Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkään palavani kunnolla loppuun

Vierailija
17.06.2012 |

Niin, se on tapahtunut minulle kerran aikaisemminkin. Olin niin kiireinen, koko ajan piti tehdä jotain, aamusta yömyöhään. Silloin minulla ei ollut syytä jatkaa ja kun jaksamukseni loppui, se vain loppui. Puf ja aamulla en vaan enää päässyt sängystä ylös.

Nyt minulla on ollut samoja fiiliksiä. On ollut koti, koulu, lapsi, työt, parisuhde ja kaveritkin tarvitsisivat jostain aikaa. Kun työt painoin päälle, jätin koulun vähemmälle. Mutta kun oli pari viikkoa enää aikaa, puristin itsestäni viimeiset mehut. Ajattelin, että kohta helpottaa. Ei helpottanut, missään vaiheessa en päässyt lepäämään väsymystäni pois. Mutta lapsi ei kysy: Haluatko, äiti, tehdä tänään mulle ruokaa? Äiti, haluaisitko vaihtaa mun vaipan? Ne on vaan tehtävä ja jokainen äiti tietää, että kyllä ne voimat itsestään jostain löytää lapsensa hoivaamiseen.

Mutta hei. Minä olen nyt vanhempi, vastuuntuntoisempi ja oppinut sentään jotain menneisyydestä. Niimpä minä pyydän apua. Minä puhun miehelle, kerron olevani väsynyt. Pyydän apua ihan normaalien askareiden kanssa. "Voisitko sentään katsoa vähän tuota tiskikonetta aina silloin tällöin? Edes kerran viikossa imuroida? Jos minä viikkaan valmiiksi, voitko viedä kaappiin?" Ei. Apua ei tipu.

Niinpä kun minä tänään flunssassa ja kuumeessa imuroin miehen katsoessa telkkaria, aloin kesken kaiken itkemään ja huutamaan, etten jaksa enää.

Mies ei ymmärrä vieläkään, mikä mättää. Kertokaa, miten, miten minä saan miehen tajuamaan, että minä tarvitsen apua? En mitään kuuta taivaalta, mutta vähän voinsi kattoa, mihin paskaset kalsarinsa jättää ja edes kerran viikossa tarttua imuriin??

Kun minä en vaan enää jaksaisi hoitaa kaikkea yksin...

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mies siitä ymmärtää jotain.

Vierailija
2/7 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sen jälkeen toivottavasti voitte keskustella asiasta rauhassa ja sopia työnjaosta. En ihmettele, ettet jaksa, mutta miehesi on tiedettävä ja ymmärrettävä kokonaistilanne. Imuroidessa pimahtelu ei vielä riitä sitä valottamaan, vaikka onkin selvä merkki siitä, että äärirajoille on jouduttu.

Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei puhtaita astioita ole kaapissa tai kompuroi roskiin matkalla sohva - jääkaappi..

Menet lepäämään ja jätät tekemättä. Jos miehesi valittaa niin kysy, että mitäs hän on itse tehnyt asioiden eteen..

Vierailija
4/7 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että päätin erota miehestäni. En jaksanut hoitaa kotia ja lasta yksin kun miehen panostus oli ruokaostosten hoitaminen joskus.

Vierailija
5/7 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei puhtaita astioita ole kaapissa tai kompuroi roskiin matkalla sohva - jääkaappi..

Menet lepäämään ja jätät tekemättä. Jos miehesi valittaa niin kysy, että mitäs hän on itse tehnyt asioiden eteen..

muuten hyvä, mutta en halua lapseni elävän kaatopaikalla. :/

Vierailija
6/7 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmettele yhtään, ettei mies suostu kotikersantin käskyihin. Kuulostat ap tylsämieliseltä kitisijältä. Voi nyyh, en jaksa imuroida, siispä alan kirkumaan miehelleni...

Vierailija
7/7 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmettele yhtään, ettei mies suostu kotikersantin käskyihin. Kuulostat ap tylsämieliseltä kitisijältä. Voi nyyh, en jaksa imuroida, siispä alan kirkumaan miehelleni...

Luuletko oikeasti, että meillä on säihkyvän siistiä? Perussiisteyttä tässä yritetään pitää. Suurimman osan mun päivästä vie työt ja lapsen hoito. Kotityöt tehdään kun ehditään, mutta en halua missään läävässä elää, jossa on likaisia astioita ja vaatteita sielä täällä. Ja paskaa silmän kantamattomiin, en mä PYSTY pitämään tätä järin siistinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi