Nopeasti rasvoittuvat hiukset. Mistä jeesiä?
Eilen illalla kövin suihkussa ja jo tänään keskipäivällä hiukset näytti ja tuntui rasvaisilta.
Ihan kuin olisi pessyt päässä paketilla flooraa.
Mistä sinä olet saanut parhaimman avun?
Eli shampoo yms suosituksia.
Olen joutunut tässä jonkin aikaa käyttämään head&shoulders + nizoral.
Kommentit (38)
teepuuöljy-palashampoita suomestakin jos ei ulkomailta halua tilata:
http://www.ekosego.fi/product/212/vihrea-kosmetiikka-shampoopala-teepuu…
Maksaa vain muutaman euron. Ripottelen sitä sormiin ja sitten hieron hiusten juuriin etenkin jakauksen kohdalla. Saa rasvoittuvat hiukset pysymään siisteinä jopa kolme päivää. Aiemmin jouduin pesemään joka päivä.
Kaikki tuotteet, jotka nostavat hiusten tyvet irti päänahasta, auttavat. Yksi parhaista on m label -merkin thickening cream.
Taft-hiuspuuteri. Maksaa vain muutaman euron. Ripottelen sitä sormiin ja sitten hieron hiusten juuriin etenkin jakauksen kohdalla. Saa rasvoittuvat hiukset pysymään siisteinä jopa kolme päivää. Aiemmin jouduin pesemään joka päivä.
Minä ostin tuota ja kokeilin mutta minun melkein mustassa tukassa se näkyi inhottavana harmahtavana, kiillottomana jauhona muuten kiiltävän tumman tukan seassa. Taitaa nuo puuterimaiset tuotteet olla parempia jos on vaaleahko tukka.
Minä olen pessyt tukkaa vuosikymmenen ajan joka ainoa päivä, koska rasvoittui niin nopeasti. Ikinä ei voinut julkisesti näyttäytyä ilman tukan pesua. Kunnes raskauden myötä vaihdoin shamppooksi Erisanin perusshamppoot, jotka taitavat olla miedompia kuin normaalit shampooni. Jatkoin tätä tukan pesua Erisanilla joka päivä, kuten aiemminkin. Yhdessä vaiheessa huomasin, että tukka näyttää hyvältä, vaikka yksi pesukerta jää väliin. Ilmeisesti tukka on näin tottumassa miedompiin aineisiin ja harvempiin pesuihin. Mitään ällötukkavaihetta en ole joutunut läpikäymään, pesuväli harveni itsestään.
Hiusten pesuapu heti vastaa niin tietää
Oiisi kiva jos joku pesee hiukset kunnolla kyllä tarnin huisten pesuapua heti
Fööni pahentaa mulla ongelmaa selvästi. Föönään enintään kerran viikossa (lyhyet hiukset).
Vierailija kirjoitti:
Ilman sitä mulla rasvoittuu juuri tuolla tavalla, vajaassa vuorokaudessa. Jos laitan muotovaahtoa, föönaan hyvin ja sitten vielä lakkaa, voi mennä kaksi, jopa kolmekin päivää, ettei hiuksia tarvi pestä.
Mulla sama, vaikka onkin ongelmainen päänahka (seborrea) ja pitäis välttää muotoilutuotteita, mutta muotovaahto+fööni aiheuttaa sen, että hiukset näyttää pitempään freesimmältä, eivätkä edes rasvaisenakaan näytä öljyssä uineelta vaan jotenkin ryhdikkäiltä
Ihme hifistelyä. Pesen samalla aineella hiukset ja kropan. Urheilu pesuainetta. Olen käyttänyt pienen ikäni semmoisia ja ongelmia ei ole ilmaantunut.
Hei, minulla oli ennen todella helposti rasvoittuvat hiukset. Pesin ne joka päivä, oli siis pakko. Nykyään hiukset alkavat näyttää rasvaisilta n. 3 pvä pesemättömyyden jälkeen. Satuin sitten kokeilemaan " inversion methodia", en siis hiusten rasvaisuuteen vaan avuksi niiden kasvattamiseen. Yllättäen huomasin että hiukseni eivät enää rasvoitu läheskään niin paljon kuin ennen saatuaan kunnon öljykäsittelyn öisin. Kannattaa siis googlettaa Inversion Method ja katsoa vaikka muutama video siitä youtubesta, lue myös varoitukset ( ei esim. kannata tehdä silloin kun on kuukautiset) itse käytin avokadoöljyä, 7 yötä peräkkäin :)
Mulla on ollut (ja on välillä edelleen, jos en toimi kuten tässä nyt neuvon) sama ongelma, ja voin kertoa, että mikään XZ silikoniton sampoo ei auta, vaan pahentaa tilannetta. Se nimittäin stimuloi talineritystä lisää, koska pesee kaiken kosteuden pois päänahasta.
Vichyn shampoot on hyviä, vaikkakin kalliita. Apteekeista on tosin kadonnut juuri se rasvoittuvan päänahan shampoo.
Toinen asia on muotoilutuotteiden käyttö. Muotovaahtoa voi juuri ja juuri pituuksiin laittaa, mutta hiuslakka nopeuttaa rasvoittumista. Äläkä missään nimessä, etsiessäsi kuivasampoota Prisman hyllystä, tyydy ostamaan Four Reasonsin Hair Powderia. Jos sitä ostat ja menet tukkaan suihkuttamaan, se on samantien rasvakökön näköinen. Kehtaavat vielä luvata takatekstissä, että hillitsee hiuspohjan rasvaisuutta. Turha maksaa kokemuksesta viisi euroa.
Eli hyvät tuotteet (Vichy esim.), joita kannattaa hieman vaihdella, ettei päänahka väsy. Pidä mahdollisuuksien mukaan tukkaa auki, ja vältä hiusmuotoilutuotteita.
Urtekramin Rhassoul-shampoo.
Rhassoul-savi hoitaa päänahkaa ja savi nostaa talia pois. Hiero huolella shampoota päänahkaan, muista huolehtia, ettet raavi ihoa kynsillä. Muista ravistaa shampoota ennen käyttöä, se on luomutuote.
Ja älä koskaan pese kuumalla vedellä, vaan ensin kädenlämpöisellä ja viilennä sitten. Pese hiukset pää alaspäin. Shampoota ei tarvitse hieroa muualle kuin päänahkaan, anna shampoon kuitenkin valua muualle hiuksiin, huuhtele huolella pää alaspäin.
Parin viikon kuluttua voit vähentää pesukertoja per viikkoa.
Jos hiukset ovat pitkät ja latvasta kuivat, suojaa latvat kosteuttavalla hiushoidolla (esim. XZ vihreä omena) ennen pesua.
Itselläni taas auttaa tukan föönaaminen illalla. Ilman fööniä on aamulla jo rasvaisen näköinen. Luonnonkosmetiikka (esim. Sante) myös parantanut hiusten kuntoa. Kuivashampoota ja tukka kiinni, niin kestää 2 päivää ilman pesua.
Kuinka usein peset? Jos peset joka päivä, niin kokeile pestä vain joka toinen tai joka kolmas. Tiedän, että se on inhottavaa, mutta kun hius tottuu siihen niin rasvaisuus vähenee. Monesti tämä ongelma johtuu liian tiheään pesemisestä, joka on kotoa opittu tapa. Kannattaa pitää hiuksia kiinni silloin tokana ja mahdollisena kolmantena päivänä.
Toinen juttu, niin osta rasvoittuville hiuksille tarkoitettua shampoota ja ilman silikonia. Monesti markettituotteet eivät ole paras mahdollinen vaihtoehto, joten suosittelen kampaamotuotteita tai sitten tilaat vaikka dermosililta.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka usein peset? Jos peset joka päivä, niin kokeile pestä vain joka toinen tai joka kolmas. Tiedän, että se on inhottavaa, mutta kun hius tottuu siihen niin rasvaisuus vähenee. Monesti tämä ongelma johtuu liian tiheään pesemisestä, joka on kotoa opittu tapa. Kannattaa pitää hiuksia kiinni silloin tokana ja mahdollisena kolmantena päivänä.
Toinen juttu, niin osta rasvoittuville hiuksille tarkoitettua shampoota ja ilman silikonia. Monesti markettituotteet eivät ole paras mahdollinen vaihtoehto, joten suosittelen kampaamotuotteita tai sitten tilaat vaikka dermosililta.
Ja lisään vielä, että jos on rahasta tiukkaa, niin marketeistakin löytyy shampoo joka kantaa nimeä "hieno suomalainen shampoo" tai joku vastaava tällainen. Yhen tuttavan kokemus oli, ettei tarvinnut viikkoon pestä hiuksia tämän shampoon ansiosta ja hänellä ongelma olikin tuo rasvoittuva tukka. Pesi aina joka ilta ennen, mutta nykyään ei tarvitse :)
Tää on toiminut mullla (maksaa n. 10€):
http://www.cutrin.fi/tuotteet/hiustenhoito/bio/bio-oil-control-shampoo
shampoon vaihto Chagrin Valleyn Neem & Tea tree-shampoopalaan ja hoitoaineiden jättö kokonaan pois. Nuo toimittavat aika pienillä kuluilla Suomeen vaikka on jenkkifirma http://www.chagrinvalleysoapandsalve.com/products/details/48/49/neem-te…