä huoltoasemaa. Olisi pitänyt lukea säännöt, mutta heiltä typerää antaa sakottaa. Ymmärrän jos hylättyjä autoja sakotetaan/hinautetaan pois, mutta tyhjällä parkkialueella kytätään.. noh se kai tulee tuolle yrittäjälle edullisemmaksi
[/quote]
Miksi maksaisit turhasta? Kiellät vaan ajaneesi ja se siitä.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 13:51"]
Tää on vähän sama kuin opettaa lapsille, että jos unohdat maksaa jotain kaupassa, niin ei se oo varkaus vaan vartijan/kassan moka kun ei nähnyt kuinka unohdit. Itse kykenen ottamaan vastuun, jos en ole osannut lukea pysäköintiehtoja, niin sitten maksan sakon. Se on rehellisyyttä. En yhtään ihmettele esim. Näitä vanhuksia ryöstäviä nuoria, jos heidän vanhempansa ovat aloittajan ja monen vastaajan kaltaisia.
[/quote]
Ja tässä taas joku nettipalstoilla työkseen parkkifirmoja mitä ihmeellisimmillä selityksillä puolustava asialla.
Ilman valtuuksia "sakottamalla" vertautuu kyllä ryöstöön oikein hyvin, ei sillä...
Kuten olen sanonut aikaisemmin, yksityisillä parkkiformoilla työntekijät käyvät näillä palstoilla puolustelemassa parkkifirmoja. Ja pelottelemassa.
jos ei keskusteluja ole, he luovat sellaisen itse ja vastailevat itselleen. yksi mun kaveri oli kerran töissä ja hänen työ oli spämmätä näitä keskusteluja ja luoda uusia someen
Miks jotku käyttää näit yksityisiä parkkifirmoja?
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 20:44"]
Mielenkiintoisia juttuja nämä... Itse en ole koskaan ajo-oikeudellisen elämäni (20v) aikana saanut sen enempää sakkoja julkiselta kuin valvontamaksuja yksityiseltäkään. Ihmetyttää tässä kaikessa vaan se, että kaikenlaisista asoista jaksetaan vääntää millä vain pääsisi luikertelemaan omasta vastuustaan, kun on siis kyse näistä yksityisistä. Onko oikeasti niin, että tietoisena omasta virheestäsi käytät aikasi siihen miten saat uskoteltua muille, että et ole tehnyt mitään virhettä... Harvemmin kukaan näissä jutuissa täällä sättäilypalstoilla kertoo, että mikä se virhe oli jonka perusteella se lappu kirjoitettiin. Sehän ilmeisesti lukee niissä lapuissa? Että sitten kaikki kuitenkin komentoivat, että ei tietenkään tarvitse maksaa. Itseäni tämä ei tietysti liikuta pätkääkään koska en ole saanut tällaisia lappuja. Mutta teoreettisesti olisi kyllä selkärankaa myöntää oma virhe jos sellaisen tekisin. Että näinhän se yhteiskunta täällä Suomessa toimii...
[/quote]
Millä lailla se on keneltäkään pois, kun parkkikiekon viisari ei ole tasan tasatunnin kohdalla ja pate antaa sakot? Tai auton pyörä on valkoisen viivan päällä ja saa sakot? Tai puolityhjällä parkkialueella autosta unohtuu kiekko? Selitä mulle ihan konkreettinen haitta.
Parkkipate ei ole virkavaltaa vaan yksityinen taho. Millä oikeudella he määräävät minkään maailman sakkoja noista? Ajattele, jos sun tililtäsi haluttaisiin viedä 60 € ilman että olet sopinut asiasta etkä näe maksuun oikeutettua syytä ja sä voisit valita, maksatko vai et. Miksi sä maksaisit? Kerro mulle.
Maksamattomuus on ainoa tapa kitkeä tuollainen toiminta, josta kerroin. En hyväksy sakkoja yksityisiltä kuin tapauksissa joissa auto estää tai haittaa muuta liikennettä tai ajoneuvoja, mukaanlukien ylipitkät parkkeeraukset, toisen henkilön paikalla oleminen kun kyseistä paikkaa voiddaan hyvällä syyllä olettaa tarvittavan jne. En esim. hyväksy sakkoa sunnuntaina autolle, joka on esim. toimiston 8-paikkaisella parkkiksella, jossa ei ole työntekijöitä sunnuntaisin. Voit olla vapaasti eri mieltä ja haluta maksaa siitäkin.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 13:58"][quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 13:57"][quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 13:54"][quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 13:47"][quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 13:43"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
En koko aikaa, kui nii?
[/quote]
Koska ne parkkipaikat ovat asiakkaille yleensä ja siksi siellä autoaan lojuuttavia sakotetaan.
[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 16:19"]Parkkipaten toiminta on ala-arvoista.Älkää ihmeessä ottako taloyhtiöön Parkkipaten palveluja,firman työntekijät eivät tajua edes sitä että muuttokuorma on muuttokuorma ja silloin pitää pysäköidä rappukäytävän ulko-oven läheisyyteen.
[/quote]
Me saatiin sakot muuton aikana. Laitoin reklamaatiota niin pyysivät todistamaan muuton. Olin vähän wtf? :D
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 14:11"][quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 13:51"]
Tää on vähän sama kuin opettaa lapsille, että jos unohdat maksaa jotain kaupassa, niin ei se oo varkaus vaan vartijan/kassan moka kun ei nähnyt kuinka unohdit. Itse kykenen ottamaan vastuun, jos en ole osannut lukea pysäköintiehtoja, niin sitten maksan sakon. Se on rehellisyyttä. En yhtään ihmettele esim. Näitä vanhuksia ryöstäviä nuoria, jos heidän vanhempansa ovat aloittajan ja monen vastaajan kaltaisia.
[/quote]
Ja tässä taas joku nettipalstoilla työkseen parkkifirmoja mitä ihmeellisimmillä selityksillä puolustava asialla.
Ilman valtuuksia "sakottamalla" vertautuu kyllä ryöstöön oikein hyvin, ei sillä...
[/quote]
Paljonko yhdestä kommentista saa liksaa? Opiskelijalle kelpaisi tällainen työ. Varsinkin kun av-mammat ovat sen verta epärehellisiä etteivät kykene maksamaan omasta virheestään.
[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 12:05"]
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 09:31"]
Netissä vanhoja keskusteluja. Lävähti sakko, kun kävin nopeasti kaupassa, enkä huomannut parkkikiekko-merkkiä..
[/quote]Parkkeeraus on yksinkertaista, jos on saanut ajokortin, on osattava myös parkkeeraussäännöt.
Jos saa lapun, syynä oma huolimattomuus.
[/quote]
Ei se mitään jumalan sanaa ole, että parkkeeraamisesta kuuluu saada sakot. Se on ihan ihmisen keksintöä. Hyväksyn virkavallan antamat sakot, se on yhteiskuntajärjestyksen mukaista, vaikka onkin välillä epäoikeudenmukaisia parkkimaksuja, jotka eivät täytä sakkojen ideaa, joka lähinnä on saada vapaata parkkeerautilaa kaikille, kun se on kortilla tai estää muuta liikennettä.
Kun siis nämä ovat juttuja, jotka ovat ihmisten päästä, ei luonnonlaki (kuten sinä näytät luulevan..) niin mä oon keksinyt, että yksityisoikeudellisia parkkimaksuja ei kuulu maksaa.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 14:32"]
[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 16:19"]Parkkipaten toiminta on ala-arvoista.Älkää ihmeessä ottako taloyhtiöön Parkkipaten palveluja,firman työntekijät eivät tajua edes sitä että muuttokuorma on muuttokuorma ja silloin pitää pysäköidä rappukäytävän ulko-oven läheisyyteen. [/quote] Me saatiin sakot muuton aikana. Laitoin reklamaatiota niin pyysivät todistamaan muuton. Olin vähän wtf? :D
[/quote]
Tuo ei olekaan rehellinen firma -siihen nähden ihan normitoimintaa.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 14:31"][quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 13:58"][quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 13:57"][quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 13:54"][quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 13:47"][quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 13:43"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
En koko aikaa, kui nii?
[/quote]
Koska ne parkkipaikat ovat asiakkaille yleensä ja siksi siellä autoaan lojuuttavia sakotetaan.
[/quote]
Luitko sä tota kirjotusta? Eikö muut asiakkaat olis voinu valita niistä kymmenistä muista vapaista paikoista?
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 14:43"]
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 14:31"][quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 13:58"][quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 13:57"][quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 13:54"][quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 13:47"][quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 13:43"] Juu tuli sakot. TYHJÄ suuri parkkipaikka huoltoaseman pihalla. Ja minun auto 4 tuntia siinä, kaksi tuntia olis saanut vain olla parkkikiekolla. En enää mene kyseiselle huoltoasemalle Ouluntulliin ikinä. [/quote] Tyhmä olet jos maksat. Todella TYHMÄ [/quote] Maksan, mutta en boikotoin tätä huoltoasemaa. Olisi pitänyt lukea säännöt, mutta heiltä typerää antaa sakottaa. Ymmärrän jos hylättyjä autoja sakotetaan/hinautetaan pois, mutta tyhjällä parkkialueella kytätään.. noh se kai tulee tuolle yrittäjälle edullisemmaksi [/quote] Istuitko tän 4h siellä huoltoasemalla? [/quote] En koko aikaa, kui nii? [/quote] Koska ne parkkipaikat ovat asiakkaille yleensä ja siksi siellä autoaan lojuuttavia sakotetaan. [/quote] Luitko sä tota kirjotusta? Eikö muut asiakkaat olis voinu valita niistä kymmenistä muista vapaista paikoista?
[/quote]
Lisäksi ei maksu siitä edes tullut, että henkilö kävi muualla.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 14:32"]
[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 16:19"]Parkkipaten toiminta on ala-arvoista.Älkää ihmeessä ottako taloyhtiöön Parkkipaten palveluja,firman työntekijät eivät tajua edes sitä että muuttokuorma on muuttokuorma ja silloin pitää pysäköidä rappukäytävän ulko-oven läheisyyteen. [/quote] Me saatiin sakot muuton aikana. Laitoin reklamaatiota niin pyysivät todistamaan muuton. Olin vähän wtf? :D
[/quote]Todistitko ja jos todistit, niin menikö läpi? Periaatteessahan Paten pitäisi näyttää toteen käräjillä, että et ollut muuttopuuhissa eikä toisin päin.