Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei oo rahhaa laihuttaa :(

Vierailija
15.06.2012 |

Oesin halunna kokkeilla tuota Go fat gouta mutta eihän kotiäetillä oo rahhaa ostaa nuin montaa purkkia rahkaa ja raejuustoa (ja muita erikoisuuksia) kuukauvessa, muuhi perhe pittää ruokkia. :( Olisin ollut sen 4vk tuolla dieetillä niin oisin isän syntymäpäiville voinut ehkä laittaa ihanan lilan mekkoni. :( Kovasti harmittaa.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä tähänkin nyt sanoisi.. No ainakin sen että kaikki soijarouhe- ja linssipöperöt on täyttä paskaa! Aloituksen pointti oli ettei ole rahaa laihduttaa tuolla Jutan dieetillä ja juuri sitä haluaisin kokeilla. Piste. Terveisin AP.

Vierailija
2/47 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesä on ja kasvikset halpoja. Miks ihmeessä pitäis saada jotain purkkivalmistetta??? Älä ole ap tyhmä. Syöt vaan normaalia kotiruokaa eikä mitään jäätelöitä eikä kaljaa niin kyllä se painoa rupeaa putoomaan. Haasta itsesi vaan olemaan ilman makeita herkkuja, roskaruokaa ja alkoholia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuten aloituksessa sanoin, olisin vain halunnut kokeilla tuota Jutan dieettiä 4vk. Kyllähän laihduttaa voi muutenkin TIETYSTI mutta tuo tuntui sellaiselta simppeliltä, tietää paljonko saa syödä.

En tiedä olisiko kauppalaskusta mitään pois, kyllä se leipäpaketti ja maitotölkki muulle perheelle on silti ostettava. Kasviksia ei olla nyt juurikaan ostettu, jotain porkkanaa ja omenaa juu mutta ei tosiaankaan syödä 500g/pv.

Kyllähän niitä lihatuotteita tarjouksesta saisi, monet vaan näyttää olevan marinadissa. No jauheliha on ok-hintaista mutta esim. tonnikala on minusta jo melko kallista.

Esimerkkinä muuten, yleensä syön lounaaksi nuudelipaketin ja omenan ja se kaurapuuron aamupalaksi, että en mä nyt mielestäni muutenkaan älyttömän paljon ainakaan syö.

Terveisin AP

Vierailija
4/47 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokaan meni vähemmän rahaa kuin koskaan ennen.

Vierailija
5/47 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos on ihan sikamaisen läski niin varmasti terveellinen ruoka on halvempaa. Kun sitä syödään laihduttaessa vähemmänki entiseen verrattuna. Kuten sanoin omat lähtömittani ovat 159/60 eli en ole mikään syöppö. Laskin juuri viikon kuiteista että paljonko rahaa siirtyy rahkoihin jos jätän omalta osaltani sokerijuget, jne ostamatta niin noin 5e. Ei sillä saada viikoksi edes niitä rahkoja, kun pitäisi myös ostaa joka päivälle raejuustoa, paljon kasviksia, lihaa..

Vierailija
6/47 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt kuten ennen, mutta alat liikkua? Vähennät istumista. Ei liikunta vaadi kuntosalijäsenyyttä tai huippuvälineitä, illalla alat vaikka jumppaamaan omalla painolla. Sitten aineenvaihdunnan perustaso kohoaa sen liikunnan kulutuksen lisäksi eli kokonaiskulutus nousee. Jos sun paino pysyy nykyisellä ruokavaliolla vakaana, niin sä syöt just sen verran kuin kulutatkin eikä mun mielestä ole järkeä vähentää ruoasta, jos kerran syöt kaurapuuroa ja omenoita ja sellaista, etkä esim. kaljaasipsiäkarkkiajätskiäpullaa ollenkaan.

Ja omalla painolla treenaamisessa on sekin juttu, että samalla kun kunto nousee jaksat enemmän JA kun laihdut, jaksat enemmän, eli saat tuplamotivaation kehityksestä!

Eli kun nyt tilanne on ruoka 1, kulutus 1, ja nostat kulutusta vaikka kakkoseen: ruoka 1, kulutus 2. Oot miinuksilla silloin, paino alkaa pudota.

Ja tossa dietissä voi olla just hyvä se, että jos ennen ei oo osannut syödä oikeita määriä ja annoskoot on hukassa, niin ne jotenkin tulisi paremmiksi. Mutta jos sun paino ei nyt nouse ja syöt jo terveellisesti, niin sun ruoassa ei oo mitään ongelmaa, vaan sun fyysisessä aktiivisuudessa on.

Vierailija
7/47 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karsi nämä pois: jäätelö, sipsit, karkit, pullat, keksit, limsat, olut, sidukka, einekset, sokerimehut ja sokerijogurtit. Ihmeesti köyhillä on aina varaa näihin ja sit uikutetaan, että kun terveellinen ruoka on niin kallista yhyy. Henkinen köyhyys ja vetelyys se on mikä yhä useammin lihottaa.

Vierailija
8/47 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin kaupassa tänään että rahka maksoi 2,6e 500g. Kallista!! Lähtömitat mulla on 159/60, oisin halunnu pari kiloa keventyä. :( Suruinen AP

Sun ei edes tarvitse laihduttaa, kiinteyttäminen taas on ilmaista!

Vierailija
9/47 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minä olen köyhä: apurahalla elävä taiteilija ja kahden lapsen yksinhuoltaja. Takuulla syödään terveellisesti ja hoikkia ollaan kaikki kolme. Ehkä kannattaisi tutustua ihan ruokaohjekirjallisuuteen, jos oma käsitys terveellisestä ruuasta on tomaatti-jäävuorisalaatti-kurkku-salaatti ja pihvi?

Lihoista halpoja ovat broileri, sikanautajauheliha ja esim. karjalanpaistilihat. Minä en vanno rasvattomuuden nimeen, vaan käytän surutta näitä Määrähän ratkaisee, ja hiilihydraattihöttö lihottaa monia paljon enemmän. Esimerkiksi jauhelihasta teen lihapullia tomaatikastikkeeseen (tomaattisäilykkeet ovat todella halpoja ja erittäin terveellisiä!) ja jauhelihakastikkeestakin puolet on tomaattia. Karjalanpaistilihoista saa vaikka intialaisia ruokia kun hauduttaa ja maustaa kunnolla. Broileria voi käyttää vaikka mihin, myös niihin salaatteihin.

Yksi lempiruokani on linssikeitto: sipulia, valkosipulia, vihreitä linssejä, tomaattimurskaa, mausteena paprikajauhetta ja chiliä. Lapsetkin rakastavat ja on halpaa.

Perunat ovat halpoja. Vaikka emme hirveästi niitä syö, en ymmärrä ihmisiä, jotka ostavat ranskalaisia kun ne ovat muka niin halpoja. Oikeat perunat tuleat halvemmiksi, ovat taatusti terveellisempiä ja niissä on paljon vaihtelunvaraa. Lasten lemppari on lohkoperunat: oliiviöljyä, suolaa, timjamia, hieman sitruunamehua ja uuniin. Halvoista juureksista (lanttu, porkkana, punajuuri) saa ihanat uunijuurekset: oliiviöljyä, suolaa, hunajaa ja paahto lohkoina uunissa. Lihamurekkeen täytän juureksilla.

Syömme paljon myös kalaa: tarjouslohta joko uunilohena tai pastakastikkeena. Myös lämminsavulohi on välillä tosi halpaa. Paistan itse myös muikkuja. Tonnikalasta ja tomaattimurskasta saa hyvän pastakastikkeen. Halvimmat täysjyvämakaronit eivät ole kalliita.

Marjastamisesta en tykkää, mutta sienessä käyn paljon, ja viime vuotista satoa on vieläkin jäljellä kuivattuna. Pakastinta ei välttämättä tarvitse (on minulla kyllä kaksikin: jääkaappipakastin skeä tutulta 50 eurolla ostettu pieni arkkupakastin). Sienistä saa todella hyviä lisukkeita, pastakastikkeita, munakkaita yms.

Ja jos jaksaa leipoa, kannattaa toki. Kykenen tekemään itse ruisleivänkin, mutta esim. sämpylöistä saa aika terveellisiä kun käyttää oikeanlaisia jauhoja ja esim. kaurahiutaleita. Auringonkukkasämpylät ovat todella hyviä, ja auringonkukansiemenet jäävät halvoiksi kun ostaa ison pussin. Mutta terveellinen leipä ei ole kallista: osta vaikka kuivattua varrasleipää, sen parempaa ei mun mielestä löydy.

Vierailija
10/47 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minä olen köyhä: apurahalla elävä taiteilija ja kahden lapsen yksinhuoltaja. Takuulla syödään terveellisesti ja hoikkia ollaan kaikki kolme. Ehkä kannattaisi tutustua ihan ruokaohjekirjallisuuteen, jos oma käsitys terveellisestä ruuasta on tomaatti-jäävuorisalaatti-kurkku-salaatti ja pihvi?

Kaiken kaikkiaan hyvä kirjoitus! Selityksiä epäterveelliselle ruualle kyllä löytyy. Seuraava vasta-argumentti varmaan on "kun mies ja lapset haluavat kalapuikkoja ja sisäfilettä".

Vierailija
11/47 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen lihava koska syön vain makaroonia enkä liiku.

Vierailija
12/47 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä sota-aikana Saksassakaan laihtumiseen rahaa tarvittu.

Vierailija
13/47 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet sille sitten kyydistä jonkun vastapalveluksen.

Halpoja proteiineja on kananmuna ja tarjous broileri

Vierailija
14/47 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 3-henkinen perhe,joista yksi on vauva. Aloitin yksin vuoden alussa dieetin. Syön 5x päivässä tavallista itsetehtyä ruokaa,mitä voivat syödä kaikki muutkin.

Painoa on lähtenyt melkein 10kg (olin sitä ennenkin ihan normaalikokoinen). Ja ruokalasku pienentynyt noin 400€/kk.

Ja meillä syödään itsetehtyä leipää, tavallista kotiruokaa, rahkaa, raejuustoa,salaatteja joissa on paljon kaalia,porkkanaa, tomaattia ym ym vihanneksia ja marjoja (metsästä kerättyjä)..

Terveellinen tavallinen ruoka on halpaa ja tärkeintä on pienentää annoskokoja. Kyllä ruokalasku kasvaa sen mukaan,mitä enemmän ostaa valmiita ruokia. Perusraaka-aineet ovat edullisia.

Vierailija
15/47 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveellinen ruoka on kallista. Niinkuin tuossa aiemmin sanottiinkin makkara, sikanautajauhelija, makaronit ym. "huono" ruoka on halpaa. Kasvikset on kalliita, samaten laatuliha.

Pakastimen ostaminen, metsäänmeno varusteiden hankkiminen, pakasterasioiden ostaminen ym. tulee aika kalliiksi hankkia saadakseen "ilmaisia" marjoja koko vuodeksi pakkaseen. Toisekseen se pakastaminenkin maksaa ja näkyy sähkölaskussa Plus vielä kulku sinne marjastuspaikkaan julkisilla, kun ei ole varaa omaan autoon. Kaikille ei ole noita "ylellisyyksiä" valmiina.

Köyhän on helppo pysyä lihavana. Mutta pakko on oman terveyden takia panostaa ruoan laatuun ja alkaa laihtua. TÄytyy vain tinkiä sitten muusta.

Vierailija
16/47 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syö marjoja paljon niin marjastus tulee halvemmaksi tuosta huolimatta. Ostat ämpärin tai pari, yhteen menee mitä 8 litraa marjaa? Kannattaa ostaa kannellinen! Varsinkin jos yhtään väliä reissusta pyörällä, tän sain oppia kantapään kautta :D

Tuleeko toi 26e julkisilla vai omalla autolla? Omalla autolla saa tietysti saavinkin mukaan tai useita ämpäreitä kun ei tarvii niitä niin pitkiä matkoja raahata käsin.

Sitten metsään. Siellä vietetään kerralla koko päivä/kunnes kaikki sangot ovat täynnä. Jos tykkää liikkua luonnossa ja syö niitä marjoja paljon, niin marjojen litrahinnaksi tulee hyvin alhainen verrattuna siihen, että ostaisi niitä kaupasta 200g:n pusseissa. Tää on ainoa tapa millä itse voin syödä marjoja, koska mulla ei ole rahaa ostaa niitä kaupasta.

Ja ensi syksynä on ämpäri valmiina! Kun poimii käsin, ei tarvii kotona niin kovasti yötä myöten perata. Eikä tarvii hankkia poimuria.

Jos ei syö marjoja, sinne metsään on turha lähteä, koska niihin marjoihin ei normaalistikaan mene rahaa.

Vierailija
17/47 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Einekset minimiin, syötte aamiaiseksi kaurapuuroa, kesällä kasvikset on edullisia.... Proteiinia ei nyt niin paljoa tarvitse, ellei todella liiku paljon. Mitenkäs linssit, pavut jne? Niistä saa kasvisproteiinia. Sokerisia tuotteita ei kannata ostaa kotiin juuri ollenkaan, eikä mitään valkoista riiriä tai pastaa.

Tässä yksi esullinen liharuoka, possun ulkofile. Sen voi paistaa uunissa, on vähärasvaistakin. Monesti löytyy myös Prismasta -30%-hinnalla kun on päiväys menossa pian vanhaksi. Hyvä, edullinen ruoka voisi olla kasvissosekeitto, lisäksi täyjyväruisleipää ja päällä possufileleikettä.

Olen tehnyt punaista linssikeittoa, joka oli herkullista....vähän kuin hernekeitto, mutta siinä oli enemmän kasviksia ja makua. Edullista ja hyvää, laitoin osan pakastimeen, pientä määrää ei kannata tehdä kun on sen verran työlästä.

Vierailija
18/47 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vaik syö 2prk rahkaa päivässä extrana niin kuukaudessa se tekee jo (jos prk sen 70snt) 1,4x30 eli 42e ylimääräistä muun perheen normiruokien päälle. Plus siihen raejuustoa, ehkä patukka sillon tällöin, kasviksia (oliko se 400g päivä?) saa viikossa ostaa monta kiloa. Ei ole rahaa kun olen kotihoidontuella. :(

Vierailija
19/47 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle ainakin yksi marjastusreissu maksaisi vähintään jonkun 26 euroa, kun pitäisi mennä lasten kanssa bussilla marjastamaan, ja tietty pitäisi ehkä ostaa itselle kumisappaat ja sangot sun muut sitä varten.

älä yleistä. Mulla ei maksa mitään, ihan kävelen 5minuuttia tuohon lähimetsään. Saappaat omistan muutenkin, astioista nyt puhumattakaan (enkä ole niitä kyllä koskaan varta vasten ostanut).

Keräsin viime vuonnakin mustikoita noin 100 litraa ja vadelmia 80 litraa. Lisäksi vielä puolukoita ja sieniä.

Kyllä on hyvää, halpaa ja terveellistä :)

Vierailija
20/47 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vaik syö 2prk rahkaa päivässä extrana niin kuukaudessa se tekee jo (jos prk sen 70snt) 1,4x30 eli 42e ylimääräistä muun perheen normiruokien päälle. Plus siihen raejuustoa, ehkä patukka sillon tällöin, kasviksia (oliko se 400g päivä?) saa viikossa ostaa monta kiloa. Ei ole rahaa kun olen kotihoidontuella. :(

vaan jotain jääpoiskin, eikö?