Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Acnatac-aknegeeli, kokemuksia?

Vierailija
09.07.2014 |

Heips! Sain 12 viikon kuurin kyseiseen geeliin mentyäni lääkärille huonon ja finnisen ihoni takia. Lääkärini mielestä (ja myös omasta mielestäni)ei ole tarvetta aloittaa suun kautta otettavia lääkkeitä vaan geelin pitäisi poistaa tulehdus iholta ja poistaa mm. Mustapäät tai ainakin vähentää niitä merkittävästi.

Olen käyttänyt nyt geeliä pari viikkoa ja en oikein osaa sanoa onko tuotteella ollut vielä vaikutusta. Finnejä on mutta paranevat nopeammin eivätkä jätä pahoja arpia.

Onko kenelläkään kokemuksia kyseisestä geelistä ja onko 3kkn kuuri auttanut finneihin ja ihon kuntoon ylipäätänsä?

T. Toivon mukaan kohta finnitön..

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis acnatac

Vierailija
42/66 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei osaako joku sanoa voiko acnata geeliä ennen laittaa kasvovettä vai ei?

Laita suoraan iholle. Kasvoveden käytöstä tuskin on mitään hyötyä, mutta se voi sisältää ainesosia jotka eivät sovi voiteen kanssa yhteen ja täten haittaavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittääkö teille todellakin se herneen kokoinen määrä kaikille alueille? Mulla esim posket, leuka ja otsa... ei millään tunnu riittävän yksi pisara kaikille kolmelle aluuelle.. Sitten vielä selkä

Vierailija
44/66 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! tiedän että tää keskustelu on jo vanha, mutta siis mullakin on ollut nyt käytössä kuukauden toi acnatac geeli ja oon kyllä huomannut sen auttavan jonkin verran. Kysyisin vaan että mitä kosteusvoidetta ootte käyttänyt acnatac geelin kanssa?

Vierailija
45/66 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moi! tiedän että tää keskustelu on jo vanha, mutta siis mullakin on ollut nyt käytössä kuukauden toi acnatac geeli ja oon kyllä huomannut sen auttavan jonkin verran. Kysyisin vaan että mitä kosteusvoidetta ootte käyttänyt acnatac geelin kanssa?

Joku tuhdimpi kosteusvoide yöksi voi olla hyvä veto, Acnatac kun kuorii ihoa aika lailla ja ihon oma kosteuskerros kannattaa pitää hyvänä. Esim. Clinique dramatically different, La roche-posay toleraine. Hyvin yksilöllistä mikä voide sopii, mutta yleensä kannattaa kääntyä apteekin hoitavien voiteiden puoleen.

Oma kokemus Acnatacista hormonaalisen aknen hoitoon näin kolmen kuukauden jälkeen: Tällä hetkellä uusia finnejä ei ole tullut useampaan viikkoon, ja pigmentti"arvet" ovat vaalenneet huimaa vauhtia.

Ns. "purge"-vaihe oli 1,5kk kohdalla. Myös alussa ennestään öljyisen ihoni rasvoittuminen suorastaan raketoi. Nyt kuitenkin rasvoittuminen on tasaantunut. Hoidon alussa meni varmaan 5-6 silkkipaperia öljyn taputtelemiseen, nyt 1-2 on riittävästi eikä meikitkään enää lähde livohkaan muutaman tunnin jälkeen.

Pesen kasvot -> ajastin 15 min > Acnatac -> ajastin 35-40 min -> kosteuttavat voiteet yöksi ja nukkumaan. Tuli nimittäin huomattua, että Acnatac ei auta jos odotan vain 15 min tms. ennen voiteiden laittamista.

Vierailija
46/66 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostanpa ketjua. Olen nyt käyttänyt geeliä vajaat kaksi viikkoa ja tänään tuli kasvoille punaisia läiskiä (eivät ole koholla). Pitäisiköhän pitää yksi yö taukoa? En haluaisi keskeyttää, koska muuten tuntuu sopivan.

Laitoin tänään ja eilen myös aurinkovoidetta, joten voisiko iho olla nyt herkempi kemiallisille uv-suoja-aineille, että jos punoitus johtuisi siitä?

Vierailija
47/66 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nyt käyttänyt Acnatacia 1kk verran ja alkuun iho reagoi tosi hyvin ja pahimmat finnit (paljon hormoninäppylöitä esim leuassa) lähti nopeaan. Tuli hyvä fiilis. Sitten alkoi ihon kuivuminen, mutta Humektan muulle iholle ja rasvaisempi Bellavita yövoide huulille ja suupieliin auttaneet mun ihon kuivuuteen. Nyt oletan että on pahenemisvaihe menossa n. viimeiset 3vkoa. Tuntuu että kun saan edelliset finnit paremmaksi/paranemaan, seuraavana päivänä odottaa uudet. Todella turhauttavaa! Onko teillä millaisia kokemuksia tästä?

Mun iho on ollut rasvainen jo vuosikaudet, joten tän lääkkeen tuoma rasvaisuus ei ole ollenkaan mulle vierasta. Mulla pintakuiva iho kompensoi rasvoittumalla joka tapauksessa.

Mä todella toivon että tää lääkevoide auttaa, vaikka nyt turhauttaakin todella eikä haluais olla ihmisten ilmoilla ollenkaan ihon takia. Oon kanssa lähes koko ikäni kärsinyt aknesta muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta ja ikää on 34.

Vierailija
48/66 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin näin pikkuisen päälle nelikymppisellä miehellä Acnatac toimii todella hyvin ja nopeasti.

Kai tämä on yksilöllistä ja riippuu bakteerikannasta, mutta itsellä jo viikossa näkyi muutosta ja alta kahden viikon mustapäät ovat tiessään eikä tulehduksia ole enää missään. Iho tuntuu hämmentävän sileältä, joskin hyvin rasvaiselta. Punoittavia arpia näpyistä toki on muistona, koska tässä iässä iho toipuu pienistäkin näpyistä aika hitaasti. En olisi ikinä uskonut että tepsii näin nopeasti, ottaen huomioon että on näitä erilaisia aknehoitoja tullut kuitenkin kokeiltua useita. Isotretioniini auttoi aikanaan kohtalaisesti, mutta kaksikaan kuuria ei tuonut pysyvää tulosta.

En kylläkään usko että mikään hoito toisi omalla kohdalla pysyvää paranemista, mutta on silti mukavaa jos on joku lääke jota voi käyttää silloin, kun tilanne pahenee ärsyttävän huonoksi. Ja kenties pelkkää tretioniinia sisältävää valmistetta voisi käyttää pysyvästikin, toisin kuin tätä Acnatacia.

Vierailija
49/66 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan meinannut mainita kamalasta kirvelystä ja kivusta!!?? Minulla on määrätty 12vk kuuri (ellei parane nopeammin ja voi jo lopettaa aijjemmin) ja nyt takana vasta ensimmäinen viikko ja iho kamalan kipeä ja kuiva jo nyt!! En voi käyttää alkoholia sisältävää kasvovettä enää koska sen jälkeen sattuu noin puoli tuntia kun iho niin kuiva. Vaikka pesen vain pesumaidolla ja sen jälkeen laitan acnatacia niin sattuu ihan kamalasti !!

Vierailija
50/66 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on kyllä tosi mielenkiintoista että osalla saanut ihon rasvoittumaan! Oma iho ainakin vaan kuivahtanut.

Vierailija
51/66 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon käyttäny ton kuurin kaks kertaa. Ekan kerran melkein kaks vuotta sitten ja toisen kerran vuos sitte. 

Ekalla kerralla kuivatti naaman etenki poskien ja leuan alueelta ihan kokonaan, mutta sitte alko vaikuttamaan. Ei oo ikinä ollu iho yhtä hyvässä kunnossa ku silloin, muistaakseni jopa mustapäätki lähti. Sitten ku kuuri loppu iho meni "ennalleen" huonoon kuntoon. 

Toisella kerralla iho ei niinkään kuivunut vaan oli ihan älyttömän rasvanen koko kuurin ajan eikä edes auttanut finneihin yhtä hyvin kun ekalla kerralla, mutta rauhotti ihoa eikä finnejä tullut yhtä paljoa. Ja taas kuurin jälkeen entiseen tilaan, eli finnejä yhtä paljon ellei enemmänkin kuin aikaisemmin:)

Vierailija
52/66 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
53/66 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.. kiinnostaa aihe kun poikani sai tämän kuurin. Ei ole maailman pitkäjänteisin kaveri, katsotaan jaksaako loppuun asti. Toivotaan että tulosta tulisi.

Vierailija
54/66 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksia tästä?

Itselläni on vasta pari päivää hoitoa takana ja iho kirvelee ja on erittäin kuiva!

Tänään laitoin aloevera geeliä kuivuuteen ja osa näpyistä muuttui ihan punaiseksi vaikka olivat jo haalistumassa.

En tiedä miten pitkään pystyn hoitoa jatkamaan.

Vierailija
55/66 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aknelääke ilman reseptiä - https://derminax.lv Erittäin hyvä tuote. Finnit vähenevät selkeästi käytön jälkeen, eikä siihen mene viikkoja.

Vierailija
56/66 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikäläine nyt käyttäny vajaa kuukauden tota acnatec voidetta, alkuu lähti finnit heti mut nyt tullu satunnaisesti takas sit taas lähteny jne.. Iho kuivuu jonkun verran mut ei häiritsevästi ja rasvaamalla on ihan ennallaan. Nyt kuitenkin leuka on tosi punanen, ei ole yhtään arka tai mitään mutta punottaa vaan koko leuan alue tosi häiritsevästi. Kiinnostelis tietää et johtuuko tää tosta voiteesta vai jostaki muusta. Oon käyttäny ehkä hiukan enemmän kuin sen herneen verran koska ei se tunnu riittävän kokonaamalle millään.

Vierailija
57/66 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

oho siis geeli eikä mikään voide...

Vierailija
58/66 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Itse alotin acnatacin käytön 3 päivää sitten ja iho on tullut tosi kuivaks ja finnien kohalta kuoriutuu ja kirvelee tosi paljon varsinki ku pesee ihon. En tiiä onko tää normaalia mutta toivotaan että tää tästä paranee.

Vierailija
59/66 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt nyt reilu kaksi kuukautta. Osasta kasvoja näpyt poistuneet (esim. otsa), mutta sitten on ongelma-alue leuka, joka jatkuvasti edelleen näppyinen mutta myös äärimmäisen kuiva. Iho vaan hilseilee pois ja iho on ärtynyt. Aknenäppyjä on, mutta muistuttaa jo vähän ihottumaa...:( Eli voiteesta sekä hyötyä että haittaa. En usko, että iho-ongelmat poistuu tän viimeisen kuukauden aikana, joten täytyy miettiä jo jatkohoitoa.

Vierailija
60/66 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin kirjoittaa oman kokemukseni, kun luin itsekin täältä kokemuksia kuurin alkaessa. Minulla on 12 viikon acnatac-kuuri aivan loppusuoralla. Minulle puhkesi hormonaalinen akne lopetettuani e-pillerit (aiemmin ei aknea). Acnatacin kanssa kannattaa olla kärsivällinen, sillä minulla on vasta ihan tässä viimeisten viikkojen aikana tapahtunut sellaista parannusta että voin nyt sanoa olevani tyytyväinen. Pahimmat alueet minulla oli leuassa ja ne paranivat suht nopeaa. Finnejä kuitenkin alkoi ilmestymään enemmän poskiin ja pahin alue tavallaan siirtyi, vaikka levitin voidetta koko kasvoille.

Herneen kokoinen määrä ei tuntunut aivan riittävältä koko kasvoille, ja jossain vaiheessa aloin annostelemaan pienen pisaran otsaan, poskiin ja leukaan. Ajattelin että ehkä herneen määritelmäni oli vähän pieni :D Kuitenkin tuubista vielä suurin osa jäljellä vaikka olen tunnollisesti käyttänyt sitä lähes joka ilta, joten en usko että olen käyttänyt sitä liian suuria määriä.

Aluksi tuli pahenemisvaihe joka kesti 1-2 kk, eli finnejä oli paljon. Toisinaan ihoa kirveli paljon ja se oli kipeä. Iho on kuoriutunut monta kertaa kuurin aikana, ja on näyttänyt välillä aika hurjaltakin ihoriekaleineen. Minun ihoni ei ole rasvoittunut, paitsi niinä kertoina kun olen jostain syystä ollut laittamatta acnatacia illalla. Iltaisin olen pessyt ihoni La roche posay Effaclar H -puhdistusvoiteella, kuivannut ja levittänyt acnatacin. Aamuisin olen pessyt ihon vedellä ja laittanut kosteusvoiteeksi La roche posay effaclar H -voiteen. Ihotautilääkäri suositteli juuri tuota sarjaa, sillä se on suunniteltu sopimaan aknehoitojen rinnalle.

Tällä hetkellä iho näyttää jo erittäin hyvältä. Oikeassa poskessa etenkin on haaleaa arpea, ja joitakin finnejä saattaa ilmestyä silloin tällöin. Leuka ja otsa ovat aivan sileitä, eikä niissä ole näkynyt finnin finniä pitkään aikaan. Nyt jään jännityksellä odottamaan pysyykö iho yhtä hyvänä myös kuurin loputtua. 🤞🏻

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan