Kuka ihan oikeasti maustaa pihvinsä lihaliemikuutiolla?
Aikamoinen huumorpläjäys se mainos, jossa "kokki" hieroo lihaliemikuutiota pihviin.
Kommentit (30)
Itse en käytä moisia lisäainekuutioita missään vaan teen liemeen itse kun tarvitsen.
Lihaliemikuutio maistuu ihan hirveelle, kauhee ajatus pilata hyvä pihvi sillä aromivahvennemössöllä.
mutta se mainos huvittaa minuakin, joku roti sentään ruuanlaitossakin :)
Mä kyllä käytän noita liemikuutioita (lähinnä kasvisliemikuutioita) aika monessa ruuassa ja musta ne on hyviä. Ainoa, mihin käytän ihan LIHAliemikuutiota on nimenomaan tuo pihvin maustaminen, ja musta sillä tavalla tulee parhaat pihvit ikinä!
2
mä luulen että hyvältähän se saattais maistua, kyllä mä toisinaan käytän kuutioita jossain ruoissa, mutta olen kyllä vähentänyt reilusti.
Mutta luulen tosiaan, ettei kukaan ammattikokki käyttäisi jossain pihvin maustamisessa. Vaikka näkeehän tota "kurjissa kuppiloissakin" kaikenlaista.
Sit voi ostaa saman tien jossain kaupan marinadiliemessä lillunutta valmispihviä.
Ei kyllä yhtään näytä herkulliselta. Ei varmaan kukaan itseään kunnioitettava ammattikokki tee tuollaista.
haudutettua sisäfilettä :
Aikamoinen huumorpläjäys se mainos, jossa "kokki" hieroo lihaliemikuutiota pihviin.
haudutettua sisäfilettä :
vai oliko se joku hyttysen file??
miksi ne ei siinä Japanissa ja KIinassa kuole sankoin joukoin?
Meillä maustetaan pihvit vain pippurilla ja suolalla, mutta muuten käytän lihaliemikuutioita melkein kaikkeen ruokaan. Lihaliemijauhetta aina kun muistan sitä ostaa. En todellakaan ala keitellä mitään fondeja luista.
Ja ihan "perusmerkeiltä", eikä juurikaan kalliimpia. Nytkin minulla on Touch of taste lihaliemikuutioita, joissa ei ole lisättyjä aromivahventeita, ei väriaineita eikä kovetettua rasvaa.
vähän ihmetyttää, miksi lisätty natriumglutamaatti on paha, mutta esimerkiksi aasialaisessa ruoassa luonnostaan oleva natriumglutamaatti on hyvä. Ette kai lisää suolaakaan, vaan syötte vain ruokia, joissa on luonnostaan suolaa?
kun se kokki hinkuttaa sormillaan sitä lihaa silmät puolittain ummessa, yöks!!!
Kun tuntuvat palstalaisten mielestä olevan varsinaista myrkkyä..
Minun kuutioni ovat 100 % luonnon aineksista, ei väriaineita, ei aromivahventeita, ei säilöntäaineita eikä sitä natriumglutamaattia. Ja ovat ihan kaupan peruskuutioita, ei bio-merkittyä.
Pihveihin en kuutioita käytä, mutta muuten ovat melkein päivittäin mukana kokkauksessa.
Terkuin Keski-Euroopasta
täällä tätä lihaliemikuutiolla maustamista, ova tvarmasti niiä, jotka sekoittavat sipulikeittoa jauhelihapihveihin.
Liha- ja kasvisliemikuutioita tai -jauhetta on jo vuosia saanut ilman natriumglutamattia. Sen voi tarkistaa ainesosista. Hieman hintavampia tosin ovat.
Mä olen tehnyt noin vuosia. Parempaa maustamistaktiikkaa saa hakea, eikä silti löydä. Kannattaa kokeilla, niin sunkin ennakkoluulot hälvenee!