Hoikka/normaalipainoinen ei-laihduttaja: mitä syöt aamupalalla?
Kommentit (102)
Lisäksi kahvia rasvattomalla maidolla.
Aina sama arkena sekä viikonloppuna.
Aamuni starttaa smoothiella, joka herättelee vatsan ja suoliston leipää tai puuroa hellemmin: 1 banaani, reilu kourallinen marjoja, tuoretta persiljaa, 1 rkl spirulinaa, vähän vettä -> kaikki blenderillä sekaisin.
Itse en ikinä söisi gluteenituotteita (säännöllisesti) aamupalaksi. Vaikka meillä kaikilla ei keliakiaa olekaan diagnosoitu, jo maalaisjärjellä voi ajatella, ettei ihmiskeho ole vielä täysin sopeutunut viljaravintoon (vrt. miten uusi "keksintö" ihmislajin historiassa nykyviljojen viljely on). Toki jos on herkutteluviikonloppu, saatan syödä munia, pekonia ja vaikka muffinssin tai pannukakkuja.
juon vaan kahvin maidolla..tai lisäksi joku banaai tai actimel jos tiedän etten saa lounasta ihan heti..11-12aikaan syön sit jonkun lounaan.
yleensä enemmän.
sit pari kuppia kahvia rasvattomalla maidolla sekä
- joko kaksi ruisleipää (eli yksi leipä, molemmat puolet) + oivariini ja oltermanni. joskus myös johanneksia siihen päälle
- tai lautasellinen kaura/4-viljan puuroa, marjoja, mehukeittoa (ihan sokerillista), muutama rkl raejuustoa, jotta nälkä pysyis pois pitempään.
mulla pitää noi kaks leipää paremmin nälkää ku puuro, vaikkakin raejuustolla.
Töissä sitten kuppi kahvia ja pieni pipari. Viikonloppuisin kahvia ja 2 juustoleipää + vihanneksia, joskus myös kananmunaa lisäksi.
smoothieta, jossa on marjoja, jukurttia ja jotain siemeniä. Lisäksi pari kuppia kahvia.
Aika usein syön pari leipäviipaletta ja leikkeleitä, joskus keitettyjä kananmunia.
En jaksaisi tehdä töitä pelkän kahvin voimin.
ruisleivän, jonkun hedemän ja kahvin
Tyhmäähän on jättää viikolla aamupala pois kun sitä tarvitaan työssä jaksamiseen!Vkl voi sit ottaa rennommin, mutta kyllä aamupala työviikkona on must!Mä syön joko puuron jollain hedelmäsoseella ja tilkka maitoo,ruisleipäviipale kinkulla rasvalla ja juustosiivulla, tuoremehu lasillinen ja sitten maitokahvi max yhdellä minibit, eli minipalasokerilla, tai jugun ja täysjyvämuroi.Aamupalan nautin klo 06.00 ja pärjään sillä klo 10.00 alkavaan kahvitaukoon ja silloin nautin kahvini kanssa jonkun kivan voikkarin.Joko itse väsäämäni tai kahvilasta ostamani.Näin pärjään klo 12.00 ruokataukoon jolloin syön terveellisen ja normaalin lihaa tai kalaa tai kanaa sisältävän lounaan salaatilla.Kotona sitten syön kotiruokaa.Ei mun mielestä tarivta mitään kevyt-tuotteita,kun ne ei ees maistu miltään!Näillä ed.mainetsemillani eväillä olen hoikassa/normaalipainoisen kunnossa ilman nälän tunnetta(158cm ja 51kg).Mä olen siinä onnellisessa tilanteessa että työpaikkani on kävely/pyöräilymatkan päässä(1km/suunta)mutta silti myös joka pvä työn jälkeen sauvakävelen tunnin jotta saan unta hyvin.Ei muuta kuin maalaisjärki käyttöön niin ei tartte miettiä laihdutusohjelmia jotka usein vaan lihottavat ja ovat karseen makuisia. Mulla on myös aina mukana joku hedelmä jos en jaksa lounaaseen asti.Tsemppii!
Tyhmäähän on jättää viikolla aamupala pois kun sitä tarvitaan työssä jaksamiseen!Vkl voi sit ottaa rennommin, mutta kyllä aamupala työviikkona on must!Mä syön joko puuron jollain hedelmäsoseella ja tilkka maitoo,ruisleipäviipale kinkulla rasvalla ja juustosiivulla, tuoremehu lasillinen ja sitten maitokahvi max yhdellä minibit, eli minipalasokerilla, tai jugun ja täysjyvämuroi.Aamupalan nautin klo 06.00 ja pärjään sillä klo 10.00 alkavaan kahvitaukoon ja silloin nautin kahvini kanssa jonkun kivan voikkarin.Joko itse väsäämäni tai kahvilasta ostamani.Näin pärjään klo 12.00 ruokataukoon jolloin syön terveellisen ja normaalin lihaa tai kalaa tai kanaa sisältävän lounaan salaatilla.Kotona sitten syön kotiruokaa.Ei mun mielestä tarivta mitään kevyt-tuotteita,kun ne ei ees maistu miltään!Näillä ed.mainetsemillani eväillä olen hoikassa/normaalipainoisen kunnossa ilman nälän tunnetta(158cm ja 51kg).Mä olen siinä onnellisessa tilanteessa että työpaikkani on kävely/pyöräilymatkan päässä(1km/suunta)mutta silti myös joka pvä työn jälkeen sauvakävelen tunnin jotta saan unta hyvin.Ei muuta kuin maalaisjärki käyttöön niin ei tartte miettiä laihdutusohjelmia jotka usein vaan lihottavat ja ovat karseen makuisia. Mulla on myös aina mukana joku hedelmä jos en jaksa lounaaseen asti.Tsemppii!
Olen 160cm ja 42-43kg. Aamupalani on oikeastaan aina sama: toinen puoli kokonaisesta ruispalasta, päällä margariinia, leikkelettä ja paljon kasviksia.
Lähes aina kaurapuuro mehukeitolla, 2-3 leipää kananmunalla ja kahvia.
Ruisleipä margariinilla ja muki teetä. Joskus harvoin lisänä tuoremehua tai marjakiisseliä.
Näin minä:
- vettä lasi tai pari ihan alkuun
- kahvia pari kuppia mustana
- mysliä luonnonjugurtilla tai joskus puuroa (pika)
- ruisleipä tai näkkäri juustolla, tomaati, kurkku
- hedelmä, usein kyllä otan duuniin mukaan ja syön välipalana
Lähes aina valtava annos kaurapuuroa + pari-kolme desiä mustikkasoppaa (ei mitään alle 10 kcal vaan tavallista valioo) eikä sitten muuta. ehkä gefilusmehua ja monivitamiinivalmiste.
- annos puuroa, johon laitan joko hilloa tai raejuustoa
- proteiinirahka tai -jogurtti
- omena
- kuppi teetä
= 350 kcal
olen alipainoinen 173cm 49kg
Lautasellinen puuroa, sekaan loraus rypsiöljyä. Päälle marjoja. Joskus lautaselle maitoa. Tai juon maitoa lasista. Kupillinen kahvia/teetä/kaakaota.
Joskus saatan syödä joyain muutakin. Esim. tänään pari palaa leipäjuustoa ja lakkahilloa päälle.
Yleensä lasin Coca-Colaa ja esim. lihapiirakan.
Juon kahvia 2 kuppia ja syön vauvani soseesta pari lusikallista
mutta mä juon vain pari kuppia kahvia ja vettä myös pari lasillista.
Vaihtelee todella paljon. Joskus puuroa ja hilloa maidon kanssa, joskus pari leipäpalaa ja mehua/kaakaota/teetä. Satunnaisesti näiden kanssa joskus hedelmiä esim. appelsiini tai omena, mutta harvemmin. Leivän päällä on yleensä juustoa ja jotain kinkkua/meetwurstia. Joskus jää koko aamupala välistä, tai sitten se on esim. pulla ja kahvi.