Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

asuntolakokemuksia?

Vierailija
04.06.2014 |

Onko joku teistä asunut asuntolassa opiskeluaikana? Kokemuksia? Millaista siellä on asua? Onko kämppiksiä vai miten se hoituu?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/4 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asuin eka solussa, jossa oli 4 huonetta, yhteinen oleskelutila, 2 vessaa ja suihku ja 7 opiskelijaa (paikkoja olisi ollut 8, mutta yksi sai sitten oman huoneen). Aika moista oli meno. Siis siivottiin, kun jaksettiin jne. Mutta toisaalta seuraa oli koko ajan ja monenlaista yhteistä tekemistä keksittiin, samoin koulujutut tuli hoidettua, kun kaikilla oli samat läksyt ja tiimityönä tehtiin useimmiten. Melkein koko porukka oli alaikäisiä eli asuntolanhoitaja vahti menoa aika tiiviisti ja varoituksia sateli, jos meinasi mennä överiksi.

Toisessa paikassa oli samanlainen solu, mutta vain 4 opiskelijaa eli jokaisella oma huone. Kaikki opiskeli eri aloja ja muutenkaan ei oltu niin tiivisti yhdessä. Heti aluksi sovittiin solun säännöt ja siivouspäivä. Eli kerran viikossa siivottiin yhdessä. Meidän solussa ei bileitä pidetty, mutta muista saman talon soluista kuului välillä melua öisin. Kun kaikki oli täysi-ikäisiä niin valvonta toimi lähinnä, kanteluiden varassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh tulisi varmaan mulla ahtaan paikan kammo kun arvostan tosi paljon omaa aikaa yksin :D

Vierailija
4/4 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asuin 2,5 vuotta. Ekat kämppikset oli muutaman vuoden vanhempia enkä oikeastaan koskaan nähnyt niitä.

Toisena vuonna asuin vanhan kaverini kanssa ja meillä oli mahtava solu. Solussa siis asui aina 6 henkilöä. Tuo kakkos vuosi oli elämäni parasta aikaa ja vieläkin olen ystävä näiden ihmisten kanssa, ne olivat kuin toinen perhe. Kolmas vuosi taas oli aivan kamala, asuin saman kaverini kanssa kuin kakkos vuonna, mutta solussa oli muutaman vuoden nuorempia bimboja jotka luulivat olevansa jotenkin parempia kuin muut ja terrorisoivat koko solua kunnes pudotettiin kaverini kanssa ne maan pinnalle. Kiusasivat ihan suoraan ujompia ja hiljaisempia asukkaita meidän solussa..

Silti ihanaa aikaa <3